Կիրակի, Սեպտեմբերի 14, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

Նիկոլայ Մադոյան. «Երաժշտությունը ոչ միայն շարժում է սիրտը, այլեւ նորոգում է հոգին»

Արծվի Բախչինյան
12/09/2025
- 12 սեպտեմբերի, 2025, ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Մշակույթ
18
Դիտում
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Սկիզբը` նախորդ համարում

–Ջութակը երբեւէ ձեզ դավաճանե՞լ է: Եվ դուք երբեւէ դավաճանե՞լ եք նրան:

-Ջութակն ամենաքմահաճ գործիքն է, բայց եթե նրան տրվում ես ամբողջությամբ, համբերությամբ եւ սիրով, գալիս է մի պահ, երբ այլեւս պարզապես ոչ թե նվագում ես այն, այլ տիրում ես նրան: Կամ, ավելի ճիշտ, դու եւ ջութակը դառնում եք մեկ ամբողջություն: Երբ ուշադրությունդ թեկուզ մի փոքր թուլանում է, ջութակը զգում է դա: Եվ երբ դա տեղի է ունենում, նա վրեժ է լուծում քեզնից: Ջութակը ոչ միայն գործիք է, այլեւ կենդանի գործընկեր՝ խիստ զգայուն քո հոգեկան ու ֆիզիկական վիճակի հանդեպ: Այն նաեւ խորապես ազդվում է շրջակա միջավայրից՝ տաքությունից, խոնավությունից, օդի ամենաչնչին փոփոխությունից: Պետք է անընդհատ հարմարվել նրան, լսել նրան, ինչպես սիրելիիդ տրամադրությունը կկարդաս: Ժամանակի ընթացքում զարգացնում ես ներըմբռնում՝ կանխատեսելու նրա քմահաճույքները: Սովորում ես՝ որքան հեռու կարելի է նրան մղել եւ ինչպես ղեկավարել, երբ նա դիմադրում է:

Բայց այո՛, ես դավաճանել եմ նրան: Եղավ մի ժամանակ, երբ դժվար հարաբերությունների մեջ էի, եւ իմ կենտրոնացումն ու ներքին էներգիան հեռացել էին ջութակից: Ջութակն, իհարկե, դա զգաց ու դարձավ անկանխատեսելի՝ ասես արտացոլելով իմ ներքին խռովքը: Որովետեւ ջութակը ոչ միայն ձայնդ է կրկնում, այլեւ հոգիդ է արտացոլում:

Լուսանկարները՝ Խանդութ Պարույրյանի

–Եթե ձեր ջութակն ունենար հիշողություն, ո՞ր պահերն էր ամենաշատը հիշելու:

-Ինչու՞ «եթե»: Ջութակն իսկապես ունի՛ հիշողություն: Ես նվագում եմ մի գործիք, որը ստեղծվել է դարեր առաջ, եւ ինչպես իր նման բազմաթիվ ջութակներ, կրում է նախորդների հոգին: Այս գործիքները հաճախ կրում են այն մեծ ջութակահարների անունները, որոնք նվագել են դրանք:
Ասացի, թե որքան եմ հիացել Սարասատեի երաժշտության Հեյֆեցի կատարումներով: Ավելի խորհրդավոր է դառնում այն փաստը, որ նա նվագել է հենց Սարասատեի անձնական ջութակը: Պատմությունը ներկառուցված է հենց գործիքի փայտի մեջ:

Դիպչելով ճշմարիտ վիրտուոզի մատներին՝ ջութակը փոխակերպվում է: Այն դառնում է ավելի մեծ մի ամբողջության շարունակություն, որտեղ ջութակահարը հնչեցնում է անցյալի արձագանքները՝ միաժամանակ ներդնելով իր բաժինը դրա կենդանի հիշողության մեջ:

–Ի՞նչը մարդիկ առավել հաճախ չեն հասկանում ջութակահարի մասնագիտության մեջ:

-Շատերը, հավանաբար, չեն հասկանում ջութակ նվագելու դժվարությունն ու կատարողական վարպետություն ձեռք բերելու համար անհրաժեշտ ջանքն ու նվիրումը: Այն ամենաբարդ գործիքներից է, եւ բեմում հեշտությամբ նվագելու պատրանքը կարող է խաբուսիկ լինել: Երբ երաժիշտը կատարում է բարդ ստեղծագործություն՝ կարծես առանց ճիգերի, դժվար է նկատել դրա ետեւում առկա տարիների շարունակական աշխատանքը, կարգապահությունը եւ զոհաբերությունը: Բեմում հանդիսատեսը տեսնում է նրբություն ու գեղեցկություն, բայց ո՛չ այն ահռելի աշխատանքը, որը պահանջվել է, որպեսզի այդ բարդը երեւա բնական: Բացի այդ, անկախ այն բանից, թե ինչպես ենք զգում ֆիզիկապես կամ հոգեպես, բեմում, թե ձայնագրման ստուդիայում, մենք պետք է պատրաստ լինենք եւ անթերի նվագենք՝ ցույց տալու մեր եւ մեր արվեստի լավագույնը:

Նիկոլայ Մադոյանը վաղ երիտասարդության տարիներին

-33 ժամ անընդմեջ նվագելուց հետո (որը Գինեսի ռեկորդների գրքում գրանցվեց որպես «պաշտոնապես ապշեցուցիչ») փոխվե՞ց ձեր հարաբերությունը երաժշտության հետ:

-Անպայմա՛ն: Այդ փորձառությունը փոխեց ինձ: Շատերը չեն գիտակցում, որ երաժշտությունը տարբեր կերպ է ազդում մեզ վրա՝ կախված օրվա ժամից: Մեր մարմինն արտասովոր խելացի է, եւ մեր ներքին համակարգը ցերեկվա եւ գիշերվա ընթացքում յուրահատուկ կերպով արձագանքում է ձայնին՝ ազդելով ամեն ինչի վրա՝ տրամադրությունից մինչեւ ներքին ռիթմերը:
Կան համոզիչ գիտական հետազոտություններ, եւ հայրս, որը խորապես մասնագիտացած էր նյարդաբանության մեջ, հայտնաբերել է, թե ինչպես է երաժշտությունն ազդում ուղեղի եւ մարմնի վրա: Այդ 33-ժամյա կատարման ընթացքում ես իսկապես զգացի էներգիաների տատանումները, երաժշտության զգացմունքային արձագանքը: Ես փորձարկում էի իմ սահմանները՝ մտավոր, ֆիզիկական եւ հոգեկան: Եվ հասա կարեւոր գիտակցման՝ մարդու ներուժը շատ ավելի մեծ է, քան մենք հաճախ պատկերացնում ենք: Երբ խորապես կապվում ես ինչ-որ բանի հետ եւ անկեղծ հավատում դրան, սահմանները սկսում են ջնջվել:

Այդ «ճանապարհորդությունն» ինձ տվեց նաեւ եզակի տեխնիկական ազատություն՝ թույլ տալով կենտրոնանալ արվեստի էության եւ երաժշտության գլխավոր բովանդակության վրա: Սա մի նվեր է, որն ինձ շնորհեց այդ փորձառությունը եւ որը ես կրում եմ իմ յուրաքանչյուր կատարման մեջ:

–Բեմ դուրս գալիս, հատկապես Պագանինիի 24 Կապրիսների պես ծրագրերի համար, ունե՞ք մտավոր կամ ֆիզիկական վարժություններ, որ կատարում եք նախապես:

-Ես չեմ սիրում ակտիվ նախակատարումներ համերգից անմիջապես առաջ: Փոխարենը, նախընտրում եմ ներամփոփվել՝ խորհելով այն արվեստի եւ գաղափարական էության մասին, որը պատրաստվում եմ ներկայացնել: Ավելի շատ մտածում եմ մեկնաբանությունս բեմում կենդանացնելու, ոչ թե հատվածները մեխանիկորեն կրկնելու մասին:

–Կյանքում երբեւէ վախ զգացե՞լ եք կատարման ընթացքում, որ կմոռանաք, կձախողվեք կամ կշեղվեք պահի ծանրությունից:

-Ո՛չ: Ինձ համար իսկական աշխատանքը կատարվում է համերգից առաջ: Երբ դուրս եմ գալիս բեմ, հենվում եմ ամուր հիմքի վրա, որը կառուցվել է ակտիվ պատրաստության միջոցով եւ որն աջակցում է այն ամենին, ինչը ձգտում եմ արտահայտել: Ես ճշտգրիտ գիտեմ, թե ինչպես պետք է զարգանա կատարման գաղափարը: Այդ հստակությունն ինձ լիակատար վստահություն է տալիս: Իսկ երբ ադրենալինը փորձում է գերիշխել, ես ոչ թե ճնշում, այլ փոխակերպում եմ այն: Ես դրան մոտենում եմ հոգածությամբ եւ գիտակցված կերպով՝ թույլ տալով, որ այն վերածվի ստեղծագործական էներգիայի: Ես այն ուղղորդում եմ ծառայելու երաժշտությանը: Այդպիսով ստեղծվում է յուրահատուկ միջավայր, որտեղ յուրաքանչյուր տարր լրացնում է մյուսին եւ ամեն ինչ միավորվում է միասնության զգացողության մեջ:

-Հայաստանն ունի երաժշտական հոգի՝ հնչերանգ, ռիթմ, թաքնված ձայնեղանակ: Ի՞նչ է դա ձեզ համար եւ ինչպե՞ս եք այն փոխանցում համաշխարհային բեմերից:

-Ինձ համար այն կարոտի ձայնն է՝ մոդալ, նուրբ, ինչպես հնագույն մի օրհներգ, որը հառնում է մեր քարերից ու լեռներից: Դա պարզապես տոնայնություն չէ, այլեւ հիշողություն: Այդ ձայնն ապրում է իմ ներսում, եւ ես այն տեղափոխում եմ աշխարհի բեմերը, որպեսզի նույնիսկ Փարիզում կամ Տոկիոյում կարելի լինի լսել Հայաստանի եւ Արցախի արձագանքն իմ կատարումներով:

Ինձ համար «Կռունկը» խորհրդանշական ստեղծագործություն է՝ մեր ժողովրդի զգացմունքային դրոշմը: Ես այն կատարել եմ ողջ աշխարհի համերգասրահներում: Այն ունի խորություն եւ ինքնություն, որոնք խոսում են այն մասին, թե ով ենք մենք, որտեղից ենք գալիս եւ ինչ ունենք մեր սրտում:

–Ո՞վ եք դուք առանց ջութակի:

-Կյանքն առանց բեմի եւ ջութակի անհնարին է. ջութակը դարձել է իմ շարունակությունը, եւ առանց նրա ես զգում եմ անբացատրելի ներքին խառնաշփոթ: Ուստի, աղեղից եւ բեմից անդին ինձ հետ կապված քիչ բան կա, որը կարող է առանձին լինել: Ինձ համար ջութակն ավելին է, քան գործիքը: Դարերի ընթացքում տարբեր միջավայրերում արձագանքած նրա ձայնն ինձ հույս է ներշնչում, ուժ է տալիս և հոգևոր բավարարվածություն է պարգևում:

–Ինչպիսի՞ն է ձեր ոչ երաժշտական օրը:

-Ես շատ ժամանակ եմ անցկացնում մարզասրահում ու լողավազանում: Ամռանը սիրում եմ թենիս խաղալ ընկերներիս հետ. սա գալիս է մանկությունից: Սիրում եմ նաեւ հեծանիվ քշել՝ նոր ուղղություններ բացահայտելու եւ բնությունը վայելելու համար:

–Ինչպիսի՞ն կլինեն դասական համերգները 50 տարի անց: Մերօրյա ավանդույթները դեռ արդիակա՞ն են, թե՞ անհրաժեշտ կլինի ամբողջությամբ փոխել ձեւաչափը:

-Իհարկե, ձեւաչափերը կփոխվեն: Տեխնոլոգիան կարող է փոխել ձայնի մեր զգացողությունը եւ այն, թե ինչպես ենք տեսնում կամ լսում կատարողին: Նույնը վերաբերում է նաեւ համերգային ձայնագրություններին. արհեստական բանականության ակտիվ զարգացումը ստիպում է որոշ հնչյունային ճարտարագետների կիրառել այն՝ ստանալու կատարումների ճշգրիտ պահերը նոտաներին համապատասխան: Բայց հիմնականում անփոփոխ կմնա էությունը՝ կատարողի, երաժշտության եւ ունկնդրի միջեւ խոր զգացմունքային երկխոսությունը: Դա սրբազան է:
Մարդիկ միշտ ձգտում են էներգիայի փոխանակման: Վստահ եմ, որ մենք բնորոշ ձգտում ունենք կապվելու՝ միմյանց հետ, հնչյունների հետ, պահի հետ: Մենք համերգներ չենք գնում միայն լսելու, մենք գնում ենք միասին զգալու: Դա այն է, ինչը երբեք չեն կարող փոխարինել էկրանները, ալգորիթմները կամ արհեստական բանականությունը: Մարդիկ բնույթով զգացմունքային են: Բախը, Մոցարտը, Վիվալդին վերացական ինտելեկտուալներ չէին: Նրանք սիրել են, տառապել, պայքարել, զգացել: Եվ նրանց երաժշտությունը դեռ մեզ հետ խոսում է, քանզի ծնվել է ճշմարիտ մարդկային փորձառությունից

Ես չեմ կարծում, որ դասական երաժշտության ավանդույթները երբեւէ կարող են հնանալ: Դրանք ժառանգություն չեն, այլ հիմնաքարեր: Բարձր արվեստը երբեք չի կարելի հարմարեցնել նոր միտումներին: Մենք, որպես արվեստագետներ եւ ունկնդիրներ, շարունակելու ենք ինքնությունը հաստատել այն լավագույնով, ինչ ստեղծել է մարդկությունը: Մարդկային զգացմունքների հոսքը, որը ստեղծվում է երաժշտության միջոցով, միշտ պետք է պահպանվի:

–Ողջ աշխարհում հանդես գալուց, մեծ վարպետների մոտ սովորելուց եւ ջութակահարի սահմանները վերաձեւավորելուց հետո, ի՞նչն է դեռեւս ձեզ անհասկանալի ջութակի հետ կապված: Ի՞նչ գաղտնիքներ կան:

-Կարծում եմ՝ կատարյալն անսահման է: Որքան էլ սովորեմ, կատարեմ կամ հայտնաբերեմ, միշտ կա ավելին՝ ավելի խորություն, ավելի շատ գույներ եւ նրբերանգներ, որոնք կարելի է հայտնաբերել ջութակի միջոցով: Միշտ բացահայտում եմ ձայների նոր գունապնակներ, որոնք կարող եմ ձեւավորել եւ կատարելագործել, եւ այդ գործընթացն իրականում երբեք չի ավարտվում: Դա է գեղեցկությունը: Իրական սահմանի բացակայությունը տալիս է ինձ էներգիա, նպատակ, ուրախություն: Անսահման կատարյալի այս ձգտումն է, որ խթանում է երաժշտության հանդեպ իմ կրքի եւ ստեղծագործականության աճը: Ջութակի գաղտնիքն այն իրողության մեջ է, որ այն շարունակաբար փոխակերպվում է արվեստագետի հետ, եւ դա է իմ արվեստի ճանապարհորդության իմաստը…

ԱՐԾՎԻ ԲԱԽՉԻՆՅԱՆ

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

Իմաստաբանական բառարան

Հաջորդ գրառումը

Կառուցել ու նորոգել 300 դպրոց՝ 220-ից ավելի գյուղերի դպրոցները փակելո՞վ

Համանման Հոդվածներ

12 սեպտեմբերի, 2025

Հոլոքոսթ. Նոր Բուխենվալդ ու Դահաու… Պաղեստինում

12/09/2025
12 սեպտեմբերի, 2025

Նոր տիպի կառավարողներ են պետք

12/09/2025
12 սեպտեմբերի, 2025

 Խաչատուր Մխիթարյան. «Նախքան փախստական ճանաչվելը պիտի  հաստատվի, թե արցախցիները չունեն որեւէ երկրի քաղաքացիություն»

12/09/2025
12 սեպտեմբերի, 2025

Եթե ականատեսներս լռենք, Արեւմուտքի քաղգոծիչն էլ չի խոսի

12/09/2025
Հաջորդ գրառումը

Կառուցել ու նորոգել 300 դպրոց՝ 220-ից ավելի գյուղերի դպրոցները փակելո՞վ

Արխիվ

Loading...
«Սեպտեմբերի 2025»
Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« ՕգոստոսիՀոկտեմբերի »

Վերջին լուրեր

Նորություններ

Սաակաշվիլու կողմնակից Լևան Խաբեիշվիլին ձերբակալվել է

13/09/2025

Թբիլիսիի քաղաքային դատարանը խափանման միջոց է ընտրել Վրաստանի նախկին նախագահ Միխեիլ Սաակաշվիլիի կողմից հիմնադրված ընդդիմադիր «Միացյալ ազգային շարժում» կուսակցության նախկին...

ԿարդալDetails

ՆԱՏՕ-ն Արևելյան Եվրոպայում ստեղծում է նոր հրամանատարական կենտրոն

13/09/2025

Այսօր Հայաստանի դեմ ադրբեջանական ագրեսիայի 3-րդ տարելիցն է. Փաշինյանը իր ասածն անում է՝ պետք է փոխենք մեր նահատակներին սգալու ձևը

13/09/2025

Արարատի մարզում կրկին շան կծելու հետևանքով տուժած երեխայի դեպք ունենք. նախարար

13/09/2025

Որտեղի՞ց Ֆիդանին վստահություն, որ 2026-ի առաջին կեսին խաղաղության պայմանագիր կլինի. Սուրեն Սուրենյանց

13/09/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական