Հինգշաբթի, Հոկտեմբերի 30, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ՌԻՄԱ ՎԱՐԺԱՊԵՏՅԱՆ. «ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ ՉԻ ԵՂԵԼ ԵՎ ՉԿԱ ՀԱԿԱՍԵՄԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ»

10/11/2017
- 10 Նոյեմբերի, 2017, ԱԶԳ շաբաթաթերթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Զրույցը վարեցՙ ԱՆԱՀԻՏ ՀՈՎՍԵՓՅԱՆԸ

«Ազգի» օգոստոսի 25-ի համարում իրազեկել էինք «Թուրքիշպրես» գերմանալեզու կայքի ծավալուն խմբագրականի մասին, որում հոդվածագիրը «փաստեր» էր ներկայացրել, թե Հայաստանում միշտ հակասեմականություն է նկատվել, իսկ սիրիական պատերազմի պատճառով Հայաստան արտագաղթած հալեպահայերի ներկայությունը խթանել է այդ տրամադրությունները: Թուրք, ադրբեջանցի գրագիրների նախասիրած այս թեման, որիՙ հատկապես գերմաներեն լեզվով տարածումը մեր հարեւանների համար, կարծում ենք, խիստ նպատակային է, թեեւ ենթադրելի արձագանք չի գտնում Գերմանիայում, բայցՙ ընթերցվում է: Իսկական լրագրությունը մի դեղատոմս է առաջարկումՙ ստուգի՛ր: Ուստի Երեւանում պատահական մարդկանց շրջանում հարցախույզ անցկացրեցիՙ կա՞ հակասեմականություն: Ու թեեւ մեր հարցն անգամ տարօրինակ էր ընկալվում երեւանցիների շրջանում, միեւնույն էՙ որոշեցինք մեր բարոմետրը ներկայացնել Հայաստանում հրեական համայնքի անդամների հետ հանդիպումից հետո: Սեպտեմբերին նրանք տոնում էին իրենց Նոր տարին, ինձ սուրճ, թխվածք ու շոկոլադ հյուրասիրեցին, ես էլ, կարճ հարցերս սուրճին խառնեցի ու նրանց հետ անկեղծ զրույցի առիթը պինդ բռնեցի: Մեր զրույցին մասնակցում էին հրեական համայնքի «Դավթի վահան» ռուսալեզու թերթի խմբագրակազմից Ադելինա Լիֆշիցը, Կարեն Հովհաննիսյանը եւ 1996-ից Հայաստանի հրեական համայնքը ղեկավարող Ռիմա Վարժապետյանը (Ֆելլեր):


Ռիմա Վարժապետյան- Կան պատմական, հնագիտական արխիվային փաստեր, որ հավաստում են, թե հնում հրեաներ ապրել են Հայաստանի տարածքում: Բայց 1991 թվականին Երեւանում գրանցված մեր համայնքն անշուշտ այդ հրեաների ժառանգները չեն համալրել, սա ժամանակակից համայնք է, որ համախմբում է այստեղ գտնվող հրեաների 4 սերնդի, նրանց ընտանիքներին: Իսրայելի օրենքի համաձայն հրեաները կարող են վերադառնալ իրենց նախնիների երկիր. եղել են Իսրայել մեկնողներ: Աշխարհում հրեաները ասիմիլյացիայի են ենթարկվում խառնամուսնությունների պատճառով, որ մեծ խնդիր է հրեա ժողովրդի համար: Մեր համայնքը հիմնականում այդ հիմքի վրա ձեւավորված ընտանիքներն է ներկայացնում, մեծ մասամբՙ հրեա կանայք են, որ ամուսնացել են հայ տղամարդկանց հետ, երեխաներ ունեցել: Մեր օրենքի համաձայն այդ երեխաները բնականաբար հրեա են: Եթե հայրն է հրեա, ապա նրա երեխաները, նաեւ թոռները համարվում են հրեայի զավակներ, իրենք այսպես ասածՙ այնքան էլ հրեաներ չեն: Աշխարհի տարբեր երկրներում գործող հրեական համայնքներից քչերում կարող են նշել իրենց ճշգրիտ թվաքանակի մասին, մեր ավանդույթի համաձայն, ճիշտ չէ նաեւ քանակ հաշվելը: Համայնքի անդամների մասին հստակ թիվ նշել դժվար է, շարժում կաՙ երեխաները Իսրայել են մեկնում ուսումնառության, ոմանք ետ են գալիս: Կայունՙ 280- 350 ընտանիք կա Հայաստանում, պլուսմինուսՙ 1000 հոգի: Համայնքային միավորումներ կան Երեւանում, փոքրաքանակՙ Գյումրիում, մի քիչ ավելի մեծՙ Վանաձորում, հրեաներ կան նաեւ Դիլիջանում, բայց նրանք համայնքային միավորում չունեն: Կան անհատներ էլ, որ իրենց ծագման մասին չեն հայտարարում, հայկական ընտանիքներ են, նրանց մի մասին գիտենք, շատերին էլ չենք ճանաչում: Երբ ազգային գիտակցությունն արթնանում է, գալիս են համայնք, հատկապես երեխաներին շատ է հետաքրքրում:

– Ինչպե՞ս եք գրավում նրանց: Համայնք եկողներին լեզուն սովորեցնու՞մ եք:

Ռ. Վ.- Մեծահասակների համար դպրոց ունենք, հրեական ավանդական շատ միջոցառումներ ենք կազմակերպում, ուրբաթ հավաքվումՙ դիմավորում ենք շաբաթը, հրեական որեւէ պատմություն պատմում, աղոթում: Այս համայնքից բացի կա նաեւ կրոնական համայնք, կա սինագոգ Նար-Դոսի 23 հասցեում: Տոնական օրերին մենք էլ ենք սինագոգ այցելում: Արխիվային նյութերից տեղեկանում ենք, որ Հայաստանում եղել է 2 սինագոգ, որ 1924- ին խորհրդային իշխանությունների օրոք ոչնչացվել են քրիստոնեականի հետ մեկտեղ: Այդ շինությունների հետքերն անգամ չկան, կարող էինք դրանք վերականգնելու պահանջ դնել, եթե համայնքն ուժեղ եւ հարուստ լիներ դա իրագործելու համար: Մեր կրոնական առաջնորդըՙ րաբբի Բուրշտեյնը փորձել է ինչ- որ բան անել, բայց դժվար է: Նա Հայաստանից է, ազնվական ընտանիքից, մեր համայնքի կազմավորման սկզբում նրան գործուղել էինք Մոսկվա սովորելու, փառք աստծո, հիմա սինագոգ ու րաբբի ունենք Երեւանում, որ նշանակում էՙ այստեղ հրեաներ կան:

– Տիկին Վարժապետյան, Ձեր ամուսինը հայ է, երկու որդի ունեք, թոռնիկ: Այն պետությունըՙ ՀՀ, որտեղ ապրում եք, Ձեզ չի ստիպել հայերեն սովորել եւ չի նպաստել, որ եբրայերենին տիրապետեք: Ռուսերենը Ձեր լեզուն է մնում: Ի՞նչ լեզուներ գիտեն Ձեր որդիներն ու թոռը:

Ռ. Վ – Ես ծնվել եմ Դնեպրոպետրովսկում, «Հարսնացուն հյուսիսից» ֆիլմի նման ինձ հարս են բերել Հայաստան, ռուսերենին տիրապետում եմՙ որպես մայրենի լեզվի: Մեր ընտանիքներում պապ ու տատերն էին խոսում իդիշ, քանի որ եվրոպացի հրեաներ էին, մեզանից թաքուն էին խոսում: ԽՍՀՄ- ում ասիմիլացիան (ձուլումը) պրոպագանդվում էր: Այն ժամանակ ռուսական դպրոցն ամենաբարձր վարկն ուներ, նաեւՙ Հայաստանում: Տարիներ անցան, բարեփոխումների ականատես դարձանքՙ վերադարձ ազգային արմատներին: Հիմա երեխաներս տիրապետում են թե՛ հայերենին, թե՛ ռուսերենին, թե՛ անգլերենին, իսկ կրտսեր որդիսՙ եբրայերենին նաեւ: Իր համար դժվար չէր լեզուն սովորել, մեզ համար է դժվար: Մենք կիրակնօրյա կամ հանրակրթական դպրոց չունենք, ինչպես հույներն ու աորիները: Դրա անհրաժեշտությունը չկա, քանի որ նախՙ մեր թիվը քիչ է, հետոՙ խառնամուսնություններն են շատ: Չեմ կարող ասել, թե լրիվ ասիմիլացվել են, քանի որ հրեական արմատները, արյունն իր մասին հիշեցնում է, եւ բոլոր ընտանիքներում հպարտանում են դրանով: Կարելի էր ռադիո, հեռուստաժամ կազմել, սովորեցնել իդիշ կամ եբրայերեն, բայց չկա լսարան, որ կունկնդրի եւ կհասկանա:

Ադելինա Լիֆշից – ԽՍՀՄ տարածքում իդիշն ու եբրայերենն արմատախիլ են արվել, ասես չեն էլ եղել: Ես ծնվել եմ Օդեսայում: Իմ տատիկը, ավագ սերունդը գիտեր իդիշ, բայց երիտասարդները չէին կարող իմանալՙ դպրոց, դասագրքեր չկային:

– Պետությունը հոգու՞մ է հրեական համայնքի կարիքները:

Ռ. Վ. – Այո, անկասկած: Կա ուշադրություն մեր հանդեպ:

– Հայաստանում նկատե՞լ եք խտրական վերաբերմունքի որեւէ արտահայտություն հրեաների հանդեպ, կամՙ հասարակության մեջ երբեւէ թաքցրե՞լ եք Ձեր հրեա լինելը:

Կարեն Հովհաննիսյան- Հայաստանում նման բան չի եղել:

Ռ. Վ. – Ոչ, իհարկե: Հակառակըՙ այնտեղ, ուր լինում ենք, հպարտորեն ընդգծում ենք, թե հրեա ենք: Մեր պատմության, մշակույթի, սովորույթների, Իսրայել պետության հանդեպ մեծ, հատուկ ուշադրություն կա Հայաստանում:

Ա.Լ., Կ. Հ.- Մենք հաստատում ենք վերոնշյալը:

– «Թուրքիշ պրեսսն» իր խմբագրականում փորձում էր փաստել, թե սիրիահայերի ներգաղթը Հայաստանում հակասեմականության աճ է գրանցել: Նման բան նկատե՞լ եք:

Ա.Լ.- Նրանց ցանկությունն է, որ այդպես լինի:

Ռ. Վ.- Դա նրանց մտահորինվածքն է, հայերի հանդեպ իրենց ատելությունից է, որ ուզում են ցույց տալ, թե այստեղ իբր ծաղկում է հակասեմականությունը: Բայց դա չի եղել եւ չկա: Մեր հարաբերություններն ինչպես նախկինում, այժմ էլ համաչափ են, վստահ եմ, որ այդպես կմնան: Պետք է ընդգծել, որ հայերի վերաբերմունքի մեջ կա որոշակի դժգոհություն Իսրայելի հանդեպ, որ չի ճանաչում Հայոց ցեղասպանությունը, բայց դա հակասեմականության, ոչ էլ Իսրայել պետության հանդեպ մերժողականության արտահայտություն չէ, այլ ժողովրդի ցավի, որ կարելի է հասկանալ: Մենք բացատրական աշխատանք ենք կատարում, շատերն այնքան էլ տեղյակ չեն, թե ինչ է եղելՙ հրեականի պարագայում անհամեմատ շատ տեղեկատվություն կաՙ ֆիլմեր, հրատարակություններ: Իսրայելի ժողովրդի այն հատվածը, որ գիտի 1915-ի իրադարձությունների մասին, որ պատմություն գիտի, ընդունում է եղելությունն իբրեւ ցավ, եւ չկա մեկը, որ ասում է, թե ցեղասպանություն անվանել դա չի կարելի: Ես մասնակցում եմ տարբեր կոնֆերանսների ու վստահեցնում եմ Ձեզ. Չկան նման մարդիկ ո՛չ Իսրայելում, ո՛չ էլ աշխարհի որեւէ անկյունում: Իսրայելն իր անվտանգությունից, աշխարհաքաղաքական նկատառումներից ելնելով, դեռ պետական մակարդակով չի ճանաչել Հայոց ցեղասպանությունը: Բայց հրեաներն այդ ուղու վրա են, փառք աստծո, կան խորհրդարանական խմբեր, Քնեսեթում հանձնաժողովի մակարդակով արդեն ճանաչել են, սա առաջ գնալու ահռելի քայլ է: Առողջ բանականություն ունեցող հրեաներն իրենք են հարցնումՙ ո՞վ, եթե ոչ մենք պիտի ճանաչենք Հայոց ցեղասպանությունը: Նման հոդվածը սադրանք է, խեղաթյուրում, հրեաների միջոցով ուզում են հայերի, Հայաստանի հանդեպ հերթական ստորությունն անել: Հիմա, գիտեք, Իսրայելը եւ Հայաստանը ակտիվ հարաբերություններ ծավալելու փուլում են, եւ այդ է պատճառը, որ նրանք ուզում են մեր ժողովուրդների մերձեցմանը խոչընդոտել:

– Դուք նշեցիք, թե Հայաստանում հրեաներ բնակվել են ինչպես վաղնջական ժամանակներում, այնպես էլ այսօր, կարելի՞ է սա նկատել որպես մեր երկրում հակասեմականություն չլինելու լավագույն ապացույց:

Ա. Լ.- Անշուշտ: Դարեր են անցել, եւ ոչ մի քար չի ավերվել Եղեգիսի 12- 13 դարի հրեական գերեզմանոցում, նաեւ եբրայերեն գրություններն են պահպանվել:

Ռ. Վ.- Այն փաստը, որ գերեզմանատունը, բոլոր տապանաքարերը պահպանված են, վկայում է, որ չի եղել վանդալիզմ: Հակառակըՙ մեր առաջին իսկ դիմումը, թե այդ տեղանքը պիտի վերականգնել որպես պատմական հուշարձան, արձագանք, ֆինանսներ գտավ: Վայրը զբոսաշրջիկներին շատ է հետաքրքրում, նպատակ կա հրեական թանգարան կառուցել այդ տարածքում:

– Ադրբեջանական պետական լրատվական գործակալությունըՙ «Ազերթաջը», երբեմն գրում է, թե 20-րդ դարի սկզբներին հայերը Բաքվում կոտորել են հրեաների: Ձեզ նման փաստ ծանո՞թ է:

Կ. Հ.- 100 տոկոս սուտ է:

Ռ. Վ. – Նրանք իրենց ֆետիշացրած Խոջալուի մասին են խոսում, թեպետ ես բոլոր հնարավոր առիթներով պարզաբանում եմ, թե դա պատմական փաստերի խեղաթյուրում է: Նույն ձեւով, առանց փաստերի հայտարարում են, թե լեռնցի հրեաների զանգվածային գերեզման են հայտնաբերել:

– Տիկին Վարժապետյան, առիթ եղե՞լ է հանդիպել Վրաստանի եւ Ադրբեջանի հրեական համայնքների ղեկավարներին: Ցանկություն եղե՞լ է ադրբեջանական քարոզչական ստից նրանց պաշտպանելու: Ի դեպ Բաքվում Ձեր հայրենակիցներն ինչպե՞ս են զգում իրենց:

Ռ. Վ. – Շատ լավ են: Իրենց ասելով, Ադրբեջանը հանդուրժող երկիր է, իրենց անվտանգությունն ապահովված է: Երբ ԱՄՆ հրեական կազմակերպության հրավերով մի սեղանի շուրջ քննարկում ենք Հարավային Կովկասում հրեաների վիճակին առնչվող հարցեր, մեզանից յուրաքանչյուրը պնդում է, թե երկրում, որտեղ բնակվում է, ամեն ինչ լավ է: Վրաստանի պարագայում ներկայացուցիչն ասում է, թե 2- 6 դար ապրել են այդ տարածքում, եւ տեղաբնակների հետ ձեւավորվել են առանձնահատուկ հարաբերություններ: Իսրայելում բնակվող ադրբեջանցի դուրսպրծուկները, հաճախ ոչ թե հրեաներ, այլ հենց ադրբեջանցիներ, հրեաների անունից հայերի դեմ են գրում, գործում: Ես, մեր համայնքը գրել ենք, թերթերում անդրադարձել ենք այդ փաստերին:

Կան «անհատներ», որ դիվիդենտներ են քաղում, շատ են ուզում Իսրայելում ադրբեջանական լոբբիի վստահությունը շահել: Կան, այսպես ասենքՙ պսեւդո (կեղծ) քաղաքագետներ, գործիչներ, պատմաբաններ, որ Իսրայելի ժողովրդին, իրենց ընթերցողներին տրամադրում են Հայաստանի դեմ: Միշտ ցասումով ընդգծում եմ, որ հրեաների միջոցով նրանք իրենց հարցերն են լուծում:

Ա. Լ.- Նկատելի է, որ դրանք պատվիրված, Հայաստանի դեմ գրված հոդվածներ են, որի համար Ադրբեջանի կառավարությունն է վճարում:

– Երուսաղեմ այցելած զբոսաշրջիկը ծանոթանում է հայերի ու նրանց ժառանգության հետ: Վերջին տարիներին զբոսաշրջիկների մեծ հոսք կա նաեւ Հայաստանից Իսրայել, Երուսաղեմ: Ենթադրում եմ, որ հրեաներ էլ Հայաստան են այցելում: Առաջինն ի՞նչ է հետաքրքրում Իսրայելից ժամանած զբոսաշրջիկին Հայաստանում, Երեւանում:

Ռ. Վ. – Հիմա որ ուղիղ չվերթ կա, փոխայցելությունները շատացել են: Հրեաներին առաջին հերթին հետաքրքրում էՙ Հայաստանում կա՞ն հրեաներ: Քանի որ կարծիք կա, թե բացի Հայաստանից ամենուրեք հրեաներ կան: Մեր առաքելությունն է աշխարհին ցույց տալ ոչ այնքան այն, որ հայաստանցի հրեաներ կան, որքան այն փաստը, որ Հայաստանում կան հրեաներ:

Ա. Լ. – Ի դեպ ադրբեջանցիները հենց դա են աշխատում պնդել, թե հրեական համայնք չկա Հայաստանում, այն մտացածին է:

Ռ. Վ. – Նրանց գերագույն նպատակն է հաստատել, թե հրեաներ չկան Հայաստանում եւ չեն էլ կարող լինել, քանի որ հայերն անհանդուրժող են եւ ապրում են, այսպես ձեւակերպենք, սեփական ազգի հետ միայն: Իմ նախագահության առաջին օրերից ի վեր ձգտել եմ աշխարհին իրազեկել, թե հրեաներ կան, ապրում են բարգավաճ, հայերի հետ կողք-կողքի, առանց հետապնդումների, պետությունն օժանդակում է մեզ, թերթ ենք հրատարակում, Հայաստանը սատարում է մի շարք միջոցառումների կազմակերպման, իրականացման հարցում, զանգվածային միջոցառումների ժամանակ համայնքը հավաքվում է ոչ թե 17 հոգով, ինչպես նշում են, այլ մեծաթիվ ներկայություն է լինում:

Շատ գիտնականներ են հիմա մասնակցում երկկողմ ծրագրերի, ինչը մեզ անսահման ուրախություն է պատճառում: Զբոսաշրջիկի համար ամենուր լավ է, ներքին սոցիալական խնդիրներին չեն առնչվում, իսկ դրանք մեր երկրում ՀՀ բոլոր քաղաքացիներիս համար զանգվածային են: Չկա մեկը, որ չսիրահարվի Հայաստանին, չկա մեկը, որ այս երկրի մասին որեւէ վատ բան ասի: Սիրահարվում են բնությանը, հուշարձանների միջոցով պատմությանն են ծանոթանում, Էջմիածին, Գառնի, Գեղարդ են գնում, տեսնում են Արարատ լեռը, եւ ամեն ինչ տպավորում է բոլորին: Այցելում են Ծիծեռնակաբերդ, ինչպես նաեւ Երեւանի կենտրոնում մեր հուշարձան, որ հուզում է բոլորին: Այն եզակի էՙ երկու գենոցիդներ ամփոփված են մի հուշարձանում:

– Երջանի՞կ եք, որ Ձեր ամուսինը հայ է: Մեր զրույցում կարծես ակնարկեցիք, թե հրեաների խառնամուսնությունները հանգեցնում են ձուլման:

Ռ. Վ. – Շատ անձնական հարց է: Փառք աստծո, որ այստեղ եմ, ամուսինս հայ է, շատ կարգին մարդ, երկու հրաշալի որդի ունենք: Ես երջանիկ եմ: Մեր երեխաներն ասիմիլացված չեն, նրանք զգում են իրենց արյունը:

– Չե՞ն թաքցնում, որ հրեական արյուն էլ ունեն:

Ռ. Վ. – Հրեան նա է, որի որդին եւ թոռը հրեա են: Հրեա մայրը դաստիարակում է իր որդուն որպես հրեայի, հայըՙ հայի: Որդիս Դնեպրոպետրովսկում ծնողներիս մոտ էր, 4 տարեկան էր, Մոսկվայից միութեանական հանրապետությունների մասնակցությամբ համերգ էին հեռարձակում: Թուրք կատարողի ելույթին շատ սուր է արձագանքելՙ «տատիկ, շուտ անջատիր հեռուստացույցը»: «Ինչո՞ւ», զարմացած հարցրել է մայրս, «տե՛ս, ինչ լավ է պարում»: «Չգիտե՞ս, որ թուրքերը մեզ մորթել են»: Սա արդեն արյան մեջ է: Ազնվորեն ասեմՙ ադրբեջանցիների մեջ բարեկամներ, կոլեգաներ ունեմ, նմանապեսՙ Թուրքիայում: Համարում եմ, որ մարդկային հարաբերությունները պիտի վերականգնել, բայց ինչ անում են զինվորականներն ու կառավարողները, այն դժբախտությունն է, որին արդեն առնչվել ենք: Բոլոր ազգությունների մարդիկ բոլոր երկրներում էլ ըստ էության նորմալ են:

– Դժվար հարց տամՙ ԼՂ հարցն ինչպե՞ս պիտի լուծվի:

Ա. Լ. – Մեր կարծիքը հետեւյալն էՙ Ղարաբաղը հայկական տարածք է:

Ռ. Վ. – Միայն երկխոսության ճանապարհով: Հայկական անկախ հանրապետություն, որ աշխարհի ճանաչման համար ունի ամեն հարկավորը: Այն վիճակը, որ այսօր կաՙ չճանաչված հանրապետություն, չպետք է շարունակվի:

– Քանի այսպես եք մտածում, կնպաստե՞ք, որ Իսրայելը ճանաչի Արցախի անկախությունը:

Կ. Հ. – Մեզանից կախված լիներ, հենց վաղը կճանաչեին:

Ռ. Վ. – Բոլոր որոշումները, որ ընդունում է իմ իմաստուն հրեա ժողովուրդը, պայմանավորված է պետության եւ ժողովրդի անվտանգության հանգամանքով: Եվ այն, ինչ ընդունվում է Իսրայելում, միգուցե սիրտս ու հոգիս չեն էլ ընդունում, համաձայն չեմ, բայց մեզ համար բացատրելի են, ուստի ըմբռնումով եմ մոտենում:

– Հենց մեր ազգային անվտանգությունից ելնելով Հայաստանը թիկունք է ԼՂ-ին:

Ռ. Վ. – Ճիշտ այնպես, ինչպես Իսրայելի համար Պաղեստինը, Գազայի տարածքը: Մենք ընդունում ու ճանաչում ենք Իսրայելի կառավարության բոլոր գործողությունները:

– Տիկին Վարժապետյան, Ձեր ազգակիցներից շատերը մեկնեցին Իսրայել բնակության: Լավ է, որ Դուք նախընտրեցիք մնալ, ինչո՞ւ:

Ռ. Վ. – Որովհետեւ ամուսինս Հայաստանի մեծ հայրենասեր է, ես էլ նրա կողքին եմ: Հաճախ լինում ենք Իսրայելում:

– Ապրելու համար դժվար, պայթյուններով լի երկիր է, այնպես չէ՞:

Ռ. Վ. – Ինձ համար Իսրայելում ամեն ինչ է լավ: Մի բան հիշեմՙ առաջին անգամ էին այնտեղ ՀՀ մշակույթի օրեր անցկացվում, մեր մշակույթի նախկին նախարարի գլխավորած պատվիրակության հետ այն պահին էինք Իսրայելում, երբ սկսվեց «Երկաթյա գմբեթ» գործողությունը: Համերգի էինք գնումՙ երկյուղով, թե հանդիսատես չի գա: Երբ լսվեց շչակների ձայնը, երբ պետք էր թաքնվել, 2500 հոգի եկավ մեր համերգին, սրահը լի էր Իսրայելի քաղաքացիներովՙ հայերով, հրեաներով, արաբներով, որեւէ մեկը չլքեց դահլիճը, չվախեցավ:

– Երկու ազգի բնավորությունները լավ ճանաչելով կարո՞ղ եք նշել երկուսի համար էլ նույնական եւ խիստ տարբեր մի գիծ, մի հատկանիշ, որ կուզենայիք, որ հայերը հրեաներից ընդօրինակեին:

Ռ. Վ. – Շատ նման է երեխաների, ծնողների, ընտանիքի, նախնիների հիշատակը հարգելու, սեփական պատմության, գիտելիքի եւ ուսման հանդեպ մեր վերաբերմունքը:

Փառք աստծո, որ Երեւանում ստեղծվեց մեկենասների ծառուղի: Պիտի գնահատել բարիք պարգեւողին, ազդարարել դրա մասին: Սփյուռքն օգնում է, պիտի գովաբանել: Վրաստանի օլիգարխիան, օրինակ, սատարում է վրացիներին, հիանում եմ, բայց հայերի մեջ էլ նվազ թիվ չեն կազմում չէ՞ նրանք: Իսրայելում կա աշխարհի բարեպաշտ մարդկանց ծառուղի. հրեաներին փրկող ոչ հրեաների հանդեպ անվերջ երախտագիտությունը արտահայտություն է գտել Իսրայելում: Հայերի մեջ էլ մի օր երեւի կլինի այդ երախտագիտությունըՙ գնահատել այն բարին, որ ցուցաբերվում է իր հանդեպ, շատ կարեւոր է պատմել, տալ այն մարդկանց անունները, որ սիրում ու օգնում են Հայաստանին: Ցայսօր Հայաստանում Ֆրանց Վերֆելի հուշարձանը չկա, որ «Մուսա լեռան 40 օրը» վեպի հեղինակն է:

Կ. Հ – Աշխարհն այդ գրքի միջոցով իրազեկ դարձավ մեր պատմությանը :

– Դուք քաղաքային իշխանություններին դրա մասին ակնարկե՞լ եք:

Ռ. Վ. – Այո, բայց բարոյապես ճիշտ չեմ համարում, որ նրա հուշարձանի համար մենք պայքարենք, քանի որ նա հրեա է: Դրա մասին պիտի հայերը խորհեն:

– Հուսանք, որ մեր զրույցը լավ հուշարար կլինի:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ՄԿՐՏԻՉ ՓՈՐԹՈՒԳԱԼՅԱՆ (1848-1921)

Հաջորդ գրառումը

«ԴՐԱԽՏԱՅԻՆ ԳՈՐԾԸ» ՄԵՐԿԱՑՆՈՒՄ Է 50 ԵՐԿՐԻ 120 ՔԱՂԱՔԱԿԱՆ ԳՈՐԾԻՉՆԵՐԻ

Համանման Հոդվածներ

24 հոկտեմբերի, 2025

Խոսքն ու խրատը չեն կարող տեղ հասնել

24/10/2025
24 հոկտեմբերի, 2025

Մարդիկ հոգնել են առճակատումից

24/10/2025
24 հոկտեմբերի, 2025

Անկարան եվ Ադրբեջանի ու Իսրայելի միջեւ սողացող դաշինքը

24/10/2025
24 հոկտեմբերի, 2025

Հայաստանի ընդդիմությունը կորցրեց իր խորհրդանշական դեմքերից մեկին

24/10/2025
Հաջորդ գրառումը

«ԴՐԱԽՏԱՅԻՆ ԳՈՐԾԸ» ՄԵՐԿԱՑՆՈՒՄ Է 50 ԵՐԿՐԻ 120 ՔԱՂԱՔԱԿԱՆ ԳՈՐԾԻՉՆԵՐԻ

logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական