Հինգշաբթի, Նոյեմբերի 20, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ՏԱՐԱԾԱՇՐՋԱՆԱՅԻՆ ԽՈՇՈՐ ԾՐԱԳՐԵՐԸ ԵՎ ՄԵՆՔ

19/08/2016
- 19 Օգոստոսի, 2016, ԱԶԳ շաբաթաթերթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

ՀԱԿՈԲ ԱՎԵՏԻՔՅԱՆ

Մեր թերթի արձակուրդային բացակայության օրերին պատահած ամենանշանակալի իրադարձությունը, անկասկած, օգոստոսի 8-ին եւ 9-ին Բաքվում տեղի ունեցած Ռուսաստան-Իրան-Ադրբեջան երկկողմ ու եռակողմ գագաթաժողովն էր: Արձակուրդի գնալուց այդ հանդիպումների մասին դեռեւս հստակ որեւէ բան հայտնի չէր մեզ, սակայն թերթի վերջին համարում, հուլիսի 29-ին, մեր տեղեկությունը քաղելով Eurasia Daily Monitor պարբերականի հուլիսի 19-ի համարից, թարգմանաբար եւ կարեւորությամբ ներկայացրել էինք, «Շրջանցելով Հայաստանըՙ նվաճել Ադրբեջանը, Իրանը եւ Հնդկաստանը» վերնագրի ներքո, ԱՄՆ պետքարտուղարության նախկին աշխատակից, Ադրբեջան-Հայաստան տարածքների փոխանակման տխրահռչակ առաջարկի հեղինակ Պոլ Գոբլի տեղեկատվությունը վերոհիշյալ երեք երկրների միջեւ երկաթուղային խոշոր ծրագրի գոյության մասին, որը շրջանցելով Հայաստանըՙ Ադրբեջանը կապելու է Իրանին եւ դրանով բեռնափոխադրումներ է իրականացնելու Հնդկաստանից մինչեւ Ռուսաստան ու Եվրոպա:

Արդարեւ, գագաթաժողովից հետո երեւան եկան բազմաթիվ նոր տվյալներ հիշյալ ծրագրի վերաբերյալ, որոնք մատնացույց են անում առավել գլոբալ ծավալներՙ որոնք չէին նշվել Պոլ Գոբլի կամ վերոհիշյալ պարբերականի կողմից:

Փաստորեն, ըստ այդ տվյալների, խոսքը ոչ ավել եւ ոչ պակասՙ Սուեզի ջրանցքը շրջանցելու նոր ուղու մասին է, որն իր մեջ ներառում է ոչ միայն երկաթուղագծեր, այլեւ ծովային ու ցամաքային փոխադրամիջոցներ ու ճանապարհներ եւ ընդգրկում ասիական ու եվրոպական հսկայական տարածքներՙ շուրջ 7200 կմ երկարությամբ: Ըստ այդ ծրագրի, օրինակ, եթե Պետերբուրգից մինչեւ Հնդկաստանի Մումբայ (Բոմբեյ) նավահագիստ կամ հակառակ ուղղությամբ ծովային բեռնափոխադրումները տեւում են շուրջ 40 օր, ապա տրանսպորտային նոր համալիրի պարագայում տեւողությունը կրճատվում է 14 օրով, իսկ ծախսերըՙ յուրաքանչյուր 15 տոննայի համար 2500 դոլարով, նկատի ունենալով նաեւ այն հանգամանքը, որ ներկայիս գերխճողված Սուեզի ջրանցքը անհամեմատ ծախսատար է:

Անշուշտ համաշխարհային կարեւորության այս ծրագրի մեջ մեզ առաջին հերթին հետաքրքրում է դրա այն հատվածը, որն անցնում է, այոՙ շրջանցելով Հայաստանը, մեր անմիջական հարեւանությամբ, հենց մեր քթի տակով: Այսինքնՙ իրանյան Ռաշտ նավահանգստամերձ քաղաքից մինչեւ ադրբեջանական Աստարա նավահանգիստ կառուցվելիք 172 կմ երկարությամբ երկաթուղագծի կառուցումը, որը Պարսից ծոցում գտնվող Բանդար-Աբասը կկապի Անդրկովկասյան մեծ երկաթուղագծինՙ անցնելով Բաքվից, եւ որի ծախսերը շուրջ 1 մլրդ դոլար, հոգալու են այդ երկու երկրներըՙ Իրանն ու Ադրբեջանը:

Ի տես այս ծրագրի, որի մանրամասները դեռեւս քննարկվելու եւ հաստատվելու են առաջիկայում Թեհրանում տեղի ունենալիք եռակողմ նոր գագաթաժողովի ընթացքում, այս անգամ թերեւս նաեւ Չինաստանի մասնակցությամբ, անիմաստ է մեր կողմից տրտնջալն ու բողոքելը, մեր հավատարմությունները հիշեցնելը: Շահն ու նպատակահարմարությունը ջնջում են ամեն ինչ: Փոխարենը հարկավոր է գերաշխույժ տնտեսադիվանագիտական աշխատանք, հատկապես մեր ամենակայուն հարեւան Իրանի հետ: Ինչպես ասում ենՙ կրեատիվ մոտեցումներ են անհրաժեշտ Հայաստանը չշրջանցելու, կամ ծրագրի գծերից մեկը հայկական ցամաքով լրացնելու նպատակահարմարությունները ի ցույց դնելու ուղղությամբ: Հարկավոր է արագացնել ճանապարհատրանսպորտային ծրագրերի իրականացումը եւ միանալ, նույնիսկ խցկվե՛լ Հյուսիս-հարավ տրանսպորտային միջանցքի մեջ, չմոռանալով նաեւ իրանյան գազի Հայաստան ներհոսքի ծավալները մեծացնելու խնդիրը, որքան էլ որ «Գազպրոմը» կամ ուրիշներ առարկեն դրան:

Վերջին օրերի հայկական նախաձեռնությունները հայ-իրանականՙ առանց վիզայի ռեժիմի հաստատման, ինչպես նաեւ Մեղրիի անցակետի մոտ տարբեր ենթակառուցվածքների ու առեւտրաարդյունաբերական ազատ գոտի ստեղծելու ուղղությամբՙ հույս են ներշնչում, որ վերջապես մեր կառավարությունը զգացել է պահի լրջությունը եւ քայլեր է ձեռնարկում ճիշտ ուղղությամբ: Նման քայլերը պետք է լինեն բազմակողմանի եւ խիստ գործնական: Այլապես, ինչպես ասում են, «գնացքը» ընդմիշտ կանցնի մեր կողքով:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ՎԱՍՏԱԿԱՇԱՏ ՎԻՐԱԲՈՒՅԺԸ

Հաջորդ գրառումը

ՀԱԼԵՊՈՒՄ 48-ԺԱՄՅԱ ՀՐԱԴԱԴԱՐՙ ԱՌԱՋԻԿԱ ՇԱԲԱԹ

Համանման Հոդվածներ

14 նոյեմբերի, 2025

Ի պաշտպանություն ՌԱԿ ավանդապահ քաղաքականության

14/11/2025
14 նոյեմբերի, 2025

ՕՖ-ՕՖ…

14/11/2025
14 նոյեմբերի, 2025

«ՆԱՏՕ-ակա՞ն, թե՞ Զանգեզուրյան» միջանցք

14/11/2025
14 նոյեմբերի, 2025

Ամեն մարդ՝ ի՛ր ձեւով

14/11/2025
Հաջորդ գրառումը

ՀԱԼԵՊՈՒՄ 48-ԺԱՄՅԱ ՀՐԱԴԱԴԱՐՙ ԱՌԱՋԻԿԱ ՇԱԲԱԹ

logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2025 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական