Կիրակի, Հունիսի 8, 2025
Ազգ
Advertisement
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

Կինոյի խնդիրը եւ մենք

29/01/2022
- 29 Հունվարի, 2022, ԱԶԳ շաբաթաթերթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Գեւորգ ԳՅՈՒԼՈՒՄՅԱՆ

Դաստիարակության ոլորտում իր ուրույն տեղն ունի հեռուստատեսությունը: Մի անգամ արդեն առիթ ունեցել եմ` անդրադառնալով հայկական հեռուստատեսությամբ հեռարձակվող որոշ քստմնելի հաղորդումներին ու նմանատիպ սահմանում չունեցող տափակաբանություններին, որոնք իսկական մշակութային կողոպուտ են իրականցնում հեռուստադիտողի նկատմամբ:

Այդ թալանի ընթացքում իրենց ուրույն տեղն ունեն ֆիլմերը, որոնց մասին  ցանկանում եմ խոսել: Անշուշտ, հիմա նորաձեւ է այն հայտարարությունը, թեՙ հետանկախության շրջանում հեռուստացույց չեն դիտում: Ես էլ չեմ ուզում պնդել, որ ամեն օր հեռուստացույց եմ դիտում, առավել եւսՙ դրանով հեռարձակվող նողկալի կադրերը, բայց ցանկանում եմ խոսել որպես մեկ-մեկ հեռուստացույց դիտող մարդՙ ընդգծելով, որ մասնագիտական որեւէ կապ չունեմ կինոաշխարհի ու ֆիլմարտադրության հետ:

Ի՞նչ է տալիս այսօր մեզ հայկական կինոաշխարհը: Թող ինձ ներեն մեր կինոյի մեծերըՙ այդ սիրողական կադրերը կինո անվանելու համար: Ո՞րն է սահմանումը կինոյի եւ ի՞նչ խնդիր ունի այդ կարգի ռեժիսորըՙ “ժամ լրացնելուց” բացի: Ասում ենՙ կինոն ինչ-որ տեղ պետք է արտացոլի նաեւ մեզ շրջապատող իրականությունըՙ մոտիկ ու հեռու: Ես վարդագույն ակնոցով չեմ նայում մեզ շրջապատող իրականությանը, բայց չեմ էլ ցանկանում հավատալ, որ այն այնքան տաղտկալի է, որքան ներկայացնում են ֆիլմերը, իսկ եթե այդպես է, ուրեմն վայ մեզ: Բայց մի՞թե կինոյի “շոշափման” ոլորտը միայն հանցագործությունների ու համալսարանական սիրավեպերի դաշտն է, կամ կենցաղային մակարդակից գոնե մի փոքր վեր չբարձրացողՙ հեռուստադիտողին թունավորող տգեղ “ներկայացումները”: Իսկ մյուս ոլորտնե՞րը. չկա՞ մի լուսավոր կետ, որին կարելի է անդրադառնալ: Օրինակՙ Արցախյան ազատամարտը համակողմանիորեն շոշափող քանի՞ ֆիլմ ունենք: Ինչ խոսք, կան, ստեղծվել են ֆիլմեր, որոնք ոչ թե բուն պատերազմի մասին են, այլ այդ պատերազմում հայտնված անհատի կամ անհատների մասին, իսկ դրանք, կարծեմ, տարբեր բաներ են: Կինոյի մակարդակով հայ հեռուստադիտողի պատկերացումները պատերազմի մասին սահմանափակվում են վերոհիշյալներից երկուսիՙ “Մի՛ վախեցիր”-ի եւ “Կյանք ու կռիվ”-ի շուրջ: Բայց պատերազմն այդպես չեն ներկայացնում: Օրինակները շատ են, հեռու չգնանք, միայն Հայրենական Մեծ պատերազմի մասին կարելի է թվարկել գոնե մի քանի տասնյակ հաջողված ֆիլմ, որոնք հաղթահարել են ժամանակի փորձությունը: Մեկ օրինակ միայն. “Բրեստի ամրոցը” շքեղագույն ֆիլմ է, որ պատմելով Բրեստի ամրոցի առման մասինՙ համակողմանիորեն շոշափում է պատերազմի մեկնարկն ու լրջությունը: Իսկ մենքՙ հայերս, “Արմենիա” ՀԸ-ի եթերում, շաբաթը չորս-հինգ օր “ծաղիկներ ենք փնտրում ձյան տակ”: Գրողը տանի…

Շատերն ասում ենՙ օրվա կինոյի որակը կապված է պահանջարկի հետ, բայց դա հեշտհերքելի պնդում է, որովհետեւ դեռ վերը նշեցի, որ կինոն միայն պահանջներ բավարարող չէ, այլ մակարդակ ստեղծող, մակարդակ բարձրացնող եւ դաստիարակող: Օրինակՙ 1962 աշնանը խորհրդային Հայաստանում տեղի ունեցած հայ կինեմատոգրաֆիստների հիմնադիր համագումարի ժամանակ, քննության առնելով հայ կինոյի օրվա վիճակը, կինոգետներից շատերը գալիս են եզրակացության, որ այն այսօր չի արդարացնում իրենՙ չկատարելով առաջադրված խնդիրները: Նրանք միաժամանակ նշում էին, որ կինոն չի կարող ինքնանպատակ լինել, ինչպես եւ ինքնանպատակ չի կարող լինել արվեստի որեւէ գործ: Բայց չմոռանանք, որ խոսքն այն շրջանի մասին է, երբ ստեղծվում էին հայկական կինոյի այնպիսի նմուշներ, որոնք այսօր արժեքներ են մեզ համար: Այսինքնՙ երբեք ազնիվ քննադատությունն ավելորդ չէ, որովհետեւ 1962-ից հետո ստեղծվեցին կինոյի եզակի նմուշներ:

Անդրադառնալով հայ կինոյի վիճակինՙ “Սովետական արվեստ” ամսագիրը հեգնական տոնով գրում էր.

“Անգույն, մեր կյանքն ու մարդուն աղքատիկ ձեւով ներկայացնող ֆիլմերի մեծ քանակ, սցենարական պորտֆելի պարտադրող աղքատություն, կինոաշխատողների մի մասի պրոֆեսիոնալ անպատրաստությունից էլ եկող ձախողումներ եւ, թվում է, մոտիկ ապագայի անորոշություն”:

Համագումարը մեծ աղմուկ առաջացրեց խորհրդային երկրում եւ ստիպեց լուրջ քայլերի դիմել. առաջինը եղավ Հայկական ԽՍՀ մշակույթի նախարար Հրաչյա Մարգարյանի “Սովետական արվեստ” ամսագրում հրապարակած հոդվածը, որում նա խիստ անբավարար գնահատականներ էր տալիս հայ կինոյինՙ այն անվանելով “միջակից չբարձրացող”: Նա շատ խիստ է դատում նաեւ կինոսցենարները, որոնք, ըստ նրա, անորակ ու մատների արանքով նայված էին: Ծանր մեղադրանքներ են հնչում նաեւ ռեժիսորների հասցեին, որոնք “գրեթե միշտ անկատար էին թողնում իրենց խոստումը”ՙ մատների արանքով նայելով նկարահանումներին.

“Վերհիշենք այն կինոնկարները, որոնք թողարկել է “Հայֆիլմ” ստուդիան վերջին տարիներին. “Ինչու է աղմկում գետը”, “Իմ ընկերոջ մասին”, “Փլուզում”, “Նրա երազանքը”, “Կոչված են ապրելու”, “Տժվժիկ”, “Թռիչք անդունդի վրայով”, “Հյուսիսային ծիածան”, “Փառքի օղակներ”: Եվ կտեսնենք, որ թողարկված ֆիլմերի գերակշիռ մասը, իր գաղափարական եւ գեղարվեստական մակարդակով միջակից չի բարձրանում”:

ՀԽՍՀ մշակույթի մինիստրը նշում էր, որ “Հայֆիլմ”-ի աշխատողները ինքնաքննադատության սովորույթ չունեն, “ստեղծագործական սկզբունքային հարցերում ինքնագոհություն են հանդես բերում” եւ գերադասում են աշխատել հեշտ ու պարզ ֆիլմերի վրա: “Իհարկե, վատ չի լինի տեսնել հայկական կրկեսի վարպետների արվեստը, տեսնել Գոհար Գասպարյանին եւ լսել նրա անզուգական ձայնը: Բայց չէ՞ որ այդ ամենի հետ մեկտեղ մեր կինոն խնդիր ունի վերարտադրել կյանքը, խոսել մեզ բոլորիս հուզող կենսական հարցերի, հասարակական պրոբլեմների մասին, ստեղծել ժամանակակից մարդու հարուստ կերպարը”,- գրում էր Հրաչյա Մարգարյանը:

Ամսագրի նույն համարում կինոգետ, թատերագետ Սաբիր Ռիզաեւը գրում էր, որ “Հայֆիլմ”-ի նկատմամբ ընդհանուր անտարբերություն կա. Հայաստանի կինոաշխատողների միությունը առանձնապես ջանք չի գործադրում, մշակույթի նախարարությունը “ձեւականորեն է ղեկավարում ստուդիան, գրողների միությունը բոլորովին չի հետաքրքրվում մեր կինոարվեստի ճակատագրով”:

“Թող որ այս հոդվածում ինչ-որ բան չափազանցված լինի, թող որ նորից մեղադրեն քննադատությանը, թե նա, իբր, չի ուզում ոչ մի լավ բան տեսնել ստուդիայի աշխատանքներում: Կարեւորն այն է, որ ստուդիան լավ աշխատի, որ հայկական ֆիլմերը միայն երրորդ կատեգորիայով չգնահատվեն, ինչպես գնահատվում են այժմ ԽՍՀՄ կուլտուրայի մինիստրության ֆիլմերի արտադրության գլխավոր վարչությունում”,- գրում էր Ռիզաեւը:

Ահա այսպես, խորհրդային ժամանակաշրջանում պատկան մարմինները պայքարում էին ավելի լավ, ավելի համապարփակ ընդգրկում ունեցող կինո ստանալու համար: Այդ պայքարի խթանիչն էր նաեւ հասարակությունը, որի ճաշակը կիլոմետրով բարձր էր այսօրվա հասարակության պատկերացումներից: Ո՞ւր կորան այդ մարդիկ վերջապես, ո՞ւր կորան այդ քննադատները, ինչո՞ւ են այսօր ընկել այս տիղմի մեջ եւ շարունակում ապրել այդ մթնոլորտում:

Սրանք հարցեր են, որոնց պատասխանները, երեւի, պարզ են, բայց ժամանակն ավելի լավ կգնահատի: Հետո:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

Սյունեցին եւ Կեչառեցին՝ Մայքլ Սթոունի թարգմանությամբ

Հաջորդ գրառումը

Որևէ միջազգային կառույց չի կարող Արցախի օկուպացված տարածքներում ներդրում անել՝ առանց հայկական կողմի թույլտվության. Արցախի խորհրդարանը նոր նախագիծ է մշակել

Համանման Հոդվածներ

6 հունիսի, 2025

«Գազայում վիճակն ավելի վատ է, քան դժոխքը Երկրի վրա»

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Կանգ առե՛ք

06/06/2025
Բեռնի համաժողովում Ամենայն հայոց Գարեգին Երկրորդ կաթողիկոսը ելույթի պահին իր հայացքն ուղղում է Եկեղեցիների համաշխարհային խորհրդի նախագահ Ռիտա Ֆամոսին: Լուսանկարը՝ ref.ch կայքի, հեղինակ՝ Ivars Kupcis WCC
6 հունիսի, 2025

Բեռնի համաժողովի նպատակը՝ հայացք ԼՂ  հակամարտությանը, այն չպետք է վերանա հանրային գիտակցությունից

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում տեղի ունեցավ Գերագույն հոգեւոր խորհրդի ժողով

06/06/2025
Հաջորդ գրառումը

Որևէ միջազգային կառույց չի կարող Արցախի օկուպացված տարածքներում ներդրում անել՝ առանց հայկական կողմի թույլտվության. Արցախի խորհրդարանը նոր նախագիծ է մշակել

Արխիվ

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Վերջին լուրեր

Նորություններ

Վթարված ավտոմեքենան Փաշինյանի ավտոշարասյունից չի եղել. ՆԳՆ

08/06/2025

Հունիսի 8-ին' ժամը 19:10-ին, ՆԳ նախարարության ոստիկանություն վթարի վերաբերյալ ահազանգ է ստացվել։ Պարզվել է, որ Արարատի մարզի Արմաշ գյուղում պարեկային...

ԿարդալDetails

Ջերմաստիճանը կբարձրանա

08/06/2025

Մենության մեջ մնա բլրի գլխի քո սև քարանձավում, վերհիշի քո ընկերների, անունները, որոնց գլուխը կերար. Ալեն Սիմոնյան

08/06/2025

Քաղաքական գործիչների/գործիքների մեծ մասը, որ պաշտպանում է Գարեգին Բ-ին, չի էլ փորձում հերքել, որ վերջինս ուխտադրուժ է. Վահագն Ալեքսանյան

08/06/2025

Լեւոն Տեր-Պետրոսյանը իհարկե պիտի կանգնի իր նման ժողովրդատյաց կեղծարարի ու կեղծիքի կողքին. Փաշինյան

08/06/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական