5-րդ սերնդի Checkmate ռազմական ինքնաթիռի շնորհանդեսը տեղի է ունեցել MAKS-2021 ավիաշոուում: Checkmate-ը ռուսական, մեկ շարժիչով գործող, առաջին բազմակի նշանակության կործանիչ է: Այն պետք է իր առաջին թռիչքն իրականացնի 2023 թվականին: Կործանիչների պահանջարկը գնահատվում է մոտ 300 ինքնաթիռ, իսկ արժեքը մեկ միավորի համար $ 25-30 մլն:
Հուլիսի 20-ին Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինը MAKS-2021 միջազգային ավիացիոն-տիեզերական սրահում ուսումնասիրեց Սուխոյի նախագծային բյուրոյի նոր ռազմական կործանիչը: Նույն օրը երեկոյան տեղի ունեցավ ինքնաթիռի շնորհանդեսը, որը ընկալվում էր որպես ցուցահանդեսի հիմնական ինտրիգ: Խոսքը «սկզբունքորեն նոր» մարտական մեքենայի մասին է, որի մասին ավելի վաղ հայտնել էր «Ростех» պետական կորպորացիան:
Սա Ռուսաստանում 5-րդ սերնդի թեթևաքաշ, բազմաֆունկցիոնալ առաջին կործանիչն է `մեկ շարժիչով:
Ըստ բաց աղբյուրների՝ կործանիչի թռիչքի քաշը չի գերազանցի 18 տոննան, իսկ արագությունը կլինի ավելի քան 2 Մախ:
«Ростех» -ի ղեկավար Սերգեյ Չեմեզովի խոսքով ՝ նոր ինքնաթիռը նախատեսված է «թեթև հեծելազոր» դառնալու համար անսպասելի քայլեր կատարելու և խաղի արդյունքը որոշելու համար: Նա կկարողանա պայքարել օդում, ջրի և ցամաքի ցանկացած թիրախի դեմ: Կործանիչի հիման վրա կարող է ստեղծել նոր գրոհային անօդաչու սարք: Հատուկ նրա համար ստեղծվել է «Մատրյոշկա» նյութատեխնիկական աջակցության համակարգը:
Ինչպես նշում է RBC- ն ՝ վկայակոչելով «Ростех»- ին, նոր ինքնաթիռի թռիչքի ժամը կլինի վեցից յոթ անգամ էժան, քան ամերիկյան հինգերորդ սերնդի կործանիչ F-35- ը: Ռուսական տեխնիկայի արժեքը համեմատելի կլինի շվեդական Gripen NG 4-րդ սերնդի բազմաֆունկցիոնալ կործանիչի հետ:
Ռազմատեխնիկական համագործակցության դաշնային ծառայության (FSMTC) տնօրեն Դմիտրի Շուգաևի խոսքով
այս օդանավի առավելագույն մարտական բեռը, որը կոչվում է Checkmate (անգլերեն ՝ շախմատ), կկազմի 7,4 տ: Առանց արտաքին վառելիքի տարրաների, այն կարող է թռչել 2900 կմ: Օդանավն ունի բարձր թռիչքային որակ, լայն հարվածային և հետախուզական կարողություններ և հագեցած է էլեկտրոնային սարքավորումների նորագույն համալիրով:
Բացի այդ, օդանավը ունի ռադարային ստորագրության պաշտպանական համակարգ: Նորագույն կործանիչը կարող է նաեւ երկտեղանի: Բացի այդ, ըստ ներկայացման, դրա անօդաչու տարբերակը հնարավոր է:
Նորույթը կօգտագործի կարճ հեռահարության օդ-օդ R-74M (RVV-MD) հրթիռ, ինչպես նաև դրա միջին հեռահարության գործընկեր RVV-SD: Բացի այդ, Kh-38 «երկիր-երկիր» հրթիռը, «Kh-58UShKE» հակառադիոլոկացիոն հրթիռը, «Grom-E1» կառավարվող հրթիռը, KAB-250LG-E լազերային ղեկավարվող օդային ռումբը և S- 8 և C-13 ,
Կործանիչի առաջին թռիչքը նախատեսված է 2023 թ., Հետեւում է շնորհանդեսից: Ըստ առկա տվյալների, հաճախորդներին առաջին առաքումները նախատեսվում է սկսել 5,5 տարի հետո:
Դեռ վաղ է հստակ կանխատեսումներ անել այս մոդելի հեռանկարների վերաբերյալ, քանի որ դրա բնութագրերի վերաբերյալ դեռ մանրամասներ չկան: Սակայն այս ինքնաթիռի հաջող փորձարկման և հետագայում միջազգային շուկայում հաջող առաջխաղացման համար հիմք և գիտական և տեխնիկական հիմքեր կան:
Շուգաևը ուշադրություն հրավիրեց այն փաստի վրա, որ նոր կործանիչի արտաքին տեսքը չափազանց անսովոր է ռուսական ավիացիայի համար, բայց ընդհանուր առմամբ հայտնի են բոլոր բաղադրիչները, հավաքները, ավիացիոն զենքերը, ավիոնիկան. Դրանք կա՛մ արդեն օգտագործվում են Ռուսաստանի ռազմական ավիացիայում, կա՛մ խոստումնալից մոդելներ են:
«Հաշվի առնելով, որ միջազգային մարտական ավիացիայի շուկայում այս խորշը գործնականում չի ծածկվում ժամանակակից ինքնաթիռների մոդելներով, իրավիճակի փոփոխության հետ մեկտեղ կարելի է զգուշորեն լավատեսական կանխատեսում տալ: Բայց այսօր հետաքրքրություն են ներկայացնում օտարերկրյա հաճախորդները, ովքեր սովոր են կենտրոնանալ ռուսական ավիացիոն առաջարկների վրա մարտական ավիացիայի ոլորտում », – ընդգծեց փորձագետը:
Ինչպես նշել է Վիկտոր Մուրախովսկին, ծանրաշարժ կործանիչների համեմատությամբ բարձր շարժիչի համեմատաբար ցածր քաշ ունեցող մեկ շարժիչով ինքնաթիռը պետք է ավելի էժան աշխատի: