Կիրակի, Սեպտեմբերի 28, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ՄՏՈՐՈՒՄՆԵՐ ԵՐԿԱԹՈՒՂԱՅԻՆՆԵՐԻ ՏՈՆԻ ՆԱԽՕՐԵԻՆ

01/08/2014
- 01 Օգոստոսի, 2014, ԱԶԳ շաբաթաթերթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

ՆԻԿՈՂԱՅՈՍ ՏԵՐ-ԿԱՐԱՊԵՏՅԱՆ, Երկաթուղային տրանսպորտի երկարամյա աշխատող

Թյուր կարծիք կա, որ երկաթուղին դա մարդատար գնացքն է, որը տեղափոխում է ուղեւորներին, իսկ երկաթուղայինը ուղեկցողն է կամ էլ տոմսարկղում տոմս վաճառողը: Ինչ խոսք, այս երկու մասնագիտությունները եւս համարում եմ բարդ, ինչ-որ տեղ նաեւ անշնորհակալ:

Իսկ ո՞ւր մնացին հենց այդ մարդատար գնացքը շարժող մեքենավարները, որոնք ցերեկ, թե գիշեր, անձրեւ, թե ձյուն անում են իրենց գործը:

Իսկ ի՞նչ տանջալի կամ էլ պարզապես դժվար աշխատանք են տանում սլաքավարները, գծի բանվորները, գնացք կազմողները:

Ինչու միայն մարդատար գնացքները: Չէ՞ որ երկաթուղին Հայաստանի կենաց ճանապարհն է, նրա զարկերակը:

Հայ երկաթուղայինները հիրավի երկաթուղու տերն են եւ հուսալի ապավենը: Հայ երկաթուղայիններից շատերին սերը եւ նվիրվածությունը երկաթուղու հանդեպ ժառանգաբար սերնդից սերունդ է փոխանցվել: Երկրի տնտեսության բարելավման եւ բարեկեցիկ կյանքի ապահովման նախապայմանը մեր միասնությունն ու փոխըմբռնումն է եղել:

Մենք այսօր աշխարհի տարբեր ծայրերից ամեն օր ընդունում ենք հազարավոր տոննա բեռներ (չնայած այն հանգամանքին, որ նախկինում գործող 4 սահմանային անցումներից այժմ գործում է միայն մեկը):

Կատարելով մի փոքր էքսկուրս հեռավոր անցյալ մենք իմանում ենք, որ 1897 թ. օգոստոսին Ջաջուռի թունելի հորատանցքերը միացան իրար:

Լոռվա լեռնանցքում, Դեբեդի ձախ ափին, Զամարլուի կամուրջը բարդ կառույց էր: Աշխատանքների հիմնական դժվարությունները կապված էին ֆերմաների տեղափոխման, տեղադրման եւ հավաքման հետ: 1898 թ. հոկտեմբերին պատրաստ էր Զամարլուի կամուրջը, եւ առաջին գնացքն անցավ նրա վրայով: 1899 թ. հունվարի առաջին կեսին պատրաստ էր դեպի Ղարաքիլիսա ձգվող գիծը եւ հունվարի 25-ին տրվեց Թիֆիլս-Ղարաքիլիսա գնացքների երթեւեկության հրամանը: Այսպիսով Հայաստանում սկսվեցին առաջին երկաթուղային փոխադրումները: 1899 թ. փետրվարին առաջին գնացքը Թիֆլիսից հասավ Ալեքսանդրապոլ (ներկայիսՙ Գյումրի): Ցարական Ռուսաստանը 1895 թվականից մինչեւ 1908 թվականը ավարտեց Հայաստանի տարածքում երկաթուղու շինարարությունը Թիֆլիս-Ալավերդի-Ալեքսանդրապոլ-Ղարս ուղեգծովՙ 394 կմ ընդհանուր երկարությամբ:

Հայ երկաթուղայինների էնտուզիազմը 90-ականներին փրկեց Հայաստանը: Այն տարիներին Հայաստանի երկաթուղու պետՙ երջանկահիշատակ Համբարձում Ղանդիլյանը ինձ գործուղեց Փոթի եւ Բաթումի նավահանգիստՙ գտնելու եւ աշխատեցնելու նոր երկաթուղային ուղիներ, որպեսզի խիստ անհրաժեշտ բեռները ժամանակին հասնեն Հայաստան (քանզի, ինչպես վերը նշեցիՙ գործող 4 միջպետական հանգույցներից 3-ը փակվել էին):

Տնտեսական այդ բարդ իրավիճակում, երբ համատարած փակվում էին գործարանները կամ ֆաբրիկաները, իսկ սարքավորումները եւ մետաղը վաճառվում էր արտասահմանում, երկաթուղու համակարգի աշխատողները պահպանցին թե շարժակազմը, թե փակ վագոնները, որոնց 90 %-ը փայտից են: Պահպանվեցին էլեկտրաքարշակները, որոնցում մեծ քանակով պղինձ կա, պահպանվեցին երկաթյա ռելսերը (որը կարող էին հանել եւ հանձնել որպես մետաղյա ջարդոն, ինչպես արեցին մեր հարեւան Վրաստանի որոշ հատվածներում) եւ պղնձե լարերը…

Կրկնում եմՙ մեր երկրի տնտեսության զարկերակը երկաթուղին է: Ընդունված կարգ է տոնի նախօրեին խոսել թվերի, հաջողությունների մասին: Ասեմ մեկ բառովՙ դա ակնհայտ է:

Ներկայումս Հայաստանի երկաթուղին հանձնվել է «Ռուսական երկաթուղու» կոնցեսիոն կառավարմանը: Վերանորոգվել է ավելի քան 347 կիլոմետր ընդհանուր 726 կիլոմետրից: Կապիտալ վերանորոգվել է 96.8 կիլոմետր գծային հատված: Միայն անցյալ տարի Հարավ-կովկասյան երկաթուղում վերանորոգվել է 62.8 կիլոմետր գծային հատված: Հայաստանում աշխատելու 5 տարիների ընթացքում երկաթուղային տրանսպորտում կատարվել է 91,4 միլիարդ դրամի ինվեստիցիա: 431.3 միլիոն դրամ ծախսվել է ինֆաստրուկտուրայի նորացման վրա, իսկ 26 միլիարդ 996 միլիոն դրամըՙ շարժակազմի նորացման վրա:

Կառուցվել եւ հանձնվել են 3 երկաթուղային կամուրջներ:

Երկաթուղու համակարգի 59 աշխատողներ ներկայումս սովորում են պրոֆիլային ԲՈՒՀ-երում, 44-ըՙ Պոլիտեխնիկական, 16-ըՙ Ռոստովի երկաթուղային տրանսպորտի համալսարանում:

Ներկայումս մեծ ուշադրություն է դարձվում մեր ժողովրդի սպասարկմանը մարդատար գնացքներում, որոշակի աշխատանք է տարվել ինչպես վերը նշեցի, մարդատար վագոնների վերանորոգման ուղղությամբ: Փոխվել է կայարանատների (վոկզալ) տեսքը: Տոնի նախօրեին ցանկությունս մեկն էՙ տեսնել մեր տնտեսության աճը, բեռների փոխադրման ծավալների աճ, որը, ինչ խոսք, կբերեր նաեւ մեր աշխատողների աշխատավարձի բարձրացում:

Այսօր երկաթուղայինի մասնագիտությունը երիտասարդներից քչերն են ցանկանում ընտրել, չեն ցանկանում աշխատել պետական համակարգում, նախընտրելով մասնավոր գործը:

Սակայն ես այսօր հպարտանում եմ իմ գործընկերներով, լինեն մեքենավար, գնացք կազմող, թե գծի բանվոր, կամ շարքային ինժեներ: Բոլորն էլ արժանի են շնորհակալական խոսքերի, բարեկեցիկ կյանքի:

Օգոստոսի 3-ին ավանդաբար նշվում է երկաթուղայինի օրը: «Ազգ»-ը շնորհավորում է մեր երկաթուղայիններին:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ՇԱՆ ԴԱՍՏԻԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ

Հաջորդ գրառումը

«ՄՇԱԿՈՒՅԹՆԵՐԻ ԵՐԿԽՈՍՈՒԹՅՈՒՆ 2014» ՄԻՋՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ՓԱՌԱՏՈՆ

Համանման Հոդվածներ

26 սեպտեմբերի, 2025

Կրակոցներ ու զոհեր. հետո՞…

26/09/2025
26 սեպտեմբերի, 2025

Օրենքով եւ իրավունքով զբաղվեք

26/09/2025
26 սեպտեմբերի, 2025

Կբախվե՞ն Թուրքիան ու Իսրայելը

26/09/2025
26 սեպտեմբերի, 2025

ԱՄՆ-ին արտապատվիրակված տարածքը Աֆղանստանում

26/09/2025
Հաջորդ գրառումը

«ՄՇԱԿՈՒՅԹՆԵՐԻ ԵՐԿԽՈՍՈՒԹՅՈՒՆ 2014» ՄԻՋՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ՓԱՌԱՏՈՆ

Արխիվ

Loading...
«Սեպտեմբերի 2025»
Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« ՕգոստոսիՀոկտեմբերի »

Վերջին լուրեր

Նորություններ

Շան պատճառով ծագած վեճ. Արաքս գյուղի բնակիչը կրակել ու սպանել է համագյուղացուն

27/09/2025

Մասիս Ասատրյանը սպшնվել է շան շուրջ ծագած վեճի պատճառով. հայտնում է լրագրող Լիա Սարգսյանը։ Նա տեղեկացնում է. Արաքսում քիչ առաջ...

ԿարդալDetails

Անհաջող դերասանական խաղ. թուրքական հետախուզությունը օգոստոսի 8-ին միջանցք է ձևակերպել

27/09/2025

Զելենսկին հպարտացել է, որ իսրայելական Patriot-ը մեկ ամիս է, ինչ պաշտպանում է Ուկրաինայի երկինքը

27/09/2025

ԱՄՆ դեսպանատունը ցավակցել է Ադրբեջանին «տասնամյակների հակամարտության ընթացքում զոհված ադրբեջանցիների համար»

27/09/2025

Պատերազմի գնալու հրաման տվողները ի սկզբանե համարել են, որ Արցախը հայրենիք չէ, ըստ այդմ` այն ենթակա է հանձնման

27/09/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական