Կիրակի, Հոկտեմբերի 12, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

Ես անուն չունեմ…

14/02/2025
- 14 փետրվարի, 2025, ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Մշակույթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Վառոդի հոտ եմ առնում ու աներեւույթ փշալարի մյուս կողմում դիտում մի մոնոներկայացում,  որի հիմքում Սոնա Վանի ստեղծագործություններն են:

Սիմվոլիստական առանձնահատուկ լուծումներով մոնոներկայացման ավարտին ես մի հանդիսատես էի, որն ուզեցավ բարձրացնել դերասանուհու շնորհներով գետնին հայտնված գլխարկներն ու կախել կախիչից, որտեղից իջեցվել էին: Այդպես էլ արեցի:  Նշանակում է, որ ներկայացումը դիպել է հանդիսատեսի սրտին:

Բանաստեղծուհի, հրապարակախոս, բժիշկ Սոնա Վանի բանաստեղծությունների հիման վրա գրված  պիեսը  ստեղծագործական թիմի անդամների պրոֆեսիոնալիզմի շնորհիվ կարճ ժամանակամիջոցում իր շուրջը հավաքեց Կամերային թատրոնի հանդիսատեսին:
 Ինտերակտիիվ թատրոնը վաղուց  զարմանալի երեւույթ չէ, բայց զարմանալի է ակնդրի զգայական ներկայությունն այս դեպքում:  Առանց պայմանականության եւ առանց պարտադրանքի՝ պիեսի հեղինակ, դրամատուրգ, թատերագետ Անուշ Ասլիբեկյանին հաջողվել է հանդիսատեսին լռեցնել բեմին, ինչպես քարանձավի բնաստեղծ արձաններն են լռում գեղեցկորեն, ու լսվում է միտքը ծակող ջրի կաթիլի անըդնհատ ձայնը:
Ուզում էի տեղից վեր թռչել ու միանալ Քեթրին Մանասյանին, «պատերազմ» անունով չարիքը խլեցնել սեւ գլխարկի գնդաձեւության մեջ:

Գույն, ձայն, հոտ, բաբախ, ապրում ու կին, կին որ կռվում է պատերազմի դեմ, կին, որ մենակ է իր հույզերի, ապրումների ու Աստծո երկրային ներկայության մեջ: Դերասանուհու զգայական, արտիստիկ դիմագծերով ամբողջացել է Սոնա Վան բանաստեղծուհու անշփոթելի ձեռագրի ողջ դրամատիկությունն ու շարժապատկերային հյուսվածքը: Կտրուկ անցումների միջոցով՝ սիրուց պատերազմ, պատերազմից սեր ու նորից պատերազմ,  դրամատուրգ Անուշ Ասլիբեկյանը խավարը լույսով գունաբացելով՝ ստեղծել էր բոլորովին նոր հոգեվիճակ: Հերոսուհին որքան անհանգիստ էր, նույնքան հանգիստ էր, որովհետեւ ոչ միայն կին էր, այլ նաեւ իմաստուն էր ու քմահաճ, թելադրող ու ենթարկվող, ենթարկեցնող ու խելագարեցնող:

Սոնա Վանի  բանաստեղծական  հինգ ժողովածուներից  Անուշ Ասլիբեկյանն  ընտրել է բանաստեղծություններն այնպես, որ դրամատիկական նույն առանցքի շուրջ ամբողջանալով՝ հնչում էին ամբողջական մեկ պոեմի ուժգնությամբ: Բանաստեղծությունները հիմնականում «կին» եւ «պատերազմ» թեմաներն էին արծարծում՝ ամենազոր սերը հակադրելով մարդկային դաժանությանն ու անտարբերությանը: Պիեսը կոչվում է «Ես անուն չունեմ», որը Սոնա Վանի բանաստեղծությունների ժղովածուներից մեկի վերնագիրն է:

Դրամատուրգիական այս նախագիծը հաղթող է ճանաչվել Երեւանի  քաղաքապետարանի կողմից հայտարարված  «Երեւանը կանանց համար» դրամաշնորհային ծրագրի շրջանակում:

Սոնա Վանի պոեզիան Հայաստանում հնչեցրել են հիմնականում ասմունքող, Հայաստանի վաստակավոր արտիստ Սիլվա Յուզբաշյանը՝ դասական արտիստիզմով, հնչեղ ու ազդու շեշտադրումներով, եւ Կամերային թատրոնի դերասանուհի Քեթրին Մանասյանը՝ մենախաղ հիշեցնող անմիջականությամբ, բանաստեղծություններից յուրաքանչյուրը ընթերցելով որպես զգայական  ավարտուն արար: Ահա թե ինչու դրամատուրգը դերասանուհու ընտրության հարցում վստահ էր հաջողելու մեջ:

Նույնը կարող ենք ասել նաեւ  երաժշտության մասին, որը նույնպես հատուկ ստեղծվել է  այս մոնոներկայացման համար: Կնոջ ուժի ու թուլության միջեւ հայ մշակութային գործիչ, կոմպոզիտոր, երաժիշտ Վահան Արծրունու ստեղծագործությունն էր: Այն չէր հնչում, տրոփում էր, ու հոգեցունց  երաժշտությունը պահում ականջախեցում, ինչպես ծովից հանված ոստրեն է շարունակում ձայնել ցամաքում հայտնվելուց հետո:

Մինչեւ կսկսեր ներկայացումը՝ արդեն իսկ հնչում էր կոմպոզիտորի հեղինակած բոլորովին նոր, հատուկ երաժշտությունը, որի միջոցով հանդիսատեսն ինտեգրվում է  թեմատիկ միջավայրում ու կում-կում ըմբոշխնում է կարմիր գինին: Նիրվանայի երանելի վիճակը փոխանցելով ներկաներին՝  պիեսն էլ սկսում է բնականորեն ու միաձուլվում տիրող տրամադրությանը: Ահա  հզոր երաժշտության ուժը:

Պիեսը մերժում է անմարդկային ժամանակները՝ սիրո, թվացյալ հուսահատության ու պատերազմը խլացնելու վճռականությամբ:

Բեմադրիչ Լուսինե Երնջակյանի մինիմալիստական լուծումներից ուզում եմ հատկապես հիշատակել բրդյա, կարմիր այն գլխարկը, որը, լինելով անշունչ՝  մի քանի դեր էր ստանձնել: Քեթրինի մոմե ձեռքերում այն հալվեց ու քանդվեց՝ առաջին անգամ սեր խոստովանած ծաղրածուի  գլխարկը, որը վերջում բացվեց, բացվեց ու մեզ կանգեցրեց արյան, պատերազմի ու խաղաղության բաժանարար գծին:

Բեմին, ուր իմիջիայլոց, նաեւ հանդիսատեսն էր, երեք գույն էր իշխում՝ սեւ, կարմիր ու սպիտակ: Ռեժիսուրական զարմանալի հնարքների արդյունքում երեք գույներից բխում էին հազարավոր նրբերանգներ ու ներկաներին պահում հուզականության բնաբուխ ակունքին:  Լուսինե Երնջակյանը զուսպ է  «խոսում» պատերազմի մասին, զերծ է մնում ողբերգական ու հուսահատեցնող լուծումներից, ապրելու է կոչում բոլորին ուժեղ կնոջ ձայնով: Ռեժիսորի օգնականն է խոստումնալից կարողություններով երիտասարդ բեմադրիչ Ժորա Մարտիրոսյանը, որը նույնպես միացել է թիմին ու իրականացրել իր մտահղացումները:

Այս ամենը, թերեւս, արժանի է Սոնա Վան բանաստեղծուհու անսանձ ու համարձակ գրչին այնպես, ինչպես լայնահուն գետերն են ձգտում հասնել աշխարհածավալ օվկիանոսներ:

Ես ուզում եմ, որ աշխարհը փրկի սերը, միմիայն սերը, որ կանայք ոչ միայն անուն ունենան, այլ նաեւ ճակատագիր, երջանիկ ու խաղաղ ճակատագիր:

 «Ես անուն չունեմ» պիեսը շա՜տ երկար է մնալու Կամերային թատրոնի խաղացանկում, որովհետեւ այն լուծումներ չի ձգտում առաջարկել, այլ շարունակ բազմաշերտ հարցադրումներ է երեւան հանում:

ԱՐՈՒՍ ՍՈՒՐԵՆ

գրող, թարգմանիչ, ՀԳՄ անդամ

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

Հայ երաժշտական   շրջագայություն Լատինական Ամերիկայում

Հաջորդ գրառումը

Ամենահզորը աշխարհում

Համանման Հոդվածներ

10 հոկտեմբերի, 2025

Երբ դատական համակարգը գործում է արդար

10/10/2025
10 հոկտեմբերի, 2025

Ընդարմացում

10/10/2025
10 հոկտեմբերի, 2025

 Աքսել Ֆիշերի պաշտպանական կողմի ցանկությունը դատավարության ձգձգումն է

10/10/2025
10 հոկտեմբերի, 2025

Թյուրքական պետությունների կազմակերպության 12-րդ գագաթնաժողովի ուղերձները

10/10/2025
Հաջորդ գրառումը

Ամենահզորը աշխարհում

Արխիվ

Loading...
«Հոկտեմբերի 2025»
Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« ՍեպտեմբերիՆոյեմբերի »

Վերջին լուրեր

Նորություններ

Մահացել է ՀՀ ԱԱԾ պետի նախկին տեղակալ, գեներալ-լեյտենանտ Հրանտ Եպիսկոպոսյանը

12/10/2025

ՄԱՀԱԶԴ Խորը վշտով հայտնում ենք՝ օրեր առաջ տեղի ունեցած դժբախտ պատահարի հետևանքով այսօր մահկանացուն է կնքել պահեստազորի գեներալ-լեյտենանտ Հրանտ Միքայելի...

ԿարդալDetails

Երևանը տոնում է 2807-ամյակը. Երևանի քաղաքապետարան

12/10/2025

Նուպարաշէնի Առողջապահական եւ Կենսոլորտային Հարցէն Վեր Եւ Անդին, Կա՛յ Բարոյական Պարտաւորութիւն. Սեւակ Յակոբեան

12/10/2025

Անձը կհաշվառվի իր մշտական բնակության վայրի հասցեում՝ անկախ սեփականատիրոջ կամ օրինական տիրապետողի համաձայնության առկայությունից․ ՆԳՆ-ի նոր նախագիծը

12/10/2025

Ոչ մի դեպքում չի կարելի արհամարհել Ալիևի «Զանգեզուրի միջանցք» խոսույթը, քանի որ դրա ետևում հրեշավոր ծրագիր է թաքնված. Արմեն Մելքոնյան

11/10/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական