Երկուշաբթի, Հունիսի 9, 2025
Ազգ
Advertisement
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

Միստերիաներ  Ռոբերտ Էլիբեկյանի կտավներում 

Մելանյա Բադալյան
21/06/2024
- 21 Հունիսի, 2024, ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Մշակույթ
182
Դիտում
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Ռոբերտ Էլիբեկյանի նկարչության գունային լույսի տեւական ազդեցությունը գալիս է անտեսանելի խորքերից: Դա իր երեւակայության աշխարհում ծնված ու փայփայած երազն է, որ հետո սնվել ու հասակ է առել մի միջավայրում, որտեղ նրան շրջապատել է գույնի մի ուրիշ աշխարհ, հոր` Վաղարշակ Էլիբեկյանի եթե ոչ այդքան երեւակայական, սակայն դարձյալ թատերային` հետագայում  ձեւավորված նրա գեղագիտական մտածողությունից, հայացքներից տարբեր իհարկե,  բայց ընդհանուր պատկանելությամբ նույնի` գույնի արվեստից սնվող, այդ աշխարհի իրականության իմպուլսներով ու կանոններով ապրող: Եղբայրը` Հենրի Էլիբեկյանը նույնպես հայտնի արվեստագետ, հետաքրքրական մտածողությամբ  գեղանկարիչ, քանդակագործ էր: Այնպես ստացվեց, որ այդ շղթան, այդ թելը շարունակական եղավ, հասնելով  հաջորդող սերնդին նաեւ: Որդին` Արեգ Էլիբեկյանը, կտավները վրձնում է փորձի սեփական պատկերացումներով, գեղագիտության իր սկզբունքներով:

Այն վայրը, ներքին, ինքնաստեղծ այն միջավայրը, որտեղ ապրում է արվեստագետը, համարվում է երկրորդ, զուգահեռ իրականություն, բայց հաճախ դառնում է ավելի իրական, ավելի ռեալ, առաջնային, իսկ ամենակարեւորը` ապրեցնող:

Ինչ հոգեվիճակում էլ որ լինես, միտքդ արտաքին աշխարհի ինչպիսի լարերի վրա էլ որ լինի` հուսահատ, ճնշված թե մռայլ,  երբ հայտնվում ես էլիբեկյանական գունային լույսի հոսքում, նրա կերպարների միջավայրում, անհնար է մտային  տրանսֆորմացիաներ ու նոր ապրումներ չունենալ. ընդ որում՝ շատ արագ, վայրկենապես զգում ես փոփոխությունը: Լույս ու նորից լույս,  հավերժության իմպուլսների հանդարտ զգացողություն, որ հուսալիություն ու ներքին հավասարակշռություն է բերում մտքերիդ: Կյանքի բեմից տեղափոխվում ես մեկ այլ տարածք. դա նրա ստեղծած թատրոնն է նկարչության մեջ, որին բնորոշ է հատկապես պահի կարեւորության ընդգծումը: Շեշտված դիմախաղ, միմիկա, ժեստ, բոլոր մանր դետալները` գործողության, տեսանելի է դարձնում նկարիչը, կանգնեցնում պահը, ակնթարթը, որ  գեղեցկությունը ամբողջությամբ բացվի, թաքնված շատ բաներ հայտնի լինեն:

Ռոբերտ Էլիբեկյանի աշխատանքային ճանապարհն ուղղակիորեն կապված է եղել բեմին, թատրոնին: Դեռ վաղ շրջանից է նա թատերական, օպերային ներկայացումներ ձեւավորել, հեղինակել բալետային, թատերական  ներկայացումների զգեստներ: Ազգային պատկերասրահում ներկայացված նրա ցուցահանդեսի մի բավական մաս բեմական աշխարհին նվիրված գործեր են. թատերական  ձեւավորումների, բեմական դեկորների, զգեստների էսքիզներ: 

Հետաքրքրական է այն, որ թատերայնության տարրերը թափանցված են նրա գրեթե բոլոր աշխատանքներում` կոմպոզիցիաներում,  դիմանկարներում, առավելաբար կանացի կերպարներում շատ նկատելի են: 

Փորձում եմ տպավորություններս ամփոփել փակ աչքերով, մտովի. մեծածավալ, բազմաֆիգուր բեմ կտավի տեսքով, որ է կյանքը մեր, որտեղ մի պահ քարացել է գործողությունը. միտքն ու զգացումը կենտրոնացած են թատերային ձեւերի, դիմակների տակ. վարագուրված, քողարկված է կերպարների ներքին բնույթը: Մինչդեռ զուգահեռները բեմի թատրոնի ու կյանքի թատրոնի միջեւ ակնհայտ են: Չգիտես ինչու, թվում է` նկարիչն այդ երկուսի սահմանները հատուկ է մոտեցրել իրար: Վրձինը, այնուամենայնիվ, պահելով  կտավի խորքից եկող հաճախականության` դեղին գույնից ծնվող լույսի վրա, նա  վարագույրը բացում է խորքից, բեմը նկարում կյանքի ներսից…

Համենայն դեպս նման զգացողություն վերջին, երրորդ սրահի էքսպոզիցիայի կենտրոնական կտավից փոխանցվեց` վերնագրված  «Գրիգոր Նարեկացու «Մատյան ողբերգության» պոեմի մոտիվներով»: Շատ զգայուն ու անմիջական, հաղորդական է այստեղ հոգու տառապանքը, այնպես  մերկ ու այնքան հավերժական:

Այս ամբողջի մեջ հստակ անցնող տոնական տրամադրությունների վառ գունային արտահայտությունները նկարների թատերային, բեմական մթնոլորտով ու դրանց արտիստիզմով չեն պայմանավորված միայն: Կյանքն է այդ մասին հուշում, ուղղորդում, որպես արտահայտության հակադիր ձեւեր` բնական, օրինաչափ, այնպես ինչպես իրական են նաեւ սեւի, մոխրագույնի կամ արյան խուլ կարմիր երանգները…

Այսպես սրնգի հնչյունները մերթ հեգնում, մերթ շոյում են մեզ… Կյանքի նավն իր առագաստները բացում է տարբեր գույներով ու ձեւերով: Նկարիչը տեսնում, ապրում է այս անցումները. կտավներին դաջվում են իրականի ու իր պատկերացրածի միստերիաներ: 

Այս ամենի ֆոնին չանդրադառնալ նկարչի կնոջ` Մարիի` բոլորից առանձնացող հրաշալի դիմանկարին, անկարելի է ու չհիանալ  երիտասարդական տարիների այս  խորունկ, հմայիչ պատկերով` նույնպես:

Ցուցահանդեսի խորագիրը մաքուր Էլիբեկյանական է: Միստերիան հայտնի է որպես եվրոպական միջնադարյան թատրոնի ժանրերից մեկը՝ հիմնված կրոնական տեքստերի, պատմությունների վրա. բառային ստուգաբանությամբ` ծիսական արարողություն: 

Էլիբեկյանի միստերիաներում, պայմանականորեն ասած՝ նրա «բեմականացումներում» գործողությունների հաջորդականություն, շղթա է նկատվում: Թատրոնը տեղափոխելով կտավին՝ արարողությունները խորհրդավորության շղարշով են պատվում: Այստեղ լռությունը խոսուն է, իսկ գործողության ստատիկ վիճակը  հարկավոր է որսալ` հասկանալու ձեւի, կերպարի կեցվածքի, դիմախաղի բուն նշանակությունը:

Գործողությունների ծիսական այս հանդարտությունը` մեղմ հանդիսավորությամբ ու վառ գունագեղությամբ միտքս տարավ հեռու – հեռավոր Արեւելք, դեպի չինական թատերական  մշակույթի խորն ու հանդարտ, անչափ գեղեցիկ աշխարհը, երբ արտաքին խիստ արտահայտիչ դեկորների ծանրության տակ հանդիսականը պետք է կարողանա տեսնել ներքին աշխարհի լույսն ու մութը, թաքնված շարժումները, հույզերն ու կրքերը:

…Ժամանակը  չի հոգնում,  այդ հոսքի անդադար պտույտում վարագույրը` բեմի ու կյանքի՝ մեկ բարձրանում, մեկ իջնում է: Թատրոն է…

ՄԵԼԱՆՅԱ ԲԱԴԱԼՅԱՆ 

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

Բենիամինի հնավայրը. Շիրակի երկրագիտական թանգարանի ցուցադրանքը Ասլամազյան քույրերի պատկերասրահում

Հաջորդ գրառումը

Օրենքը չընդունեցին, փոխարենն առեւտրականների բերանը լեզու դրեցին

Համանման Հոդվածներ

6 հունիսի, 2025

«Գազայում վիճակն ավելի վատ է, քան դժոխքը Երկրի վրա»

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Կանգ առե՛ք

06/06/2025
Բեռնի համաժողովում Ամենայն հայոց Գարեգին Երկրորդ կաթողիկոսը ելույթի պահին իր հայացքն ուղղում է Եկեղեցիների համաշխարհային խորհրդի նախագահ Ռիտա Ֆամոսին: Լուսանկարը՝ ref.ch կայքի, հեղինակ՝ Ivars Kupcis WCC
6 հունիսի, 2025

Բեռնի համաժողովի նպատակը՝ հայացք ԼՂ  հակամարտությանը, այն չպետք է վերանա հանրային գիտակցությունից

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում տեղի ունեցավ Գերագույն հոգեւոր խորհրդի ժողով

06/06/2025
Հաջորդ գրառումը

Օրենքը չընդունեցին, փոխարենն առեւտրականների բերանը լեզու դրեցին

Արխիվ

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Վերջին լուրեր

ԿԱՐԵՎՈՐԸ

Տեսանյութ. Հենց ոստիկանության հրապարակած տեսանյութից ակնհայտ է, որ խառնաշփոթ են ստեղծել հենց Նիկոլի շարասյան համար

08/06/2025

Ոստիկանությունը «հերքող» տեսանյութ է դրել՝ այնպիսի խորամանկ նկարագրությամբ, որ կարող է թվալ, թե Նիկոլի շառասյունը որևէ կապ չունի վթարի հետ....

ԿարդալDetails

Փաշինյանի Սյունիք մեկնած ուղղաթիռի նավիգացիայի վրա նշված է «Ազիզբեկով» բնակավայրը

08/06/2025

Փաշինյանը դիպուկ է նկատել, թե Առաջին նախագահը մի ահավոր, շատ վատ խասյաթ ունի՝ ինքը վերջում միշտ ճիշտ է դուրս գալիս

08/06/2025

Վթարված ավտոմեքենան Փաշինյանի ավտոշարասյունից չի եղել. ՆԳՆ

08/06/2025

Փաշինյանի ավտոշարասյունը հերթական ավտովթարի մասնակից է դարձել. վիրավոր կա

08/06/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական