Կիրակի, Նոյեմբերի 2, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

Թանզիմաթ Հայաստանի դպրոցների և բուհերի

08/07/2020
- Մշակույթ, Վերլուծություն
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Այս օրերին շատ է քննարկվում ԿԳՄՍ նախարարության նոր նախագիծը, որը միտում ունի դպրոցներից դուրս բերել Հայ Առաքելական եկեղեցու պատմությունը, նվազեցնել հայոց լեզվի դասաժամերը (նաև բուհերում) և Նախնական զինվորական պատրաստություն առարկան դարձնել երեքշաբաթյա ճամբարային ուսումնական վարժանքներ:

Բոլորի մոտ միանգամից հարց է առաջնում` ինչու հենց այս առարկաները: Իսկ բնագիտական առարկաները՞, որտե՞ղ է թաղված շան գլուխը:

Այս հարցը տրամաբանական է, և պատասխանը կարելի է գտնել միայն այն դեպքում, եթե ճանաչում ես այդ «ռեֆորմի» նախագծի հեղինակներին: Այստեղ հակահայկական քաղաքականություն կա, որն ուղղորդվում է դրսից, և նրանք, ովքեր այսօր մեր պարանոցին են փաթաթում իրենց «նորաձև» կրթական մեթոդները, մեկանգամյան գործիքներ են` սեփական հայրենիքը խայթող օձեր ու կարիճներ:

Հայ մարդուց վերցրեք կրոնը, լեզուն, ազգային արժեքները, սովորույթները, տեսեք` տակն ինչ է մնում: Այդքանի բացակայության դեպքում արդեն դժվար կլինի հասկանալ` մարդը հա՞յ է, վրացի՞, թե՞ ռուս: Այսինքն` նպատակ կա մեր պետությանը հարվածել ամենազգայուն կողմից, որովհետև, եթե այդ հարվածն արդյունավետ լինի, մենք արագորեն ազգից կվերածվենք ժողովուրդի: Իսկ ժողովուրդը հայրենիք չունի: Ժողովուրդն ամեն տեղ է ժողովուրդ` Հայաստանում, ԱՄՆ-ում, Անգլիայում, Ճապոնիայում: Ժողովուրդը հողի՚  հայրենիքի զգացում չունի, գույն չունի: Արցախյան ազատամարտի տարիներին ազգը հաղթել է ժողովրդին, Ապրիլյան պատերազմի ժամանակ` նմանապես: Ազերին միշտ պարտվել է (բացառությամբ այն դեպքերի, երբ մեր մեջ ժողովուրդը չի խոսել) և պարտվելու է, որովհետև ժողովուրդ է, և որևէ շանս չունի` ազգ դառնալու:

Դառնանք բուն թեմային: Նշված առարկաների դուրսբերումը միտված է մեզ ազգը ժողովուրդ դարձնելուն: Եկեղեցու պատմությունը դպրոցում կարևոր պաշտպանիչ վահան է` աշակերտին այլասերությունից հնարավորինս զերծ պահելու համար:

Այս առարկան դեռևս 2010-ականն թվականներից գտնվում էր Բաց հասարակություններ հիմնադրամի ուշադրության կենտրոնում: Այդ հիմնադրամը մեծ գումարներ է ծախսել` առարկան, և առհասարակ եկեղեցին, վարկաբեկելու և դպրոցից դուրս բերելու նպատակով: Դա նրանց համար կարևոր էր այնքանով, որովհետև նաև հենց դա էր խանգարող հանգամանք հանդիսանում` դպրոցականների շրջանում այլասերություն քարոզելու համար: Հեռու չգնանք, մոտ ապագայում Ստամբուլյան և Լանզարոտի կոնվենցիաների միջոցով նույն Բաց հասարակություններ հիմնադրամի արբանյակները պատրաստվում են  «սեռական դաստիարակություն» քարոզել աշակերտների շրջանում: Եկեղեցու պատմություն առարկան, բնականաբար, ընկած քար էր այդ բարոյական ոճրագործության ճանապարհին, որը պետական ամենաբարձր պաշտոնյաների մակարդակով հեռացվեց: Չկա կրոն, հավատք, բարոյականության քարոզ, դռները բաց են` ամեն տեսակի աղբ դպրոց մտնելու համար:

Ես չեմ էլ հերքում, որ տարիներ շարունակ եկեղեցու պատմության դասավանդումն ամենաբարձր մակարդակի վրա չի եղել: Այո, ցավոք ամենաբարձր մակարդկաի վրա չի եղել, և դա մեր բացթողումն ու անդառնալի կորուստն է: Մասնագետներից շատերը պատշաճ պատրաստված չեն եղել և աշակերտին ներկայացել են ավելի շատ որպես եկեղեցու պատմության դասգիրք ընթերցողներ, քան` եկեղեցու պատմության խորագետ մարդիկ:

Նույն տրամաբանության մեջ է նաև հայոց լեզվի  դասաժամերի կրճատման հարցը: Դպրոցներում այսուհետ օտար լեզուներն ուսուցանվելու են ուսումնական տարվա ընդհանուր դասաժամերի 10-15 տոկոսի չափով, հայոց լեզուն և գրականությունը` 15-20 տոկոսի: Այսինքն` համարյա թե հավասարության նշան է դրվում մայրենի լեզվի և օտար լեզուների միջև, որը չի կարող հոգեբանորեն չազդել երեխայի վրա, և նրան չստիպել ավելի թույլ զգացումներ ունենալ սեփական լեզվի հանդեպ: Հետևանքը պարզ է. որևէ մեկը չի կարող հերքել այն փաստը, որ մանուկ հասակում մարդու վրա ամենամեծ ներգոծությունն ունենում է հենց մայրենի լեզուն` բոլոր դրսևորումներով: Ավելորդ չի լինի մեջբերել Գարեգին Նժդեհի հայտնի խոսքը` «Լեզվի մահն արագացնում է ազգերի հոգևոր մահը»: Հենց այդպես, մեզ քայլ առ քայլ տանում են հոգևոր մահվան դուռը:

Ռազմագիտություն առարկան վերոբերյալ հայակործան քաղաքականության երրորդ` եզրափակիչ կետն է: Պատերազմող երկրում, որի չորս հարևաններից երկուսը բառի ամենաուղիղ իմաստով հանդիսանում են կենսաբանական թշնամիներ, չի կարելի ռազմական պատրաստության մի քանի տարի տևողություն ունեցող դասընթացը փոխարինել ինչ-որ ճամբարային անհասկանալի հավաքներով: Մանավանդ, որ դեռ պարզ չէ` ինչպես է լինելու դրա ընթացակարգը: Ամենայն վստահությամբ պնդում եմ, որ նման կրթական քաղաքականության հետևանքով գալու է մի ժամանակ, երբ բանակ զորակոչվող երիտասարդը ռազմական գործի մասին ունենալու է զրո աստիճանի գիտելիք, նա կտրված է լինելու հայ ռազմարվեստի պատմության փառավոր էջերը մանրակրկտորեն ուսումնասիրելու հնարավորությունից, որը նույնպես հագեցնում է մարդու ազգային գաղափարախոսությունը:

Ռազմագիտություն առարկայի ամենակարևոր առաքելությունը, այնուամենայնիվ, երեխայի մոտ վաղ տարիքում թշնամու գոյության ընկալումն ու էթնիկ ինքնապաշտպանության զգացման ձևավորումն է: Այդ իսկ պատճառով ռազմագիտություն առարկան պետք է ոչ թե հանել դպրոցներից, այլ ավելի շատացնել ժամաքանակը: Ինձ ամենևին չեն հետաքրքրում հանդուրժողականության և խաղաղության այն կոչերը, որոնք արվում են այն ժամանակ, երբ թշնամին գնդակոծում է մեր գյուղերը` թիրախավորելով մեր օջախները: Քննարկման առարկա չէ նաև այն տեսակետը, որը պնդում է, թե երեխային մանուկ հասակում չի կարելի «ռազմականացնել»` պատմելով թնամիների և պատերազմների մասին: Ներողություն, բայց մեկ ագրեսիվ զինվորն ավելի լավ է, քան տասը խաղաղասեր դանդալոշները, որոնք ազգային հոտառությունից զուրկ կենդանիներ են:

Վերոբերյալ պնդումները հաստատում են նաև այն փաստը, որ ԿԳՄՍ նախարարության «նորաձև» կրթական բարեփոխումները տարօրինակորեն  շոշափում են միայն հայագիտական առարկաները, որոնք միտված են` բարձր պահելու մեր էթնիկ հոգեբանությունը:

Որևէ փոփոխություն չկա` կապված մաթեմատիկայի, ֆիզիկայի կամ քիմիայի հետ: Ո՞րն է պատճառը: Ինչու՞ են ինովացիոն տեխնոլոգիաների մեծ հաղթարշավի դարում անտեսվում այդ առարկաները: Պատասխանն, անշուշտ, պարզ է, իմաստ չկա, լավը տանեն, երկիրը կզարգանա, վատի փոխելու կարիք էլ չկա, սրանից վատ էլ չի լինում:

Ուրեմն, կարող ենք եզրակացնել, որ ԿԳՄՍ նախարարության վարած քաղաքականության գոնե այս փուլը հստակ միտում ունի` թուլացնելու աճող սերնդի ազգային զգոնությունը, խաթարելու հոգեբանությունն ու նրանց լծելու համաշխարհային գլոբալիզմի կառքին, որպես խաղաղասեր և հանդուրժող մանկուրտներ:

Ախր անապատի ուղտն ի՞նչ է հասկանում հայոց լեռների սառնորակ ջրերից:

Գևորգ Գյուլումյան

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

Վանա լճում խորտակվել է տասնյակ ուղևորներով նավ

Հաջորդ գրառումը

Նոր բացահայտումներ` կապված Իրանի միջուկային կայանի պայթյունի հետ(video)

Համանման Հոդվածներ

ԿԱՐԵՎՈՐԸ

Այս արշավի տապալումը վերածնունդ է լինելու մեզ համար, իսկ հաջողությունը՝ ազգային պետության ավարտ. Վլադիմիր Մարտիրոսյան

01/11/2025
Հրապարակախոսություն

Պետք է եզրակացնել, որ Երեւանն անկախացել է Հայաստանից

01/11/2025
ԿԱՐԵՎՈՐԸ

Ով էլ լիներ այսօր Հայոց կաթողիկոս՝ Խրիմյան Հայրիկը, թե Ներսես Մեծը կամ Սահակ Պարթևը, խունտան դիմելու էր նույն քայլերին, որովհետև թիրախը կաթողիկոսը չէ, այլ ԵԿԵՂԵՑԻՆ

01/11/2025
ԿԱՐԵՎՈՐԸ

Մելքոնյանական աշունը

31/10/2025
Հաջորդ գրառումը

Նոր բացահայտումներ` կապված Իրանի միջուկային կայանի պայթյունի հետ(video)

logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական