Երկուշաբթի, Հունիսի 9, 2025
Ազգ
Advertisement
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

Ռոմիկ Հովհաննեսյան. Ֆլամենկո երաժշտությամբ՝ Իրանից

Արծվի Բախչինյան
06/12/2024
- 6 Դեկտեմբերի, 2024, ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Մշակույթ
49
Դիտում
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

ԵՐԵՎԱՆ – Նոյեմբերի 15-ին երեւանցի հանդիսատեսը ներկա եղավ ֆլամենկո երաժշտության համերգի: Անսպասելի էր համույթի՝ Իրանից լինելը: Խմբի ղեկավարը մեր հայրենակից, իրանահայ կիթառահար, կիթառի ուսուցիչ եւ երգահան Ռոմիկ Հովհաննեսյանն էր, որի ստեղծագործություններն էլ հնչեցին երեկոյի ընթացքում:

Ռոմիկ Հովհաննեսյան (ծն. 1976, Թեհրան) բուն մասնագիտությունը էլեկտրոնիկան է, սակայն նա մանկուց նվագել է դաշնամուր, ապա՝ կիթառ: Իսպանիայում պարբերաբար հանդիպել է կիթառի մեծ վարպետների (Վիկտոր Մոնխե Սեռանիտո, Դենի Դե Մորոն, Դիեգո Դել Մոռաո, Պեդրո Սիեռա, Էլ Ամիր), մասնակցել Օսկար Հերերոյի դասերին: Թուրքիայում մասնակցել է ֆլամենկոյի կիթառի փառատոնին եւ Սարանիտոյի ու Պեդրո Սիրայի վարպետության դասերին:

«Ռոմիկ Հովհաննեսյան եւ ընկերներ» խմբի համերգից երկու օր անց Ռոմիկի հետ մեր հանդիպմանը մասնակցեց նաեւ նրա կինը եւ մուսան՝ Նարինե Քեշիշյանը, որը մեր զրույցի ընթացքում երբեմն լրացնում էր ամուսնուն…

–Ռո՛միկ, թո՛ւյլ տուր շնորհավորել քո բեմելը Հայաստանում՝ հուսալով, որ համերգներդ շարունակական կլինեն մեզ մոտ, քանի որ երեւանի հանդիսատեսը ձեր խումբը սիրեց եւ ընդունեց:

-Ես էլ ուզում եմ շնորհակալությունս հայտնել մեր համերգի կազմակերպիչներին, Երեւանի Կամերային տան ղեկավարությանը: Երբ համերգը վերջացավ, չէի հավատում, որ այսքան տարիներ այս մասին երազելուց հետո վերջապես դա իրականություն դարձավ: Ամենքս շատ ազդված, ոգեւորված, ուրախ էինք հանդիսատեսների բուռն ընդունելության համար: Սա առաջադիմության մի թռիչք եղավ մեզ համար: Ես իմ երաժիշտներին ասում էի՝ իմացե՛ք, Երեւանում մարդիկ երաժշտության մեջ ուժեղ են, նրանց երաժշտական ճաշակը բարձր է, Պարսկաստանում ձեզ ինչքան էլ ծափ տան, շատ մի՛ ուրախացեք: Հիմա էլ ասացի՝ էլի մի՛ ուրախացեք, միշտ մտածե՛ք, որ շատ ավելիին պիտի հասնեք: Տրամադրությունս լավ է: Երաժիշտները մեկ-մեկ բեմ մտան ու զարմանքով տեսան, որ ուրիշ մի երկրում, ուրիշ մի մշակույթում, որտեղ իրենց ճանաչող չկա, դահլիճը լցված է, ոչ մի դատարկ աթոռ չկա, ու երբ մարդիկ առաջին համարից իրենց քաջալերեցին, դա շատ ոգեւորեց, ու եթե Թեհրանում նրանց նվագածը 100 էր, այստեղ 1000 եղավ: Հանդիսատեսի էներգիան վերցրին եւ ուրիշ եղավ իրենց կատարումը: Շատ հետաքրքրական փորձառություն էր:

2012-ին իմ գործերի առաջին համերգը կայացավ Թեհրանի «Արարատ» միությունում: Բոլոր տոմսերը սպառված էին: Նաեւ ալբոմ թողարկեցի՝ «Թոլուե Էշղ» (Սիրո արշալույս) վերնագրով: Սակայն տարիներն անցնում էին, ու ես ոչ մի ուրիշ համերգ չէի ունենում: Կիթառի աշակերտներիցս մեկը՝ տարեց մի պարսկուհի, մի անգամ զրույցի ժամանակ հուզմունքով պատմեց, որ երիտասարդ ժամանակ լավ երգել է ու հիմա զղջում է, որ չի հետեւել սիրած գործին: Նրա խոսքը մեծ ազդեցություն ունեցավ վրաս ու մղեց, որ սկսեմ համերգներով հանդես գալ: Երկրորդ համերգս 12 տարի հետո եղավ, 470 մարդ էր եկել: Այս մեկ տարում վեց համերգ ունեցանք Թեհրանում, որից հետո որոշեցինք մեր ծախսերով գալ Հայաստան եւ համերգ տալ:

–Ներկայացրո՛ւ, խնդրեմ, երաժիշտներիդ:

-Մեր համերգին միացավ տեղացի թմբկահար Արթուր Մանուկյանը, մյուսները Թեհրանից են՝ Սայեդ Ալամդարին (կիթառ), Փուրիա Բաբաին (ջութակ), ինձ աշակերտած Ամիր Բախտիարին (կիթառ), Արշամ Զաքիզադեն (բաս կիթառ) եւ Սառա Ալիմիրզային (հարվածայիններ): Հանդիսատեսների շատ հավանած մեր հայ երիտասարդը՝ նույնպես հարվածային գործիքներ նվագող Արիել Պողոսյանն առաջ լատինամերիկյան հարվածային գործիքներ էր նվագում, բայց ֆլամենկոն ինձ հետ սկսեց:

–Փաստորեն, ֆլամենկոն սիրված եւ ընդունվա՞ծ է Իրանում:

-Սիրողները շատ են, կատարողները՝ քիչ, բայց ճիշտ հասկացողներն էլ շատ քիչ են: Իսկական ֆլամենկոն ապրելակերպ է՝ ջազի ու դասական երաժշտության նման: Ես մեր տանը մինչեւ 20 տարեկանս դաշնամուր եմ նվագել, իսկ երբ առաջին անգամ 17 տարեկանում լսեցի «Ջիփսի քինգս» խմբին՝ սիրահարվեցի այդ երաժշտությանը: Իսկ երբ դաշնամուրի ուսուցչուհիս՝ օրիորդ Հերմինեն, մի անգամ ինձ նվիրեց ֆլամենկո կիթառի լեգենդ Պակո դե Լուսիայի ձայնապնակը, այդ օրվանից լրիվ կյանքս փոխվեց: Կիթառի ուսուցիչներիս հաճախ փոխում էի, քանի որ շատ սխալ էին սովորեցնում, իսկ այն ժամանակ չկար ինտերնետ, որ ինքնուրույն սովորեինք: Բարեբախտաբար Երեւանի կոնսերվատորիայից Թեհրան եկավ դոկտոր Մարինան, որը մեզ փրկեց, մի քանի տարի սովորեցրեց հարմոնիա, կոնտրապունկտ, այդ ժամանակ հասկացանք՝ ինչ ասել է երաժշտական կրթություն: Հետո Թուրքիայում մասնակցեցի Պակո դե Լուսիայի համերգին ու նրան հանդիպելուց հետո մի քանի անգամ գնացի Իսպանիա՝ կատարելագործվելու:

–Ֆլամենկո անթերի կատարելու համար չպե՞տք է իսպանացի ծնված լինել:

-Տարիներ առաջ ես էլ շատ երկմիտ էի այդ առումով, բայց հասկացա, որ դա շատ կարեւոր չէ: Պայման է, որ սիրես ու շատ լավ իմանաս իսպանական մշակույթն ու լեզուն: Հարյուր տոկոս իսպանացու պես չես նվագի, բացյ կարող է հասնես մի վիճակի, որ ֆլամենկոյի մեծ կատարող Օսկար Գուսմանին առաջարկես իր հետ նվագել, ու նա համաձայնվի: Եթե քո զգացմունքը դնես նվագածիդ մեջ, այդ օտար մշակույթն արդեն կդառնա քոնը: Իմ կատարումների ձայնագրությունները ես միշտ ուղարկում եմ իսպանացի վարպետներին,  նրանք ուղղություն են տալիս, որ, օրինակ, այստեղ պիտի նվագել ֆլամենկոյի ֆարուկա ոճով, ոչ թե, ենթադրենք, սոլարես կամ ֆանդանգո: Ինչքան սովորես՝ մեկ է, վերջ չկա: Մյուս կողմից, ես ուրիշների գրածները չեմ կատարում, միայն իմ ստեղծագործությունները, իսկ դրանց մեջ 80 տոկոսը ֆլամենկո կիթառ է, մնացած 20 տոկոսը տարբեր խառնուրդներ ունեն:

–Այո, օրինակ, համերգին ներկա մի ռուս ընկեր հայկական ոճ զգաց…

-Եթե առանձին լսես՝ հայկական կամ պարսկական ոճ չկա, բայց իրականում հայկականից հեռու չէ, քանի որ իմ զգացումներն են, երկրից դուրս ապրող հայի մշակույթը կարող է տարբեր լինի:

–Իսկապես, հատուկ հայկական մեղեդիներ չկան, բայց գործերը կոչվում են «Երեւան», «Սեբաստիա»…

-Հայկական մեղեդիները պիտի Հայաստանում ուսումնասիրել, ինչպես Իսպանիայում իսպանականն ենք ուսումնասիրում: Ես նախ իմ գործերը ստեղծում եմ, երաժիշտներիս նվագել եմ տալիս այս կամ այն մասը, հետո նոր վերնագիրն եմ դնում: Սեբաստիան իմ մեծ պապի՝ Արամ Հովհաննեսյանի ծննդավայրն էր: Մանկուց լսել եմ իր պատմությունը, թե ինչպես է ութ տարեկանում Ցեղասպանության ժամանակ կորցրել ընտանիքը, քրոջ հետ փախել են, բայց հետո քրոջն էլ է կորցրել… Գործը սկսում եմ շատ զգացմունքով, հետո հնչում է սրտի բաբախը՝ վախ է, զինվորներ են գալիս, պատերազմ է…

–Ստեղծագործություններիցդ մեկը, նվիրված կնոջդ, քո իսպաներեն բանաստեղծության հիման վրա էր գրված: Այդ լեզուն այդքան լա՞վ գիտես: Իսպաներեն բանաստեղծություննե՞ր ես գրում (այս հարցը տվեցի իսպաներեն):

-(Շարունակելով նույն լեզվով) Այո՛, իսպաներեն խոսում, գրում կարդում եմ, բայց կարիք ունեմ կատարելագործելու: (Շարունակելով հայերեն): «Արարատում» ֆլամենկո երգերից մեկը կատարեց մի հայ աղջիկ, բայց, ցավոք, Իրանում ֆլամենկո երգիչ եւ պարող չունենք, քանի որ նրանց հետ նվագելիս շատ բան ես սովորում:

–Եվ ի՞նչ նոր լավ գործեր ունես մոտ ապագայում:

-Գրում եմ նոր ստեղծագործություններ, ձայնագրելու եմ նոր ալբոմներ, շարունակելու եմ մասնավոր դասերս եւ ֆլամենկոյի կրթական դասընթացներս: Բայց ամենակարեւոր նորությունն այն է, որ մյուս տարվա սեպտեմբերից դիրիժորության դասընթացների պիտի մասնակցեմ Երեւանի կոնսերվատորիայում…

ԱՐԾՎԻ ԲԱԽՉԻՆՅԱՆ

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

«Մսյո Ազնավուրը» հարգանքի տուրք է ֆրանսահայ մեծագույն շանսոնյեին

Հաջորդ գրառումը

Դիմանկարի փորձ. ԱՂԱԶԱՐՅԱՆ ՀՈՎԻԿ

Համանման Հոդվածներ

6 հունիսի, 2025

«Գազայում վիճակն ավելի վատ է, քան դժոխքը Երկրի վրա»

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Կանգ առե՛ք

06/06/2025
Բեռնի համաժողովում Ամենայն հայոց Գարեգին Երկրորդ կաթողիկոսը ելույթի պահին իր հայացքն ուղղում է Եկեղեցիների համաշխարհային խորհրդի նախագահ Ռիտա Ֆամոսին: Լուսանկարը՝ ref.ch կայքի, հեղինակ՝ Ivars Kupcis WCC
6 հունիսի, 2025

Բեռնի համաժողովի նպատակը՝ հայացք ԼՂ  հակամարտությանը, այն չպետք է վերանա հանրային գիտակցությունից

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում տեղի ունեցավ Գերագույն հոգեւոր խորհրդի ժողով

06/06/2025
Հաջորդ գրառումը

Դիմանկարի փորձ. ԱՂԱԶԱՐՅԱՆ ՀՈՎԻԿ

Արխիվ

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Վերջին լուրեր

Նորություններ

7 տարվա ընթացքում ոչինչ չեն կարողացել ստեղծել, միայն մահ եւ ավերածություններ են սփռել. Ստեփան Դանիելյան

09/06/2025

Քաղաքագետ Ստեփան Դանիելյանը գրում է. Իշխող լակոտոկրատիայի ռեսուրսը ատելությունն է։ Հանրության մեջ փոխադարձ ատելություն ու քին տարածելով, նրանք եկան իշխանության։...

ԿարդալDetails

Հայ Եկեղեցու ներկայիս կացությունը հարկ է քննարկել նաև առաջիկա սահմանադրական փոփոխությունների համատեքստում․ Գևորգ Դանիելյան

09/06/2025

Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը մեկնեց Արաբական Միացյալ Էմիրություններ

09/06/2025

Ադրբեջանական բանտերում գտնվող հայերի դատավարության ողջ ընթացքն ուղեկցվում է կեղծիքների գերդոզավորմամբ. Տիգրան Աբրահամյան

09/06/2025

Տեսանյութ. Հենց ոստիկանության հրապարակած տեսանյութից ակնհայտ է, որ խառնաշփոթ են ստեղծել հենց Նիկոլի շարասյան համար

08/06/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական