Երկուշաբթի, Հոկտեմբերի 13, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ՄԵԾԱՀՄՈՒՏ ԿԵՂԾԱՐԱՐՆԵՐ ԵՎ ՄԵՐԿԱՑՎԱԾ «ԳԼՈՒԽԳՈՐԾՈՑՆԵՐ»

05/12/2014
- 05 Դեկտեմբերի, 2014, ԱԶԳ շաբաթաթերթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Պատրաստեց Պ. ՔԵՇԻՇՅԱՆԸ

Արեւելագերմանական Հալլե քաղաքի «Մորիցբուրգ» թանգարանում բացվել է արտասովոր ցուցահանդես, որտեղ ներկայացված են կեղծվածքներՙ գեղանկարներ, քանդակներ, գծանկարներ եւ թղթադրամներ:

Կեղծված իրերի ցուցադրանքի գլխավոր «հերոսներն» են Օտտո Վաքերը, Հանս վան Մեեգերենը եւ Վոլֆգանգ Բելտրակկինՙ երեք ինքնօրինակ խոշոր կեղծարարներ: Նրանց օրինակով «Մորիցբուրգ» թանգարանը փորձում է վերլուծել կեղծարարության երեւույթը, կեղծվածքի ստեղծման եւ «օրինականացման» մեխանիզմը:

Կեղծվածքի ժանրը չունի ժամանակային եւ ոճաբանական սահմաններ: Սակայն այստեղ եւս առկա են որոշակի կանոններ: Դրանցից առաջինը եւ գլխավորը այն է, որ պահանջարկն է ծնում առաջարկ: Այսինքն կեղծվում է տվյալ պահին շուկայում պահանջվող ապրանքը: Երկրորդ կանոն. կեղծված իրեր պատրաստելիս վարպետը հաշվի է առնում հավանական գնորդի ճաշակը: Հենց այդ պատճառով կեղծվածքները, ի տարբերություն գլուխգործոցների, հնանում են: Փոքր-ինչ չափազանցնելով կարելի է ասել, որ արվեստի ոլորտում գործող խաբեբան կեղծում է ոչ այնքան անցյալի մեծ վարպետին, որքան նրա վերաբերյալ վճարունակ հանրության արդիական պատկերացումը: Ինչ վերաբերում է երրորդ կանոնին կամ ընդհանրական գծին, դա խարդախ վարպետների հոգեբանական տիպն է. նրանք գրեթե միշտ ձիրքաշատ մարդիկ են եւ հաճախ սերում են ստեղծագործող ընտանիքներից:

Ռուսական հավաքածուի Վան Գոգ

Օտտո Վաքերը (1898-1970) նկարչի որդի էր եւ ոսկերչի թոռ: Փորձել է զբաղվել տարբեր (այդ թվում պարողի) մասնագիտություններով, իսկ 1925 թ. սկսել է կեղծվածքներ ստեղծել Վինսենթ Վան Գոգի ոճով: Այսօր զգացվում են դրանց խամրածությունը եւ ակնհայտ նմանակվածությունը: Սակայն ժամանակին Վաքերը կարողացել է ոչ միայն խաբել գնորդներին, այլեւ շփոթության մեջ գցել փորձագետներին:

Նրա մերկացման առաջին քայլը դարձավ հետեւյալ կասկածելի միջադեպը: Վաքերի պնդման համաձայն, երկու տասնյակ նկարներ ծագում էին ինչ-որ «մասնավոր ռուսական հավաքածուից»: Սակայն դեռ 1920-ականների վերջերին Վան Գոգի զարմիկը, որին նույնպես անվանում էին Վինսենթ Վան Գոգ, հայտարարել էր, որ իրեն հայտնի չէ հորեղբոր նկարների Ռուսաստան տարվելու որեւէ փաստ: Խաբեբային վերջնականապես մերկացրին փորձագետներըՙ անցկացնելով օգտագործված ներկերի քիմիական տարրալուծություն: Ի դեպ, դրանից հետո այդ մեթոդը լայն տարածում գտավ մի շարք խոշոր թանգարանների փորձագետների շրջանում:

Գյորինգին խաբած մարդը

«Մորիցբուրգի» ցուցահանդեսը «իսկական Մեեգերեն» տեսնելու եզակի հնարավորություն է ընձեռում: Այդ առասպելական կեղծարարը 1930-1940-ական թթ. գերմանական եւ հոլանդական դպրոցների «հին վարպետների գործերի» հիրավի զանգվածային արտադրություն կազմակերպեց: Վան Մեեգերենը կեղծարարությունը հասցրել էր կատարելության. նա օգտագործում էր նույն ներկերը, ինչ Վերմեեր Դելֆտացին կամ Պիտեր դե Հոխը, որոնց ստեղծագործությունների կեղծումով ինքը հռչակավոր դարձավ: Մեծ մասամբ նա օգտագործում էր նաեւ այդ վարպետների ժամանակաշրջանի կտավներ, որոնց վրայից քերում-հանում էր սակավարժեք պատկերները, նշում է «Դոյչե վելլե» ռադիոկայանը:

Վան Մեեգերենի կենսագրության ամենափայլուն էջը «Քրիստոսը եւ դատավորները» գեղանկարի վաճառքն է ռայխսկանցլեր Հերման Գյորինգին: Թեեւ նկարիչը իր հանցակից նկարավաճառին խստիվ արգելել էր կեղծվածքներ վաճառել նացիստներին, վերջինս չէր դիմացել գործարքից խոշոր շահույթ ստանալու գայթակղությանը:

Պատերազմից հետո Վան Մեեգերենին ձերբակալեցին հենց այն մեղադրանքով, որ ազգային ունեցվածք է վաճառել թշնամուն: Նա ստիպված խոստովանեց, որ զբաղվել է կեղծարարությամբ, որի համար իրեն սպառնում էին բանտարկության ավելի կարճ ժամկետ եւ ավելի փոքր խայտառակություն: Իր ասածն ապացուցելու նպատակով բանտում ստեղծեց եւս մեկ «Վերմեեր». այդպես ի հայտ եկավ «Տաճարում աղոթող երիտասարդ Քրիստոսը» գեղանկարը:

Կեղծվածք եւ նմանակում

Անշուշտ, կեղծվածք հանդիսանում են հին արվեստի ոչ բոլոր պատճենումներն ու նմանակումները: «Կեղծվածքը առհասարակ ոչ թե արվեստաբանական, այլ իրավաբանական եզրույթ է», ընդգծում է «Մորիցբուրգի» ցուցահանդեսի կազմակերպիչ Լիլլի Վայսվայլերը: Վերջին հաշվով Վան Մեեգերենի կտավները եւս ունեն անվիճելի գեղագիտական արժանիքներ: Նույնը կարելի է ասել նաեւ մուրանյան հնօրյա ապակեղենի կամ «հին հռոմեական» ոճի բրոնզե քանդակների ճարտար նմանակումների մասին:

Որոշ ստեղծագործություններ (մասնավորապես, փորձագիտական շրջանակներում որպես «իսպանացի անհայտ վարպետի գործեր» կոչվողները) զուտ գեղարվեստական առումով միանգամայն կարող են մրցել հնօրյա իրերի հետ: Դա վերաբերում է, օրինակ, օդեսացի ոսկերիչ Իզրայիլ Ռուխոմովսկու խույրին, որն իբր պատկանել է սկյութ տիրակալ Սայտաֆեռնին: 1896 թ. Լուվրի թանգարանը տվյալ խույրը ձեռք բերեց այն ժամանակվա համար հսկայական գումարովՙ 200 հազար ֆրանկով: Կեղծիքի բացահայտումից հետո Ռուխոմովսկին Փարիզում սկսեց աշխատել արդեն որպես ինքնօրինակ ոսկերիչ:

Ցուցադրության կազմակերպիչների խոսքերով, նախագծի նպատակն է ոչ միայն ցուցադրել հետաքրքրաշարժ իրեր, այլեւ տեսականորեն իմաստավորել կեղծարարության խնդիրը, որն ավելի ու ավելի լայն տարածում է գտնում եւ մարտահրավերի երանգ ստանում: Այդ նպատակով ցուցահանդեսի շրջանակներում արդեն անցկացվել է քննարկում, որին մասնակցել են թանգարանային գործի փորձագետներ:

Ընդհանուր հետեւությունն այս է. կեղծվածքների հեղեղից շուկան հնարավոր է փրկել միայն անկախ լաբորատորիաների, արվեստաբանների, թանգարանների աշխատակիցների, հին իրերի եւ արվեստի գործերի հայտնի առեւտրականների միջճյուղային սերտ համագործակցությամբ: Սակայն փորձագետները կասկած չունեն, որ քանի դեռ գոյություն ունի պահանջարկ, կլինի նաեւ առաջարկ:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ԲՐԻՏԱՆԱՑԻ ՆՈՐԱԾԻՆՆԵՐԻ ԱՄԵՆԱՏԱՐԱԾՎԱԾ ԱՆՈՒՆԸ ՄՈՒՀԱՄՄԵԴՆ Է

Հաջորդ գրառումը

ԱՐԹՈՒՐ ԱԲՐԱՀԱՄԸՙ ԳԵՐՄԱՆԻԱՅԻ ՏԱՐՎԱ ԼԱՎԱԳՈՒՅՆ ԲՌՆՑՔԱՄԱՐՏԻԿ

Համանման Հոդվածներ

10 հոկտեմբերի, 2025

Երբ դատական համակարգը գործում է արդար

10/10/2025
10 հոկտեմբերի, 2025

Ընդարմացում

10/10/2025
10 հոկտեմբերի, 2025

 Աքսել Ֆիշերի պաշտպանական կողմի ցանկությունը դատավարության ձգձգումն է

10/10/2025
10 հոկտեմբերի, 2025

Թյուրքական պետությունների կազմակերպության 12-րդ գագաթնաժողովի ուղերձները

10/10/2025
Հաջորդ գրառումը

ԱՐԹՈՒՐ ԱԲՐԱՀԱՄԸՙ ԳԵՐՄԱՆԻԱՅԻ ՏԱՐՎԱ ԼԱՎԱԳՈՒՅՆ ԲՌՆՑՔԱՄԱՐՏԻԿ

Արխիվ

Loading...
«Հոկտեմբերի 2025»
Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« ՍեպտեմբերիՆոյեմբերի »

Վերջին լուրեր

Միջազգային

Արդյո՞ք նրանք ուզում են, որ «Տոմահավկ»-երը թռչեն իրենց ուղղությամբ». Թրամփ

13/10/2025

«Ռիա նովոստին» գրում է. ԱՄՆ նախագահ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ Միացյալ Նահանգները կարող է Ուկրաինային փոխանցել «Տոմահավկ» հեռահար թևավոր...

ԿարդալDetails

Թույլ մի՛ տվեք, որ քպ-ի ստերը շարունակվեն տարածվել և դառնալ ընդունելի հանրության ականջների համար. Արսեն Ջուլֆալակյան

13/10/2025

Մի րոպե մի բան ասեմ-6. Փաշինյան

13/10/2025

Կալլասին եւ Պապյանին նույն պահին տեսնելու, լսելու առիթը բաց մի՛ թողեք

13/10/2025

Քաբուլը Իսլամաբադից խաղաղություն է ակնկալում, բայց պատրաստ է պաշտպանել իր անվտանգությունը

12/10/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական