Երկուշաբթի, Հունիսի 9, 2025
Ազգ
Advertisement
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ՄԵՆՔ ՎԱՏ ՉԵՆՔ ԱՊՐՈՒՄ…

21/08/2015
- 21 Օգոստոսի, 2015, ԱԶԳ շաբաթաթերթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Հ. Ա.

Ամառային կարճատեւ հանգստի ժամանակահատվածում, հաշվի առնելով, որ այդ հանգիստը Հայաստանից դուրս անցկացնելու համար ես դժվարություններ ունեմ, իսկ Հայաստանում հանգստանալու համար` առավել եւս, որոշեցի միաժամանակ երկու բան անել: Առաջինը` ուշադիր հետեւել, թե ուր են գնում հանգստանալու ընկերներս, ովքեր հիմնականում նույն, գրեթե նույն սոցիալական խավն են ներկայացնում, ինչպես ես, եւ երկրորդը` հետեւել իմ շատ սիրելի Վլադիմիր Պոզների խորհուրդներից մեկին եւ անպայման դիտել` ամերիկյան «Երրորդ մարդը» ֆիլմը:

Ով չի տեսել այս ֆիլմը ասեմ (բացի խորհրդից, որ դիտեք այն անպայման), որ ֆիլմը թողարկվել է Երկրորդ աշխարհամարտից անմիջապես հետո եւ երկար ժամանակ արգելված է եղել Սովետական Միությունում: Ֆիլմի իրադարձությունները ծավալվում են հետպատերազմյան, դաշնակիցների կողմից շրջափակված Վիեննայում, որտեղ համատարած թալան է, կոռուպցիա, հանցագործություններ եւ իր տարերքի մեջ է այսպես կոչված «սեւ շուկան» (նույնիսկ Վիեննայում այդպես եղել է): Գլխավոր հերոսներից մեկը` ամերիկացի Հարրին (նրան մարմնավորել է Օրսոն Ուելսը) գալիս է Վիեննա եւ տեղի մանկական հիվանդանոցներին մատակարարում «կասկածելի բաղադրությամբ եւ ժամկետով» պենիցիլին: Ընդ որում ինքըՙ Հարրին խոստովանում է դրվագներից մեկում, որ «բերում է այն երեխաների բախտը, ովքեր իր մատակարարած դեղամիջոցն ընդունելուց հետո անմիջապես են մահանում»: Շուտով Ամերիկայից Ավստրիա է գալիս Հարրիի մանկության ընկերը` Հոլլին (նրան մարմնավորել է Ջոզեֆ Կոտոնը): Նա Վիեննա է գալիս Հարրիին գտնելու համար եւ գտնում է: Հարրին փորձում է համոզել ընկերոջը, որպեսզի վերջինս միանա իրեն` եւ պենիցիլինը մանկական հիվանդանոցներին միասին մատակարարեն, սակայն Հոլին, ելնելով իր բարոյականությունից, ոչ մի կերպ չի համաձայնում… Ի վերջո երկու ընկերների վերջին երկխոսությունը տեղի է ունենում «Սատանայի անիվ» կոչվող կարուսելի մոտ եւ հենց այդ ընթացքում Հարրին իր ընկերոջն ասում է բառեր, որոնք ես էլ երբեք չեմ մոռանա.«Իտալիայում Բորջիա ընտանիքի ղեկավարման տարիներին պատերազմներ էին, արյունահեղություն, հանցագործություններ, բայց նրանք ունեցան Վերածնունդ, Միքելանջելո, Լեոնարդո դա Վինչի… Շվեյցարացիները, սակայն, ունեն 500 տարվա կայունություն եւ ժողովրդավարություն, եւ ի՞նչ են նրանք ստեղծել, կկուով ժամացո՞ւյց. ցտեսություն Հոլլի»:

Իհարկե այս արտահայտությունը ներելի է դարձնում ֆիլմի հեղինակների պատմական սխալը, այն մասով, որ ոչ Միքելանջելով, ոչ դա Վինչին չեն ստեղծագործել Բորջիա ընտանիքի ղեկավարման տարիներին: Երեւի այս անճշտությունն այնքան էլ կարեւոր չէ. այնքան լավն է ու կարեւոր արտահայտությունը: Ֆիլմից հետո ես սկսեցի մտածելՙ իսկ մի՞թե ճիշտ չէ Հարրին, մի՞թե կայունությունը, անհոգությունը, հանգստությունը չի սպանում մարդկային հոգին (եթե, իհարկե հոգին սպանում են, այլ ոչ թե պատում յուղի հաստ շերտով): Օրինակ, ըստ բազմաթիվ տեղեկությունների եւ փաստերի, աշխարհում ամենաշատը ինքնասպանություն են գործում ոչ թե ենթադրենք անկայուն, աղքատ եւ տաքարյուն Իտալիայում, Հունաստանում, Պորտուգալիայում, անգամ աֆրիկյան` ծայրը ծայրին հասցնող (երբեմն էլ չհասցնող երկրներում), այլ` բարեկեցիկ, կայուն, ժողովրդավարական, հանգիստ Շվեդիայում, Նորվեգիայում,…: Նույն շվեյցարացիները իհարկե ստեղծել են աշխարհում թերեւս լավագույն բանկային համակարգը, աշխարհի ամենահամեղ շոկոլադը եւ իհարկե ժամացույցներ (այդ թվումՙ կկուով), բայց արվեստի առումով իրավիճակը խղճուկ է: Բոլորովին վերջերս կարդացի ՄԱԿ-ի Ժնեւյան գրասենյակում երկար տարիներ թարգմանիչ աշխատած մեկի հարցազրույցը, ով օրեր առաջ էր վերադարձել Ժնեւից, որտեղ երկար տարիներ (պաշտոնաթողությունից հետո) չէր եղել: Նրա մտքերից մեկն ինձ ամենաշատը հետաքրքրական թվաց. նա ասել է. «Գիտե՞ք, Ժնեւը աշխարհի միակ քաղաքն է, որտեղ ամեն բան մնում է այնպես, ինչպես էր տասը, քսան, քառասուն տարի առաջ. դա այնքան հրաշալի է»: Հրաշալի է՞…

Մի՞թե աշխարհի ցանկացած երկրում, Անգլիայում, Ֆրանսիայում, Իտալիայում, Գերմանիայում, Հոլանդիայում, իհարկե Ռուսաստանում մարդկային միտքն ու երեւակայությունը իրենց հանճարեղ դրսեւորումներին չեն հասել հենց անհանգիստ, պատերազմական, հեղափոխական, շրջափակման պայմաններուն: Արդյոք մենք ճիշտ չե՞նք լինի, եթե պնդենք, որ երբ այս երկրներում վրա է հասել համեմատաբար կայուն եւ բարեկեցիկ ժամանակ, չի ստեղծվել ըստ էության ոչ մի արժեքավոր բան, գրեթե ոչ մի բան, ինչը կարելի է համարել արվեստի բարձրակետ: Առհասարակ ինչի՞ն է ձգտում մարդը` մի՞թե ոչ երջանկության, եւ արդյո՞ք մարդու համար երջանկությունը արարելը չէ, մանավանդ որ համատարած բարեկեցություն չի լինում, ինչպես նաեւ հավերժ հարստություն եւ սեր (վերջինս փոքր ինչ այլ թեմա է, սակայն): Ուրեմն էլ ի՞նչը կարող է մարդուն տալ կատարյալ երջանկություն, եթե ոչ արվեստի արարարումը: Եթե շատ հեռու գնանք եւ հասնենք, ենթադրենք, դրախտ, ապա երբեւէ պատկերացրե՞լ եք, թե այն ինչ տեսք ունի: Ասենք ձեր մեկ օրը` դրախտում: Գիշատիչները ընտանիների հետ հանգիստ խոտ են ուտում, քանի որ էլ ոչ ոք ոչ մեկին չի ուտում, վախ չկա, անհանգստություն չկա, տագնապ չկա եւ այդ ամենը գետի քչքչյունի, արեւի` միշտ պայծառ շողերի եւ հրեշտակների հանգիստ եւ անդուլ երգեցողության տակ: Ձանձրալի չէ՞, կդիմանա՞ք: Այլ հարց է դժոխքը. գոյության կռիվ, պայքար, վախ, եւ այդ ամենին դիմակայելու համար մարդկային մտքի եւ երեւակայության տքնաջան աշխատանք, բառիս բուն իմաստով` արվեստ: Ուրեմն, գուցե ճի՞շտ են ասում` որքան վատ, այնքան լավ:

Բայց Հայաստանում այսօր արվեստի բարձրակետեր չեն ստեղծվում, հետեւաբար մենք վատ չենք ապրում, համենայն դեպս այնքան վատ, որ դրանք ստեղծվեն: Գոնե իմ ընկերները այս ամառային հանգստի ժամանակ իրենց թույլ տվեցին լինել Հունաստանում, Եգիպտոսում, Շրի Լանկայում, ավելի բարեկեցիկները` Իտալիայում եւ Իսպանիայում, իսկ ամենաբարեկեցիկները` Դիլիջանում եւ Ծաղկաձորում:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ԵԹԵ ՀԱՆՔ ՈՒՆԵՔ, ԻՍԿ ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ԳՆԵՐՆ ԸՆԿԵԼ ԵՆ, ԵՎ ՁԵՐ ԳՈՐԾԵՐԸ ՎԱՏ ԵՆ…

Հաջորդ գրառումը

ՄԱՄԵԴՅԱՐՈՎԻՆ ՀԱՐՎԱԾՈՒՄ ԵՆ …ՆԵՐՍԻՑ

Համանման Հոդվածներ

6 հունիսի, 2025

«Գազայում վիճակն ավելի վատ է, քան դժոխքը Երկրի վրա»

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Կանգ առե՛ք

06/06/2025
Բեռնի համաժողովում Ամենայն հայոց Գարեգին Երկրորդ կաթողիկոսը ելույթի պահին իր հայացքն ուղղում է Եկեղեցիների համաշխարհային խորհրդի նախագահ Ռիտա Ֆամոսին: Լուսանկարը՝ ref.ch կայքի, հեղինակ՝ Ivars Kupcis WCC
6 հունիսի, 2025

Բեռնի համաժողովի նպատակը՝ հայացք ԼՂ  հակամարտությանը, այն չպետք է վերանա հանրային գիտակցությունից

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում տեղի ունեցավ Գերագույն հոգեւոր խորհրդի ժողով

06/06/2025
Հաջորդ գրառումը

ՄԱՄԵԴՅԱՐՈՎԻՆ ՀԱՐՎԱԾՈՒՄ ԵՆ ...ՆԵՐՍԻՑ

Արխիվ

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Վերջին լուրեր

ԿԱՐԵՎՈՐԸ

Ժողովրդին բախմա՞ն եք տանում, Սուրբ Եկեղեցու բակն արյա՞մբ եք ուզում լցնել. Հայր Ասողիկ

09/06/2025

Հայաստանի Հանրապետությունում բացահայտ կերպով ահաբեկչություն է ծրագրվում՝ պետական մակարդակով. նկատում է Մայր աթոռի թանգարանների և արխիվի տնօրեն  Հայր Ասողիկ Կարապետյանը։...

ԿարդալDetails

Ըստ կառավարության՝ Փաշինյանը մեղավոր չէ, որ ոստիկանները տգետ են և ի վիճակի չեն ապահովել իրենց իսկ անվտանգությունը

09/06/2025

Հոգեկան հիվանդ…Ինչի՞ց ա, որ Վեհափառը զավակ ունի, պիտի հեռանա, դու 5000 զավակի գլուխ կերար ու չհեռացար. սքրինշոթեր

09/06/2025

Կտրիճ Ներսիսյանը պետք է ազատի Վեհարանը, Եկեղեցին պետք է ունենա նորընտիր Կաթողիկոս. Փաշինյան

09/06/2025

Ժողովրդին ոչ թե եկեղեցին պետք է վերադարձնել, այլ ժողովրդից գողացված տունը, հողը, արժանապատվությունն ու պատիվը

09/06/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական