Երկուշաբթի, Հունիսի 9, 2025
Ազգ
Advertisement
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

Անդալուզյան երգերի կիրքն ու պերճանքը՝ Մագդա Մկրտչյանի ներկայացմամբ

01/12/2023
- 01 Դեկտեմբերի, 2023, ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Մշակույթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Իսպանական երգերի կատարումն «Առնո Բաբաջանյան» համերգասրահում հայաստանյան մշակութային կյանքի այս տարվա «նոյեմբերյան» շրջանի ամենացայտուն դրվագներից  մեկը պետք է համարել՝ շնորհիվ օպերային երգչուհի Մագդա Մկրտչյանի կերտած կերպարի: Այն ստեղծվում էր «խիտ, լիքը» սոպրանոյի, պարային շարժմունքի տարրերի, Սեւիլյայի բարկ արեւի եւ միջերկրածովյան մթնոլորտի, անդալուզերեն բարբառի եւ դասական բանաստեղծության հունչի արտիստիկ հաղորդմամբ: Համերգային երեկոյին կայացավ Ֆեդերիկո Գարսիա Լորկայի «Անդալուզյան երգեր» շարքի հայաստանյան պրեմիերան. այդ շարքի՝ ձայնի եւ կիթառի համար մշակումների հետ հնչեցին Մանուել դե Ֆալլայի, Էռնեստո Գրանադոսի, Պակո Պենյայի, Ֆերնանդո Օբրադորսի, Մորաիտո Չիկոյի եւ իսպանացի այլ կոմպոզիտորների ստեղծագործություններ՝ ձայնի, կիթառի, կահոնի եւ դաշնամուրի նվագակցությամբ: «Իսպանական մոտիվներ» խորագրով համերգին Մագդա Մկրտչյանին նվագակցում էին ՀՀ վաստակավոր արտիստ, դաշնակահար Օլգա Խաչիկյանը, կիթառահարներ Ցոլակ Մանուկյանը եւ Վահագն Աշուղյանը, կահոնահար եւ կիթառահար Դավիթ Նիկողոսյանը:

Օպերային բազմաթիվ դերերգեր, այդ թվում՝ 2000-ին Օհան Դուրյանի դիրիժորությամբ ներկայացմանը Լեոնորայի դերում առաջնելույթ՝ Ջ. Վերդիի «Տրուբադուր» օպերայում, Ա. Խաչատրյանի «Ձոն Ցնծության», Վերդիի «Նաբուկո», «Աիդա», Բելլինիի «Նորմա», Շուբերտի «Մարիամի հաղթական երգը», Մոցարտի «Դոն Ժուան» օպերաներում, մենահամերգներ Հայաստանի եւ արտասահմանյան մի շարք հանրահայտ բեմերում (2001-ին ԱՄՆ-ում՝ Dorothy Chandler Pavilion-ում, 2004-ին՝ Բեռլինի Konzerthause-ում, Պոստդամի Nicolaisaa-ում, Հալլեի Handel House-ում, Siemens-Villa-ում, 2005-ին՝ Իտալիայի Դոժերի եւ Յուստինյան պալատներում, 2009-ին՝ Սանկտ-Պետերբուրգի Դ. Շոստակովիչի անվ. ֆիլհարմոնիկ մեծ համերգասրահում եւ այլն), 2005-ին՝ Գերմանիայում Յո. Բրամսի «Ռեքվիեմի», 2006-ին՝ Վատիկանում Բենեդիկտոս Պապ XVI-ի ներկայությամբ միջնադարյան շարականների կատարումներ,- ահա ոչ ամբողջական թվարկումը Երեւանի Սպենիարյանի անվ.օպերայի եւ բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի մենակատար, ՀՀ վաստակավոր արտիստ, Կոմիտասի անվ, ոնսերվատորիայի դասախոս Մագդա Մկրտչյանի անցած ստեղծագործական ուղու: Եվ հիմա նոր երկացանկ, նոր կերպար, համերգային նոր ծրագիր, որին, ինչպես խոստովանում է երգչուհին, երկար էր պատրաստվել:
«Ֆեդերիկո Գարսիա Լորկայի պոեզիայի հիման վրա գրված անդալուզյան երգերը Հայաստանում երբեք չեն կատարվել,- ասում է Մ. Մկրտչյանը,- եւ շատ ուրախ եմ դրանք հայ հանդիսականին ներկայացնելու համար: Լորկան նաեւ երաժիշտ է եղել, ոնց ինքն է ասել՝ մինչ պոետ դառնալը երաժիշտ էր: Այս երգերը հարուստ են իրենց ժողովրդական, ազգագրական կոլորիտով, այստեղ կան իսպանական կրքեր, քնարականություն, ողբերգական-միստիկ նկարագրություններ: Թե՛ Լորկան, թե՛ դե Ֆալլան պահպանել են անդալուզյան ճիշտ կատարման ավանդույթները»: Նույն այդ ավանդույթների պահպանմամբ, տեղ-տեղ ընդգծված կրքով, մեջմիջված քնարականությամբ, եւ ամենում՝ դրամատիկ ենթատեքստով երեւանյան բեմից հնչեցին երգերը երկրի, որում լսվում են Ատլանտյան օվկիանոսի եւ Միջերկրական ծովի ալեծփումների եւ փոթորկումների արձագանքները, որում արեւոտ օրերն ամենաշատն են ողջ Եվրոպայում, արեւելքի եւ արեւմուտքի արվեստների համադրումը դարերի պատմություն ունի՝ սկսյալ VIII դարից դեպի Պիրենյան թերակղզի արաբների արշավանքներից:

Իհարկե, ակնկալելի էր նման արտիստիկ որակ երգչուհուց, որը ժամանակին ուսանել է պրոֆեսոր Գոհար Գալաչյանին, Գ. Վիշնեւսկայային, վերապատրաստվել Լ. Պավարոտիի եւ Մերիգգոյի  դասարաններում, անցել Ն. Ֆիգուերի վոկալ վարպետացման դասընթացները: Բայց երբ բեմին անդալուզյան երգի կրքոտության եւ սիրառատության նման «հրավառություն» է, դադարում ես քննել խոսքի, նվագի եւ շարժման նման համահյուսքի՝ հանդիսականի վրա թողած ազդեցության պատճառները, այլ պարզապես վայելում ես արեւելքի եւ արեւմուտքի, տարբեր ազգերի խառնվածքների խմորումից առաջացած յուրահատուկ արվեստի գեղեցկությունն ու հաղորդած դինամիկան:

Համերգին անդալուզյան երգերի հնչմանը սազական հավելումներ էին դաշնակահարի, ապա եւ՝ կիթառահարների մենանվագները: Իսպանական մոտիվներով երաժշտությունը նաեւ թախծություն ուներ, իսկ երգերը ոչ միայն սիրո, խանդի, մրցության, այլ նաեւ խոհեմության, ավանդապահության, պատվի մասին էին: Դրանց շարքում կային օրորոցայիններ, որոնք ոչ միայն մայրական սիրո եւ նվիրման արտահայտություններ էին, այլ նաեւ իսպանական ժողովրդական երաժշտարվեստի եւ ազգային խառնվածքի ցայտուն կնիքն էին կրում:

Համերգի ավարտին Մագդա Մկրտչյանը իսպանալեզու օրորոցայինների շարքը լրացրեց հայկական «Տարոնի օրոր»-ով՝ դրանով, ասես, ակնարկելով իր հետագա ստեղծագործական մտահղացումների մասին:

ՀԱՍՄԻԿ ՍԱՐԳՍՅԱՆ

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

Շնորհալիական գիտաժողով Լատվիայի համալսարանում

Հաջորդ գրառումը

Սերժ Թանկյանը եւ Մայքլ Գուրջյանը «Օսկարի» հայաստանյան թեկնածու «Ամերիկացի» ֆիլմի եւ այն մասին, թե ինչու է երկիրը «գնում դեպի Արեւմուտք»

Համանման Հոդվածներ

6 հունիսի, 2025

«Գազայում վիճակն ավելի վատ է, քան դժոխքը Երկրի վրա»

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Կանգ առե՛ք

06/06/2025
Բեռնի համաժողովում Ամենայն հայոց Գարեգին Երկրորդ կաթողիկոսը ելույթի պահին իր հայացքն ուղղում է Եկեղեցիների համաշխարհային խորհրդի նախագահ Ռիտա Ֆամոսին: Լուսանկարը՝ ref.ch կայքի, հեղինակ՝ Ivars Kupcis WCC
6 հունիսի, 2025

Բեռնի համաժողովի նպատակը՝ հայացք ԼՂ  հակամարտությանը, այն չպետք է վերանա հանրային գիտակցությունից

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում տեղի ունեցավ Գերագույն հոգեւոր խորհրդի ժողով

06/06/2025
Հաջորդ գրառումը

Սերժ Թանկյանը եւ Մայքլ Գուրջյանը «Օսկարի» հայաստանյան թեկնածու «Ամերիկացի» ֆիլմի եւ այն մասին, թե ինչու է երկիրը «գնում դեպի Արեւմուտք»

Արխիվ

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Վերջին լուրեր

ԿԱՐԵՎՈՐԸ

Տեսանյութ. Հենց ոստիկանության հրապարակած տեսանյութից ակնհայտ է, որ խառնաշփոթ են ստեղծել հենց Նիկոլի շարասյան համար

08/06/2025

Ոստիկանությունը «հերքող» տեսանյութ է դրել՝ այնպիսի խորամանկ նկարագրությամբ, որ կարող է թվալ, թե Նիկոլի շառասյունը որևէ կապ չունի վթարի հետ....

ԿարդալDetails

Փաշինյանի Սյունիք մեկնած ուղղաթիռի նավիգացիայի վրա նշված է «Ազիզբեկով» բնակավայրը

08/06/2025

Փաշինյանը դիպուկ է նկատել, թե Առաջին նախագահը մի ահավոր, շատ վատ խասյաթ ունի՝ ինքը վերջում միշտ ճիշտ է դուրս գալիս

08/06/2025

Վթարված ավտոմեքենան Փաշինյանի ավտոշարասյունից չի եղել. ՆԳՆ

08/06/2025

Փաշինյանի ավտոշարասյունը հերթական ավտովթարի մասնակից է դարձել. վիրավոր կա

08/06/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական