Կիրակի, Հոկտեմբերի 26, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

Մտավորականությունը ռազմավարական էլիտա է եթե….

01/02/2021
- Վերլուծություն
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Քաղաքական գիտությունների դոկտոր,պրոֆեսոր Մարիամ Մարգարյանը անդրադարձել է այս օրերի համար կարևորագույն քաղաքագիտական խնդրին, –

20-րդ դարի 50-ականներից, երբ մեկնարկեց  «սառը պատերազմը» քաղաքագետներն  և սոցիոլոգներն  դիտարկելով մտավորականություն – իշխանություն, իշխանություն – մշակույթ փոխհարաբերությունները գլոբալ աշխարհի զարգացման համընդհանուր սկզբունքների հաստատաման հիմքի վրա` ձևավորեցին  «ՄՏԱՎՈՐԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՍՈՑԻՈԼՈԳԻԱ»   գիտաճյուղը: Վերջինիս համաձայն, մտավորականության գործունեության փորձաքարը կառավարման որոշակի սկզբունքների կերտման վրա հիմնված նրա բարոյական կերպարն է: Ավելին՝ իշխանական հարաբերություններում տեղ գրավելու նրա ցանկությունը, գերիշխման նկատմամբ ունեցած պահանջմունքի հիմնավորումը  հիմնված  պետք է լինի պետության, հասարակության և քաղաքացիների միջև քաղաքակիրթ երկխոսություն վարելու ընդունակության վրա: Փաստորեն, մտավորականությունը` որպես հատուկ սոցիալական խումբ, կուտակում է  որոշակի գիտելիք (նաև՝ տեղեկատվություն) և, ելնելով իր մասնագիտական կարգավիճակից, օգտագործում է այն շրջակա աշխարհի գնահատման և կառավարման համար: Այս մոտեցումը բարձրացրեց  մտավորականության պատասխանատվության մակարդակը մարդկության կայուն զարգացման գործընթացում: Իսկ գերմանացի  Կարլ Մանհեյմը  բանաձևեց  «21-րդ դար հասած մարդկությունը կարող է ազատվել իր խոցերից և դուրս գալ զարգացման նոր հարթություն, եթե յուրաքանչյուր հասարակության մեջ մտավորականությունը փորձի քաղաքական էլիտային  կրթել՝ կառավարման ժողովրդավարական սկզբունքների համաձայն »:   

Այս նկատառումներով էլ «ՄՏԱՎՈՐԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՍՈՑԻՈԼՈԳԻԱՅԻ»  շրջանակներում առանձնացվեց մտավորականության երկու գործառույթ` գաղափարական ու փորձագիտական և, ըստ այդմ էլ, իշխանական հարաբերություններում ներգրավված մտավորականների երկու տիպ` գաղափարախոսներ և փորձագետներ: Նման մոտեցմամբ մտավորականության որպիսությունը մեկնաբանվեց երկու տարբեր չափանիշներով` օգտավետությամբ և բարոյականությամբ: Այդ երկխոսությունն ունի աշխարհապահպան բնույթ, և, որպես այդպիսին, համակարգում է յուրաքանչյուր փոփոխության արժեքաբանությունը: Իսկ գործող կարգի փոփոխությունը ենթադրում է մտավորականության նոր որակ, այսինքն, գաղափարախոս – փորձագետ փոխհարաբերությունների այնպիսի մակար-դակ, որը հնարավորություն է տալիս զուգամիտել հանրության տարբեր շերտերի ռազմավարական շահերը՝ հանուն ռազմավարական անվտանգ ապագայի: Այդ համատեքստում կարևորվեց մտավորականությունը որպես ռազմավարական էլիտա, որը  հանդես է գալիս որպես ժողովրդավարական կառավարման հետևյալ սկզբունքների կերտող:

1. Գործունակության սկզբունք: Մտավորականությունը պատրաստ է երկխոսություն վարել՝ քաղաքական գործընթացը գիտավերլուծական պարադիգմայի օգնությամբ կառավարելու նպատակով: Անգործունյա, անվճռական, պարտվողական հոգեբանություն ունեցող, միայն իշխանության ձգտող մտավորականը չի կարող ռազմավարական մտածողություն ունենալ և ռազմավարական էլիտա  համարվել:

2. Շրջահայացության սկզբունք: Քաղաքական գործունակության սթափ, սառը և ճշգրիտ հաշվարկն օգնում է մտավորականին իշխանություն իրականացնելիս կիրառել իր Ոսկե կանոնը` մշակել և իրականացնել  հանրության ռազմավարական շահը:

3. Հանդուրժողականության սկզբունք: Համբերությամբ, բարյացակամությամբ, մեծահոգությամբ օժտված մտավորականը հնարավորություն է ստանում քաղաքական առումով տարբերակել երկու կարևորագույն սկզբունք` նախ լուսաբանել քաղաքական խաղերի  ռազմավարության  բազմազանությունը, ապա պարզել, թե որ քաղաքականությունն է ուղիղ ճանապարհ է ոչ միայն դեպի իշխանություն, այլև դեպի անվտանգ, բարեկեցիկ և կայուն ժողովրդավարական ապագա խոստանում:

4. «Ինքնա» գործունեության  սկզբունք: Ինքնարարում, ինքնակառավարում, ինքնակազմակերպվածություն, ինքնապաշտպանվածություն, ինքնավերլուծություն, ինքնակրթություն, ինքնաֆինանսավորում: «Ինքնա»  սկզբունքի համակարգը բացահայտում է իշխանության հանդեպ առկա երկու վերաբերմունք` աշխատանքի մասնագիտական բաժանման վրա հիմնված պրոֆեսիոնալ կառավարում իրականացնող ռազմավարական էլիտայի առկայություն, խմբային միասնության վրա հիմնված համագործակցություն:

5. Ներքին ազատության սկզբունք: Մտավորականի  և պետական իշխանության փոխհարաբերությունները գտնվում են քաղաքացիների ամենօրյա ուշադրության կենտրոնում: Անհրաժեշտ է ունենալ սեփական հավատք, կամք, աշխարհընկալման և աշխարհաճանաչողության համակարգ: Միայն այսպես մտավորականը հնարավորություն կունենա ազատություն ապահովել իրեն իշխանության բերած զանգվածների հարկադրանքից՝ հանդես գալով որպես ռազմավարական էլիտա: Ներքին ազատությամբ օժտված էլիտան, համակեցության կանոններ (modus vivendi) հաստատելով պետական կառավարման համակարգում, և՛ իրեն, և՛ իր շրջապատը զերծ է պահում ավելորդ հեղափոխականացվածությունից, քանի որ կյանքը և քաղաքականությունը, որպես կանոն, տարբեր օրենքներ ու արժեքներ են դավանում: Քաղաքակրթության փորձը վկայում է, որ շահի մարմնավորում քաղաքականությունը ստորոգելի է կյանքին, իսկ կյանքը Սիրո, Գեղեցկության, Հավատի և Հույսի մարմնավորում է:

Կառավարումն արվեստ է, և որպես արվեստ այն առաջին հերթին ենթադրում է զանգվածների, լիդերների, էլիտաների և՛ լեգալ, և՛ լեգիտիմ փոխհարաբերություններ: Միայն այդ դեպքում կարելի է ասել, որ ժողովուրդն ապրում է, և ոչ թե գոյատևում, իսկ իշխանավորը կառավարում է,  ոչ թե` բռնանալով՝կամայական որոշում ընդունում: Նմանօրինակ վերաբերմունք կա «իշխանության տեսության», «էլիտայի տեսության»   գրեթե բոլոր դպրոցներում, համաձայն որի, կառավարողը հատուկ սոցիալական խավ է` քաղաքական և մտավոր անհրաժեշտ գիտելիքներով: Համաձայն այդ դպրոցների` ցանկացած կառավարիչ մտավորական է, և պարտավոր է ունենալ ռազմավարական մտածողություն:

1980-ական թվականներից սկսած ամերիկյան քաղաքագիտական միտքը էլիտայի կողմից տարբեր սոցիալական խմբերի նպատակային կառավարում և տեղաշարժ իրականացնելու համար, կարևորելով կրթվածության մակարդակը, նախապատվությունը տվեց ինքնավար կարգավիճակում գտնվող այն դերակատարին, որոնք ապագաբանական (ֆուտուրոլոգիա) առումով կկարողանա գլոբալ, գլոկալ և ռեգիոնալ հարթություններում կայուն զարգացման ռազմավարություն մշակել:

Ժամանակին ռուս մտածող Ն.Ա.Բերդյաևը գրել է, որ եթե բյուրոկրատիան մարմնավորում է ազգի իշխանությունը, ապա մտավորականությունը նրա Ոգին է: Ելակետ ընդունելով Բերդյաևի կարծիքն «ՄՏԱՎՈՐԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՍՈՑԻՈԼՈԳԻԱՅԻ» ներկայացուցիչ Պ. Սորոկինը հիմնավորեց թեզ, որ իշխանության մեջ ինտեգրված   մտավորականությունը որոշակի իմաստով դադարում է լինել ազգի Ոգին, եթե օգտագործում է  իշխանությունն իր օգտավետության համար: Որպես  առավել ինքնուրույն, հասարակայնորեն դինամիկ, կայուն արժեքային համակարգով սոցիալական խումբ մտավորականությունն, ի տարբերություն բյուրոկրատիայի,  իր  գործունեությամբ արևմտյան ժողովրդավարության երկրներում կարևորվեց իբրև «ռազմավարական  էլիտա»: Այս նկատառումներից ելնելով` նրան տրված է սոցիալ-տնտեսական ապահովվածություն և անկախ գործունեության հնարավորություն: Ուշագրավ է, որ ԱՄՆ-ում մտավորականությունն ընկալվում է որպես ապագաբանության համար մշակութակերտ, պետականակերտ, ազգակերտ  հիմնական քաղաքական ուժ: Դրա վառ վկայությունը ռազմավարական վերլուծողների, կանխատեսողների ներգրավումն է մեծ քաղաքականություն: ԱՄՆ-ի համալսարանների պրոֆեսորադասախոսական կազմի մոտ 60% մտավոր էլիտան ընդգրկված է այս գործընթացում, նրանց մշակած ցանկացած  «քիչ հավանական տեսությունները» գտնվում են քաղաքական, տնտեսական, ռազմական է;լիտայի ուշադրության կենտրոնում:

Մտավորականությունը, ներկայացնելով ազգի Ոգին, միաժամանակ իր մեջ կրում է նաև ազգի իշխանությունը, որովհետև հենց ազգի մտավորականությունն է կրթում և դաստիարակում ազգի իշխանությունը, ասել է թե` էլիտային: Ասվածից կարելի է կատարել հետևյալ եզրահանգումը. էլիտան և մտավորականությունը ամբողջական միասնություն են և, գործառնելով որպես հասարակական տարբեր ենթահամակարգեր, փոխադարձ հարստացնում են միմյանց, ինչով էլ ծառայում են ոչ միայն հասարակության առաջադիմությանը, այլև պետական կառավարման ժողովրդավարացմանը:

Հանրագումարենք. 21-րդ դարում ՀԱՅ մտավորականությունը որպես կառավարման ժողովրդավարական սկզբունքների կերտող պետք է գրի իր Սուրբ գիրքը: Այսօր խիստ կարևորվում է մտավորականության ռազմավարական մտածողությունը պատասխանատվությունը հասարակության բնականոն զարգացման, պետության ներկայի և ապագայի համար: Մտավորականը, որպես կառավարման ժողովրդավարական սկզբունքների կերտող ու կրող, կոչված է նպաստել և՛ պետական կառավարման ժողովրդավարացմանը, և՛ սոցիալական երկխոսությանը, և՛ սերունդների համերաշխությանը և՛ ազգային  ինքնության բնականոն արդիականացմանը:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ՆԱՏՕ-ն բացատրել է Սև ծովում իր ներկայության ուժեղացումը

Հաջորդ գրառումը

Եղանակը՝ առաջիկա օրերին

Համանման Հոդվածներ

Հրապարակախոսություն

Այս գարշահոտ Իրական Հայաստանից ոչ պակաս գարշահոտ են լռության հաճախականության վրա նստածակադեմիականները, պատմաբանները

25/10/2025
Հրապարակախոսություն

Իշխանությունը փորձելու է ստանալ իր պայմանները՝ ցանկացած մեթոդով և արտաքին աջակցմամբ

24/10/2025
24 հոկտեմբերի, 2025

Խոսքն ու խրատը չեն կարող տեղ հասնել

24/10/2025
24 հոկտեմբերի, 2025

Մարդիկ հոգնել են առճակատումից

24/10/2025
Հաջորդ գրառումը

Եղանակը՝ առաջիկա օրերին

Արխիվ

Loading...
«Հոկտեմբերի 2025»
Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« ՍեպտեմբերիՆոյեմբերի »

Վերջին լուրեր

ԿԱՐԵՎՈՐԸ

Փաշինյանը մերկացրեց սեփական անբարոյականությունն ու անօրենությունը. Լևոն Զուրաբյան

25/10/2025

Նիկոլ Փաշինյանի կողմից արտադրած տեսանյութը (AI-ով թե առանց AI-ի, որեևէ բան չի փոխում), որը հրապարակվել է Հայ Առաքելական Եկեղեցու քայքայման...

ԿարդալDetails

Արագածոտնի թեմի հոգևորականների հայտարարությունը

25/10/2025

«Իրազեկ քաղաքացիների միավորումը» տեսանյութի տարածման վերաբերյալ հանցագործության մասին հաղորդում է ուղարկել գլխավոր դատախազություն

25/10/2025

Ամոթ է, հերիք է ստեր տարածեք. Էդուարդ Շարմազանով

25/10/2025

Նիկոլականությունը, 4-րդ դարից սկսած, ըստ համաքրիստոնեական եկեղեցական ժողովների, համարվում է Հերձվածք. Ստեփան Դանիելյան

25/10/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական