Երեքշաբթի, Դեկտեմբերի 2, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ԼՈՒՍԱՎՈՐ ԹԱԽԾԻ ՆԿԱՐԻՉԸ

29/08/2013
- ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Օգոստոս, 2013
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

ՄԵԼԱՆՅԱ ԲԱԴԱԼՅԱՆ

Կյանքից հեռացավ ֆրանսահայ նկարիչ Ժանսեմը

Հայ գեղանկարչությունը ցավալի կորուստ ունեցավ: Կյանքից հեռացավ ֆրանսահայ նկարիչ Ժանսեմը (Հովհաննես Սեմերջյան), մեկը սփյուռքի մեր անվանի արվեստագետներից, որի արվեստի ներքին տրամադրությունները որքան ազգային, նույնքան համամարդկային են, եւ որից բխող զգացմունքների աշխարհը մտերիմ-հաղորդական կարող է լինել յուրաքանչյուրին: Ֆրանսիացի տեսաբանները նրան համարել են միզերաբլիստՙ թշվառների նկարիչ: Սա թերեւս նրա նկարչության ընդհանուր ոգուց, պատկերած պերսոնաժներից եկող տպավորություն է: Նրա վրձինը փնտրում էր մարդու հոգու տխրության մեղեդին: Կյանքի թշվառությունը, դառնությունը կամ զրկանքը, որ ապրում է մարդկային էությունը, նկարիչը վերափոխում էր բանաստեղծական-քնարական թախծի: Նա կարծես ցավի բանաստեղծը լիներ նկարչության մեջ:

Սուր զգացմունքները, անկումային տրամադրություններն արվեստում ավելի ներազդող ուժ ունեն իհարկե, սակայն այս պարագայում նկարչի ներքին վիճակն է այդպիսին, որի հարազատ ունկնդիրն է եղել նա միշտ:

Տարագիր արեւմտահայի ճակատագիրը կրող նկարիչը կյանքիՙ իրեն բաժին ընկած վիշտը կտավին գունանկարեց զարմանալի մեղմությամբ: Նրա հատկապես կանացի կերպարների փխրուն աննյութայնությունը, դեմքի դալուկ արտահայտությունները, մարմինների գծապատկերի նրբությունը իրականի ու վերացականի սահմաններին են պահում նրանց, որ բացարձակապես համակրանքի զգացում է արթնացնում, եւ բնավՙ խղճահարության: Ժանսեմը մարդկային կյանքերի նկարիչ է, մարդկային խորը ապրումների ու զգացողությունների արտահայտողը: Նրա տխրությունը, անկասկած, քնարական է, գունային թափանցիկությունը միայն հրճվանք է ծնում, չնայած կիսատ ապրած կյանքի զգացողությամբ նրա հերոսների, կտավներից ուղղակիորեն հոսում է լույսի մեղեդին: Նրա բաց կապույտի, դեղնի ու կանաչի սքանչելի համադրությունները կյանքի ցավը վերածում են բանաստեղծական այնպիսի տխրության, որ դիտվում է իբրեւ ձոն գեղեցկության, ձոն բարության ու հույսիՙ առավոտվա օդի մաքրության հանգույն: Նա նկարիչ էր, որ կյանքի ստվերագծերի արանքում անպայման լույսն էր տեսնում:

Իբրեւ ցեղասպանված ժողովրդի զավակ, այդ ցավն իր մեջ մշտապես կրող արվեստագետ, նրա կտավներին 1915-ի սոսկալի արձագանքը հայտնվեց գեղարվեստական նատուրալիզմի ընդգծված ոճով, սակայն դաժան, դժոխային պատկերների մեջ անգամ թաքնված է Ժանսեմին հատուկ գույնի լուսավորությունը: Նկարների այդ շարքըՙ 34 կտավ, 2001-ին Հայաստան կատարած իր երկրորդ այցելությանը Ժանսեմը նվիրեց Հայոց ցեղասպանության թանգարան-ինստիտուտին, որտեղ հիմա դրանք ցուցադրված են:

Առաջացած տարիքը մեծ արվեստագետի պարագայում նկատվո՞ւմ է արդյոք: Իհարկեՙ ո՛չ: Այդպես երբեք չի լինում: Մեծերի կորուստը մշտապես ամայության զգացում է բերում, մեծ ափսոսանք է ծնում: Այսպես է նաեւ Ժանսեմի հեռացումը: Կյանքին հրաժեշտ տվեց նա 93 տարեկանումՙ ապրած կյանքը թողնելով իր կտավների թափանցիկ լռության մեջ, վրձնի գունագեղ հետքերում…

Ժանսեմը ծնվել է Սելեզում, (Թուրքիա), շատ չանցած ընտանիքը գաղթում է Հունաստան, Սալոնիկ, 1931-ին մայրը ամուսնու մահից հետո տեղափոխվում է Ֆրանսիա, բնակություն հաստատում Փարիզի Իսի լե Մուլինո արվարձանում: Նրա մասնագիտական առաջին դպրոցը Մոնպառնասի ազատ ակադեմիաներն էին, ապա սովորել է Փարիզի դեկորատիվ արվեստի բարձրագույն դպրոցում: Առաջին ցուցադրությունը 1944-ին «Անկախների սալոնում», «Ջութակահարը» կտավն է եղել: 1956-ին ընտրվել է երիտասարդ նկարիչների միության նախագահ, անհատական բազմաթիվ ցուցահանդեսներ է ունեցել Փարիզում, Նյու Յորքում, Չիկագոյում, Լոնդոնում, Տոկիոյում, Հռոմում, Բրյուսելում, Լոզանում, Բեյրութում եւ այլուր: Ժանսեմը նկարչական թեմատիկ շարքերով մտածող արվեստագետ էՙ ոճական անհատական նախասիրությամբՙ «Պարուհիներ», «Ցլամարտ», «Դիմակահանդես», ուշագրավ են նաեւ դիմանկարների շարքը եւ հատկապես ինքնատիպ, նուրբ նատյուրմորտները: Նրա աշխատանքները պահվում են աշխարհի մի շարք հեղինակավոր թանգարաններում եւ մասնավոր հաքավածուներում: Նա այն բացառիկ նկարիչներից է, ում անունով կենդանության օրոք բացվել է երկու թանգարան, երկուսն էլ Ճապոնիայում: Ժանսեմը արժանացել է միջազգային հեղինակավոր մրցանակների, այդ թվում` Ֆրանսիայի «Պատվո լեգեոն» շքանշանի: 2010-ին ՀՀ նախագահ Սերժ Սարգսյանի հրամանով նրան շնորհվել է «Պատվո շքանշան»:

Նկար 1. «Տոնահանդեսի ավարտը»

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ՀԱԿԱՍԻՐԻԱԿԱՆ ՊԱՏԵՐԱԶՄԸ ՄՈՏԱԼՈՒՏ Է ԹՎՈՒՄ

Հաջորդ գրառումը

ԱԴՐԲԵՋԱՆԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱԳՈՂՈՒԹՅԱՆ ԻՐԱՆՅԱՆ ԱՐՁԱԳԱՆՔ

Համանման Հոդվածներ

28 նոյեմբերի, 2025

Թոշակառուներ, առա՞ջ…

28/11/2025
21 նոյեմբերի, 2025

Տարեդարձդ շնորհավո՛ր

21/11/2025
Newly elected chairman of the Armenakan-Ramkavar Liberal Party Hakob Avetikyan guest in Friday press club
21 նոյեմբերի, 2025

Հեղափոխությունը մի՛շտ չարիք է

21/11/2025
21 նոյեմբերի, 2025

Ո՛չ ընդդիմությունն է «սրբազան կով», ո՛չ իշխանությունը

21/11/2025
Հաջորդ գրառումը

ԱԴՐԲԵՋԱՆԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱԳՈՂՈՒԹՅԱՆ ԻՐԱՆՅԱՆ ԱՐՁԱԳԱՆՔ

logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2025 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական