Երեքշաբթի, Օգոստոսի 12, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

Անդալուզյան երգերի կիրքն ու պերճանքը՝ Մագդա Մկրտչյանի ներկայացմամբ

01/12/2023
- 01 Դեկտեմբերի, 2023, ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Մշակույթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Իսպանական երգերի կատարումն «Առնո Բաբաջանյան» համերգասրահում հայաստանյան մշակութային կյանքի այս տարվա «նոյեմբերյան» շրջանի ամենացայտուն դրվագներից  մեկը պետք է համարել՝ շնորհիվ օպերային երգչուհի Մագդա Մկրտչյանի կերտած կերպարի: Այն ստեղծվում էր «խիտ, լիքը» սոպրանոյի, պարային շարժմունքի տարրերի, Սեւիլյայի բարկ արեւի եւ միջերկրածովյան մթնոլորտի, անդալուզերեն բարբառի եւ դասական բանաստեղծության հունչի արտիստիկ հաղորդմամբ: Համերգային երեկոյին կայացավ Ֆեդերիկո Գարսիա Լորկայի «Անդալուզյան երգեր» շարքի հայաստանյան պրեմիերան. այդ շարքի՝ ձայնի եւ կիթառի համար մշակումների հետ հնչեցին Մանուել դե Ֆալլայի, Էռնեստո Գրանադոսի, Պակո Պենյայի, Ֆերնանդո Օբրադորսի, Մորաիտո Չիկոյի եւ իսպանացի այլ կոմպոզիտորների ստեղծագործություններ՝ ձայնի, կիթառի, կահոնի եւ դաշնամուրի նվագակցությամբ: «Իսպանական մոտիվներ» խորագրով համերգին Մագդա Մկրտչյանին նվագակցում էին ՀՀ վաստակավոր արտիստ, դաշնակահար Օլգա Խաչիկյանը, կիթառահարներ Ցոլակ Մանուկյանը եւ Վահագն Աշուղյանը, կահոնահար եւ կիթառահար Դավիթ Նիկողոսյանը:

Օպերային բազմաթիվ դերերգեր, այդ թվում՝ 2000-ին Օհան Դուրյանի դիրիժորությամբ ներկայացմանը Լեոնորայի դերում առաջնելույթ՝ Ջ. Վերդիի «Տրուբադուր» օպերայում, Ա. Խաչատրյանի «Ձոն Ցնծության», Վերդիի «Նաբուկո», «Աիդա», Բելլինիի «Նորմա», Շուբերտի «Մարիամի հաղթական երգը», Մոցարտի «Դոն Ժուան» օպերաներում, մենահամերգներ Հայաստանի եւ արտասահմանյան մի շարք հանրահայտ բեմերում (2001-ին ԱՄՆ-ում՝ Dorothy Chandler Pavilion-ում, 2004-ին՝ Բեռլինի Konzerthause-ում, Պոստդամի Nicolaisaa-ում, Հալլեի Handel House-ում, Siemens-Villa-ում, 2005-ին՝ Իտալիայի Դոժերի եւ Յուստինյան պալատներում, 2009-ին՝ Սանկտ-Պետերբուրգի Դ. Շոստակովիչի անվ. ֆիլհարմոնիկ մեծ համերգասրահում եւ այլն), 2005-ին՝ Գերմանիայում Յո. Բրամսի «Ռեքվիեմի», 2006-ին՝ Վատիկանում Բենեդիկտոս Պապ XVI-ի ներկայությամբ միջնադարյան շարականների կատարումներ,- ահա ոչ ամբողջական թվարկումը Երեւանի Սպենիարյանի անվ.օպերայի եւ բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի մենակատար, ՀՀ վաստակավոր արտիստ, Կոմիտասի անվ, ոնսերվատորիայի դասախոս Մագդա Մկրտչյանի անցած ստեղծագործական ուղու: Եվ հիմա նոր երկացանկ, նոր կերպար, համերգային նոր ծրագիր, որին, ինչպես խոստովանում է երգչուհին, երկար էր պատրաստվել:
«Ֆեդերիկո Գարսիա Լորկայի պոեզիայի հիման վրա գրված անդալուզյան երգերը Հայաստանում երբեք չեն կատարվել,- ասում է Մ. Մկրտչյանը,- եւ շատ ուրախ եմ դրանք հայ հանդիսականին ներկայացնելու համար: Լորկան նաեւ երաժիշտ է եղել, ոնց ինքն է ասել՝ մինչ պոետ դառնալը երաժիշտ էր: Այս երգերը հարուստ են իրենց ժողովրդական, ազգագրական կոլորիտով, այստեղ կան իսպանական կրքեր, քնարականություն, ողբերգական-միստիկ նկարագրություններ: Թե՛ Լորկան, թե՛ դե Ֆալլան պահպանել են անդալուզյան ճիշտ կատարման ավանդույթները»: Նույն այդ ավանդույթների պահպանմամբ, տեղ-տեղ ընդգծված կրքով, մեջմիջված քնարականությամբ, եւ ամենում՝ դրամատիկ ենթատեքստով երեւանյան բեմից հնչեցին երգերը երկրի, որում լսվում են Ատլանտյան օվկիանոսի եւ Միջերկրական ծովի ալեծփումների եւ փոթորկումների արձագանքները, որում արեւոտ օրերն ամենաշատն են ողջ Եվրոպայում, արեւելքի եւ արեւմուտքի արվեստների համադրումը դարերի պատմություն ունի՝ սկսյալ VIII դարից դեպի Պիրենյան թերակղզի արաբների արշավանքներից:

Իհարկե, ակնկալելի էր նման արտիստիկ որակ երգչուհուց, որը ժամանակին ուսանել է պրոֆեսոր Գոհար Գալաչյանին, Գ. Վիշնեւսկայային, վերապատրաստվել Լ. Պավարոտիի եւ Մերիգգոյի  դասարաններում, անցել Ն. Ֆիգուերի վոկալ վարպետացման դասընթացները: Բայց երբ բեմին անդալուզյան երգի կրքոտության եւ սիրառատության նման «հրավառություն» է, դադարում ես քննել խոսքի, նվագի եւ շարժման նման համահյուսքի՝ հանդիսականի վրա թողած ազդեցության պատճառները, այլ պարզապես վայելում ես արեւելքի եւ արեւմուտքի, տարբեր ազգերի խառնվածքների խմորումից առաջացած յուրահատուկ արվեստի գեղեցկությունն ու հաղորդած դինամիկան:

Համերգին անդալուզյան երգերի հնչմանը սազական հավելումներ էին դաշնակահարի, ապա եւ՝ կիթառահարների մենանվագները: Իսպանական մոտիվներով երաժշտությունը նաեւ թախծություն ուներ, իսկ երգերը ոչ միայն սիրո, խանդի, մրցության, այլ նաեւ խոհեմության, ավանդապահության, պատվի մասին էին: Դրանց շարքում կային օրորոցայիններ, որոնք ոչ միայն մայրական սիրո եւ նվիրման արտահայտություններ էին, այլ նաեւ իսպանական ժողովրդական երաժշտարվեստի եւ ազգային խառնվածքի ցայտուն կնիքն էին կրում:

Համերգի ավարտին Մագդա Մկրտչյանը իսպանալեզու օրորոցայինների շարքը լրացրեց հայկական «Տարոնի օրոր»-ով՝ դրանով, ասես, ակնարկելով իր հետագա ստեղծագործական մտահղացումների մասին:

ՀԱՍՄԻԿ ՍԱՐԳՍՅԱՆ

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

Շնորհալիական գիտաժողով Լատվիայի համալսարանում

Հաջորդ գրառումը

Սերժ Թանկյանը եւ Մայքլ Գուրջյանը «Օսկարի» հայաստանյան թեկնածու «Ամերիկացի» ֆիլմի եւ այն մասին, թե ինչու է երկիրը «գնում դեպի Արեւմուտք»

Համանման Հոդվածներ

Կինո-Թատրոն

Լոկառնոյի կինոփառատոնը բացվեց «Արտոյի երկիրը» ֆիլմով

07/08/2025
1 օգոստոսի, 2025

Մեր ընթերցողներին

01/08/2025
1 օգոստոսի, 2025

Ո՞ւմ ձեռքում է Սյունիքի դարպասների բանալին

01/08/2025
1 օգոստոսի, 2025

Ներքին կյանքի կրակը կբոցկլտա սեպտեմբերին

01/08/2025
Հաջորդ գրառումը

Սերժ Թանկյանը եւ Մայքլ Գուրջյանը «Օսկարի» հայաստանյան թեկնածու «Ամերիկացի» ֆիլմի եւ այն մասին, թե ինչու է երկիրը «գնում դեպի Արեւմուտք»

Արխիվ

Loading...
«Օգոստոսի 2025»
Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« ՀուլիսիՍեպտեմբերի »

Վերջին լուրեր

ԿԱՐԵՎՈՐԸ

Ես ուզում եմ ունենալ խաղաղություն, որով կարող եմ մտնել Եռաբլուր. Վլադիմիր Մարտիրոսյան

12/08/2025

Ինչպես Արցախը չէին զիջել և վերընտրվելու համար ամենաթունդ ընդդիմադիրից ավելի թունդ էին տեր կանգնում Արցախին ու ընտրվելուն պես ուրացան և...

ԿարդալDetails

23 հոգու ցուցակը չի կազմվել ու ներկայացվել ՀՀ որևէ պաշտոնական կառույցի կողմից. Տիգրան Քոչարյան

12/08/2025
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 90

Հարց տվեք իշխանություններին` ո՞վ է ֆիզիկապես ստուգելու ադրբեջանցիներին Հայաստան մուտք գործելիս. Արման Աբովյան

12/08/2025

«Արցախի հողը ու Հայաստանի անվտանգությունը սակարկման ենթակա չեն, խաղաղությունն էլ հանձնելով ու հանձնվելով ձեռք չես բերի». Մետաքսե Հակոբյան

12/08/2025

Հայրենիքն է էականը, պետությունը՝ իրականը, իսկ դուք այլեւս կապ չունեք ո՛չ մեկի, ո՛չ էլ մյուսի հետ․ Րաֆֆի Հովհաննիսյան

12/08/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական