ԳՈՒՐԶԱԴՅԱՆ ՎԱՀԱԳՆ, ֆիզ.մաթ.գիտ. դոկտոր, պրոֆեսոր
ԳԱԶԱԶՅԱՆ ԷԴՄՈՆ, ֆիզ.մաթ.գիտ. դոկտոր, պրոֆեսոր
ԱՎԵՏԻՍՅԱՆ ՊԱՎԵԼ, պատմ.գիտ. դոկտոր, ՀՀ ԳԱԱ թղթակից-անդամ
ՓԻԼԻՊՈՍՅԱՆ ԱՇՈՏ, պատմ.գիտ. դոկտոր, պրոֆեսոր
Մեր առջեւ է չորրորդ դասարանի դասագիրքՙ Ա. Հովսեփյան, Գ. Հովհաննիսյան, Ն. Տողանյան, Լ. Ավագյան, «Ես եւ շրջակա աշխարհը», հաստատված ՀՀ ԿԳՆ կողմից, 2015 թ.: Դաս 50. «Քարահունջի աստղադիտարան» լուսանկարն է, կարդում ենք Հայկական լեռնաշխարհում պահպանված «հնագույն աստղադիտարանների» մասին, ապա նույն էջումՙ «նոր տեսակի ռադիոօպտիկական հայելային աստղադիտակ է տեղադրված Արագածի վրա, որի հեղինակն է ականավոր գիտնական Պարիս Հերունին» :
Քանիցս ասվել է մամուլում, որ թե «Քարահունջի աստղադիտարանի» , թե «ռադիոօպտիկական դիտակի» բացառիկության լայնորեն գովազդված Հերունու պնդումները ոչ մի կապ չունեն իրական գիտության հետ:
Կրկնվենք. Զորաց քարեր հնավայրը ոչ մի առնչություն չունի դրա մոտակայքում չգտնվող Քարահունջ գյուղի հետ: Առ այսօր չկա որեւէ հիմք պնդելու, որ հուշարձանի քարերը կանգնեցված են եղել աստղագիտական-օրացուցային նպատակներով, իսկ կատարված հնագիտական պնդումները հիմնովին հերքել են Հերունու իբր հաշվարկված հուշարձանի ժամանակաշրջանը, իսկ անցքեր հայտնի են նաեւ նույն վայրում եւ այլ վայրերում գտնված քարերի վրա:
«Հերունու աստղադիտակով» երբեւէ գիտական արդյունք չի ստացվել, որ հրատարակված լիներ որեւէ գիտական ամսագրում, դրա նախագծում խախտված են գիտական տարրական սկզբունքներ:
Մեր երկրի պատմությունը, գիտությունը հարուստ են նվաճումներով եւ դեմքերով, որոնք պետք է հրամցվեն մեր աշակերտներին: Մինչդեռ կեղծ գիտական արժեքների ներկայացումը հայրենասիրական շղարշի ներքո, անթույլատրելի է հատկապես դպրոցում, քանի որ նպաստում է եզակիության անհիմն բարդույթի ձեւավորմանը, իսկ դրա այսօրինակ սփռումը խոցելի է դարձնում մեր մշակույթը եւ գիտությունը:
Հորդորում ենք Կրթության եւ գիտության, Մշակույթի նախարարություններին կիրառել ամենախիստ միջոցները կեղծ-գիտական «հայրենասիրությունից» զերծ պահել դպրոցը, մշակույթը: Ուղղակի աներեւակայելի է, որ 21-րդ դարում այսօրինակ անհեթեթությունները կարող են փաստորեն պաշտոնականորեն հանդուրժվել: