Երեքշաբթի, Հուլիսի 15, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ՕԴԱՆԱՎԱԿԱՅԱՆԻ ՀԻՆ ՇԵՆՔՙ «ԽՈՐՀՐԴԱՅԻՆ ՄՈԴԵՌՆԻԶՄԻ» ՄԵՌՅԱԼ «ՀՈՒՇԱՐՁԱՆԸ»

22/01/2016
- 22 Հունվարի, 2016, ԱԶԳ շաբաթաթերթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

ԱՐԱ ՄԱՐՏԻՐՈՍՅԱՆ

Ի՞նչ իմաստ ունի այն պահպանելը, ո՞ւմ հաշվին, ի՞նչ պետք է զոհենք եւ ո՞ւմ հավակնությունների համար

Ռացիոնալ (տրամաբանական եւ հիմնավորված) մտածողության պակասն այսօր Հայաստանի հասարակական կյանքի գլխավոր խնդիրն է, որին բախվում ենք անընդհատ: Դրա հետեւանքով, միակողմանի տեղեկատվական եւ քարոզչական լրահոսի ազդեցությամբ, այս կամ այն խնդրի առնչությամբ ձեւավորվում է դրա խորքային պատճառները անտեսող հասարակական կարծիք: Նման օրինակներից մեկը «Զվարթնոց» օդանավակայանի հին շենքի շուրջ ստեղծված վիճակն է, որը կրկին դարձել է քննարկումների առարկա այն բանից հետո, երբ Երեւանի քաղաքապետարանը հին օդանավակայանի օղակաձեւ շենքի էստակադայի ապամոնտաժման թույլտվություն տվեց օդանավակայանի կոնցեսիոներ «Արմենիա միջազգային օդանավակայաններ» ընկերությանը:

Հիշեցնենք, որ «Արմենիա միջազգային օդանավակայաններ»-ը, նոր «մաստեր պլանի» համաձայն, պետք է ընդլայնի նորակառույց օդանավակայանը, ինչի կառուցման համար, ի դեպ, անցած տարիների ընթացքում կատարել է ավելի քան 320 մլն դոլարի ներդրում: Արդյունքում, բոլորս ենք տեսնում, թե ինչ ժամանակակից եւ հարմարավետ օդանավակայան ունենք մենք այսօր, որը Հայաստանի անկախության շրջանիՙ թե կարեւորությամբ, թե ներդրումների ծավալով թերեւս ամենանշանակալի կառուցն է: Սակայն դա չի խանգարում, որ մի խումբ ճարտարապետներ հերթական անգամ անձնական հավակնությունները վեր դասեն ամեն ինչից եւ հարայ-հրոց բարձրացնեն, ինչպես իրենք են անվանում օդանավակայանի հին շենքինՙ «սովետական մոդեռնիզմի հուշարձանի» պահպանման համար: Դրան հետեւում է հայհոյանքի ծարավ ամբոխի «ամեն ինչ քանդում են» արտահայտությամբ սկսվող անմտությունների հեղեղը, որտեղ, բնականաբար, ոչ ոք ինքն իրեն եւ հարայ-հրոցի հեղինակներին չի տալիս հետեւյալ հարցերը.

1. Ո՞րն է օդանավակայանի հին շենքը պահպանելու իմաստը:

2. Որպես ի՞նչ է պահպանվելու այդ շենքը:

3. Ո՞ւմ հաշվին է պահպանվելու այն:

4. Ի՞նչ ազդեցություն է դա ունենալու գործող օդանավակայանի ծառայությունների սակագների վրա:

5. Ինչո՞ւ պետք է հանուն հին շենքի պահպանման հրաժարվենք նոր օդանավակայանի ընդլայնումից:

6. Ենթադրելի՞ է, որ օդանավակայանի նոր շենքի ճարտարապետը նույնպես 30 տարի հետո պետք է պահանջի, որ իր նախագծած շենքը պահպանվի որպես հուշարձան:

Քչերը կփորձեն խորհել այս հարցերի շուրջը: Չէ՞ որ կա ավելի հեշտ տարբերակըՙ դեմ ենք եւ վերջ: Փորձենք պատասխանել այս հարցերին, որոնց թերեւս կարելի է ավելացնել այլ հարցեր եւս, բայց առայժմ սահմանափակվենք այսքանով:

1. «Զվարթնոցի» հին շենքը վերակառուցելու եւ որպես օդանավակայան պահպանելու առաջարկը պարզապես անհեթեթություն է: Այն անգամ որպես օդանավակայան գործելու ժամանակ աչքի էր ընկնում նախագծային թերություններով եւ անհարմարավետությամբ: Այն տարիներին օդանավակայանից օգտվողները կհիշեն այդ անհարմարությունները: Բավական է նշել միայն նեղլիկ եւ գրեթե առանց նստելու տեղերի սպասասրահները: Դա իսկապես բոլոր առումներով տիպիկ սովետական օդանավակայան էր եւ երեւի չէր էլ ենթադրվում, որ հետագայում նման հնչեղ կերպով էր անվանվելուՙ «սովետական մոռեդնիզմի հուշարձան»: Վերջապես, եթե այն հնարավոր լիներ գործածել, ապա նորը կառուցելու անհրաժեշտությունը չէր լինի: Որպես օդանավակայան հին շենքը, ինչպես ասում են, ֆիզիկապես եւ բարոյապես մաշված է եւ անգործածելի:

2. Պահպանել որպես հուշարձան այն դեպքում, երբ դա երբեք այդպիսին չի համարվել եւ միայն հիմա, հետին թվով փորձում են նման կարգավիճակ ձեռք բերել, նույնպես անհասկանալի է: Ի՞նչ հուշարձան է դա, ո՞վ է այցելելու այդ հուշարձանը, ի՞նչ տեսնելու համար, ի՞նչ գրավչություն ունի, կա՞ Հայաստանի մի բնակիչ, որ մինչ այս աղմուկը հին օդանավակայանը իր հյուրերին ներկայացնի որպես հուշարձան եւ ո՞վ դա կընկալի որպես այդպիսին: Դա ոչ Գառնու տաճար է, ոչ Հանրապետության հրապարակի ճարտարապետական համալիր, ոչ օպերայի շենք: Չի կարելի համեմատել անհամեմատելին: Այս տրամաբանությամբ պետք է պահպանվեն նաեւ 4-րդ կարգի վթարային եւ անպիտան դարձած բնակելի շենքերը, քանի որ նրանց նախագծողները նույն իրավունքը կունենան դրանք անվանելու հուշարձան-շենքեր:

3. Ո՞ւմ հաշվին պետք է վերակառուցվի եւ պահպանվի հին շենքը: Պետական բյուջեի՞, այսինքն մեր բոլորիս վճարած հարկերի՞: Քանի՞ տասնյակ միլիոն դոլար դա կարժենա, եւ միայն նրա համար, որ ոմանք իրենց կառուցած շենքը համարում են հուշարձան:

4. Գուցե կոնցեսիոների հաշվի՞ն փորձեն պահպանել այդ շենքը: Այդ դեպքում հին շենքի պահպանման ծախսը դարձյալ մենք ենք վճարելու, քանի որ կոնցեսիոները անպայման այդ ծախսը կներառի իր ծառայությունների ինքնարժեքի մեջ, ինչն էլ իր հերթին կանդրադառնա թե՛ դրանց, թե՛ ավիատոմսերի գների վրա: Խոսում ենք մեր օդանավակայանի թանկ ծառայությունների եւ ավիատոմսերի թանկ գների մասին, բայց դրանց թանկացման եւս մեկ հնարավորություն ենք ստեղծում:

5. Նոր օդանավակայանը կառուցվել է մինչեւ հնի քանդումը, եւ ասել, թե ամեն ինչ քանդում են եւ տեղը ոչինչ չեն կառուցումՙ այս դեպքում ստախոսություն է: Հիմա նպատակ եւ ծրագիր կա ընդլայնելու օդանավակայանը, հնարավորություն ստեղծել ավելի մեծ թվով ուղեւորներ սպասարկելու, ինչը մեր օդանավակայանը տարանցիկի վերածելու հնարավորություն է տալիս, դրանից բխող դրական հետեւանքներով: Հիմա ի՞նչ, հրաժարվե՞նք դրանից եւ Էռնեքյանին ասենքՙ մի արեք դա: Չմոռանանք, որ շրջափակման եւ պատերազմական վիճակում գտնվող երկիր ենք եւ հասկանանք հարմարավետ եւ ժամանակի պահանջներին համապատասխանող օդանավակայանի նշանակությունը: Առավել եւսՙ այդ ամենը չզոհենք հանուն իրենից գործնական, նյութական եւ որեւէ այլ արժեք չներկայացնող եւ իրեն սպառած շինության:

6. Հին շենքի հեղինակների տրամաբանությամբ, օդանավակայանի նոր շենքի ճարտարապետը նույնպես, 30 տարի հետո, երբ օդանավակայանների սպասարկման եւ պահպանման նոր պահանջներ, հետեւաբար եւ նոր շենքի կառուցման կարիք լինի, պետք է այս դեպքում էլ պահանջի որպես «հետխորհրդային մոդեռնիզմի հուշարձան» պահպանել իր նախագծած շենքը: Եվ այդպես ամեն 30 տարին մեկ: Արդյունքում Արարատյան դաշտում հարյուրավոր հեկտարների վրա կստեղծենք օդանավակայանների գերեզմանոց:

Ի վերջո, նկատի ունենալով այս ամենը, կսկսե՞նք գործել տրամաբանությամբ եւ ռացիոնալ մտածողությամբ: Ամենատարօրինակն այս հարցում օդանավակայանի ընդլայնման նոր «մաստեր պլանը» հաստատած կառավարության, ոլորտի լիազոր մարմին քաղաքացիական ավիացիայի գլխավոր վարչության, հենց իր` կոնցեսիոներ «Արմենիա միջազգային օդանավակայաններ»-ի օլիմպիական հանդարտությունն ու պարզաբանումներով ու հիմնավորումներով հանդես գալուց հրաժարվելն է, ինչի հետեւանքով էլ շատ հաճախ, այդ թվում նաեւ այս դեպքում, ձեւավորվում է միակողմանի եւ սուբյեկտիվ հասարակական կարծիք:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ՀՐԱԺԵՇՏ ԴԵՍՊԱՆ ՏԻԳՐԱՆ ՍԱՐԳՍՅԱՆԻՆ

Հաջորդ գրառումը

ՆՈՐԻՑ ԴԻՄԵԼ ԵՆՔ ՌՈՒՍԱՍՏԱՆԻՆՙ ԳԱԶԻ ԳՆԻ ԻՋԵՑՄԱՆ ԽՆԴՐԱՆՔՈՎ

Համանման Հոդվածներ

11 հուլիսի, 2025

Տխմարություն է Եկեղեցու դեմ սուր ճոճելը

11/07/2025
11 հուլիսի, 2025

Նույն գետը՝ երկրորդ անգամ

11/07/2025
11 հուլիսի, 2025

Հայաստանը՝ նաեւ իր դեմ ծրագրի մասնակի՞ց

11/07/2025
11 հուլիսի, 2025

«Հայաստանն ու Ադրբեջանը ունեն նույն նպատակը՝ դուրս մղել Ռուսաստանին Հարավային Կովկասից»

11/07/2025
Հաջորդ գրառումը

ՆՈՐԻՑ ԴԻՄԵԼ ԵՆՔ ՌՈՒՍԱՍՏԱՆԻՆՙ ԳԱԶԻ ԳՆԻ ԻՋԵՑՄԱՆ ԽՆԴՐԱՆՔՈՎ

Արխիվ

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Վերջին լուրեր

Նորություններ

Նոր էջ է բացվում, բայց Հայաստանի վիլայեթացման. Էդուարդ Շարմազանով

15/07/2025

Քաղաքական գործիչ Էդուարդ Շարմազանովը գրում է. «Մակրոնի կողմից Նիկոլին քաջալերելը շատ ծանր է նստում Հայաստանի ու հայ ժողովրդի վրա։ 2022-ի...

ԿարդալDetails

Քաղաքական դաշտը կրկին զտվում է. պատեհապաշտները տարանջատվում են նվիրյալներից, թուլամորթները՝ պայքարողներից. Հրանտ Մելիք-Շահնազարյան

14/07/2025

Կասկած չունեմ, որ առաջիկայում «միջանցքի» թեմայով կլինեն նոր զարգացումներ. Վարուժան Գեղամյան

14/07/2025

ԱՄՆ-ն ու ՆԱՏՕ-ն Ուկրաինային զենք կմատակարարեն՝ Եվրոպայի հաշվին

14/07/2025

Միացյալ Նահանգները առաջարկել է 100 տարով  վերահսկել Զանգեզուրի միջանցքը. դեսպան

14/07/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական