Երկուշաբթի, Հունիսի 9, 2025
Ազգ
Advertisement
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ՄԵԾԱՀՄՈՒՏ ԿԵՂԾԱՐԱՐՆԵՐ ԵՎ ՄԵՐԿԱՑՎԱԾ «ԳԼՈՒԽԳՈՐԾՈՑՆԵՐ»

05/12/2014
- 05 Դեկտեմբերի, 2014, ԱԶԳ շաբաթաթերթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Պատրաստեց Պ. ՔԵՇԻՇՅԱՆԸ

Արեւելագերմանական Հալլե քաղաքի «Մորիցբուրգ» թանգարանում բացվել է արտասովոր ցուցահանդես, որտեղ ներկայացված են կեղծվածքներՙ գեղանկարներ, քանդակներ, գծանկարներ եւ թղթադրամներ:

Կեղծված իրերի ցուցադրանքի գլխավոր «հերոսներն» են Օտտո Վաքերը, Հանս վան Մեեգերենը եւ Վոլֆգանգ Բելտրակկինՙ երեք ինքնօրինակ խոշոր կեղծարարներ: Նրանց օրինակով «Մորիցբուրգ» թանգարանը փորձում է վերլուծել կեղծարարության երեւույթը, կեղծվածքի ստեղծման եւ «օրինականացման» մեխանիզմը:

Կեղծվածքի ժանրը չունի ժամանակային եւ ոճաբանական սահմաններ: Սակայն այստեղ եւս առկա են որոշակի կանոններ: Դրանցից առաջինը եւ գլխավորը այն է, որ պահանջարկն է ծնում առաջարկ: Այսինքն կեղծվում է տվյալ պահին շուկայում պահանջվող ապրանքը: Երկրորդ կանոն. կեղծված իրեր պատրաստելիս վարպետը հաշվի է առնում հավանական գնորդի ճաշակը: Հենց այդ պատճառով կեղծվածքները, ի տարբերություն գլուխգործոցների, հնանում են: Փոքր-ինչ չափազանցնելով կարելի է ասել, որ արվեստի ոլորտում գործող խաբեբան կեղծում է ոչ այնքան անցյալի մեծ վարպետին, որքան նրա վերաբերյալ վճարունակ հանրության արդիական պատկերացումը: Ինչ վերաբերում է երրորդ կանոնին կամ ընդհանրական գծին, դա խարդախ վարպետների հոգեբանական տիպն է. նրանք գրեթե միշտ ձիրքաշատ մարդիկ են եւ հաճախ սերում են ստեղծագործող ընտանիքներից:

Ռուսական հավաքածուի Վան Գոգ

Օտտո Վաքերը (1898-1970) նկարչի որդի էր եւ ոսկերչի թոռ: Փորձել է զբաղվել տարբեր (այդ թվում պարողի) մասնագիտություններով, իսկ 1925 թ. սկսել է կեղծվածքներ ստեղծել Վինսենթ Վան Գոգի ոճով: Այսօր զգացվում են դրանց խամրածությունը եւ ակնհայտ նմանակվածությունը: Սակայն ժամանակին Վաքերը կարողացել է ոչ միայն խաբել գնորդներին, այլեւ շփոթության մեջ գցել փորձագետներին:

Նրա մերկացման առաջին քայլը դարձավ հետեւյալ կասկածելի միջադեպը: Վաքերի պնդման համաձայն, երկու տասնյակ նկարներ ծագում էին ինչ-որ «մասնավոր ռուսական հավաքածուից»: Սակայն դեռ 1920-ականների վերջերին Վան Գոգի զարմիկը, որին նույնպես անվանում էին Վինսենթ Վան Գոգ, հայտարարել էր, որ իրեն հայտնի չէ հորեղբոր նկարների Ռուսաստան տարվելու որեւէ փաստ: Խաբեբային վերջնականապես մերկացրին փորձագետներըՙ անցկացնելով օգտագործված ներկերի քիմիական տարրալուծություն: Ի դեպ, դրանից հետո այդ մեթոդը լայն տարածում գտավ մի շարք խոշոր թանգարանների փորձագետների շրջանում:

Գյորինգին խաբած մարդը

«Մորիցբուրգի» ցուցահանդեսը «իսկական Մեեգերեն» տեսնելու եզակի հնարավորություն է ընձեռում: Այդ առասպելական կեղծարարը 1930-1940-ական թթ. գերմանական եւ հոլանդական դպրոցների «հին վարպետների գործերի» հիրավի զանգվածային արտադրություն կազմակերպեց: Վան Մեեգերենը կեղծարարությունը հասցրել էր կատարելության. նա օգտագործում էր նույն ներկերը, ինչ Վերմեեր Դելֆտացին կամ Պիտեր դե Հոխը, որոնց ստեղծագործությունների կեղծումով ինքը հռչակավոր դարձավ: Մեծ մասամբ նա օգտագործում էր նաեւ այդ վարպետների ժամանակաշրջանի կտավներ, որոնց վրայից քերում-հանում էր սակավարժեք պատկերները, նշում է «Դոյչե վելլե» ռադիոկայանը:

Վան Մեեգերենի կենսագրության ամենափայլուն էջը «Քրիստոսը եւ դատավորները» գեղանկարի վաճառքն է ռայխսկանցլեր Հերման Գյորինգին: Թեեւ նկարիչը իր հանցակից նկարավաճառին խստիվ արգելել էր կեղծվածքներ վաճառել նացիստներին, վերջինս չէր դիմացել գործարքից խոշոր շահույթ ստանալու գայթակղությանը:

Պատերազմից հետո Վան Մեեգերենին ձերբակալեցին հենց այն մեղադրանքով, որ ազգային ունեցվածք է վաճառել թշնամուն: Նա ստիպված խոստովանեց, որ զբաղվել է կեղծարարությամբ, որի համար իրեն սպառնում էին բանտարկության ավելի կարճ ժամկետ եւ ավելի փոքր խայտառակություն: Իր ասածն ապացուցելու նպատակով բանտում ստեղծեց եւս մեկ «Վերմեեր». այդպես ի հայտ եկավ «Տաճարում աղոթող երիտասարդ Քրիստոսը» գեղանկարը:

Կեղծվածք եւ նմանակում

Անշուշտ, կեղծվածք հանդիսանում են հին արվեստի ոչ բոլոր պատճենումներն ու նմանակումները: «Կեղծվածքը առհասարակ ոչ թե արվեստաբանական, այլ իրավաբանական եզրույթ է», ընդգծում է «Մորիցբուրգի» ցուցահանդեսի կազմակերպիչ Լիլլի Վայսվայլերը: Վերջին հաշվով Վան Մեեգերենի կտավները եւս ունեն անվիճելի գեղագիտական արժանիքներ: Նույնը կարելի է ասել նաեւ մուրանյան հնօրյա ապակեղենի կամ «հին հռոմեական» ոճի բրոնզե քանդակների ճարտար նմանակումների մասին:

Որոշ ստեղծագործություններ (մասնավորապես, փորձագիտական շրջանակներում որպես «իսպանացի անհայտ վարպետի գործեր» կոչվողները) զուտ գեղարվեստական առումով միանգամայն կարող են մրցել հնօրյա իրերի հետ: Դա վերաբերում է, օրինակ, օդեսացի ոսկերիչ Իզրայիլ Ռուխոմովսկու խույրին, որն իբր պատկանել է սկյութ տիրակալ Սայտաֆեռնին: 1896 թ. Լուվրի թանգարանը տվյալ խույրը ձեռք բերեց այն ժամանակվա համար հսկայական գումարովՙ 200 հազար ֆրանկով: Կեղծիքի բացահայտումից հետո Ռուխոմովսկին Փարիզում սկսեց աշխատել արդեն որպես ինքնօրինակ ոսկերիչ:

Ցուցադրության կազմակերպիչների խոսքերով, նախագծի նպատակն է ոչ միայն ցուցադրել հետաքրքրաշարժ իրեր, այլեւ տեսականորեն իմաստավորել կեղծարարության խնդիրը, որն ավելի ու ավելի լայն տարածում է գտնում եւ մարտահրավերի երանգ ստանում: Այդ նպատակով ցուցահանդեսի շրջանակներում արդեն անցկացվել է քննարկում, որին մասնակցել են թանգարանային գործի փորձագետներ:

Ընդհանուր հետեւությունն այս է. կեղծվածքների հեղեղից շուկան հնարավոր է փրկել միայն անկախ լաբորատորիաների, արվեստաբանների, թանգարանների աշխատակիցների, հին իրերի եւ արվեստի գործերի հայտնի առեւտրականների միջճյուղային սերտ համագործակցությամբ: Սակայն փորձագետները կասկած չունեն, որ քանի դեռ գոյություն ունի պահանջարկ, կլինի նաեւ առաջարկ:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ԲՐԻՏԱՆԱՑԻ ՆՈՐԱԾԻՆՆԵՐԻ ԱՄԵՆԱՏԱՐԱԾՎԱԾ ԱՆՈՒՆԸ ՄՈՒՀԱՄՄԵԴՆ Է

Հաջորդ գրառումը

ԱՐԹՈՒՐ ԱԲՐԱՀԱՄԸՙ ԳԵՐՄԱՆԻԱՅԻ ՏԱՐՎԱ ԼԱՎԱԳՈՒՅՆ ԲՌՆՑՔԱՄԱՐՏԻԿ

Համանման Հոդվածներ

6 հունիսի, 2025

«Գազայում վիճակն ավելի վատ է, քան դժոխքը Երկրի վրա»

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Կանգ առե՛ք

06/06/2025
Բեռնի համաժողովում Ամենայն հայոց Գարեգին Երկրորդ կաթողիկոսը ելույթի պահին իր հայացքն ուղղում է Եկեղեցիների համաշխարհային խորհրդի նախագահ Ռիտա Ֆամոսին: Լուսանկարը՝ ref.ch կայքի, հեղինակ՝ Ivars Kupcis WCC
6 հունիսի, 2025

Բեռնի համաժողովի նպատակը՝ հայացք ԼՂ  հակամարտությանը, այն չպետք է վերանա հանրային գիտակցությունից

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Եվրոպայի ռաբբիների  70-րդ համաժողովը գումարվելու է նոյեմբերի 3-6-ը Բաքվում

06/06/2025
Հաջորդ գրառումը

ԱՐԹՈՒՐ ԱԲՐԱՀԱՄԸՙ ԳԵՐՄԱՆԻԱՅԻ ՏԱՐՎԱ ԼԱՎԱԳՈՒՅՆ ԲՌՆՑՔԱՄԱՐՏԻԿ

Արխիվ

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Վերջին լուրեր

Նորություններ

Ադրբեջանական բանտերում գտնվող հայերի դատավարության ողջ ընթացքն ուղեկցվում է կեղծիքների գերդոզավորմամբ. Տիգրան Աբրահամյան

09/06/2025

ՀՀ ԱԺ «Պատիվ ունեմ» խմբակցության քարտուղար Տիգրան Աբրահամյանը գրում է. «Ադրբեջանում ընթացող կեղծ դատավարության ժամանակ Դավիթ Իշխանյանի մասնակցությամբ մի ուշագրավ...

ԿարդալDetails

Տեսանյութ. Հենց ոստիկանության հրապարակած տեսանյութից ակնհայտ է, որ խառնաշփոթ են ստեղծել հենց Նիկոլի շարասյան համար

08/06/2025

Փաշինյանի Սյունիք մեկնած ուղղաթիռի նավիգացիայի վրա նշված է «Ազիզբեկով» բնակավայրը

08/06/2025

Փաշինյանը դիպուկ է նկատել, թե Առաջին նախագահը մի ահավոր, շատ վատ խասյաթ ունի՝ ինքը վերջում միշտ ճիշտ է դուրս գալիս

08/06/2025

Վթարված ավտոմեքենան Փաշինյանի ավտոշարասյունից չի եղել. ՆԳՆ

08/06/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական