Երեքշաբթի, Մայիսի 13, 2025
Ազգ
Advertisement
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

Նկարչությունից քաղաքաշինություն եւ հակառակը

10/06/2022
- 10 Հունիսի, 2022, ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Մշակույթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Զրույց՝ փարիզահայ քաղաքաշինարար Մարիամ Խաչատրյանի հետ՝  գեղանկարչական իր գործունեության  ընդհատվելու հանգամանքների եւ այժմ դրան կրկին վերադառնալու մասին

– Մարիամ, խոսենք այն մասին, թե ինչպե՞ս տարիներ առաջ ձեր մեջ զսպեցիք նկարիչ դառնալու մղումը եւ մեկնելով Ֆրանսիա՝ քաղաքաշինարար դարձաք:

-Ասեմ, որ սկզբում ընդունվել եմ Երեւանի Ճարտարապետաշինարարական համալսարանը, դարձել եմ ճարտարապետ, հետո մեկնել Ֆրանսիա եւ մասնագիտացել որպես քաղաքաշինարար: Դե, արվեստ սովորելու համար ողջ աշխարհից Ֆրանսիա կամ Իտալիա են գնում:

Հասկացա, որ քաղաքաշինությունն ավելի բազմակողմանի է, բազմազան գիտելիքների եւ վերլուծության կարիք է պահանջում, իմ տեղն այդտեղ է, այդտեղ ես իմ գիտելիքի լիարժեք ներդրում եմ անում: Քաղաքաշինության մեջ ազատ եւ անկաշկանդ ես, ճարտարապետությունը գաղափարապես ավելի կաղապարված է:

– Ինչո՞ւ ավարտելուց հետո չվերադարձաք Հայաստան:

– Չվերադարձա, որովհետեւ նախկին խորհրդային բոլոր երկրներում, այդ թվում նաեւ Հայաստանում, քաղաքաշինությունը պահանջարկ չունի, իսկ Եվրոպայում այն վերին աստիճանի զարգացած եւ կարեւոր մասնագիտություն է:

– Խոսենք ձեր՝ նկարիչ չդառնալու, բայց հիասքանչ նկարելու անավարտ պատմության մասին:

– Նկարել սկսել եմ երեք տարեկանից, ճարտարապետ հայրս ինձ տալիս էր ոչ մեծ չափի նկարչական թուղթ, անպայման պրոֆեսիոնալ միջին չափի, կլոր գլխով վրձին եւ միանգամից 12 գույն ջրաներկ, ամենակարեւորը՝ չէր ծանրաբեռնում, որ չհոգնեմ: Առաջին նկարը, որ գրավել է ծնողներիս ուշադրւթյունը, դա մայրիկիս տատիկի՝ ուրվագծով ընդհանրացված նկարն էր, այնքան բնորոշ էր ստացվել, որ բոլորը ճանաչել էին բնորդին:

– Երբ տանեցիները հասկացան, որ օժտված եք, ի՞նչ ձեռնարկեցին:

– Լավագույն աշխատանքներիցս դոսյե կազմեցին եւ տարան Գեղագիտության ազգային կենտրոն, ուր ես հաճախեցի մինչեւ դպրոց գնալս, սակայն դասերին ինտենսիվ չէի հաճախում: Արդեն դպրոցում սկսեցի երաժշտությամբ զբաղվել եւ նկարչութունը չհամատեղվեց: Այնուհետ իմ միակ դասատուն դպրոցի նկարչության ուսուցչուհին էր՝ Սուսաննա Սիմոնյանը, ում հետ կապված մի հետաքրքրական միջադեպ կա, որն էլ հավանաբար ազդեց իմ անկաշկանդ ու ազատ նկարելաոճի վրա: Հինգերորդ դասարանում եղավ մի պահ, երբ ես ֆլոմաստերով միայն գունավոր գծեր էի նկարում, ուսուցչուհուս դա դուր չեկավ, քանի որ ես հրաժարվում էի կատարել իր թեմատիկ հանձնարարությունները՝ դրանք կաշկանդում էին իմ երեւակայությունը (նաեւ չէի նկարում գունավոր մատիտներով, ինչպես որ ինքն էր պարտադրում): Ըմբոստանալով ուսուցչուհուս բարկության դեմ, նկարչական ալբոմում մի բողոք-բանաստեղծություն գրեցի իր մասին: Բանաստեղծությունը մի օր հայտնվեց իր ձեռքում, ուսուցչուհիս զարմացած ասաց, որ ինքն ամենեւին էլ այդքան դաժան չէ, ինչպես որ նկարագրված է բանաստեղծության մեջ: Այդ օրվանից ի վեր ես լիովին ազատ էի ստեղծագործում:

Դրանով մեր շփումը չավարտվեց, այլ բոլորովին նոր ձեւաչափ ստացավ: Բարձր դասարաններում արդեն նկարչություն չէինք անցնում, բայց ես չէի դադարում նկարել եւ ուսուցչուհուս ցույց տալ: Իմ մեջ տաղանդ նշմարելով, ուսուցչուհիս որոշել էր շարունակել դասերը, այս անգամ ոչ ֆորմալ ձեւով: Նրա խորհրդով տարբեր նյութեր փորձեցի, բայց ի վերջո կրկին վերադարձա ջրաներկին: Որոշակի ժամանակ պահանջվեց, որպեսզի ես ինքնուրույն կարողանամ ճիշտ ձեւով տիրապետել ջրաներկի տեխնիկային, նա անընդհատ ասում էր՝ մի վախեցիր, թող ներկերը հոսեն միմյանց վրա:

 Ուսուցչուհիս մի քանի անգամ դպրոց կանչեց հորս եւ ասաց, որ անպայման գնամ նկարչական դպրոց: Գուցե այս պահին զարմանալի թվա, բայց հայրս կտրուկ մերժեց՝ ասելով, որ կփչացնեն բնատուր օժտվածությունս:

–Եվ դուք չհամակերպվեցի՞ք նկարչական չհաճախելու մտքի հետ:

-Դուք ճիշտ եք կռահում՝ ոչ այնքան: Մի պահ հայրս բացակայեց Հայաստանից, եւ ես գաղտի, կարճ ժամանակով Կոջոյան դպրոց հաճախեցի: Տնօրենը նկարներիցս մեկը շատ հավանելով՝ ինձ անմիջապես ընդունեց, բայց շուտ ձանձրացա եւ չշարունակեցի հաճախել: Գուցե արդեն մեծ էի եւ այլ նկարչական հաստատություն էր ինձ պետք, կամ գուցե մասնավոր դասեր: Ավելի ուշ, մայրիկի հետ, կրկին գաղտնի դիմեցինք Հայաստանում հեղինակավոր մի արվեստաբանի՝ հասկանալու համար՝ ի՞նչ մասնագիտություն պետք է ընտրել ի վերջո: Վերջինս ասաց, որ ոչինչ չի տեսնում: Այս հանդիպումն ինձ համար որոշակիորեն ճակատագրական դարձավ եւ այլեւս ոչ մի քայլ չձեռնարկեցի:

– Ինչպիսի՞ն էր ձեր հոր վերաբերմունքը ձեր նկարների հանդեպ, չէ՞ որ նա ճարտարապետ էր եւ հասկանում էր նկարչությունից:

– Հիրավի, յուրօրինակ մոտեցում ուներ՝ երկու ամիսը մեկ նկարներս շարում էր հատակին, միասին ընտրում էինք, բացատրում էի, թե ինչի եմ ընտրել այս կամ այն նկարը, հավանածները շրջանակվում էին: Այսքանով ավարտվում էին գովեստի բոլոր դրսեւորումները: Երբ ազգականները ասում էին, որ չեն հասկանում, նա հարցնում էր՝ հավանո՞ւմ եք, դո՞ւր է գալիս, այդքանն էլ բավական է՝ ուրեմն լավ նկար է:

– Արդեն մոտեցան ուսանողական տարիները, ի՞նչ պատահեց ձեր նկարների հետ:

– Բոլոր նկարներս խնամքով փաթեթավորեցի եւ պահեցի. ո՛չ Երեւանում, ո՛չ Ֆրանսիայում չեմ նկարել բացարձակ. վերջին մասնագետի բացասական վերաբերմունքը՝ նկարչությունը մի կողմ դնելու պատճառ դարձավ: Միայն տարիներ անց, Երեւանում մի հայ նկարչի՝ Կամսար Օհանյանին որոշեցի ցույց տալ դրանք, խնդրեցի, որ լուսանկարի, ուզում էի տեղադրել համացանցում, ուղղակի հետաքրքրական էր: Նա միանգամից դրականորեն արձագանքեց, ոգեւորեց ինձ, ասաց, որ նորից պետք է նկարեմ: Որոշ ժամանակ անց նկարներս հայ եւ ռուս արվեստաբանների ցույց տվեցի, վերջիններս դրականորեն արձագանքեցին, ինչն էլ կրկին նկարչությանը վերադառնալու առիթ հանդիսացավ:

Հարցազրույցը՝ արվեստաբան ՏԱԹԵՎԻԿ ՀԱՄԲԱՐՁՈՒՄՅԱՆԻ

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

Ատանայի երգը / Ողբը

Հաջորդ գրառումը

Իմաստաբանական բառարան

Համանման Հոդվածներ

2 մայիսի, 2025

Խզումը խորանում է

02/05/2025
2 մայիսի, 2025

Տնտեսաքաղաքական նույն կարծրապատկերով

02/05/2025
2 մայիսի, 2025

Իրավունք ունե՞նք մեր ցեղասպանված նախնիների ձայնը չդառնալու

02/05/2025
2 մայիսի, 2025

Իրանի նախագահի այցը Բաքու՝ Ադրբեջան-Իսրայել հարաբերությունների ակտիվացման ֆոնին

02/05/2025
Հաջորդ գրառումը

Իմաստաբանական բառարան

Արխիվ

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Վերջին լուրեր

ԿԱՐԵՎՈՐԸ

Մի խայտառակվեք մինչև վերջ ու ազատ արձակեք Լիլիթ Աղեկյանին. Հայկ Դեմոյան

13/05/2025

Վերջին 35 տարիների ընթացքում ես չեմ հիշում մի դեպք, երբ իրավապահ մարմինների ներկայացուցիչներն այդքան լուրջ դեպքով խոսեն որևէ կնոջ վտանգավորության...

ԿարդալDetails

Կանանց իրավունքներով կուրծք ծեծող ՀԿ-ներ կնոջը խոշտանգում ու անարգում են մեր երկրում, ու դուք լուռ եք. Սոֆյա Հովսեփյան

13/05/2025

«Քուրդիստանի բանվորական» կուսակցությունը» լուծարվեց և վայր դրեց զենքերը

12/05/2025

Ադրբեջանը ոչնչացրել է Արցախի Վանք գյուղի Հայրենական պատերազմի զոհերի հուշարձանը, խաչքարն ու հուշապատը

12/05/2025

Լիբանանում Ռուսաստանի դեսպանն հանդիպել Մեծի Տանն Կիլիկիո կաթողիկոս Արամ Ա–ի հետ

12/05/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական