Կիրակի, Հոկտեմբերի 5, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ՌՈՒՍԱՍՏԱՆԸ, ԻՐԱՆԸ ԵՎ ՀՆԴԿԱՍՏԱՆԸ ՍՏԵՂԾՈՒՄ ԵՆ ԻՐԵՆՑ «ՄԵՏԱՔՍԻ ՃԱՆԱՊԱՐՀԸ»

09/11/2018
- 09 Նոյեմբերի, 2018, ԱԶԳ շաբաթաթերթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Պ.Ք.

Ադրբեջանը եւս ուզում է մասնակցել

Իրանական Press TV հեռուստաալիքը օրերս հանդես է եկել սենսացիոն նորությամբ. նոյեմբերին Հնդկաստանը, Իրանն ու Ռուսաստանը կքննարկեն «Հյուսիս-Հարավ» միջազգային տրանսպորտային միջանցքի հարցը, որի երկարությունը կազմելու է 7200 կիլոմետր: Հնդկաստանի առեւտրի եւ արդյունաբերության նախարարության տվյալներովՙ հանդիպումը տեղի կունենա նոյեմբերի 23-ին: Ապրանքները Հնդկաստանի Մումբայ նավահանգստից պետք է հասցվեն Պարսից ծոցի ափին գտնվող իրանական Բանդար-Աբբաս քաղաք, որտեղից ծովով կտարվեն Աստրախան եւ ապա երկաթուղով դեպի Եվրոպա: Ինչպես նշում է ճապոնական «Նիհոն Կեյձայ» թերթը, սենսացիան այն է, որ 2002 թվականին, երբ առաջ էր քաշվել այդ գաղափարը եւ համաձայնություն էր ձեռք բերվել Ռուսստան-Հնդկաստան տրանսպորտային միջանցքի ստեղծման վերաբերյալ, դրան առաջին հերթին հավանություն էր տվել Ադրբեջանը: Եվ 2005 թվականին Բաքուն միացել էր այդ նախագծին:

Սակայն մինչեւ վերջերս միայն խոսվում էր Ռաշտ-Աստարա (Իրան)- Աստարա (Ադրբեջան), նոր երկաթգծի կառուցման մասին, որը միակ պակասող օղակն է «Հյուսիս-Հարավ» տրանսպորտային միջանցքի ամբողջացման համար: Անցկացվում էին դրա փորձարկումներ: Սակայն Press TV-ի հաղորդման մեջ Ադրբեջանը չի հիշատակվում: Այսպիսով, գործի է դրվել ամդրկասպյան երթուղու առաջին տարբերակը, երբ օգտագործվում են ռուսական Աստրախան, Օլյա, Մախաչկալա եւ իրանական Բանդար-Էնզելի, Նոուշեհր եւ Բանդար-Ամիրաբադ նավահանգիստները: Ըստ երեւույթին, մի կողմ է դրվել երկրորդ տարբերակը, որի դեպքում ուղիղ երկաթուղային հաղորդակցություն պետք է իրականացվեր Սամուր (Ռուսաստան) եւ Յալամա (Ադրբեջան) սահմանային անցակետերի միջեւ, այնուհետեւ ադրբեջանական Աստարայից իրանական Աստարա անցնելուց հետո պետք է օգտագործվեր Իրանի երկաթուղային ցանցը:

Գոյություն ունի նաեւ երրորդ տարբերակը: Ղազախստանով, Ուզբեկստանով եւ Թուրքմենստանով անցնող ուղիղ եկաթուղային հաղորդակցությունը Սերախս (Թուրքմենստան)-Սերախս (Իրան) եւ Ակյայլա (Թուրքմենիա)-Ինչե Բուրուն (Իրան) սահմանային անցակետերով միանում է Իրանի երկաթուղային ցանցին, բայց տվյալ դեպքում այն չենք քննարկում:

Եվ գոյություն ունեն հետեւյալ կարեւոր նրբերանգները: Նախ եւ առաջ, Հնդկաստան-Իրան-Ռուսաստան միջանցքը չի անցնում անդրկովկասյան հանրապետություններով: Երկրորդ, բեռների առաքման ենթադրյալ երթուղին շրջանցում է Թուրքիան: Երրորդ, ի հայտ է գալիս իրական այլընտրանք չինական «Մեկ գոտի, մեկ ուղի» նախագծին, ինչպես նաեւ այդ ուղղությամբ անցնող ավանդական երթուղիներին (Սուեզի ջրանցք- Թուրքիայի սեւծովյան նեղուցներ, Սուեզի ջրանցք- նախկին Հարավսլավիայի նավահանգիստներ, Սուեզի ջրանցք- Ջիբրալթարի նեղուց- Բելգիայի ու Հոլանդիայի նավահանգիստներ):

Վերջապես, խոսքը ոչ միայն տնտեսական (նախ եւ առաջՙ տարանցման եկամուտներ), այլեւ Հնդկաստանի, Իրանի եւ Ռուսաստանի համար տվյալ նախագծի աշխարհաքաղաքական առավելությունները ցուցադրելու, Բոսֆոր- Դարդանել տրանսպորտային բեռնատար տարանցումը առաջին հերթին Թեհրանի մասնակցությամբ նոր տրանսպորտային միջանցքով փոխարինելու մասին է, որը պարամետրերի ամբողջության շնորհիվ (Պարսից ծոց-Կասպից ծով) դառնում է Ասիան Եվրոպային կապող ճանապարհի գրեթե գլխավոր ծովային ու ցամաքային միջանցքը: Իսկ Ռուսաստանը տարանցման գխավոր ուղի է դառնում Հյուսիսարեւմտյան եւ Կենտրոնական Եվրոպայի համար (Գերմանիա, Լեհատան, Չեխիա, Սլովակիա, Հունգարիա, սկանդինավյան երկրներ եւ Բալթիկ ծով):

Նման վիթխարի նախագծի իրականացումը նոր հորիզոններ կբացի աշխարհաքաղաքականության մեջՙ լուրջ փոփոխություններ կատարելով համաշխարհային տնտեսության մեջ, առաջին հերթին դրա տրանսպորտային ենթակառույցի մեջ: Փորձագետների գնահատման համաձայն, կարող է ստեղծվել ԵՄ-Ռուսաստան-Իրան աշխարհաքաղաքական փակ եռանկյունի, որը դուրս է գալիս Հնդկական օվկիանոսՙ շրջանցելով Միջերկրական ծովը եւ Աֆրիկան, ինչպես նաեւ կարող է ստեղծվել ԵՄ-Ռուսաստան- դեպի Իրան եւ Հարավային Ասիա տանող ճյուղավորում- Հեռավոր Արեւելք եւ մինչեւ Չինաստան եւ Կորեա բազմակողմ տրանսպորտային կառույց: Այսինքն Մոսկվան եւ Թեհրանը կարող են դառնալ ամենակարճ եւ հարմար ճանապարհը Եվրոպայից դեպի Հարավային եւ Հարավարեւելյան Ասիա: Բայց նման միջանցքը առաջին հերթին կարող է դառնալ ռուս-իրանական դաշինքի տրանսպորտային առանցքը եւ մի ամբողջ շարք տարածաշրջանների կառուցակազմիչ հիմքը:

Փորձագետների հաշվարկների համաձայն, Հարավարեւելյան Ասիայից մինչեւ Հելսինկի բեռների առաքման տեւողությունը կրճատվելով կկազմի 20-25 օր: Սպասվում է, որ բեռնափոխադրումների տարեկան ծավալը կհասնի 20-25 մլն տոննայի: Նախագծում ներգրավված երեք երկրները ոչ առանց հիմքի կարծում են, որ դրա իրականացումը փոփոխություն կմտցնի համաշխարհային ամբողջ ենթակառույցի մեջ:

Գաղափարը նոր չէ: Այսպես, Պարսից ծոցի եւ Կասպից ծովի միջեւ իրանյան ջրանցք կառուցելու հնարավորությունը Ռուսաստանն ու Իրանը քննարկում են արդեն 100 տարուց ավելի, նշում է ԾպՋՊցվՈՐՏՊվՈÿ ՋՌջվՖ հրատարակությունը: Կողմերը այդ թեմայով վերջին անգամ քննարկումներ են անցկացրել 2016 թվականին:

Ինչ վերաբերում է «Հյուսիս-Հարավ» նախագծին, Մոսկվան, Նյու Դելին եւ Թեհրանը դրա վերաբերյալ համաձայնագիր են ստորագրել 2000 թվականի սեպտեմբերի 12-ին եւ վավերացրել են երկու տարի անցՙ աշխատանքային ռեժիմով դրա փորձարկումից հետո: Պարզվեց, որ Բանդար-Աբբաս օվկիանոսային նավահանգստից մինչեւ Կասպյան Էնզելի նավահանգիստ Իրանի տարածքով բեռների փոխադրման ժամանակամիջոցը տեւում է ընդամենը 4 օր: Ավելի ուշ, չնայած նախագծի իրականացման ընդհատմանը, համաձայնագրին միացան մի ամբողջ շարք երկրներ Բելառուսից մինչեւ Օման: Ստուգողական փորձարկումները վերսկսվեցին 2014 թ. եւ շարունակվեցին մինչեւ 2017 թվականը:

Նախագծի գլխավոր շահառուների թվում են Հնդկաստանը, Իրանը, Ռուսաստանը, ինչպես նաեւ Ադրբեջանը: Չինական Մետաքսի ճանապարհից փաստորեն դուրս թողնված Հնդկաստանը «Հյուսիս-Հարավ» նախագծի շնորհիվ ակնկալում է իր արագ զարգացող տնտեսության արտադրանքի համար ելք ապահովել դեպի եվրոպական շուկաներ: Ռուսաստանը հույս ունի օգտագործել իր տրանսպորտային ներուժըՙ միմյանց կապելով Եվրոպայի եւ Հարավարեւելյան Ասիայի շուկաները եւ ավելացնելով առեւտուրը երկու ուղղություններով: Իրանը հույս ունի նախագծի շնորհիվ ճեղքել «պատժամիջոցների օղակը»:

Նախագծի նկատմամբ մեծ հետաքրքրություն է հանդես բերում Ադրբեջանը, ինչը զարմանալի չէ: Ադրբեջանը կարող է հանգույցի դեր կատարել «Հյուսիս-Հարավ» նախագծի եւ Մետաքսի նոր ճանապարհի հատման կետում: Ի դեպ, նույնպիսի դեր կարող են կատարել Ղազախստանն ու Թուրքմենստանը: Սակայն Թուրքմենստանն առայժմ ձեռնպահ է մնում նախագծին մասնակցելուցՙ ըստ երեւույթին հույսը դնելով Չինաստանի նախաձեռնության վրա եւ դրանով իսկ նախագծից դուրս թողնելով Ղազախստանին: Ըստ որում, ցամաքային երթուղին անդրկասպյանից նախընտրելի է թվում, քանի որ ծովային փոխադրումները ավելի թանկ են նստում ու երկար են տեւում իրանական եւ ռուսական նավահանգիստներում բեռնման ու բեռնաթափման աշխատանքների պատճառով: Այս տարվա սեպտեմբերին Վլադիմիր Պուտինի հետ հանդիպման ժամանակ Իլհամ Ալիեւը հիշեցրեց, որ Ադրբեջանն արդեն ենթակառույցներ է նախապատրաստել ցամաքային փոխադրումների համար:

«Հյուսիս-Հարավ» նախագիծը կարելի է դիտարկել որպես Մետաքսի նոր ճանապարհի այլընտրանք: Չինական նախագծի մայր երթուղին նախատեսված է անցկացնել օվկիանոսային ափից մինչեւ Սինցզյան-Ույղուրական ինքնավար մարզ, ապաՙ միջինասիական երկրներՙ Իրան, Իրաք եւ Թուրքիա, իսկ այնտեղից էլՙ Եվրոպա: Պետք է լինեն ճյուղավորումներ դեպի Պակիստան, Ադրբեջան, Սիրիա, Ռուսաստան եւ Մոնղոլիա: Հոնկոնգում սկսվող ծովային ճանապարհը պետք է անցնի Ինդոնեզիայի եւ Հնդկաչինի ափերի մոտով, պետք է շրջանցի Հնդկաստանը եւ Սուեզի ջրանցքով հասնի Եվրոպա:

Ինչպես նշում է «Ռեգնում» գործակալությունը, Ռուսաստան-Իրան- Հնդկաստան տրանսպորտային միջանցքի խոստումնալի ներուժը ցույց է տալիս, որ տրանսպորտային ցանցերի կարեւորությունն աճում է, իսկ աշխարագրությունից, պատմությունից եւ քաղաքականությունից անհնար է խուսափել: Դրա գործարկումից հետո աշխարհում կստեղծվի միանգամայն ուրիշ տրանսպորտային, տնտեսական եւ աշխարահաքաղաքական իրավիճակ, որը լրջորեն կմեծացնի Ռուսաստանի, Հնդկաստանի եւ Իրանի դերը համաշխարհային գործերում:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ՆԱՄԱԿ ԽՄԲԱԳՐՈՒԹՅԱՆԸ

Հաջորդ գրառումը

ՏԵԽԱՍՈՒՄ ՀԱՄԱԳՈՒՄԱՐ ՆՎԻՐՎԱԾ ԱՌԱՋԻՆ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

Համանման Հոդվածներ

3 հոկտեմբերի, 2025

Հարեւանի էմոցիան եւ մերոնց հոգացավությունը

03/10/2025
3 հոկտեմբերի, 2025

Վտանգավոր անտարբերություն

03/10/2025
3 հոկտեմբերի, 2025

Իրանը չի ցանկանում վճարել Հայաստանի եւ Ադրբեջանի միջեւ կնքված  խաղաղության համաձայնագրի գինը

03/10/2025
3 հոկտեմբերի, 2025

Ինչո՞ւ է Դոնալդ Թրամփն Իրանին առաջարկում միանալ հակաիրանական կոալիցիայի

03/10/2025
Հաջորդ գրառումը

ՏԵԽԱՍՈՒՄ ՀԱՄԱԳՈՒՄԱՐ ՆՎԻՐՎԱԾ ԱՌԱՋԻՆ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

Արխիվ

Loading...
«Հոկտեմբերի 2025»
Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« ՍեպտեմբերիՆոյեմբերի »

Վերջին լուրեր

Նորություններ

Դատավոր Արմինե Մելիքսեթյանը պետք է քրեական պատասխանատվության ենթարկվի. Արա Զոհրաբյան

05/10/2025

«Դատավոր Արմինե Մելիքսեթյանը պետք է քրեական պատասխանատվության ենթարկվի պաշտոնեական կեղծիքի և ակնհայտ անարդար դատավճիռ կայացնելու համար: Այս կապակցությամբ մեր պաշտպանական...

ԿարդալDetails

Տեսանյութ. Թբիլիսիում եվրոպամետների ցույցերը շարունակվում են. ոստիկանների և ցուցարարների միջև բախումներ են լինում

04/10/2025

Միքայել սրբազանը քաղաքական բանտարկյալ է. հեռու մնացեք ձեր պիղծ խաղերով. Էդմոն Մարուքյան

04/10/2025

Միահամուռ կերպով դատապարտում ենք ներկա վարչակարգի բոլշևիկյան բռնաճնշումների գործելաոճը. հայտարարություն

04/10/2025

Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն ընդունեց Հայ օգնության ֆոնդի տնօրենների խորհրդի անդամներին

04/10/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական