Նիդեռլանդները հայտնեց, որ ռուսական ինքնաթիռները սիմվոլիզմով հարձակվում են Սև ծովում գտնվող «Էվերթսեն» ֆրեգատի վրա, ինչպես նաև կազմակերպում են նավի կապի համակարգերի ճնշումը: Ռուսաստանի Պաշտպանության նախարարությունը պատասխանեց, որ Սու -30 կործանիչներ ու Սու -24 ռմբակոծիչներ են բարձրացվել, որպեսզի Կերչի նեղուցին մոտենալիս նավը չխախտի Ռուսաստանի սահմանը:
Հոլանդիայի պաշտպանության նախարար Անկ Բեյլեվելդ-Շուտենը երեքշաբթի հունիսի 29-ին ասաց, որ «Սև ծովում օդ-երկիր ցամաքային հրթիռներով զինված ռուսական կործանիչները հարձակվել են Նիդեռլանդների ռազմածովային ուժերի «Էվերթսեն» ֆրեգատի վրա ՝ իրականացնելով հարձակման իմիտացիա, որը ուղեկցվել է նավի կապի համակարգերի խաբանման փորձերով:
Վարչության պետը հայտնեց, որ դեպքը տեղի է ունեցել հունիսի 24-ին, ռուսական ինքնաթիռների զորավարժությունները տևել են հինգ ժամ և «խախտել են ծովի ազատ օգտագործման իրավունքը», հայտնում է Marineschepen- ը:
Նրա խոսքով ՝ ռուսական ինքնաթիռները ֆրեգատի վրայով թռել են 15:30-20:30-ը, ինչին հաջորդել են «Էվերթսենի էլեկտրոնային սարքավորումների խափանումները»:
Էվերթսեն ֆրեգատը բրիտանական հարվածային խմբի մաս էր կազմում, որն այդ ժամանակ պարեկություն էր իրականացնում տարածքում: Պաշտպանության նախարարը Ռուսաստանի գործողություններն անվանեց «անպատասխանատու»:
«Էվերտսենն իրավունք ուներ այնտեղ լինել: Այս տեսակի ագրեսիվ գործողությունների համար արդարացում չկա, որոնք անհարկի մեծացնում են վթարների հավանականությունը », – ասաց նախարարը:
Նա նաև խոստացավ, որ Նիդեռլանդները այդ հարցը կբարձրացնեն դիվանագիտական մակարդակում, քանի որ, ինչպես նշել է երկրի Պաշտպանության նախարարությունը, «Ռուսաստանի գործողությունները խախտում են ծովի ազատ օգտագործման իրավունքը: Բացի այդ, դրանք հակասում են INCSEA- ում ամրագրված փոխադարձ համաձայնագրերին: Համաձայնագիրը նպատակ ունի կանխել ծովում անապահով իրավիճակները »:
«Էվերթսենի» հրամանատար Ջորջ Պաստուրը նույնպես քննադատել է ռուսական ինքնաթիռների զորավարժությունները:
«Էվերտսենը նավարկում էր միջազգային ջրերում: Այս ագրեսիվ գործողությունների համար հիմք չկար: Չնայած դրան, հարձակման իմիտացիաները շարունակվեցին մի քանի ժամ: Դա անպատասխանատու և անապահով պահվածք էր ծովում », – ասացին զինվորականները:
Ռուսաստանի Պաշտպանության նախարարությունը պատասխանել է, որ Սու-30 կործանիչներն ու Սու-24 ռմբակոծիչները թռիչքներ են կատարել Հոլանդիայի ԶՈՒ-ի նավի մոտ անվտանգ հեռավորության վրա, հայտնում է ՌԻԱ Նովոստին:
«Հոլանդական նավատորմի «Էվերտսեն» ֆրեգատը, որը գտնվում էր Սև ծովի չեզոք ջրերում, հունիսի 24-ին փոխեց իր ուղին և սկսեց շարժվել դեպի Կերչի նեղուց:
Հոլանդական ռազմածովային ուժերի կողմից սահմանի խախտումը կանխելու համար օդ բարձրացան Սու-30 կործանիչներն ու Սու-24 ռմբակոծիչները: Ռուսական ինքնաթիռների թռիչքներից հետո Evertsen հոլանդական ֆրեգատը անմիջապես փոխեց իր հունը Ռուսաստանի Դաշնության սահմաններից », – ասվում է նախարարության մեկնաբանության մեջ:
Evertsen- ը հագեցած է OTO Melara բազմաֆունկցիոնալ թնդանոթով, Browning M2 և FN MAG ծանր գնդացիրներով, տորպեդոներով, RIM-162 Evolution SeaSparrow հակահրթիռներով, «երկիր-օդ» հրթիռների կայանքներով և «Հարփուն» զենիթահրթիռային համակարգով:
INCSEA- ն ԱՄՆ-ի և Խորհրդային Միության միջև 1972 թ. Երկկողմ համաձայնագիր է, որը նախատեսված է երկու երկրների միջև ծովում ինտենսիվ միջադեպերի հավանականության նվազեցման համար, և բախման դեպքում պայմանագիրը պետք է օգնի կանխել իրավիճակի սրումը:
Համաձայնագիրը ստորագրվել է 1972 թ. Մայիսի 25-ին Մոսկվայի գագաթնաժողովի ժամանակ ԱՄՆ-ի ռազմածովային ուժերի նախարար Ջոն Ուորների և ԽՍՀՄ ռազմածովային ուժերի գլխավոր հրամանատար Սերգեյ Գորշկովի կողմից:
Փաստաթուղթը, մասնավորապես, նախատեսում է քայլեր` նավերի բախումը կանխելու և մյուս կողմի զորավարժություններին չխոչընդոտելու, ինչպես նաև ծովային ծանրաբեռնված շրջաններից խուսափելու համար:
Համաձայնագիրը նաև պարտավորեցնում է օդանավերի հրամանատարներին առավելագույն զգուշավորություն և հայեցողություն ցուցաբերել ինքնաթիռներին և նավերին մոտենալիս և թույլ չտալ իմիտացիոն հարձակումներ, ավիաբատիկա իրականացնել նավերի վրա կամ վտանգավոր առարկաներ նետել դրանց մոտ:
Հունիսի 18-ին, հունիսի կեսերին, Էվերտսենը բրիտանական Defender կործանիչի հետ միասին մտավ Օդեսայի նավահանգիստ: Սեւ ծովում նրանց վարժություններին հետեւում էին ռուսական ռազմանավերը:
Ռազմական փորձագետ Իգոր Կորոտչենկոն ասաց, որ ռուս կործանիչները տեսողական նույնականացում և վերահսկողություն են իրականացրել Սև ծովում օտարերկրյա նավի գործողությունների վրա:
«Չեզոք ջրերում սա սովորական պրակտիկա է: Հասկանալու համար, թե ով է մոտենում Ռուսաստանի սահմաններին, իրականացնում է այս կամ այն մանևրը, ուղարկվում են մի քանի ինքնաթիռներ: Օդաչուները տեսողականորեն որոշում են նավի տեսակը, անվանումը և պատկանելությունը », – մանրամասնեց վերլուծաբանը:
Նա նաեւ հիշեց, որ ռուսական կործանիչները կարող են հրթիռային հարվածներ հասցնել շատ ավելի մեծ հեռավորությունից դեպի թիրախը, քան դա տեղի էր ունենում հոլանդական նավի դեպքում:
«Ռազմածովային նավաստիները պետք է հասկանան, որ եթե իմիտացիոն գրոհներ իրականացվեին, ապա ժամանակակից ռուսական գերձայնային հակահրթիռային արձակման հեռահարությունը կկազմեր 100 կմ և ավելի: Այնպես որ, հարձակումը գործնականում կատարելու համար բացարձակապես կարիք չկա այս եղանակով տեսողական թռչել օտարերկրյա նավերի մոտ », – ամփոփեց փորձագետը: