Երկուշաբթի, Հունիսի 9, 2025
Ազգ
Advertisement
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

«Ձայն՝ ինչպես հնեցված ըմպելիք»

11/03/2022
- 11 Մարտի, 2022, ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Մշակույթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Հարցազրույց Լուսինե Մարկոսյանի հետ՝ իր մենահամերգի նախօրեին

«Ձայն՝ ինչպես հնեցված ըմպելիք». հարցազրույց Լուսինե Մարկոսյանի հետ՝ իր մենահամերգի նախօրեին

Մարտի 16-ին Երեւանի Կոմիտասի անվ. կամերային երաժշտության տանը կկայանա Հնագույն երաժշտության «Տաղարան» համույթի մեներգչուհի, միջազգային մրցույթների դափնեկիր Լուսինե Մարկոսյանի մենահամերգը: Այն նվիրված է կոմպոզիտոր Հարո Ստեփանյանի 125-ամյա հոբելյանին: Կհնչեն թե՛ Հ. Ստեփանյանի վոկալ շարքերն ու հայ ժողովրդական երգեր եւ թե՛ Շումանի ստեղծագործությունները: Նման ընտրությունը պատահական չէր, ինչի մասին հարցով էլ սկսեցինք մեր զրույցը երգչուհու հետ:  

-Մեզանում եզակի երգչուհիներից եք, որ ժամանակ առ ժամանակ հանդիսատեսին ներկայացնում եք հայ կոմպոզիտորների վոկալ շարքերն ամբողջական կտորներով:

– Տարին գոնե մեկ-երկու անգամ հանդես եմ գալիս կոմիտասյան երգաշարերի կատարումներով: Մինչ այս ներկայացրել եմ Հարո Ստեփանյանի, Ռոմանոս Մելիքյանի, Էդուարդ Աբրահամյանի, ժամանակակից կոմպոզիտորների՝ Լեւոն Չաուշյանի, Էդուարդ Սադոյանի, Դավիթ Սաքոյանի, Երվանդ Երկանյանի, Վահրամ Բաբայանի, Տիգրան Մանսուրյանի եւ այլոց վոկալ շարքերը… Նույն կերպ ներկայացնում եմ գերմանական, իտալական, եվրոպական երաժշտական մշակույթը: Մեր օրերում դա արտառոց երեւույթ է:

Լինելով օպերային երգչուհի՝ որոշել էի մենահամերգս  կառուցել բոլորովին այլ ձեւաչափով: Միաժամանակ կամերային ոճով  եմ հանդես գալիս, եւ քանի որ Հարո Ստեփանյանի հոբելյանական տարին է, եւ դա մշակութային իրադարձություն է, պարզապես չկարողացա անտարբեր անցնել, շրջանցել այն: Սեդրակ Երկանյանի հետ որոշեցինք, որ շատ գեղեցիկ կլինի կատարել հեղինակի երկու վոկալ շարքերը, յուրաքանչյուրը՝ չորս երգից բաղկացած: Ժամանակին Հարո Ստեփանյանը շրջել է Շիրակի տարածաշրջանի բնակավայրերում՝ Կոմիտասի պես հավաքելով, պրպտելով, գտնելով եւ նոտագրելով ժողովրդական երգերը: Այնքա՜ն գեղեցիկ են դրանց հիման վրա գրված նրա ստեղծագործությունները, այնպե՜ս լեցուն գույներով, ասես Սարյանի, Մինասի կտավները լինեն:

– Ունկնդիրն, ուրեմն, համերգին կըմբոշխնի հենց Սարյանի, Մինասի կտավների երաժշտական արտահայտությունները: Դաժանությամբ լեցուն մեր օրերում՝ գեղեցկության, բարության եւ ազգայինի մի կղզյակ կլինի: «Ես սիրեցի հայ ժողովրդական երաժշտությունն այնպես, ինչպես կարելի է սիրել մորը, ընկերոջը, սիրած աղջկան,- գրել է Հարո Ստեփանյանը:- Հայ երաժշտության մեջ ես լսում եմ հարազատ երկրիս սրտի եւ հոգու ձայնը, իմ ժողովրդի պատմական ալեկոծությունների, տառապանքների, ուրախությունների եւ հույսերի, ցասման ու երազանքների արձագանքները: Հատկապես այսպիսի վերաբերմունքը նրա նկատմամբ՝ որպես կենդանի էակի, պահպանվել է ողջ կյանքիս ընթացքում»:

Բացի Հ. Ստեփանյանի ստեղծագործություններից, կատարելու եք նաեւ հայկական ժողովրդական երգեր՝ հիմնականում մաեստրո Սեդրակ Երկանյանի մշակմամբ:

– Համերգի առաջին բաժնում երգելու եմ փայլուն կոնցերտմայստեր, դիրիժոր Սեդրակ Երկանյանի դաշնամուրային նվագակցությամբ: Դեռ կոնսերվատորիայում ուսանելու տարիներից եմ իր հետ հանդես գալիս, եւ երգչի հաջողության կեսը եւ առհասարակ՝ իմ կարիերան զգալիորեն պայմանավորված են եղել հենց այդ հանգամանքով: Հարո Ստեփանյանի «Ալագյազի մանիներ» երկու վոկալ շարքերից բացի կներկայացնեմ Շումանի «Կնոջ սերն ու կյանքը» վոկալ շարքը: Կուլտուրաներով այնքա՜ն նման են այս երկու հեղինակները՝ Շումանը եւ Հարո Ստեփանյանը, թեեւ ապրել են տարբեր ժամանակաշրջաններում, տարբեր են երկրներում, տարբեր ազգային պատկանելիությամբ: Մեկը՝ եվրոպական արվեստն է ներկայացնում, մյուսը՝ հայ ժողոովրդական երաժշտարվեստը: Բայց այնքա՜ն մաքուր, անաղարտ են երկուսի արվեստները, այնքա՜ն բարձրարժեք, որ ամեն անգամ կատարելիս զգում եւ ապրում ես այդ աստվածայինը:  Առաջին բաժինն ասես գույներով հարուստ մի մեծ կտավ լինի. ընթանում է ոչ թե դրվագ առ դրվագ, առանձին-առանձին, այլ ամբողջական, ասես՝ սյուժեով, թեմատիկ զարգացումով: Նկարչական լեզվով ասված՝ համայնապատկերներ են: Սկիզբը, միջնամասը, վերջը տարբեր ժամանակներ են ընդգրկում. այնտեղ կա սիրո թեմա, սպասման, հաղթանակի, արեւի, գեղեցկության, երիտասարդության, տխրության, մահվան: Նույնը՝ Շումանը:

Իսկ եզրափակիչ՝ երկրորդ բաժնում հանդես կգամ «Տաղարան» համույթի երաժշտախմբի հետ՝ ոչ միայն մեր ազգի, այլեւ, իմ համոզմամբ, արվեստասեր ցանկացած մեկի կողմից գնահատելի՝ ամենասիրված, ամենաքնքուշ, ամենաջերմ ստեղծագործություններով: Ինձ թվում է՝ ամեն ոք, անկախ ազգությունից, պիտի արձագանքի հոգու այնպիսի երգերին, որոնք են «Քելե, լաոն», «Անորը», «Ամպերն ելան» եւ այլն:  Դրանք այն ստեղծագործությունների շարքում են, որոնց մասին կարելի է ասել, որ կարեւոր չէ, թե ի՛նչ լեզվով են կատարվում, բայց ձեր սիրտը դրանք վերցնում է, դուք ցանկանում եք դրանք անընդհատ լսել, թեեւ, հնարավոր է, լեզուն չհասկանաք:

-Ձեր ձայնի լայն դիապազոնը հնարավորություն է տալիս կատարելու ստեղծագործություններ՝ գրված թե՛ մեցցո-սոպրանոյի, թե՛ սոպրանոյի համար: Ձեր երգչական կարիերան սկսել եք՝ որպես մեցցո-սոպրանո, ապա անցել լիրիկո-դրամատիկ սոպրանոյի: Այսօր հավասարապես հանդես եք գալիս երկու ձայնով էլ: Անգնահատելի դպրոց եք անցել մեծանուն երգչուհի Տաթեւիկ Սազանդարյանի մոտ, եւ նա ձեզ պատրաստել է մեծ բեմերին հանդես գալու համար:

– Այն բախտավոր երգչուհներից եմ, որ սովորել է հզոր կնոջ եւ հզոր արտիստի մոտ, որ ձեւավորվել է Տաթեւիկ Սազանդարյանի երգչական եւ արտիստական «դպրոցում»՝ իր մշակույթը հաղորդելու, իր պրոֆեսիոնալիզմը, փորձը փոխանցելու առումներով: Հիմա էլ ամեն մի քայլիս նա ինձ հետ է. իր ձայնն ականջիս մեջ է, անգամ իր հայացքն եմ զգում: Շատ եմ լսել իր եւ իր ժամանակի լավագույն երգչուհիների կատարումները, որոնք եւս լավագույն դպրոց էին ինձ համար: 

Իմ ձայնը շատ թավ է եղել: Ճանապարհի կեսից իմ պրոֆեսորը հասկացավ, որ ձայնիս դիապազոնը հզոր եւ մեծ է: Այսինքն՝ երեք-չորս օկտավա է, բայց «ծանր» ձայն է. գույները մեջը շատ են եւ խիտ են: Ինքն իմ ձայնը համեմատում էր ոչ թե կոկտեյլի, շամպայնի, այլ՝ կոնյակի, թունդ ու հնեցված ըմպելիքի հետ: Ասում էր՝ ունկնդիրը, եթե անգամ այդ ձայնով մի տակտ, մի փոքրիկ երգ է լսել, համերգից վերադարձին հենց դա կհիշի…

Հանդես եմ եկել օպերային գլխավոր դերերգերով՝ «Տուրանդոտ», «Լեոնորա», «Չիո-Չիո-Սան»… Որպես օպերային երգչուհի՝ կարեւոր քայլեր եմ արել նաեւ Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբի գլխավոր դիրիժոր Էդ. Թոփչյանի հետ: Երգել եմ մեսսաներ, ռեքվիեմներ, այդ թվում՝ Վերդիի «Ռեքվիեմը», Դավիթ Հալաջյանի «Մեսսան» եւ այլն: Նման բեմելույթները շատ են եղել թե՛ Հայաստանում, թե՛ Հայաստանից դուրս: Կոմիտասի անվ. պետական կոնսերվատորիայում ուսանելու ավարտական տարիներին ընդունվեցի Նյու Յորքի Ջուլիարդ ակադեմիա: Իմ պրոֆեսորներն են եղել Ռոբերտ Ուայթը եւ Լեոնտին Փրայսը: Նման գերհզոր մշակութային կենտրոնում, նման արտիստների հաղորդած դասերից մարդը պրոֆեսիոնալ հսկայական աճ է ապրում:

«Տաղարան» համույթի կազմում 1995-ի վերջից եմ: Այնպիսի հզոր, պրոֆեսիոնալ արտիստների կողքին եմ աշխատել, դաստիարակվել, սովորել, մեծացել, ինչպիսիք են Լիլի Օվչայնը, Գագիկ Շիրինյանը, Գրետա Անտոնյանը, Հենրիկ Սիմոնյանը, որոնք մեծ լումա ունեն իմ պրոֆեսիոնալ աճի մեջ: «Տաղարան» համույթի հետ համերգներով ելույթ եմ ունեցել Հայաստանի համարյա բոլոր բնակավայրում: Ուր էլ լինեմ, սիրում եմ արարել-աշխատելուց հետո վերադառնալ տուն: Շատ եմ սիրում Հայաստանը, եւ այդ սերն անբացատրելի է: Ոնց հարցնեն ինձ՝ որդուդ ինչքա՞ն ես սիրում: Դրան չափ չկա:

Զրուցեց ՀԱՍՄԻԿ ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

Ծխել քայլելով, բայց ոչ երբեք կանգնած

Հաջորդ գրառումը

Քանի դեռ ոտնահարված են ուսուցչի իրավունքները, կրթության որակի բարելավման հույս չպետք է փայփայենք

Համանման Հոդվածներ

6 հունիսի, 2025

«Գազայում վիճակն ավելի վատ է, քան դժոխքը Երկրի վրա»

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Կանգ առե՛ք

06/06/2025
Բեռնի համաժողովում Ամենայն հայոց Գարեգին Երկրորդ կաթողիկոսը ելույթի պահին իր հայացքն ուղղում է Եկեղեցիների համաշխարհային խորհրդի նախագահ Ռիտա Ֆամոսին: Լուսանկարը՝ ref.ch կայքի, հեղինակ՝ Ivars Kupcis WCC
6 հունիսի, 2025

Բեռնի համաժողովի նպատակը՝ հայացք ԼՂ  հակամարտությանը, այն չպետք է վերանա հանրային գիտակցությունից

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում տեղի ունեցավ Գերագույն հոգեւոր խորհրդի ժողով

06/06/2025
Հաջորդ գրառումը

Քանի դեռ ոտնահարված են ուսուցչի իրավունքները, կրթության որակի բարելավման հույս չպետք է փայփայենք

Արխիվ

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Վերջին լուրեր

ԿԱՐԵՎՈՐԸ

Տեսանյութ. Հենց ոստիկանության հրապարակած տեսանյութից ակնհայտ է, որ խառնաշփոթ են ստեղծել հենց Նիկոլի շարասյան համար

08/06/2025

Ոստիկանությունը «հերքող» տեսանյութ է դրել՝ այնպիսի խորամանկ նկարագրությամբ, որ կարող է թվալ, թե Նիկոլի շառասյունը որևէ կապ չունի վթարի հետ....

ԿարդալDetails

Փաշինյանի Սյունիք մեկնած ուղղաթիռի նավիգացիայի վրա նշված է «Ազիզբեկով» բնակավայրը

08/06/2025

Փաշինյանը դիպուկ է նկատել, թե Առաջին նախագահը մի ահավոր, շատ վատ խասյաթ ունի՝ ինքը վերջում միշտ ճիշտ է դուրս գալիս

08/06/2025

Վթարված ավտոմեքենան Փաշինյանի ավտոշարասյունից չի եղել. ՆԳՆ

08/06/2025

Փաշինյանի ավտոշարասյունը հերթական ավտովթարի մասնակից է դարձել. վիրավոր կա

08/06/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական