Հինգշաբթի, Նոյեմբերի 20, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ԹԱՏՐՈՆՆԵՐՆ ԱՄԱՆՈՐԻՆ

11/01/2019
- 11 Հունվարի, 2019, ԱԶԳ շաբաթաթերթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

ՆԱԻՐ ՅԱՆ

Եթե ծնողները երեխային տարվա ընթացքում թատրոն չեն տանում, Ամանորին անպայման տանում են: «Երեխաներին տանում ենք «յոլկա»,- ասում են հայրիկ-մայրիկները, տատիկ-պապիկները: «Յոլկան» տոնածառային ներկայացումն է. այս անունը դեռ սովետական ժամանակներից է եկել, երբ թատրոնները հատուկ Նոր տարվա առիթով փոքրիկ հանդիսատեսի համար ներկայացումներ էին բեմադրում: Ծնողներն էլ իրենց պարտքն էին համարում երեխաներին անպայման «յոլկա» տանել: Ներկայացումների բովանդակությունը գրեթե միշտ նույնն էր. անտառի չար կենդանիներըՙ աղվեսն ու գայլը, տոնածառը գողանում են, որ Նոր տարին չգա: Նրանք նաեւ Ձմեռ պապին ու Ձյունանուշին էին բանտարկում, բայց բարի կերպարները, ասենք, Բուրատինոն կամ թագավորի տղան հաղթում են աղվեսին ու գայլին, գողոնը վերադարձնում, Ձմեռ պապին ու Ձյունանուշին էլ ազատում բանտարկությունից: Ժամը 12-ին անտառում տոնածառի լույսերը վառվում էին, ու Նոր տարին գալիս էր: Այսպես, բարին միշտ հաղթում էր չարին: Պարզագույն, միամիտ պատմություն է, բայց սովետական երեխաներն այնպիսի հրճվանքով էին դիտում ներկայացումը, անկեղծ ապրումներով հետեւում կերպարներին:

20-25 տարի անց էլ շատ թատրոններ «յոլկայի» ավանդույթները շարունակում էինՙ վերաբեմադրելով գրեթե նույն հեքիաթային պատմությունը: Բայց այսօրվա երեխան սովետական երեխայի հետ ի՞նչ ընդհանրություն ունի: Մեկ-երկու ներկայացում, եւ ծնող ու երեխա հիասթափվում էին: Ընդամենը 5 տարի առաջ Ամանորի որակյալ ներկայացում դժվար էր գտնել. ծնողները երեխաների ձեռքը բռնածՙ թատրոնից թատրոն էին դեգերում: Գրեթե բոլոր բեմերը նույն «յոլկան» էին առաջարկում: Բայց դահլիճները միշտ լիքն էին: Ի՞նչ աներ շարքային ծնողը, որն ուզում էր տոնական սեղաններից, հյուր գնալ-հյուր ընդունելուց բացի, մի քիչ բազմազանություն մտցնել իր երեխայի տոնական միօրինակ առօրյայում: Ուրեմնՙ գնացինք թատրոն: Ունեինք այն, ինչ ունեինք. երեխաները ներկայացման կեսից սկսում էին աղմկել, շարքերի արանքներով վազվզել, բայց բեմում գայլն ու աղվեսը, միեւնույն է, դահլիճում կատարվածից չէին շեղվում, իրենց չարագործությունները շարունակում էին: Վերջում Ձմեռ պապը բոլոր երեխաներին հրավիրում էր բեմՙ շրջան կազմելու եւ տոնածառի լուսերը վառելու: Լավագույն դեպքում քաղաքապետարանը կամ թաղապետարանները երեխաներին կոնֆետների տոպրակներ էին նվիրում, որոնք դուրս էին գալիս Ձմեռ պապիկի մեծ պարկից: Ու ամենակարեւորըՙ Ձմեռ պապը ստիպում էր բոլոր երախաներին «Շնորհավո՜ր Ամանոր» գոչելուց առաջ կոնֆետների տոպրակների համար 3 անգամ շնորհակալություն հայտնել քաղաքապետին կամ թաղապետին:

Կյանքի պահանջները սրընթաց փոխվում են, երեխաներինըՙ նույնպես: Տոնածառային ներկայացումների տարերային մրցավազքը ստիպված եղավ տեղի տալ: Ի վերջո, այդ ներկայացումների տոմսերի արժեքը քիչ չէՙ նվազագույնը 800 դրամ: Եթե հաշվի առնենք, որ երեխան թատրոն է գնում ծնողների հետ, ուրեմն մոտ 3000 դրամ է ծախսվում: Վերջին տարիներին նկատելի էր, որ Ամանորին շատ դահլիճներ կիսադատարկ էին: Իսկ եթե որոշ թատերախմբեր ավելի հետաքրքրական ներկայացում էին առաջարկում, հանդիսատեսն ընտրության հնարավորությունից օգտվում էր ու 3000 դրամը նպատակային ծախսումՙ որակՙ գումարի դիմաց: Այդպես թատրոններում առաջացավ մրցակցություն, մանավանդ որ Ամանորի ներկայացումների համար պետությունը որեւէ թատրոնի հատուկ գումար չի հատկացնում: Այդ բեմադրությունները կարող են չդառնալ խաղացանկային ու բեմ դուրս գալ միայն Նոր տարվա օրերինՙ դեկտեմբերի վերջերից մինչեւ հունվարի 13-ը:

Այնուամենայնիվ, Ամանորի ներկայացումները, թեկուզ կարճ ընթացք, բայց ավելի շահութաբեր են, քան մյուս ներկայացումները: Դեկտեմբերի 20-ից մինչեւ հունվարի 13-ը գրեթե բոլոր թատրոններն աշխատում են խիտ գրաֆիկովՙ խաղալով օրական 2-4 ներկայացում: Այդ կարճ ընթացքում ստեղծագործական խումբն ու հատկապես դերասաններն ավելի շատ գումար են աշխատում, քան տարվա մյուս ամիսներին: Օրինակՙ Հովհաննես Թումանյանի անվան տիկնիկային թատրոնում Ամանորի ներկայացումներում մեծ մասամբ զբաղված են երիտասարդ դերասանները, նաեւ ուսանողներ: Նրանք վարձատրվում են ելույթավճարով. յուրաքանչյուր ներկայացման համարՙ 5000 դրամ: Օրական խաղում են 2-3 ներկայացում, ուրեմն ստանում են 10-15.000 դրամ: Պարզ հաշվարկով 13-20 օր աշխատելու դեպքում վաստակում են այնքան գումար, որքան կստանային 3-4 ամսում: Այդ պատճառով էլ դերասանների մեծ մասը շահագրգռված է, որ ռեժիսորներն Ամանորի ներկայացումներում իրենց ներառեն: Ռեժիսորներն էլ աչալուրջ են, որսում են փոքրիկ հանդիսատեսի արձագանքըՙ հատկապես ինչն է նրան դուր գալիս, ինչն է նրան ուրախություն պատճառում: Հաջորդ տարի այդ հանգամանքների վրա հատուկ ուշադրություն է դարձվում: Օրինակՙ Խամաճիկների թատրոնում այս տարի նորից է բեմ դուրս եկել 2017-ի «Մարդուկ-ջարդուկը»: Այս ստեղծագործության վրա հատկապես վերջերս հանրությունը մեծ ուշադրություն է դարձնում. «Մարդուկ-ջարդուկը» հաճախ կարելի է տեսնել տարբեր բեմերում: Պահանջարկից ելնելովՙ Խամաճիկների թատրոնը ներկայացումը վերստին բեմ է հանել ու հաջողել. դահլիճը բոլոր սեանսներին լեփ լեցուն է:

Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնում արդեն երկրորդ տարին փոքրիկ հանդիսատեսը դիտում է «Սառցե սիրտը» ներկայացումը: Այն հոլիվուդյան նույնանուն մուլֆիլմի բեմականացումն էՙ դիսնեյլենդյան ոճով ու մեթոդներով: Այն փոքրիկները, որոնք մուլտֆիլմի երկու կերպարներիՙ Աննայի ու Էլզայի երկրպագուներն են, անշուշտ, մեծագույն հրճվանքով կդիտեն «Սառցե սիրտը»: Իսկ երկրպագուներն իրականում շատ են. նրանք դահլիճից ձայնակցում են բոլոր երգերին, ի դեպ, անգլերեն, պլպլուն աչքերով հետեւմ են հերոսների գործողություններին, որոնք անգիր գիտեն: Ծնողներն էլ գոհ-գոհ են. այն, ինչը երեխաներն ամեն օր տեսնում են էկրանին, հիմա էլ բեմում են տեսնում: «Սառցե սիրտն» իրականում ներկայացում չէ, այլ երաժշտական շոու: Ոչինչ չես կարող անել. ժամանակակից աշխարհում թատերարվեստի չափանիշները խաթարված են: «Սառցե սիրտը» դիսնեյլենդյան պատմությունը համեմված է նոր տեխնոլոգիաների հնարքներով, որոնք գայթակղում են հանդիսատեսին: Այս շոուի վրա ծախսվել է մոտ 15 միլիոն դրամՙ այնքան գումար, որքան կծախսվեր, ասենք, Համազգային թատրոնի 4 ներկայացման վրա: Բայց մայր թատրոնը ծախսը վաղուց հանել է. «Սառցե սրտի» յուրաքանչյուր սեանս անցնում է անշլագով: Միայն դեկտեմբեր-հունվար ամիսներին թատրոնն այս ներկայացումը խաղացել է 37 անգամ, տոմսերի արժեքը 1000-3000 դրամ է: Սունդուկյանի դահլիճն ունի 800-ից ավելի աթոռ: Պարզ հաշվարկներն ապացուցում են, որ այս ներկայացումը եկամտաբեր է: Սովորական ամիսներին մայր թատրոնը խաղում է առավելագույնը 12 անգամ. դահլիճն էլ լեփ լեցուն չէ: Տնօրեն Վարդան Մկրտչյանը նկատում է. «Սառցե սրտից» հետո այսուհետեւ մեր հանդիսատեսի պահանջը բավարարելը դժվար է լինելու: Մենք պետք է փոքրիկներին առաջարկենք «Սառցե սրտից» ոչ պակաս գրավիչ ու հետաքրքրական ներկայացում, որպեսզի հանդիսատես չկորցնենք: Հայտնի է, որ այսօր թատրոնների միջեւ մրցակցություն կա. պետք է պահպանել բարձր նշաձողը»:

Ոգեւորիչ է, որ թատրոններն Ամանորին գումար են աշխատում, դահլիճները լիքն են, դերասանները եկամուտ ունեն, բայց սահմռկեցուցիչ են հարկերը: Աշխատած գումարի 70 տոկոսն ուղղվում է հարկերին:

Տիկնիկային թատրոնում Ամանորի ներկայացման վրա ծախսվում է 2-4 միլիոն դրամ: Նոր տարվա օրերին մոտ 15.000 հանդիստես է այցելում թատրոն: Տոմսերի վաճառքից ստացված գումարը կազմում է մոտ 15 միլիոն դրամ: Ստեղծագործական կազմի վարձատրությունից բացի, մնացած գումարը գրեթե ամբողջությամբ հարկերի բաժին է դառնում: Բայց թատրոնը գոհ է. ամեն դեպքում ամանորյա բեմադրությունները դերսանաններին փող աշխատելու հնարավորություն են տալիս: Ի վերջո, եթե այդ բեմադրությունները շահութաբեր չլինեն, բոլոր թատրոնները չէին ջանա անպայման տոնածառային ներկայացում ունենալ: Այս օրերին մանուկների համար աշխատում են բոլոր բեմերն անխտիր: Որոշ ստեղծագործական խմբեր անգամ 10-13 ներկայացման համար դահլիճներ են վարձակալում: Նոր տարին վերջանում է, տոնածառային ներկայացումների սեզոնն էլ հետը:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ՆՈՐ ՏԱՐՈՒՄ ՆՈՐ ՍԱԴՐԱՆՔ` ԱՐՑԱԽԻ ԴԵՄ

Հաջորդ գրառումը

ՀՊԱՐՏ ՔԱՂԱՔԱՑԻՆԵՐՆ` ԱՐՀԱՄԱՐՀԱՆՔԻ ՃԻՐԱՆՆԵՐՈՒՄ

Համանման Հոդվածներ

14 նոյեմբերի, 2025

Ի պաշտպանություն ՌԱԿ ավանդապահ քաղաքականության

14/11/2025
14 նոյեմբերի, 2025

ՕՖ-ՕՖ…

14/11/2025
14 նոյեմբերի, 2025

«ՆԱՏՕ-ակա՞ն, թե՞ Զանգեզուրյան» միջանցք

14/11/2025
14 նոյեմբերի, 2025

Ամեն մարդ՝ ի՛ր ձեւով

14/11/2025
Հաջորդ գրառումը

ՀՊԱՐՏ ՔԱՂԱՔԱՑԻՆԵՐՆ` ԱՐՀԱՄԱՐՀԱՆՔԻ ՃԻՐԱՆՆԵՐՈՒՄ

logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2025 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական