Կիրակի, Հունիսի 8, 2025
Ազգ
Advertisement
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ՆԵՐՄՈՒԾՎԱԾ ՄԵՔԵՆԱՆԵՐ ԵՎ ԲԱՆԿԱՅԻՆ ԱՎԱՆԴՆԵՐ

30/05/2014
- 30 Մայիսի, 2014, ԱԶԳ շաբաթաթերթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

ԱՐԱ ՄԱՐՏԻՐՈՍՅԱՆ

Ինչպե՞ս են դրանք փոխվել վերջին վեց տարիներին Հայաստանում

Ի՞նչ են անում մարդիկ, երբ նրանց եկամուտներն ավելանում են: Առաջին անհրաժեշտության ծախսերը հոգալուց հետո, սկսում են մտածել թանկարժեք գնումների կամ ստացվող գումարից հավելյալ եկամուտ ստանալու մասին: Ամենաթանկարժեք գնումն անշարժ գույքն է, ապա ավտոմեքենան, իսկ խնայողություններից եկամուտ ստանալու ամենահեշտ եւ առանց ռիսկի ճանապարհը բանկային ավանդ ձեւակերպելն է` տարեկան մինչեւ 15 տոկոս եկամտաբերությամբ: Ակնհայտ է, որ մեքենա գնելը կամ բանկում ավանդ դնելը խոսում է հավելյալ եկամուտի առկայության եւ բարեկեցության որոշակի մակարդակի մասին: Այսինքն, այս ցուցանիշների բարելավումը կամ վատթարացումը կենսամակարդակի բարձրացման կամ անկման անուղղղակի վկայություններ են: Այս առումով հետաքրքրական է, թե ինչպե՞ս են փոխվել այդ ցուցանիշները Հայաստանում նախաճգնաժամային, ճգնաժամային եւ հետճգնաժամային տարիներին:

Նախ` ներկայացնենք բանկերում ավանդների ներդրման ցուցանիշները, որոնք վերցրել ենք Հայաստանի բանկերի միության եւ ազգային վիճակագրական ծառայության հրապարակած տվյալներից.

2008 թ.` 455 մլրդ դրամ

2009 թ.` 706 մլրդ դրամ

2010 թ.` 777 մլրդ դրամ

2011 թ.` 1 տրլն 53 մլրդ դրամ

2012 թ.` 1 տրլն 132 մլրդ դրամ

2013 թ.` 1 տրլն 612 մլրդ դրամ

Տեղեկացնենք, որ բանկերում ավանդ ներդրողների մոտ կեսը ֆիզիկական անձինք են եւ նրանց ներդրումների աճի դինամիկան հիմնականում համընկնում է ընդհանուր դինամիկայի հետ: Ինչպես երեւում է ներկայացված տվյալներից, 2008-ին հաջորդած 2009-ին` ճգնաժամային տարում, ավանդներն ավելացել են: Սակայն այս պարագայում առկա է այլ երեւույթ: Պահանջարկի անկումը իրավաբանական անձանց ստիպեց որոշակի գումարներ ներդնել բանկերում, իսկ ֆիզիկական անձինք դա արեցին ճգնաժամի հավանական կորուստներից զերծ մնալու նկատառումներով: Այն, որ 2010-ին ավանդները էական աճ չունեցան, վկայում է, որ 2009-ին եկամուտներ, հետեւաբար եւ խնայողություններ չկուտակվեցին: Տնտեսական աճի դինամիկայի մեկ տարի ուշացումով անդրադարձը բանկային ավանդների վրա երեւում է նաեւ հաջորդ տարիների ցուցանիշներից: Մասնավորապես, 2012-ի ավելի քան 7 տոկոս տնտեսական աճն արտացոլված է հաջորդ տարի ավանդների ավելի քան 500 մլն դրամ ավելացմամբ:

Մինչ Հայաստան ավտոմեքենաների ներմուծմանն անդրադառնալը ներկայացնենք նաեւ բանկերի կողմից տրամադրվող վարկերի դինամիկան նույն տարիներին.

2008 թ.` 628 մլն դրամ

2009 թ.` 724 մլն դրամ

2010 թ.` 891 մլն դրամ

2011 թ.` 1 տրլն 250 մլրդ դրամ

2012 թ.` 1 տրլն 527 մլրդ դրամ

2013 թ.` 1 տրլն 798 մլրդ դրամ

Ի տարբերություն ավանդների, տնտեսության վիճակի արտացոլումը վարկերի տրամադրման վրա երեւում է անմիջապես նույն տարվա ընթացքում: 2009-ին վարկերի էական ավելացում չի արձանագրվել, 2010-ին փոքր-ինչ ավելի բարվոք ցուցանիշ է արձանագրվել, իսկ հաջորդող տարիներին արդեն վարկերի միջին տարեկան 250-300 մլն դրամի աճ է արձանագրվել:

Այժմ ավտոմեքենաների ներմուծման ցուցանիշների մասին, որոնք լրացնում եւ ավելի ամբողջական են դարձնում բնակչության կենսամակարդակի փոփոխության պատկերը: Այսպիսով, համաձայն մաքսային ցուցանիշների, ըստ տարիների Հայաստան ներմուծված ավտոմեքենաների քանակը.

2008 թ.` 41910

2009 թ.` 17296

2010 թ.` 20297

2011 թ.` 29388

2012 թ.` 34672

2013 թ.` 41102

2008-ից հետո, 2009-ին ներմուծվող ավտոմեքենաների թվի կտրուկ անկումը ամբողջովին համապատասխանում է տնտեսության կացության եւ բնակչության գնողականության վիճակին: 2010-ից սկսած, տարեց-տարի ցուցանիշը բարելավվում է, իսկ անցյալ տարի այն գրեթե հասավ նախաճգնաժամային ցուցանիշին: Ընդ որում, հարկ է նշել, որ բոլոր տարիներին գերակշռել են մինչեւ 5 հազար դոլար ավտոմեքենաների ներմուծումը: 2008-ին ներմուծված ավտոմեքենաներից 10314-ը, 2009-ին` 5680-ը, 2010-ին` 9125-ը, 2011-ին` 15953-ը, 2012-ին` 20582-ը եւ 2013-ին` 25257-ը հենց այդ արժեքի ավտոմեքենաներն են: Հաջորդը 5-10 հազար դոլար արժողությամբ ավտոմեքենաներն են, հետո ավելի թանկերը: Օրինակ, եթե 2008-ին ներմուծված ավտոմեքենարից գրեթե 27 հազարը եղել են մինչեւ 10 հազար դոլարանոցները, ապա 2013-ին դրանց թիվը կազմել է 34 հազարը:

Այսպիսով, բերված ցուցանիշներից կարելի է որոշակի եզրակացություններ անել անցած 6 տարիներին բարեկեցության իրավիճակի վերաբերյալ: Բանկային ավանդների եւ վարկերի, թեկուզ ըստ տարիների անհամաչափ աճը, անուղղակիորեն վկայում են տնտեսական ակտիվության մասին ճգնաժամին հաջորդած տարիներին: Որքան էլ կյանքից հավերժ դժգոհողներին, որոնց գերակշիռ մասն ամենեւին էլ անապահովները չեն, այս ցուցանիշները կարող են դուր չգալ, սակայն փաստերից փախչել հնարավոր չէ: Եթե ավելանում են բանկերում ներդրվող ավանդները, ապա դա բնակչության եկամուտների ավելացման ցուցանիշ է: Եվ այնպես էլ չէ, որ դա փոքրաթիվ մեծահարուստների շնորհիվ է տեղի ունենում, քանի որ նրանք հազիվ թե իրենց գումարները պահեն հայաստանյան բանկերում: Նույնը կարելի է ասել նաեւ մեքենաների ներմուծման ցուցանիշների վերաբերյալ:

Վերջին վեց տարիներին ներմուծված մոտ 180 հազար ավտոմեքենաներից ավելի քան 80 հազարը ներմուծվել են երկու տարում` 2008-ին եւ 2013-ին, ներմուծված մեքենաների մեջ բացահայտ գերակշռություն ունեն մինչեւ 10 հազար դոլարանոց ավտոմեքենաները: Սա նշանակում է, որ այդքան մարդ գնել է ավտոմեքենա, հետեւաբար այդքան ընտանիքներ արդեն բարեկեցության այլ աստիճանի վրա են: Դարձյալ փաստենք, որ մեքենաների մեծ մասը էժան մեքենաներն են: Այսինքն, այնպես չէ, որ ներմուծվող մեքենաները մեծահարուստներինն են: Այս ամենով հանդերձ, կրկին հարկ է փաստել, որ Հայաստանում աղքատությունը դեռեւս զգալի է` բնակչության մեկ-երրորդը գտնվում է աղքատության սահմանագծից ցածր: Սակայն, ակնհայտ է, որ քաղաքական, անձնական կամ այլ նպատակներով շրջանառվող նվնվոցներն ու բողոքները` թե հետճգնաժամային տարիներին տնտեսության եւ բնակչության սոցիալական վիճակն ավելի է վատացել, ոչ այլ ինչ է, քան դատարկաբանություն կամ նպատակային քարոզչություն: Փաստերն այլ բան են ասում:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

«ԿՈՄՈՒՆԻՍՏ ՀԱՅԵՐԻ» ԵՎ «ՀԱՅ ԿՈՄՈՒՆԻՍՏՆԵՐԻ» ՄԱՍԻՆ

Հաջորդ գրառումը

ԾԱՌԵՐԻ ԵՐԿԻՐ ՀԱՅԱՍՏԱՆՍ…

Համանման Հոդվածներ

6 հունիսի, 2025

«Գազայում վիճակն ավելի վատ է, քան դժոխքը Երկրի վրա»

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Կանգ առե՛ք

06/06/2025
Բեռնի համաժողովում Ամենայն հայոց Գարեգին Երկրորդ կաթողիկոսը ելույթի պահին իր հայացքն ուղղում է Եկեղեցիների համաշխարհային խորհրդի նախագահ Ռիտա Ֆամոսին: Լուսանկարը՝ ref.ch կայքի, հեղինակ՝ Ivars Kupcis WCC
6 հունիսի, 2025

Բեռնի համաժողովի նպատակը՝ հայացք ԼՂ  հակամարտությանը, այն չպետք է վերանա հանրային գիտակցությունից

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում տեղի ունեցավ Գերագույն հոգեւոր խորհրդի ժողով

06/06/2025
Հաջորդ գրառումը

ԾԱՌԵՐԻ ԵՐԿԻՐ ՀԱՅԱՍՏԱՆՍ...

Արխիվ

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Վերջին լուրեր

Նորություններ

Փաշինյանի Սյունիք մեկնած ուղղաթիռի նավիգացիայի վրա նշված է «Ազիզբեկով» բնակավայրը

08/06/2025

Նազելի Բաղդասարյանը դեռ չի՞ հերքել, որ Նիկոլ Փաշինյանի Սյունիք մեկնած ուղղաթիռի նավիգացիայի վրա նշված է «Ազիզբեկով» բնակավայրը. հայտնում է քաղաքական...

ԿարդալDetails

Փաշինյանը դիպուկ է նկատել, թե Առաջին նախագահը մի ահավոր, շատ վատ խասյաթ ունի՝ ինքը վերջում միշտ ճիշտ է դուրս գալիս

08/06/2025

Վթարված ավտոմեքենան Փաշինյանի ավտոշարասյունից չի եղել. ՆԳՆ

08/06/2025

Փաշինյանի ավտոշարասյունը հերթական ավտովթարի մասնակից է դարձել. վիրավոր կա

08/06/2025

Ջերմաստիճանը կբարձրանա

08/06/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական