Երկուշաբթի, Մայիսի 12, 2025
Ազգ
Advertisement
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

Գրախոսականի փոխարեն

16/12/2022
- 16 Դեկտեմբերի, 2022, ԱԶԳ շաբաթաթերթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Դանդաղ քայերով բարձրանում ենք Բաղրամյան պողոտայով վեր՝ դեպի ՝ Կիեւյան: Ես զրուցակցիս աչքերով  նայում եմ  իմ սիրելի քաղաքին:  Փողոցի աջ կողմում, ծառերի սաղարթների հետեւից երեւացող  շինությունները, որոնք 50-60 ականների քաղաքացիական կառույցներ են, նորովի են ընկալվում ուղեկցիս հույժ հետաքրքիր մասնագիտական մեկնաբանություններից հետո: Այդ շրջանի ճարտարապետներն ու շինարարները, հարկավ, սիրել են Երեւանը, սրտի բաբախյունով կառուցել այն՝ սերունդների համար: Շենքերի այս շարքում նրա ամենասիրելի բազմաբնակարան «կոթողն» է, որն դասական համաչափության օրինակ է եւ, իրոք, հին հռոմեական կատարյալ կառույցների արձագանքն ունի: Ես ուշադիր եմ լսում նրան. միշտ եմ առիթ որոնել քայլելու նրա հետ Երեւանի փողոցներում, ինչպես կքայլես որեւէ նշանավոր պատկերասրահում, որտեղ ոչինչ չի սպրդում աչքիցդ հմուտ ուղեվարի բացատրությունների շնորհիվ: Ուղեկից- ուղեվարի դերում իմ վաղեմի բարեկամ, Ջիմ Թորոսյանի աշակերտ, ճարտարապետ Պետրոս Աբաջյանն է: Նա սոսկ ճարտարապետ չէ: Պետրոսը գրականության, երաժշտության, կերպարվեստի, պատմության, ԿՅԱՆՔԻ գիտակ է : Ու շատ համակրելի զրուցակից: Թվում է,  ոչ մի դժվարություն  չի «շեղել» նրան իր կենսասիրությունից, իսկ տարիքը, Աբաջյանի խոսքերով՝ առավել եւս,   խոչընդոտ չէ նորը սովորելու ու ձեռնարկելու: Ինչպե՞ս հասակն առնել ու միշտ երիտասարդ մնալ. այս բարդ «հիմնահարցի» իմ ուսուցիչը Պետրոս Աբաջյանն է:

–  Ես միշտ աշակերտ եմ, որը միշտ սովորելու կարիք ունի: Աննպատակ ապրած տարիներն են ծերացնում մարդուն,- ասում է Պետրոսը, ու ես նրա հետ համամիտ եմ:

 – Միշտ մտածել եմ, թե այն ամենագլխավորը, ինչ պիտի անեմ, դեռ առջեւում է: Դա յուրօրինակ զգացողություն ու ազդակ  է՝ աշխատելու ու կատարելագործվելու՝ ոչ միայն մասնագիտության մեջ: Վերամբարձ է հնչում, բայց այդպես է, – շարունակում է նա:

-Իմ ստեղծագործական  ամենաբեղուն շրջանը համընկավ ԽՍՀՄ-ի փլուզման տարիների հետ, որի պատճառով ի չիք դարձան շատ հնարավորություններ: Գիտեի, որ մեծ պատվերներ չէի ստանալու: Չունեի ո՛չ մեծ բարեկամական կապեր, ո՛չ էլ՝ ցանկություն՝ պատկանելու որեւէ քաղաքական կուսակցության: Պատճառն նաեւ այն էր, որ երբեք չեմ սիրել հրամայել եւ հրամաններին անվերապահ ենթարկվել: 1995 թվականն էր, ու այդ շրջանում շատ պարսկահայեր էին տեղափոխվել Հայաստան: Նրանք առանձնատների նախագծեր էին պատվիում: Իհարկե, դրանք այն պատվերները չէին, որ կուզեի, այնուամենայնիվ, ընտրություն չունենալու պայմաններում ստեղծագործական առումով այս աշխատանքը, իհարկե, բավարարում էր ինձ : Ես երբեք իմ կատարումների վրա անվերապահ վստահ չեմ եղել, ամբիցիաներ չեմ ունեցել, բայց  նորը ճանաչելու, այն աշխատանքիս մեջ կիրառելու  մեծ հակումս  տարել են ինձ հետաքրքրական միջավայրեր, մթնոլորտ, որտեղ  իրականացվում էին մտահղացումներ: Այսպես եղավ նաեւ Մոսկվայում, որտեղից մասնագիտական հրավեր ստացա այն պահին, երբ  թվում էր, թե, որպես գործող ճարտարապետ, մայրամուտին եմ հասել, բայց արի ու տես՝ այդպես չէր:  Իհարկե, ֆինանսներով ապահովող պատվիրատուն հաճախ թելադրում էր իր կարծիքն ու ճաշակը: Նույնիսկ այդպիսի պայմաններում կարելի էր ստեղծագործական խնդիրներ լուծել՝  քո հայեցողությամբ, ի տարբերություն՝ խորհրդային ժամանակների, երբ ճարտարապետը հնարավորություն չուներ նախագծի մեջ մանրամասները մինչեւ վերջ հասցնելու, ու դրանք թողնում էին  շինարարներին:

  Իմ, ավելի քան՝ 50 տարիների, որպես՝ ճարտարապետ աշխատելու ընթացքում, ունեցել եմ անհատական 150-ից  ավելի իրականացրած նախագիծ, որոնց համար երբեք չեմ ամաչում: Մոսկվայում սովորեցի ինքս անել ամեն ինչ, սկզբից մինչեւ վերջին պտուտակը: Այստեղ էր նաեւ, որ պատիվ ունեցա ծանոթանալու քեզ հետ,- ժպիտով ավելացրեց Պետրոսը:

   – Սակայն ամեն սկիզբ  ունենում է նաեւ իր վերջը: 2013 թվականին ավարտվեց մոսկովյան իմ էպոպեան, ու ես հայտնվեցի վակուումի մեջ: 63 տարեկան էի, շատերի համար հիմնավորված «անգործության»՝ թոշակի անցնելու երանելի  ժամանակ, բայց դա իսկապես՝ ինձ համար չէր: Տանել չեմ կարողանում անգործությունը: Հայաստան էի վերադարձել.  սկսեցի մարդկանց առաջարկել իմ ձրի օգնությունը: Մի քանի առանձնատներ եւ վերակառուցումների նախագծեր արեցի բարեկամներիս եւ ծանոթներիս համար: Լինում  էի գործող ճարտարապետ ընկերներիս մոտ: Նրանց հետ շփումներում փնտրում ինձ անհրաժեշտ ստեղծագործական պահեր, բայց ես այլեւս նրանցից մեկը չէի:

  -Մի օր արթմնի երազ տեսա՝ հորս ու մորս: Այնքան կենդանի էին, իրական: Կարոտից սիրտս ճմլվեց, ու ես որոշեցի գրել իմ հուշերը՝ մանկությունիցս մինչեւ մեր օրերը: Վառ օրինակ ունեի.  իմ սիրելի մաեստրոն՝ 90- ամյա քանդակագործ Նիկոլայ Նիկողոսյանը,  երբ արդեն չուներ բազկի ամրությունը, իր ստեղծագործական պահանջները բավարարում էր վրձնանկարներով: Այսպես, գործելու ծարավս գտավ իր նոր հունը: Ես միշտ ունեցել  մտքերս շարադրելու բավարար կարողություն, բայց երեւի բնածին երկչոտությունս խոչընդոտում էր կուտակված հիշողություններս  թղթին հանձնելով հրամցնել ուրիշներին: Այնուամենայնիվ, որոշեցի, որ հիշողություններս հետաքրքիր կլինեն զավակներիս, հարազատներիս եւ իմ հայրենակից մուսալեռցիներին: Հիշատակածս  դեպքերն ու վայրերը կարող էին ծանոթ լինել նրանց: Այդպես, հայտնվեցի ինձ համար բոլորովին նոր բնագավառում: Պարզվեց, որ գրականությունը լուրջ աշխատանք է, որը եւ  ինձ համար կենսական անհրաժեշտություն դարձավ: Ամենածավալուն աշխատանքս, որը գրականություն լինելու՝ մտավախում եմ՝  անհիմն  հավակնություն ունի՝ վերնագրել եմ՝ «ՀՈՒՇԵՐ ԻՄ ՄԱՍԻՆ ԿԱՄ ՄԻ ՄՈՒՍԱ ԼԵՌՑԻ ՀԱՅԻ ԿՅԱՆՔԻ ՊԱՏՄՈՒԹՅՈՒՆԸ»: Այն լույս տեսավ 2020 թվականին: Ասացին՝ կարդացվում է մի շնչով.  հաճելի է այդպիսի գնահատականի արժանանալը : Աշխատել էի լինել ծայրահեղ անկեղծ ու հնարավոր օբյեկտիվ: Իհարկե, զգացվում է, իմ կարծիքով՝  տղամարդու համար անսովոր համարվող հուզիչ եւ ռոմանտիկ մոտեցումս՝ վաղուց տեղի ունեցած դեպքերի,  եղելությունների եւ մարդկանց մասին: Միգուցե այս հատկություններս օգնու՞մ են ինձ ճկուն մնալ  եւ չչարանալ՝ կյանքում հանդիպող ամեն տեսակի անարդարությունների հանդիպելիս:

   Հաջորդ,  առայժմ միակ, ոչ մեմուարային գործս եղավ մեր վաղամեռիկ ընկերուհուն նվիրված «Լորա» նովելը: Հետո թղթին հանձնեցի ինձ համար ծայրագույն հարազատ մարդկանց՝ իմ ուսուցիչ Ջիմ Թորոսյանի, Նիկողայոս Նիկողոսյանի, քանդակագործ Արտաշես Հովսեփյանի մասին հուշերը: Դրանք լույս տեսան առանձին գրքով: Այնտեղ տեղադրված , իմ կարծիքով՝ զվարճալի եւ ուսանելի փոքրիկ ակնարկը՝  «ՀՈՒՇԵՐ ԻՄ ՄԱՍԻՆ» լրացումը հակիրճ պատմություն է  թոռներիս մասին:

Կարծում եմ  անցյալն ինձ համար հետաքրքրության աղբյուր ու միջոց է՝  նաեւ հասկանալու, թե ինչպե՞ս կազմավորվեցի ես, դարձա այնպիսին, ինչպիսին կամ:  Ես փորձում եմ ինքս ինձ թույլ չտալ անգործ մնալ: Որոշել եմ գրել մի շատ տաղանդավոր , բայց հակասական կյանք ապրած մարդու՝ ճարտարապետ Ֆրիդոն Ասլանյանի մասին: Սկզբում կարծում էի նովել պիտի լինի,  հետո հասկացա, որ ունեցածս նյութը վեպ կլրացնի: Ուժերիցս վեր կլինի, բայց, փորձելու եմ:

-Իմ ուսուցիչները ինձ սեր են ներշնչել դեպի արվեստի պատմությունը, մասնավորապես՝ դեպի իտալական Վերածննդի ճարտարապետությունը, գեղանկարչությունն ու քանդակը: Սիրում եմ կարդալ այն ամենը,  ինչ գրվել է Լեոնարդոյի, Միքելանջելոյի, Ռաֆայելի, Տիցիանի, Բոտիչելլիի, Բրունելեսկիի, Ալբերտիի եւ մյուսների մասին: Դրան նպաստել են տարիներ առաջ Իտալիայում  ապրածս հիշողությունները: 

-Չեմ թողել նաեւ գործնական ճարտարապետությունը: Մխիթարյան մի վարդապետի խնդրանքով ձեռնարկել եմ  վանքային մեծ համալիրի նախագծման աշխատանքները, թեեւ դեռեւս ֆինանսավորման աղբյուրը հայտնի չէ: Կյանքումս առաջին անգամ եկեղեցի եմ նախագծում:

   -Նախընտրություններիս մեկն էլ դասական երաժշտությունն է: Ես գիտեմ, որ երաժշտությամբ հրապուրված անհատի աշխարհընկալումը անսահման ծավալուն ու բազմագույն է: Փորձում եմ մտնել այնտեղ: Դա նաեւ զավակներիս ու մտերիմներիս հետ հոգեւոր կապի միջոց է: Ի՜նչ արժե, երբ որդիդ քեզ է ուղարկում Բախի՝ Վիվալդիի դաշնամուրային կոնցերտի երեք տարբեր երաժիշտների եւ նվագախմբերի կողմից կատարումներ, ու դու կարողանում ես ընկալել այդ կատարումների իրարից տարբերվող հրաշալի  նրբերանգները: Սա ինձ անսահման հաճույք եւ երանություն է պատճառում: Մի խոսքով՝ ձանձրանալու ժամանակ չունեմ: Թեեւ գիտեմ՝ գնացքը գնում է, բայց  շարունակելու եմ վազել ետեւից:

Գրառեց՝ ՀԱՍՄԻԿ ԳՐԻԳՈՐՅԱՆԸ

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

Քաթարն ու Հայաստանը

Հաջորդ գրառումը

Թուրքիայի Սահմանադրական դատարանն ապօրինի է ճանաչել «Սանասարյան» իջեւանատան առգրավումը

Համանման Հոդվածներ

2 մայիսի, 2025

Խզումը խորանում է

02/05/2025
2 մայիսի, 2025

Տնտեսաքաղաքական նույն կարծրապատկերով

02/05/2025
2 մայիսի, 2025

Իրավունք ունե՞նք մեր ցեղասպանված նախնիների ձայնը չդառնալու

02/05/2025
2 մայիսի, 2025

Իրանի նախագահի այցը Բաքու՝ Ադրբեջան-Իսրայել հարաբերությունների ակտիվացման ֆոնին

02/05/2025
Հաջորդ գրառումը

Թուրքիայի Սահմանադրական դատարանն ապօրինի է ճանաչել «Սանասարյան» իջեւանատան առգրավումը

Արխիվ

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Վերջին լուրեր

Միջազգային

Հռոմի Պապի առաջին արտագնա այցը լինելու է Թուրքիա

12/05/2025

Թուրքական մեդիայում տարածվող լուրերի համաձայն՝ նորընտիր Հռոմի պապի առաջին արտագնա այցի ուղղությունը լինելու է Թուրիքիան: Այս մասին տեղեկացնում է ermenihaber.am -ը։...

ԿարդալDetails

Չտրվել ֆանատիզմին և ատելությանը. Հռոմի պապի կոչը՝ լրագրողներին

12/05/2025

Հայաստանի յուրաքանչյուր քաղաքացու բաժին ընկնող պետական պարտքը 4400 ԱՄՆ դոլար է. Վահե Դավթյան

12/05/2025

Իրենց համար շատ վատ լուր ունեմ. իրենց մերժելուց,  վախենամ, թավիշով չմերժեն. Նինա Կարապետյանց

12/05/2025

Ձեռքերս, ոտքերս էլ կանդալեցին, լայն սկոչով բերանս կապեցին, քացիներով սկսեցին հարվածել, հետո մի ոստիկան ասեց՝ «Մեռավ, մնաց վրեքներս, չխփեք». տուժող անձ

12/05/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական