Աջ, թե՞ ձախ
Երբեւէ լսած կա՞ք, որ հայը հոգեւորականի ձախ ձեռքը համբուրի, հոգեւորականն էլ աջհամբույրի դիմաց ձախ ձեռքը դնի օրհնանքի համար եկեղեցի այցելած առատաձեռն հավատացյալի գլխին:
Եթե ձախ ոտքի վրա ես վեր կենում, ասում են՝ օրդ հարամվելու է: Եթե ձախ ձեռքդ է քոր գալիս, ֆինանսական կորուստի մասին պիտի մտածես: «Ձախ գնալը» (լեւի) պարկեշտ մարդուն վայել արարք չէ…
Մահմեդականները միայն աջ ոտքով են աղոթավայր մտնում, իսկ ձախ ոտքով՝ դուրս գալիս: Նրանց խորհուրդ է տրվում ձախ ոտքով զուգարան մտնել, աջ ոտքով՝ դուրս գալ:
Միգուցե հենց դա է պատճառը, որ ձախը ՁԱԽորդության նշան է, իսկ աջը՝ հԱՋողության: Ձախը ՁԱԽողություն է բերում, աջը՝ առԱՋադիմություն:
Բայց կա մի ոլորտ, որտեղ ամեն ինչ հակառակն է: Եվ դա քաղաքագիտությունն է, որտեղ ԱՋակողմյան գաղափարախոսության կողմնակիցները հիմնականում լինում են ծայրահեղական, այլատյաց ու ռազմատենչ քաղաքական գործիչներ, իսկ ՁԱԽակողմյանները՝ սոցիալական հավասարության ջատագովներ:
Հայտնի փաստ է, որ քաղաքագիտության մեջ «աջ» եւ «ձախ» եզրույթներն առաջացել են ֆրանսիական հեղափոխության սկզբում եւ վերաբերում էին խորհրդարանում պատգամավորների նստելու վայրին: Աջ կողմում նստածները հին կարգի պահպանման կողմնակիցներն էին, ձախ կողմում նստածները՝ բարեփոխումների:
Մեր Ազգային Ժողովում էլ, աշխարհի բոլոր խորհրդարանների մնան, աջ կողմում զբաղեցնում են ՀԵՏադիմական պատգամավորները, ձախ կողմում՝ առԱՋադիմականները:
Կարծում եմ, ժամանակն է բոլոր խորհրդարաններում փոխել պատգամավորների տեղերը:
Մոռացա ասել՝ մի ոլորտ էլ կա, որտեղ աջն ու ձախը իրենց տեղերում չեն: Եվ դա ճանապարհային երթեւեկության ոլորտն է:
Երբեւէ լսած կա՞ք, որ պետավտոտեսուչը մեքենայի բարձրախոսից սարսափազդու եւ հրամայական տոնով հայտարարի` «ձախ քաշի` կայնի»: Կասեք՝ Լոնդոնը: Ոչ, քանի որ Լոնդոնում պետավտոտեսուչը հայերեն չգիտի:
ԳՐԻԳՈՐ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ