Կիրակի, Սեպտեմբերի 28, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

«ԱՍՏՈՒԱ՜Ծ ԻՄ, ԻՆՉՊԷ՞Ս ԶՔԵԶ ԸՄԲՌՆԵԼ»

03/12/2021
- 03 Դեկտեմբերի, 2021, ԱԶԳ շաբաթաթերթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Կոմպոզիտոր Երվանդ Երկանյանի հոբելյանական համերգին հնչեցին իր հեղինակած հոգեւոր եւ աշխարհիկ երգեր ու նվագներ

ՀՀ մշակույթի վաստակավոր գործիչ Երվանդ Երկանյանի ծննդյան 70-ամյա հոբելյանին ընծայված համերգին Կոմիտասի անվ. կամերային երաժշտության տանը կատարվեցին կոմպոզիտորի հեղինակածՙ փոքր կտավի մի շարք գործեր եւ բարձրարվեստ մշակումներ: Համերգին մասնակցում էին չորս երգչախմբեր եւ Հնագույն երաժշտության «Տաղարան» համույթը (գեղ. ղեկավար եւ դիրիժորՙ Սեդրակ Երկանյան ): Իր եղբոր արվեստին մի յուրօրինակ տուրք էր այդ երեկո Սեդրակ Երկանյանի դաշնամուրային մենանվագը: Նրա կատարմամբ հնչեց Ե. Երկանյանի «Ավետումը»ՙ խոհական-խորը, ալեկոծ տրամադրությամբ, եւ երկի խորագրից ավելի բովանդակային ծավալով, որ երաժշտության ըմբռնման լայն ազատություն է ընձեռում: Դաշնակահարը դեռ վաղ խոստովանել է, որ իր ավագ եղբորՙ Երվանդի օրինակն է ունեցել մանկուցՙ երաժշտությանը նվիրվելու, ստեղծագործելու շնորհի առումով: Երկու մաեստրոներ նույն գերդաստանից այսօր հայ երաժշտական մշակույթի փայլուն դեմքերի շարքն են դասվում, նրանց արվեստըՙ թե՛ արարման եւ թե՛ կատարման առումով, զգացմունքի կատարյալ անկեղծությունն ունի, մտքի զվարթությունը, առողջ եւ ապրեցնող տրամաբանությունը, մարդկայինը սերմանելու միտվածությունը եւ զորությունը, Աստվածային սիրո կնիքը, հայրենանվիրության ուխտը, դեպի Արարիչ ընթացքի համամարդկային փնտրումը…

«Արվեստագետի խնդիրն ու առաքելությունն, իմ կարծիքով, աշխարհն ու մարդկանց դարձնել ավելի մարդկային եւ բարոյական,- հարցազրույցներից մեկում ասել է կոմպոզիտորը:- Արվեստագետը պետք է իդեալը ցույց տա, բայց այդ իդեալը մեր օրերում կամ ուրիշ օրերում չի պատահում, իդեալը մարդու մեջն է: Իդեալը մարդկային ձգտում էՙ ապրելու համար ավելի ճիշտ աշխարհ «ստեղծել», որքան էլ այն հեռու կամ անհասանելի թվա»:

Իդեալի, կատարյալի, անեղծի փնտրումը կոմպոզիտորի մոտ ընթանում է աստվածայինի գոյաբանության արվեստային վերլուծության ուղով. մտածողի, քննողի, ստեղծագործողի ներքնատեսությանը, Արարչի էությունը բացահայտելուն, նրան ներդաշնակվելուն գալիս է օգնելու բանաստեղծական տողը, որ ինքը քաղում է Սուրբգրքային տեքստերից, միջնադարյան գրիչներից, արդի բանաստեղծներից: Դրա վկայություններն էին համերգային ծրագրում ընդգրկված շատ գործեր: Դրանցից էր «Սաղմոս Ծ»-ն, որ առաջին անգամ հնչեց Երեւանի պետական կամերային երգչախմբի կատարմամբ, եւ որը նվիրված էր խմբավար Հարություն Թոփիկյանի հիշատակին: Ազդեցիկ, մերթ զուսպ-հուզական, մերթ մտքի բուռն ալեկոծումով գործն այս աղոթք եւ աղերս է, նվիրման մկրտարան: «Գեղարդ» երգեցիկ խմբին է նվիրված XIII դարի բանաստեղծ Հովհաննես Պլուզի խոսքով գրված «Արիք ի ծովակն իջնունք» ստեղծագործությունըՙ «Վեց խոհախրատական հայրեններ» շարքից: Այն ժողովրդական երգերի մի քանի մշակումների հետ կատարեց Մհեր Նավոյանի ղեկավարած երգչախումբը: Բանաստեղծական խոսքի անթերի երաժշտական «ընթերցումներ» են «Տխուրաչյա միրհավ»-ը, «Երազներ իմ փութանցիկ»-ը, որ համապատասխանաբար կատարեցին «Արար» եւ «Հայաստանի փոքրիկ երգիչներ» երգչախմբերը:

Հոգեւոր, տաճարական շատ նվագների հեղինակն ու մշակողն է Երվանդ Երկանյանը: Նրա հեղինակած նմանատիպ գործերն Աստծո փնտրումի հարատեւ ջանքի արդյունքն են, ներքին ինքնակատարելագործման, ինքնազննության, նարեկացիական խոկումների երաժշտական արտահայտություններն ասես, որ մեղեդիական մարմնացում են ստացելՙ աղոթարար հունչով եւ մարդկային ձայնովՙ մեր հոգու անկյունները ներթափանցելու, միաժամանակ Վե՜ր առաքվելու համար: Այդ մեղեդիներից մեկը միջնադարից մեզ հասած «Ու՜ր ես, մայր իմ» հոգեխորով մեղեդին է, որի նուրբ-արվեստավոր մշակումը թույլ է տալիս այն կատարելու տարբեր նվագարաններով: Ե. Երկանյանի հոբելյանական համերգին այն հնչեց Հասմիկ Մուրադյան-Հարությունյանի բլուլովՙ «Տաղարան» համույթի նվագակցությամբ: Խաչելության ցավից, ծարավից տանջվող եւ մարդկության մաքրագործման ու փրկության համար տոչորվող Քրիստոսի դիմումն է Աստվածածնին, իսկ ես նրանում տեսնում եմ նաեւ ազգիս տառապանքի կնճիռը, որ խորացել է մեր օրերում: Հոգեւոր ստեղծագործության կատարումը Կոմիտասի սիրած նվագարանովՙ բլուլով, այս գործի նոր ընկալում է բերում, իսկ բլուլահարուհին կատարելապես հաղորդում է գեղեցկահյուս մեղեդու դրամատիզմը, որ համընթաց թե՛ մարդկային է եւ թե՛ աստվածային…

Աստվածամոր պատկերը տեսլացավ Գրիգոր Նարեկացու «Աչքն ծով ի ծով» հոգեւոր նվագն ունկնդրելիս. Ե. Երկանյանի մշակմամբՙ այն երգեհոնով կատարեց Թերեզա Ոսկանյանը : Վերջինիս նվագակցությամբ էլ թավջութակահար Հենրի Երկանյանը նվագեց Ս. Ձորափորեցու «Որ նշանաւ ամենայաղթ» էլեգիան: Համաչափ-մեղեդային-կառուցիկ, անչափ հոգեհույզ «Տեսիլքը» հեղինակի հուշապատումն է իր երազների եւ կորուստների մասին, կարոտն ու անբառ անհաշտությունը ծնողների բացակայությանը, թերեւս նաեւՙ երիտասարդության տարիների սպասումների եւ իղձերի բախումն իրականությանը: Այս ամենի երաժշտական արտահայտությունն է «Տեսիլքը», որ կատարեց մաեստրո Սեդրակ Երկանյան եւ ջութակահար Քրիստինե Չթչյան դուետը:

«Աստուա՜ծ իմ, ինչպէ՞ս զքեզ ըմբռնեմ» հարցումըՙ Գայանե Ղամբարյանի ռեչիտատիվային երգեցողությամբ, ամենաազդեցիկ պահերից մեկն էր «Իրիկնային խորհուրդներ» լիրիկա-խոհական երկի: Որքան ձգտում ես նույնանալու աստվածային էությանը, այնքան գիտակցում ես քո անկատարությունը. բայց սա հուսակտուր հարցում չէ, այլ մաքրագործվելու անընդհատ աշխատանք, որ ոնց առաջներում ձեւակերպել է կոմպոզիտորը, պիտի բերի ազատության եւ անկաշկանդությանՙ ստեղծագործելիս, հասարակությանը մարդկային բարձր արժեքներով դաստիարակելուն, հոգեւոր պահանջմունքներն առաջ մղելուն:

«Տաղարանի» մեներգչուհի Լուսինե Մարկոսյանի մեցցո-սոպրանոյով «Ուրախացան ազգք մարդկան» ստեղծագործությունը պատարագումի զորությունն ուներՙ ներքին խռովքի եւ ներդաշնակման հաղորդմամբ: Եվ ես այն նմանեցրի Սուրբ պատարագներից հետո հաղորդության հացն ընդունելուն…

Նոյեմբեր 27, 2021

ՀԱՍՄԻԿ ՍԱՐԳՍՅԱՆ

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ՀՈՎԻԿ ԱՖՅԱՆԻ «ԿԱՐՄԻՐ»-Ը ՃԱՆԱՉՎԵԼ Է ՏԱՐՎԱ «ԼԱՎԱԳՈՒՅՆ ԳԵՂԱՐՎԵՍՏԱԿԱՆ ԳԻՐՔ»

Հաջորդ գրառումը

ՀԵՆՐԻ ՊՅՈՐՍԵԼԻ «ԴԻԴՈՆԵ ԵՎ ԷՆԵԱՍ» ՕՊԵՐԱՅԻ ԲԵՄԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ԳՅՈՒՄՐԻՈՒՄ

Համանման Հոդվածներ

26 սեպտեմբերի, 2025

Կրակոցներ ու զոհեր. հետո՞…

26/09/2025
26 սեպտեմբերի, 2025

Օրենքով եւ իրավունքով զբաղվեք

26/09/2025
26 սեպտեմբերի, 2025

Կբախվե՞ն Թուրքիան ու Իսրայելը

26/09/2025
26 սեպտեմբերի, 2025

ԱՄՆ-ին արտապատվիրակված տարածքը Աֆղանստանում

26/09/2025
Հաջորդ գրառումը

ՀԵՆՐԻ ՊՅՈՐՍԵԼԻ «ԴԻԴՈՆԵ ԵՎ ԷՆԵԱՍ» ՕՊԵՐԱՅԻ ԲԵՄԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ԳՅՈՒՄՐԻՈՒՄ

Արխիվ

Loading...
«Սեպտեմբերի 2025»
Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« ՕգոստոսիՀոկտեմբերի »

Վերջին լուրեր

Միջազգային

Ֆրանսիական հետախուզական ծառայությունները դիմել են Դուրովին օգնելու Մոլդովայի կառավարությանը գրաքննել թելեգրամյան որոշակի ալիքներ

28/09/2025

Telegram-ի հիմնադիր Պավել Դուրովը հայտարարել է, որ ֆրանսիական հետախուզական ծառայությունները միջնորդի միջոցով դիմել են իրեն՝ Մոլդովայի կառավարությանն օգնելու գրաքննել թելեգրամյան...

ԿարդալDetails

Դիմումդ գրիր ու հեռացիր. դու ՀՀ-ն չես պաշտպանում. Էդմոն Մարուքյան

28/09/2025

Նիկոլի ելույթը ՄԱԿ-ում հիշեցնում էր խաբված ու օգնություն աղերսող դեռահասի խոստովանություն․ Շարմազանով

28/09/2025

Ինչի՞ տակ է ստորագրել Փաշինյանը, ինչ իրավունքով, և ո՞վ է շարունակելու գնել այս ֆարսը. Վլադիմիր Մարտիրոսյան

28/09/2025

Այս տողերը գրվել են 1907 թվականին, այլ ոչ 2025 թվականին, գրվել են հայակեր սուլթան Աբդուլ Համիդի մասին. Բալյան

28/09/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական