Երկուշաբթի, Սեպտեմբերի 29, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ՀԱՅԴՆԻ «ՏԱԳՆԱՊԱԼԻ ԺԱՄԱՆԱԿՆԵՐԻ ՄԵՍՍԱՆ»` ԱՌԱՋԻՆ ԱՆԳԱՄ ԵՐԵՎԱՆՅԱՆ ԲԵՄՈՒՄ

05/07/2013
- ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Հուլիս, 2013
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

ՄԵԼԱՆՅԱ ԲԱԴԱԼՅԱՆ

Հայաստանի պետական կամերային նվագախմբի (գեղ. ղեկավար Վահան Մարտիրոսյան) եւ Հայաստանի պետական կամերային երգչախմբի (գեղ. ղեկավար Ռոբերտ Մլքեյան) կատարմամբ, Զավեն Վարդանյանի դիրիժորությամբ Երեւանում առաջին անգամ հնչեց ավստրիացի կոմպոզիտոր Յոզեֆ Հայդնի «Mass in Angustiis» գործը: Համերգը տեղի ունեցավ օրեր առաջ, Կոմիտասի անվան Կամերային երաժշտության տանը: Այն մաս է կազմում «100 համերգ Հայոց ցեղասպանության նահատակների հիշատակին» համերգաշարի:

Կամերային երաժշտության տան ճարտարապետական ինտերիերի առանձնահատկությանՙ բեմի եւ հանդիսականի միջեւ անմիջական մտերմիկ կապ ստեղծելու հատկանիշը ավելի ընդգծվում է կատարողական վարպետության պարագայում, երբ բեմը դահլիճի հետ ներքին միասնության մեջ է հայտնվում, ինչը անկասկած, վերաբերում է հիշյալ համերգային երեկոյին:

Դասական նման երկերի հնչեցումը երաժշտական կյանքի ընդհանուր զարգացման համար անշուշտ կարեւոր եւ անհրաժեշտ է, իսկ հանդիսականը, մասնավորապես այդ մեկ երեկոն իր համար հաճելի ու հիշվող դարձրեց:

Մի քանի օր անց խմբագրատանը հանդիպեցինք մաեստրո Զավեն Վարդանյանին:

– Պրն Վարդանյան, անցած ուրբաթ հանդիսատեսին հրաշալի համերգային վայելք պարգեւեցիք: Ինչո՞ւ ընտրեցիք Հայդնի հենց այս ստեղծագործությունը:

– Նրանք, ովքեր քիչ թե շատ ծանոթ են իմ գործունեությանը, գիտեն, որ հիմնականում անում եմ այն, ինչ ուրիշները չեն անում: Այսինքնՙ այն հսկա երաժշտական դաշտը, որ ծանոթ չէ մեր հասարակությանը, աշխատում եմ ծանոթացնել, կրթել, ճանաչել տալ: Եվ նաեւ մեզանում հսկայական պակաս կա գերմանական վոկալ երաժշտության, ինչպես եւՙ գերմանական ինստրումենտալ, ասենք օրատորիայի, կանտատի ժանրի գործերի հնչեցման: Այս իմաստով իմ գործունեության հիմնական մասն անդրադարձ է դրանց, ինչպես Բախի կանտատների, Բախի օրատորիաների, երկու պասսիոնների, Հայդնի «Աշխարհի արարումը», Վիվալդիի «Սաղմոս», Լիստի «Սաղմոս» եւ այլ գործերի: Այստեղ մի նրբություն էլ կա, եթե նկատեք, վոկալ ինստրումենտալ ժանրն է գրավում ինձ, որտեղ որ խոսք կա:

Հայդնի 14 մեսսաներից սա 11-րդն է, կոչվում է «Տագնապալի ժամանակների մեսսա», գրվել է 1798 թ.: Այդ շրջանում Եվրոպայում հսկայածավալ պատերազմական գործողություններ էին ծավալվում, եւ ավստրիացիները այդ պատերազմում մեծ դեր ունեին ֆրանսիական կողմի դեմ: Մեսսան ունի մի երկրորդ անուն, որը կապված է նույն թվին Աբբուքիրի ճակատամարտում ծովակալ Նելսոնի տարած փայլուն հաղթանակի հետ: Երբ այդ լուրը հասավ Վիեննա, ուրախությունը չափազանց էր, եւ Հայդնը իր ստեղծագործությանը երկրորդ անուն դրեցՙ «Նելսոն» մեսսա:

Այս գործը կոմպոզիտորի 14 մեսսաներից միակ մինորայինն է (ռե մինոր), ընդգծեմ այդ տոնայնությունը. մինչ այսօր Երեւանում դա չէր կատարվել: Ես որոշեցի իրականացնել այսպիսի նախագիծՙ հնչեցնել Հայդնի վերջին 6 մեսսաները: Միայն թե սա իմ ցանկությունից չի կախված ամբողջությամբ, պետք է ձեռքիս տակ ունենամ կամերային նվագախումբ եւ կամերային երգչախումբ: Վստահ եմ, որ իմ գործընկերները չեն զլանա եւ ավելի հաճախ ինձ հետ համագործակցության կտրամադրեն իրենց կոլեկտիվները: Ասեմ նաեւ, որ երաժիշտների համար հետաքրքրական աշխատանք էր, քանի որ առաջին անգամ էին առնչվում Հայդնի այս ժանրին: Շատ շնորհակալ եմ Վահան Մարտիրոսյանին, որ սիրով տրամադրեց եւ միշտ է տրամադրում կամերային նվագախումբը եւ լավ փոխգործակցություն է առաջացել իմ եւ նրանց միջեւ: Շնորհակալ եմ Ռոբերտ Մլքեյանինՙ արդեն որերորդ անգամ երգչախումբը սիրով տրամադրելու համար:

– Որքա՞ն աշխատեցիք միասին:

– Շատ ժամանակ չեմ ունեցել: Երգչախմբի հետ Ռոբերտ Մլքեյանը մի ժամանակահատված աշխատել էր, եւ ես 2-3 փորձ ունեցա, նվագախմբի հետ ավելինՙ 5-6 փորձ: Թե՛ երգչախմբի, թե՛ նվագախմբի հետ աշխատանքը հետաքրքրական էրՙ շեշտադրման, բառի իմաստի, շեշտակիր վանկի հնչեցման առումով. բնականաբար տարբեր աշխատանք է պահանջվում, երբ օրատորիալ կանտատային մեսսայի ժանրի հետ գործ ունես, որտեղ խոսքը գերիշխող է, եւ մենք ինստրումենտալ մասը պետք է ենթարկենք, կամ մեծ մասամբ ենթարկենք տեքստին: Շնորհակալ եմ երաժիշտներին, մենակատարներին, կարծում եմ արդյունքը լավ էր: Անշուշտ, երբեք մինչեւ վերջ գոհ չեմ լինում, ինձ միշտ թվում է, թե կարելի էր ավելին անելՙ այս կամ այն նրբությունը, շեշտադրումները ավելի կատարյալ, ավելի հասկանալի, ավելի պարզ դարձնել: Այնուամենայնիվ, ինձ թվաց, թե հաջողված է:

Տիգրան Մանսուրյանի տպավորությունը

«Ներշնչող, հիացնող համերգ եղավ: Հայդնի պատարագը հնչեց միացյալ երկու հրաշալի երաժշտական կոլեկտիվների կողմից. նվագախումբը, երգչախումբը, սոլիստները, որոնց անունները բոլորովին անծանոթ էին ինձ, հիանալի աշխատել էին միասին: Իհարկե պանծացրին Յոզեֆ Հայդնի պատարագը: Լավ է, որ համերգի միակ գործը սա էր եւ կենտրոնացել էին սրա վրա, եւ դահլիճը լիովին կիսեց հնչող երաժշտության բարձրագույն վայելքը, լրիվ, ամբողջությամբ: Ինչ լավ եղավ, որ Երեւանում հնչեց այս ստեղծագործությունը: Առհասարակ Հայաստանում առաջին անգամ հնչող գործերի մեծ թիվ կարող է գոյանալ, եթե փորձենք երկացանկը մեծացնել: Տարիներով մենք շատ փոքր երկացանկի շուրջն ենք պտտվել: Եվ երբ նոր գործ է հայտնվում, դա իրոք իրադարձություն է, մանավանդ երբ արժանի է, որ գործը հնչի մեզանում: Վերջերս, օրինակՙ Բրուքներ է հնչումՙ ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի կատարմամբ. դա նոր բան է մեզանում, բոլորովին նոր:

Դրանք մեծ նվաճումներ ենՙ կատարողական արվեստի երաժշտական կոնցեպտուալ մտածողության: Հայդնի պատարագը փառավոր մի գործ է, շատ մեծ վայելք էր համերգը»:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ԱՍՏԱՆԱ. ՂԱԶԱԽՍՏԱՆԻ ՄԱՅՐԱՔԱՂԱՔԸ 15 ՏԱՐԵԿԱՆ Է

Հաջորդ գրառումը

ԷՐՄԻՏԱԺՈՒՄ ԲԱՑՎԵԼ Է ՈՒՐԱՐՏԱԿԱՆ ԺԱՄԱՆԱԿԱՇՐՋԱՆԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՆՈՂ ՑՈՒՑԱՀԱՆԴԵՍԸ

Համանման Հոդվածներ

26 սեպտեմբերի, 2025

Կրակոցներ ու զոհեր. հետո՞…

26/09/2025
26 սեպտեմբերի, 2025

Օրենքով եւ իրավունքով զբաղվեք

26/09/2025
26 սեպտեմբերի, 2025

Կբախվե՞ն Թուրքիան ու Իսրայելը

26/09/2025
26 սեպտեմբերի, 2025

ԱՄՆ-ին արտապատվիրակված տարածքը Աֆղանստանում

26/09/2025
Հաջորդ գրառումը

ԷՐՄԻՏԱԺՈՒՄ ԲԱՑՎԵԼ Է ՈՒՐԱՐՏԱԿԱՆ ԺԱՄԱՆԱԿԱՇՐՋԱՆԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՆՈՂ ՑՈՒՑԱՀԱՆԴԵՍԸ

Արխիվ

Loading...
«Սեպտեմբերի 2025»
Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« ՕգոստոսիՀոկտեմբերի »

Վերջին լուրեր

Միջազգային

Ֆրանսիական հետախուզական ծառայությունները դիմել են Դուրովին օգնելու Մոլդովայի կառավարությանը գրաքննել թելեգրամյան որոշակի ալիքներ

28/09/2025

Telegram-ի հիմնադիր Պավել Դուրովը հայտարարել է, որ ֆրանսիական հետախուզական ծառայությունները միջնորդի միջոցով դիմել են իրեն՝ Մոլդովայի կառավարությանն օգնելու գրաքննել թելեգրամյան...

ԿարդալDetails

Դիմումդ գրիր ու հեռացիր. դու ՀՀ-ն չես պաշտպանում. Էդմոն Մարուքյան

28/09/2025

Նիկոլի ելույթը ՄԱԿ-ում հիշեցնում էր խաբված ու օգնություն աղերսող դեռահասի խոստովանություն․ Շարմազանով

28/09/2025

Ինչի՞ տակ է ստորագրել Փաշինյանը, ինչ իրավունքով, և ո՞վ է շարունակելու գնել այս ֆարսը. Վլադիմիր Մարտիրոսյան

28/09/2025

Այս տողերը գրվել են 1907 թվականին, այլ ոչ 2025 թվականին, գրվել են հայակեր սուլթան Աբդուլ Համիդի մասին. Բալյան

28/09/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական