Երկուշաբթի, Սեպտեմբերի 29, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ՍԵՐԺ ԱՒԵՏԻՔԵԱՆԻ «ԱՆՈՅՇԸ» ՉՀԱՄՈԶԵՑ

02/07/2013
- ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Հուլիս, 2013
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Ժ. Չ., «Նոր Յառաջ», Փարիզ

Հայաստանի մէջ Սերժ Աւետիքեանը քարկոծողներ շատ եղան, անոր ունեցած յանդգնութեան համար, որ ուզած էր «Անոյշ» օպերայի աւանդական բեմադրութեան փոշին առնել: Այնՙ ինչ Սերժ Աւետիքեան Նանթէր-Ամանտիէ թատրոնի բեմէն ներկայացուց, Տիգրանեանի մտայղացած «Անոյշ»ը չէր: Կերպարանափոխած իր տարբերակն էր:

Թէեւ Աւետիքեանի նախաձեռնութիւնը բոլոր նախադրեալները, ամբողջ ներուժն ունէր բացառիկ ներկայացում մը հրամցնելու. Փարիզեան շրջանին մէջ ուշագրաւ բեմ էՙ Նանթէր-Ամանտիէինը: Կրնար Ֆրանսայի եւ յատկապէս Փարիզի թատերական եւ մշակութային շրջանակներուն մօտ «Անոյշ» օպերային եւրոպական եւ միջազգային հնչողութիւն տալ: Երիտասարդ դերակատարներ, հանդիսատեսներու խուռներամ ներկայութիւն, ինչ որ ըսել կ՚ուզէ, որ իսկական պահանջ կայ հայկական բեմադրութիւններու Ֆրանսահայերու եւ Ֆրասացիներու մօտ: Սակայն, այս բոլորով հանդերձ, ներկայացուածը համոզիչ չէր: Զգեստաւորում, բեմայարդարում, երաժշտական գործիքաւորում եւ բեմադրութիւն չծառայեցին Տիգրանեանի «Անոյշ»ը այժմէականացնելու, նորովի ներկայացնելու:

Այն միջոցները, որոնց դիմած է բեմադիրը արդիականացնելու համար հարիւրամեայ օպերան, մնացին երբեմն մտացածին, երբեմնՙ հակասական, մէկ խօսքովՙ վրիպած: Ամենէն մեծ թերինՙ խմբային տեսարաններու թուլութիւնն էր, անորոշութիւնը, յուզականութեան պակասը: «Անոյշ»ի բեմադրութեան իւրայատկութիւններէն մէկն է գիւղական հաւաքական տեսարանները, որոնք կը պարունակեն ազգագրական տուեալներ Համբարձման տօնին առնչուած: Բեմադրութիւնը, բնապաշտական (naturaliste) ոճին դիմելով, մնաց կապկող, թոյլ, ոչ-համոզիչ, ձեւական: Դերակատարներ, երգիչներ, որոնք կը թափառին բեմին վրայ, առանց գիտակցելու, թէ ի՛նչ կ՚ընեն, աննպատակ եռուզեռ մը, բեմական յղացումէ զուրկ:

Թումանեանի «Անոյշ»ին մղիչ ուժը, թատերական ներքին լարումը, կը հիմնուի Սարոյին եւ Մոսիին կոխի պարերուն վրայ, երբ Սարօն, իր սիրահարին, Անոյշին ներկայութենէն գրգռուած, կիրքէն տարուած, կ՚ոտնակոխէ կոխ պարի մէջ ընդունուած ընկերական վարքագիծը, այսինքնՙ առանց դիմացինին պատիւը ոտնակոխ ընելու խաղ բռնել: Սակայն, Սարօն Մոսին կը զգետնէ կիրքէ տարուած: Եւ ահա այս պահէն կը սկսի բուն «տրամ»ը: Այս դէպքը այնքան աննշան, անցողակի կերպով բեմադրուած էր, որ խաղը իր միջուկէն պարպեց: Աւետիքեան «Անոյշ»ի թատերական գործողութիւնը լարած էր Անոյշի մօրՙ իր աղջկան հանդէպ ունեցած աւանդական զգուշաւորութեան վրայ: Այդ զգուշաւորութիւնը ոչ մէկ սկզբունքային արգելք չէ հանդիսացած, որ Անոյշը Սարոյին հանդիպի: Թումանեանի մօտ Անոյշ զոհն է իր եղբօր ու իր սիրականիՙ Սարոյի միջեւ ծագած թշնամութեան:

Անշուշտ հարկ է նորոգել բեմական լեզուն, օրուան նորարարական գիւտերն ու պահանջները գործածել, պայմանով որ խաղին թատերականութիւնը զօրանայ ու իմաստաւորուի: Աւետիքեանի նորութիւնները նպատակային չէին. տղամարդոց իգական շղարշ հագցնել, դասական երաժշտութեան մէջ դհոլ ու զուռնա մէջբերել, չորս պարողներ խաղին մէջ ներմուծել եւ երգային բաժինները արտասանել տալ, փոքր դրուագներու յաւելումները, ինչպէս նաեւ բեմի յետին պաստառի վրայ հեռարձակուած Հայաստանի բնաշխարհի մեծածաւալ նկարները ընդհանուր ներկայացումը տեղադրեցին բնապաշտական տեսադաշտին վրայ, հեռու արդիական ոճաւորումէ:

Երաժշտական առումով, խմբավարըՙ Վահան Մարտիրոսեան եւ երգիչները ապահովեցին որակեալ մեկնաբանութիւն:

Ժան Լուի Մարթինելլի

Կ՚արժէ երկու խօսք ըսել նաեւ Նանթէր-Ամենտիէ թատրոնի տնօրէն Ժան Լուի Մարթինելիի մասին: Հայաստանի անկախութեան օրէն հետաքրքրուած է հայաստանեան թատերախումբերու ձեռքբերումով: 1993ին կը նշանակուի TNS-ի (ThռՉtre National de Strasbourg) տնօրէն: Հայաստան կ՚այցելէ, կը հանդիպի Վահէ Շահվերդեանին, որ այն ժամանակ Վանաձորի թատերական խումբը կը վարէր: Կը հրաւիրէ Ֆրանսա: Շահվերդեան իր թատերախումբով Ֆրանսայի զանազան քաղաքներուն մէջ կը ներկայացնէ Չեխովի «Երեք քոյրերը»: Այն ժամանակ հարց էր, թէ ինչո՞ւ Վահէ Շահվերդեան հայկական խաղացանկէն թատերական երկ մը չբեմադրեց Ֆրանսայի մէջ, այլ դիմեց Չեխովին:

Մարթինելլիի առաջին նախաձեռնութենէն ի վեր հայաստանեան ոչ մէկ թատերախումբ ֆրանսական պաշտօնական նախաձեռնութեամբ հրաւիրուած է Ֆրանսա: «Անոյշ» երկրորդն է, զոր Մարթինելլի հիւրընկալեց, թէեւ նախաձեռնութիւնը իրը չէր:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ՀՈՎՆԱՆՅԱՆ ԿՐԹԱԹՈՇԱԿ ՀԱՅ ՈՒՍԱՆՈՂՆԵՐԻՆ

Հաջորդ գրառումը

ՌՈՒԲԷՆ ՀԱԽՎԵՐԴԵԱՆ ԵՐԳԵՑ ԻՐ ՆՈՐ ԸՆԿԵՐՆԵՐՈՒՆ ՀԱՄԱՐ

Համանման Հոդվածներ

26 սեպտեմբերի, 2025

Կրակոցներ ու զոհեր. հետո՞…

26/09/2025
26 սեպտեմբերի, 2025

Օրենքով եւ իրավունքով զբաղվեք

26/09/2025
26 սեպտեմբերի, 2025

Կբախվե՞ն Թուրքիան ու Իսրայելը

26/09/2025
26 սեպտեմբերի, 2025

ԱՄՆ-ին արտապատվիրակված տարածքը Աֆղանստանում

26/09/2025
Հաջորդ գրառումը

ՌՈՒԲԷՆ ՀԱԽՎԵՐԴԵԱՆ ԵՐԳԵՑ ԻՐ ՆՈՐ ԸՆԿԵՐՆԵՐՈՒՆ ՀԱՄԱՐ

Արխիվ

Loading...
«Սեպտեմբերի 2025»
Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« ՕգոստոսիՀոկտեմբերի »

Վերջին լուրեր

Միջազգային

Ֆրանսիական հետախուզական ծառայությունները դիմել են Դուրովին օգնելու Մոլդովայի կառավարությանը գրաքննել թելեգրամյան որոշակի ալիքներ

28/09/2025

Telegram-ի հիմնադիր Պավել Դուրովը հայտարարել է, որ ֆրանսիական հետախուզական ծառայությունները միջնորդի միջոցով դիմել են իրեն՝ Մոլդովայի կառավարությանն օգնելու գրաքննել թելեգրամյան...

ԿարդալDetails

Դիմումդ գրիր ու հեռացիր. դու ՀՀ-ն չես պաշտպանում. Էդմոն Մարուքյան

28/09/2025

Նիկոլի ելույթը ՄԱԿ-ում հիշեցնում էր խաբված ու օգնություն աղերսող դեռահասի խոստովանություն․ Շարմազանով

28/09/2025

Ինչի՞ տակ է ստորագրել Փաշինյանը, ինչ իրավունքով, և ո՞վ է շարունակելու գնել այս ֆարսը. Վլադիմիր Մարտիրոսյան

28/09/2025

Այս տողերը գրվել են 1907 թվականին, այլ ոչ 2025 թվականին, գրվել են հայակեր սուլթան Աբդուլ Համիդի մասին. Բալյան

28/09/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական