Երկուշաբթի, Մայիսի 12, 2025
Ազգ
Advertisement
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ԵՐԲ ԿԻՆՈԱՐՏԱԴՐԱՆՔԸ ՀԱՆԴԵՍ Է ԳԱԼԻՍ ՈՐՊԵՍ ՀԱԿԱՄՇԱԿՈՒՅԹ

30/11/2013
- ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Դեկտեմբեր, 2013
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

ԼՈՒՍԻՆԵ ՂԱՐԱԽԱՆՅԱՆ, Արցախ

Դերենիկ Դեմիրճյանը իր «Հայը» բնութագրականում գրում է. «Ամեն հայ մի հայ ունի, որի հետ թշնամի է մինչեւ մահ: Սա նրա անհրաժեշտությունն է»: «Արմենիա» հեռուստաընկերության «Հարազատ թշնամի» հեռուստասերիալը գրողի ասածը դարձնում է համոզմունք: Պատահաբար դարձա այս ֆիլմի վայրենի դրվագների ականատեսը, ու թվաց, որ դրանք մասնավոր հատվածներ են: Հետագայում ուշադրությամբ հետեւեցի մի քանի սերիայի, եւ հիասթափությունը խորն էր: Իսկապես հնարավոր չէ անտարբեր անցնել այսպիսի անորակ, հակամշակութային, հակադաստիարակչական կինոապրանքի կողքով: Հայի սպառող տեսակ, շուկայականություն, ագրեսիա եւ նեւրոզային տրամադրություն. այսպիսին է հեռուստասերիալի բովանդակային ֆոնը: Սերիալում ակնհայտ են այլասերումը, անհարգալից վերաբերմունքը ազգային արժեքների, մասնավորապես լեզվի նկատմամբ: Ֆիլմի սյուժեն, դեպքերի ու իրադարձությունների ընթացքը այլասերումն ու արժեզրկումը հասցված են աղետալի չափերի: Եվ այստեղ է, որ մշակույթը դառնում է հակամշակույթ, ընկած վիճակ ու գետնաքարշություն:

Առաջին հայացքից թվում էՙ ֆիլմում արտացոլված է ընտանեկան դրամայի հոգեբանական վերլուծություն, բայց մեկ սերիայի դիտումը բավական է, որպեսզի հասկանանք, որ բարոյական հոգեբանության փոխարեն ամեն ինչ կառուցված է կենսաբանական բնազդի վրա: Ագրեսիան թափանցել է մարդկային հարաբերությունների ամենամաքուր տարածքը ընտանիք, որը հայերիս համար չափանմուշային է: Երկու իրար ատող ընտանիքների հարաբերությունները հասցված են թշնամության ու ագրեսիայի, այլատյացության ու ապամարդկայնացման: Ընդ որում երկու թշնամի ընտանիքների ամուսինները ընկերներ են ու խնամիներ: Նույն այդ ընտանիքների թշնամության ուղղակի զոհ է դառնում «Բալայանների» ընտանիքի որդու Սպարտակի եւ «Բեկնազարյանների» ընտանիքի դստեր Էմիլիի «սերը»: Ինչու ենք «սերը» չակերտների մեջ առնում, որովհետեւ այդ այսպես կոչված զգացմունքը, որ փորձում են խաղալ երկու հերոսները, կառուցված է բնազդների ու սոսկ սեռական համակրանքի վրա: Այդ քնքուշ աղջիկը, որ տառապող կերպար է, ըստ էության, կրակն է ընկել գռեհիկ ու կոպիտ Սպարտակ Բալայանի ձեռքին, ով ամեն պահի հայհոյանքներ է թափում իր սիրած աղջկա գլխին եւ ակնհայտորեն ցուցադրում է անհարգալից վերաբերմունք (վեր ընգի տեղդ, մեկա քեզ ծեծելով կտանեմ, ջեբկիրի աղջիկ, ձեռ ես առնո՞ւմ աղչի, արա իջի արա, արա դավայ տուն անցի…): Կարծում ենքՙ մեկնաբանություններն ավելորդ են:

Հեռուստասերիալի երկու ընտանիքներում էլ, ովքեր «հարազատ» թշնամիներ են Բալայաններ-Բեկնազարյաններ, մթնոլորտը անբարոյական է, եւ պատահական չէ, որ երկու ընտանքիներից եւ ոչ մեկը անձնական երջանկություն չի գտնում: Ցավոք սրտի, ֆիլմի նեւրոզային վիճակը հաղորդվում է հեռուստադիտողներին, որովհետեւ հեռուստացույցի առաջ նստողը կամա թե ակամա հոգեբանական նույնացման կամ ապրումակցման զգացում է ունենում, կապված առանձին հերոսների, դեպքերի ու իրադարձությունների հետ: Ավելին, հեռուստասերիալի սիրահարները կարող են խորը հոգեբանական նույնացման հետեւանքով ձեռք բերել նախընտրած հերոսի այս կամ այն վարքագծի կրկնում կամ պատճենում:

Մինչեւ այսօր ֆիլմի սերիաներում դեպքերի հանգուցալուծումը տանում է միայն ու միայն դեպի անհատների ողբերգություն: Ողբերգություն են ապրում ինչպես անհատապես, այնպես էլ ընտանիքներով: Երկու ընտանիքների մոդելներն էլ, որոնք գործում են հեռուստասերիալում, ունեն դիսպերս նկարագիր: Մինչդեռ հայկական ընտանիքի անդամները ապրում են կոմպլիմենտար, փոխլրացնող հարաբերություններ: Սերիալում պահպանված չեն ազգային սոցիոմշակութային նույնականացման հիմքերը, ինչը թույլ է տալիս ենթադրել, որ հասարակության հոգեւոր հիմքերը խարխլվում են: Ֆիլմում միանշանակորեն սխալ ձեւով են լուծվում ծնող-երեխա հարաբերությունների, ընկերների, ընտանեկան բարեկամության, խնամիության, սիրո զգացմունքի, ամուսնության, ծնողապաշտության ու զավակապաշտության ավանդական մատրիցիաների արդիականացման խնդիրները: Եվ սա անհետեւանք չի կարող մնալ հատկապես ֆիլմի առանձին հերոսների դերակատարներին համակրող երիտասարդության ու պատանեկան տարիքի երեխաների վրա, քանի որ ընկալված ինֆորմացիան, հոգեբանական օրինաչափությամբ չի կորչում եւ կարող է ենթագիտակցորեն ղեկավարել մարդուն կամ նրա մոտ ձեւավորել ոչ ցանկալի դիրքորոշումներ:

Գուցե թե ֆիլմի սցենարի հեղինակը շոպենհաուերյան հոռետեսությամբ է կերտում ժամանակի հերոսի իր մոդելը, բայց որ այդ մոդելները չեն կարող դրական իմաստով ներգործել ժամանակի վրա, ակնհայտ է: Ավելին, ֆիլմի անհատական (առանձին հերոսների) ու հանրային կյանքի չկայացածությունը խոսում են մեզանում առկա կամ ձեւավորվող բարոյական ճգնաժամի մասին: Մինչդեռ նույն այդ սերիալը որպես կինոմշակույթ պետք է ցույց տա ճիշտ հանրային կյանք վարելու ու մարդկանց հետ բարձր արժեքների վրա հիմնված հարաբերություններ կառուցելու մոդելը: Սերիալը ընդգծում է սոսկ առօրյա կյանքի կամ մեր ժամանակների արատավորությունը հանրային կյանքի նկարագիրը դարձնելով տրոհված, քայքայված ու պաթոլոգիկ: Այսպես, ցասումն ու հիասթափությունը հաջորդում են իրար եւ ելքը շարունակվում է մնալ անհանդուրժողականությունը:

Պետք է կարծել, որ ֆիլմի սցենարի հեղինակը հոգեբանական ողբերգության հասնող իր անզորությունից եւ ներքին չլուծված կոնֆլիկտի վրա էլ կառուցում է այդ չարաբաստիկ սերիալը: Կարելի է ասել, որ այստեղ առկա է անուղղակի ագրեսիայի ու սխալ տրանսֆերի (տեղափոխման) երեւույթը: Թե մինչեւ երբ կշարունակվի աճուրդի հանված այս հակամշակույթը ու դրանից արտածվող մղձավանջըՙ հարցական է…

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ԺԻՐԱՅՐ ՆԱԻՐԻ

Հաջորդ գրառումը

ՀՈՒՇԱՏԱԽՏԱԿՙ ՖԼՈՐԱ ՄԱՐՏԻՐՈՍՅԱՆԻ ԱՊՐԱԾ ՏԱՆ ՊԱՏԻՆ

Համանման Հոդվածներ

2 մայիսի, 2025

Խզումը խորանում է

02/05/2025
2 մայիսի, 2025

Տնտեսաքաղաքական նույն կարծրապատկերով

02/05/2025
2 մայիսի, 2025

Իրավունք ունե՞նք մեր ցեղասպանված նախնիների ձայնը չդառնալու

02/05/2025
2 մայիսի, 2025

Իրանի նախագահի այցը Բաքու՝ Ադրբեջան-Իսրայել հարաբերությունների ակտիվացման ֆոնին

02/05/2025
Հաջորդ գրառումը

ՀՈՒՇԱՏԱԽՏԱԿՙ ՖԼՈՐԱ ՄԱՐՏԻՐՈՍՅԱՆԻ ԱՊՐԱԾ ՏԱՆ ՊԱՏԻՆ

Արխիվ

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Վերջին լուրեր

Նորություններ

ԵՄ-ին ինտեգրման մասին «հիշել» են ծեծով. Սուրեն Սուրենյանց

12/05/2025

Քաղաքագետ Սուրեն Սուրենյանցը գրում է. «Հայաստանը Եվրամիության անդամակցության մասին օրենքն ընդունել է, բայց դրանից հետո որևէ զարգացում դեռ չկա, ասել...

ԿարդալDetails

Սերժ Սարգսյանը հաղթական զինադադար է ստորագրել, Նիկոլը՝ կապիտուլյացիան. Շարմազանով

12/05/2025

Նրա քարոզած «Իրական Հայաստանը» բանակազուրկ Հայաստանի մասին է, որտեղ հերոսը անձնազոհություն դրսևորած զինվորականը չի, այլ հարկ վճարող ու հարցեր չտվող ստրուկը

11/05/2025

Նիկոլ Փաշինյան-Աննա Հակոբյան զույգն այս անգամ կրթել է քաջարանցիներին

11/05/2025

«Ես գալիս եմ Իսպանիայից». իսպանացի լեգենդար երգչուհին հանդես կգա Երևանում

11/05/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական