Հինգշաբթի, Հոկտեմբերի 16, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության հերթական վայրիվերումների հետքերով

10/09/2020
- Վերլուծություն
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Իշխանափոխությունից հետո Հայաստանում մարդիկ երկար սպասեցին հասարակական կյանքի տարբեր ոլորտներում բարեփոխումների, սակայն այդպես էլ մնացին սպասելով: Մի որոշ ժամանակ հասարակությունը դեռ անսաց քայլականներին աստվածացրած զանգվածի «Թողեք թող աշխատեն» կոչերին, հետո կամաց-կամաց հետ քաշվեց՝ կորցնելով ամեն հույս: Սա մեր կյանքի բոլոր ոլորտներում: Բայց կան հարցեր, որոնցում անգամ աննշան սխալը կամ չմտածված գործողությունը ավելի մեծ ավերներ է գործում: Օրինակ կրթության խնդիրները:

Կրթական համակարգը ենթակա է լուրջ, համառ և երկարատև բարեփոխումների:

2020 թվականի փետրվարի 24-ի խորհրդարանական լսումների ժամանակ կրթության գիտության, մշակույթի սպորտի նախարար Արայիկ Հարութ­յունյանը նկատել է. «Մենք այլևս հրաժարվում ենք կրթության ոլորտում կոսմետիկ փոփոխություններից»: Այստեղ տեղին է ժողովրդական խոսքը. հարկավոր է տասն անգամ չափել, մեկ անգամ՝ կտրել:

Իշխանությունը պնդում է, որ ամենաազգային կառավարությունն է, որ երբևէ եղել է նորանկախ Հայաստանում: Այդ դեպքում անհաս­կա­նա­լի է, թե ինչու են հարվածի տակ հայտն­վել հատկապես «Հայոց լեզու», «Հայ գրականու­թյուն»,

 «Հայոց պատմություն», «Հայոց եկեղեցու պատմու­թյուն» առարկաները, որ ռազմավարա­կան նշա­նա­կու­թյուն ունեն մեր երկրի հա­մար: Իսկ հարվածը մեկը չէր, երկուսը չէր, երեքը չէր:

  1. Դեռևս փետրվարին առաջարկվեց փոփոխություններ մտցնել «Բարձրագույն կրթության և գի­տու­թյան մասին» ՀՀ օրենքում: Նախագծի առավել խնդրահարույց կար­գա­­վո­րում­­ներից էր հայոց լեզվի` որպես արտոնյալ կարգավիճակ ունեցող առարկայի բա­ցա­կայությունը: Գործող օրենսդրական կարգավորումներով՝ «Հայոց լեզու և հայ գրա­կա­նություն», «Հայոց պատմություն» առարկաների ուսուցումը պարտադիր է առնվազն երկու կիսամյակի ընթացքում, իսկ նոր օրենքի նախագծով տվյալ առարկաների պար­տա­դիր դասավանդումը դառնում է կամընտրական:
  2. Հայագիտության հանդեպ երկրորդ, ոչ արդարացի որոշումը կայացվեց՝մագիստրոսա­կան մասնագիտացումների ցանկից հանելով հայագիտական մասնագիտացումներով կրթություն ստանալու դեպքում եկամտային հարկով ուսման վարձի փոխհատուցման հնարա­վորությունը:
  3. Բուհական ընդունելության միասնա­կան քննություններին մասնակցել էր շուրջ 12 000 դիմորդ, որոնցից մոտ 700-ը, ստանալով համեմատաբար բարձր միավորներ, զրկվել էր (պայ­մանավորված կրթության մասին օրենքի հոդված 15-ի կետ 5-ի և բուհերի ընդունե­լության կարգի փոփոխությամբ) հայտա­գրված մասնագիտությունների առաջնահեր­թությամբ բարձ­րա­գույն կրթություն ստանալու իր իրա­վունքից: Դիմորդների և նրանց ծնողների արդարացի բողոքի դեմ ոստիկանությունը անհա­մաչափ ուժ էր կիրառել՝ արտակարգ դրությամբ պայմանավորված հավաքների սահմանա­փակ­ման պատճա­ռա­բանությամբ նրանց բերման ենթարկելով:
  4. Հուլիսի կեսերին հանրային քննարկման դրվեցին հանրակրթության առարկայա­կան չափո­րո­շիչ­նե­րը և օրինակելի ծրագրերը:

«Հայոց լեզու», «Հայ գրականություն» և «Հայոց պատմություն» առարկաների  չափորոշիչ­ների վերաբերյալ հնչեցված բազ­մա­թիվ մասնագիտական կարծիքները (բուհերի մաս­նա­գի­տա­կան ամբիոնների, ՀՀ ԳԱԱ պատ­մու­թյան, գրականության ինստիտուտների, Հայ Առա­քե­լա­կան Եկեղեցու, քաղաքական և հա­սա­րակական գործիչների, առանձին անհատների), ցա­վոք, ցույց տվե­ցին, որ չափորոշիչները խիստ վտանգավոր են, թշնամական և չեն բխում մեր երկրի ռազմավարական և անվտանգային շահերից, թիրախավորում են կրթական գործընթացում ազգայինի բովանդակությունը:

  • Առարակայացանկից հանվել է «Հայոց եկեղեցու պատմու­թյուն» առարկան: Այս փոփո­խու­թյուն­ը կայացվել է Եկեղեցու թի­կուն­քում, ՀՀ և Հայաստանյաց Առաքելական Սուրբ Եկեղեցու հարա­բերությունների մասին օրենքի ութերորդ հոդվածի խախտմամբ: Անքննելի է, որ յուրա­քանչյուր ծրագիր, դասա­գիրք, ուսումնական գործընթաց շարունակական բարելավման կա­րիք ունի, սակայն ժխտողա­կան ու բացասման մոտեցում­ները կարող են լուրջ կորուստ­ների հանգեցնել: «Հայ եկեղեցու պատմություն» առարկայի բովանդակությունից «Հայոց պատմութ­յան» մեջ ինտեգրվել են ժամանակագրական տվյալներով որոշ դասանյութեր և շատ հպանցիկ ծանոթացում արժեք­նե­րին, ավանդույթներին:
  • Չնայած նախարարությունը հանրակրթության առարկայացանկից «Նախնական զինվորական պատրաստություն» առարկայի դուրսբերումը համարում է սուտ մտահոգություն և ան­հանգստու­թ­յուն, սակայն մինչև օրս առարկայի չափորոշիչը հանրային քննարկ­ման չի ներկայացվել:  Անհրաժեշտ է ձևավորել և զար­գաց­նել նախաբանակային պատրաստության նոր հա­մա­կարգ, որը, բացի «ՆԶՊ» առար­կա­յի դասավանդումից, կներառի, օրինակ,  որոշակի պարբերականությամբ ճամ­բա­րա­յին հավաքներ, որտեղ աշակերտները ընդհանուր պատկերացում կկազմեն բա­նա­կա­յին ծառայության մասին:
  • Ճիշտ են իշխանությունների այն պնդումները, որ այս ուսումնական տարում սեռա­կան կրթություն չի իրականացվելու, բայց սուտ են այն հավաստիացումները, որ առաջարկ­վող չափորոշիչ­ներում դրանք բացակայում են: Մասնագետների դիտարկմամբ՝ տարբեր առար­­կա­­­յա­կան չա­փո­րոշիչներում առկա է Լանզարոտեի աղմկահարույց կոն­վեն­ցիա­յի 6-րդ հոդ­վածի (սեռական դաստիարակության միջոցով սեռական շա­հա­գործ­ման, սե­ռա­կան բռնու­թյան ու վտանգի հետ կապված տեղեկատվություն՝ տարրական և միջին դպրո­ցում) դրույթ­ների կիրառելիությունը: Ըստ մասնագետների՝ ներ­կա­յաց­ված է հա­մա­­պարփակ սեռական կրթու­թյան մոդել (ԱՀԿ-ի ստանդարտներին համա­հունչ)։ Կան մի քանի տասնյակ գիտական ապացույց­ներ, որ այս ձևով կրթելիս դե­ռա­հա­սության տարիքում հղիու­թյան դեպքերն ու սեռավարակների տարած­վա­ծությունն ավելի են շա­տա­նում։

Ցանկացած քննադատական խոսք նախարարության կողմից համարվում է շահարկում և իջեցվում կենցաղային վեճի մակարդակի, այլակարծու­թյունը կամ անհամաձայնությունը ներկայացվում է որպես կեղծիք է և  չարախոսություն:  Նախարարը նույնիսկ պնդում է, որ այս չափորոշիչներով զարգացնելու են ժողովրդի լավագույն կողմերը, իսկ վատագույն կողմերը թողնվելու են անցյալում: Անհասկանալի է սակայն, թե ինչպե՞ս են որոշվել, ապա և ընտրվել լավ ու վատ կողմերը: Ո՞ր կողմում են չափորոշիչում հազվադեպ օգտագործված «ազգ», «հայրենիք» հասկացությունները, և որում՝ հաճախ հանդիպող «հանդուրժողականությունը»:


Կառավարության ռազմավարությունը և գործողությունները պետք է բխեն հայության առջև կանգնած ինքնութենական մարտահրավեր­ներից, այլ ոչ դրսից պարտադր­ված գլոբալիստական օրակարգից, և չպետք է վտանգեն մեր ազգային հենքը, սերունդների և պետության ապագան, խեղաթյուրեն մեր կրթական համակարգը: Ուստի, մենք պահանջում ենք վերանայել տարվող քաղաքականությունը, մասնագետների և հանրության լայն քննարկ­մամբ մշակել կրթական բարեփոխումների ազգային ծրագիր, որը ընդունելի կլինի հասարակության լայն խավերի կողմից։  Հակառակ դեպքում, քանի որ վարչապետն արդեն իսկ հայտարարել է, որ «հանրակրթական չափորոշիչ­նե­րը  արտահայտում են կառավարության ռազմավարական պատկերացումները, և որևէ բան իրենց չի շեղելու դրանցից», ապա հասարակության կողմից ներկայացված չափորոշիչների և կրթական ծրագրերի վճռական մերժման դեպքում, պետք է պատրաստ լինի լիարժեք քաղաքական պատասխանատվությունը ստանձնել և անձամբ հրաժարական ներկայացնել։

«Ազգային օրակարգ» կուսակցության «Կրթություն, գիտություն, մշակույթ» հանձնախմբի նախագահ Նունե Ամիրյան եւ նույն հանձնախմբի անդամ Անահիտ Հակոբջանյանի վերլուծությունը հանրակրթության ոլորտում վիճակի եւ զարգացումների վերաբերյալ:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

Խարույկի շուրջ` երիտասարդների հետ. «Անձնական շփումն ամրություն է հաղորդում»

Հաջորդ գրառումը

Սաակաշվիլին խոստացավ առճակատման մեջ չմտնել ՌԴ-ի հետ, եթե դառնա վարչապետ

Համանման Հոդվածներ

ԿԱՐԵՎՈՐԸ

Չկայացածները. Հայկ Դեմոյան

14/10/2025
ԿԱՐԵՎՈՐԸ

Անտեղի ինքնագովազդ` համեմված Էրդողանի «հանճարին» գովեստով. Սևակ Հակոբյան

14/10/2025
Հրապարակախոսություն

Տի՛կ, ապեր, էլեկտրական ավտոբուսների 250 մլն դոլարն էլ Նիկոլ Փաշինյանը քեզ չի տալու, իզուր տեղն էլ ռեկլամ եղար. Մեսրոպ Մանուկյան

13/10/2025
Հրապարակախոսություն

Ֆրանսիան, իհարկե, երկու տարի անց եղավ Պրահայի հայտնի համաձայնությունների «դռներից» մեկը

12/10/2025
Հաջորդ գրառումը

Սաակաշվիլին խոստացավ առճակատման մեջ չմտնել ՌԴ-ի հետ, եթե դառնա վարչապետ

Արխիվ

Loading...
«Հոկտեմբերի 2025»
Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« ՍեպտեմբերիՆոյեմբերի »

Վերջին լուրեր

ԿԱՐԵՎՈՐԸ

Մկրտիչ եպիսկոպոս Պռոշյանը կալանավորվեց 2 ամսով

16/10/2025

Արագածոտնի թեմի առաջնորդ Մկրտիչ եպիսկոպոս Պռոշյանը կալանավորվեց 2 ամսով: Երևան քաղաքի առաջին ատյանի ընդհանուր իրավասության քրեական դատարանը` դատավոր Կարեն Ֆարխոյանի...

ԿարդալDetails

Ձերբակալված եպիսկոպոսի կալանքի միջնորդությունը դատավոր Ֆարխոյանը կքննի գիշերը

15/10/2025

Գործ ունենք ոչ թե «նեոբոլշևիզմի», այլ իսկական բոլշևիզմի վերադարձի հետ. Տեր Արարատ քահանա

15/10/2025

Բագրատ արքեպիսկոպոս Գալստանյանի նամակը ԱԱԾ շենքում գտնվող «Երևան-Կենտրոն» ՔԿՀ-ից

15/10/2025

ՔԿ-ն հրապարակել է անձնագրերի, մկրատի, մեդալի, ստեղնաշարի նկար՝ օրվա ձերբակալությունների հիմնավորման համար

15/10/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական