Գեղեցկության չափանիշը
Կնոջ գեղեցկությունը պատկերելիս, մեր աշուղները ժամանակին դիմել են այլասացության հնարքին:
Օրինակ, յարին համեմատել են ցատկոտող սարի ջեյրանի կամ թռչկոտող հավքի հետ:
Գեղեցկուհու դեմքը նկարագրելու համար մեր աշուղներն այլ բան չեն մտաբերել, քան արեգակի ու լուսնի սկավառակները, Իսկ հոնքերի համար՝ երեք օրվա մահիկը: Աղեղից արձակվող նետն ու վիրահատական սուր նշտարն էլ օգնել են աշուղներին՝ նկարագրելու գեղեցկուհու թարթիչները:
Աչքերը վրձնելիս, մեր սիրերգակների մտքի մեջ պատկերվել են եղնիկի խումար աչքերից սկսած մինչեւ վարդազգիների ընտանիքին պատկանող նուշն ու գինարբուքի համար նախատեսված պսպղուն ոսկե փիալան:
Կնոջ կրծքերի գեղեցկությունը նախշազարդելու համար մեր երգասացների երեւակայությունը խնձորի չափսերը չգերազանցող շամամ կոչված անուշահոտ սեխից այն կողմ դեռ չի անցել:
Սլացիկ բոյը նկարագրելիս, չինարից ու բարդիից բացի, մեր երգասացները մեկ էլ նոճու օգնությանն են դիմել, եւ գեղեցկուհու քայլքը նմանեցրել ծառի սեթեւեթ նազանքին:
Կնոջ մազերը վարդի մեջ փաթաթված ռեհանին նմանեցնելու հարցում ոչ ոքի ֆանտազիան դեռ հայ երգասացների վառ երեւակայական թռիչքից այն կողմ չի անցել:
Իդեալական կնոջ մեջքը մատղաշ եղեգնի, իսկ պարանոցի չափսերը կարապի վզի հետ զուգաչափելու համար դեռ ոչ ոք մեր աշուղների հետ մեջլիս նստելու համարձակություն չի ունեցել:
Սակայն, մի՞թե մեզ համար ավելի ընկալելի է կնոջ գեղեկցությունն ու հմայքը ժամանակակից գեղեցկության մրցույթների չափորոշիչներով բնորոշելու մեթոդաբանությունը, որն առավելապես հիմնված է մաթեմատիկական չոր հաշվարկների վրա, երբ գեղեկցության ոսկե չափանիշը համարվող 90-60-90 պարամետրերին համապատասխան կնոջ ուսագոտու եւ գոտկատեղի հարաբերակցությամբ է որոշվում գեղեկցության թեկնածուի թովչանքն ու կատարելությունը:
Կարծում եմ, այնուամենայնիվ գեղեցկությունը բնորոշելու լավագույն միջոցները եղել են ու կլինեն՝ կնոջ դեմքի օվալը լուսնի ու արեւի սկավառակների հետ զուգադրումն ու սիրեցյալի քայլքը նոճու սեթեւեթ նազանքի հետ համեմատելը: Եվ համոզված եմ, որ ոսկե փիալայից չտարբերվող նշաձեւ աչքերին, կարապանման պարանոցին ու սովորական խնձորի չափսերը չգերազանցող շամամի անուշահոտությանը փոխարինող չափորոշիչները դուրս են մնալու մրցակցությունից:
ԳՐԻԳՈՐ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ