Ամերիկյան հինգերորդ սերնդի կործանիչում ՝ F-35-ում, նոր խնդիր է բացահայտվել: Օդաչուները դժգոհում են թթվածնի մատակարարման համակարգում առկա խնդիրներից: Փորձագետները նշում են, որ չնայած նախագծման թերություններն ու սխալները սովորական են ցանկացած ինքնաթիռի համար, սակայն F-35- ի թերությունները կարող են լավ շանս լինել ռուս մշակողների համար:
F-35 կործանիչների անսարքությունները հայտնաբերվել են NASA- ի կողմից օդաչուների հարցման ժամանակ: Պարզվել է, որ համակարգը չի ապահովում շնչառական գազի շարունակական մատակարարում ՝ ստիպելով օդաչուներին պահել շունչը:
«Արդյունքում, օդաչուների շնչառական համակարգի սուր և քրոնիկ հիվանդությունները վատթարացան, նույնիսկ մի քանի ամսվա մեջ շնչառությունը չհաջողվեց նորմալացնել», – ասվում է հետազոտության մեջ:
Քաղաքական և ռազմական վերլուծությունների ինստիտուտի փոխտնօրեն Ալեքսանդր Խրամչիխինը բացատրեց, որ օդաչուի խնդիրները կապված չեն հինգերորդ սերնդի կործանիչների նախագծման առանձնահատկությունների հետ:
«Ինչ վերաբերում է օրգանիզմի վրա նոր ծանրաբեռնվածություններին, ես կասկածում եմ, քանի որ թռիչքի բնութագրերի տեսանկյունից այս ինքնաթիռն առանձնակի ոչինչ չունի», – բացատրեց փորձագետը: Նա նշեց, որ ցանկացած բարդ սարքավորումներ վտանգավոր են մարդու համար. Անգամ պարտադիր չէ, որ այն լինի հինգերորդ սերնդի կործանիչ »,-հավելեց Խրամչիխինը:
Զենքի համաշխարհային առևտրի վերլուծության կենտրոնի տնօրեն Իգոր Կորոտչենկոն, իր հերթին, նշել է, որ F-35- ն արդեն արտադրվում է զանգվածաբար, և դա լուրջ սխալ է երկար ժամանակ շահագործվող մեքենայի համար:
«Օդաչուի կյանքը կախված է թթվածնի համակարգից, նա կարող է կորցնել գիտակցությունը մեծ բարձրությունների և գերծանրաբեռնվածությունների դեպքում: Նման թերություններով մեքենան պարզապես վտանգավոր է օդաչուների համար: Հետևաբար, այժմ ամբողջ նավատորմը պետք է կանգնեցվի, արգելվեն թռիչքները մինչև անսարքությունների վտանգի հստակեցումը և այդ ինքնաթիռների մարտական գործողությունները շարունակելու հնարավորությունը », – վստահ է Կորոտչենկոն:
Նրա խոսքով ՝ հայտնաբերված անսարքությունների պատճառով վթարների դեպքում օպերատորները պետք է դատարանի միջոցով Lockheed Martin- ից փոխհատուցում պահանջեն:
«Աստված մի արասցե, որ այս մեքենաները վթարի ենթարկվեն Իսրայելում կամ այլուր: Դրանք կլինեն հայցեր և կոնկրետ պահանջներ արտադրողի դեմ: Արտադրողը պետք է շտապ որոշում կայացնի անսարք համակարգերի վերանայման և միավորների փոխարինման վերաբերյալ », – պարզաբանեց փորձագետը:
Կորոտչենկոն հիշեց, որ F-35- ում պարբերաբար անսարքություններ են հայտնաբերվում:
«F-35- ը ճակատագրականորեն անհաջող է: Պարբերաբար ի հայտ են գալիս որոշ լուրջ խնդիրներ, որոնք կասկածի տակ են դնում ամերիկյան մարտական ինքնաթիռների որակը: Երբ թռիչքի շահագործման փուլում հայտնաբերվում են նման թերություններ, դա նշանակում է, որ դրանք չեն մշակվել և հաշվի չեն առնվել ինչպես նախագծման փուլում, այնպես էլ թռիչքի փորձարկման փուլում: Հաշվի առնելով, որ մի շարք երկրնում արդեն եղել են արտահանման առաքումներ, դա վատ է ամերիկյան ավիաարդյունաբերության հեղինակության համար », – նշել է փորձագետը:
Միևնույն ժամանակ, նա շեշտեց, որ նման իրավիճակը կարող է ձեռնտու լինել F -35- ի ռուսական մրցակից ՝ Checkmate ինքնաթիռին, որը Սուխոյը ներկայացրել էր Մոսկվայի տարածաշրջանի ավիաշոուին:
«Այս ֆոնին ակնհայտ է, որ պոտենցիալ գնորդները, նրանք, ովքեր հնարավորություն ունեն ընտրելու, ավելի ուշադիր կանդրադառնան շուկային և կսպասեն F-35- ի ռուսաստանյան մրցակցի մոտեցմանը»,-ասաց Կորոտչենկոն:
Ալեքսանդր Խրամչիխինն այս հարցում մի փոքր այլ կարծիքի է. Նա շեշտեց, որ ցանկացած ինքնաթիռ ունի թերություններ, և անհնար է նախագծել մի սարք, որը փորձարկումների կամ շահագործման ընթացքում որևէ թերություն չցուցաբերի: «Իմ կարծիքով, դրանից որևէ կերպ հնարավոր չէ խուսափել», – ասաց փորձագետը:
Խրամչիխինը նաեւ նշել է, որ այս կանոնը վերաբերում է ռուսական ինքնաթիռներին: «Ոչինչ չի կարելի ասել տարօրինակ անունով (Checkmate) ինքնաթիռի մասին, քանի որ այն դեռ չի թռել, և Su-57- ն անպայման ինչ-որ բան կունենա»,-ավելացրեց փորձագետը: