Ընթացիկ խոսք է՝ լավագույն հակադեպրեսանտը ծիծաղն է, որն ինքնաբերաբար ակտիվացնում է «ուրախության հորմոնների» արտադրությունն օրգանիզմում: «Ժողովրդավարություն, խոսքի ազատություն, երիտասարդություն եւ կամավորություն» ուսուցողական սեմինարի նախավերջին օրը դասախոսությամբ ու ցուցադրական գծարումով հանդես եկավ Հայասատնի երգիծանկարիչների միության նախագահ, «Ազգ» թերթի երգիծանկարիչ Սուքիաս Թորոսյանը՝ Toto-ն:
Նա դասընթացի մասնակիցներին պատմեց մամուլում ծաղրանկարի գործառույթների մասին, ինչպես նաեւ առանձնացրեց ծաղրանկարների վեց կատեգորիա՝ մուլտֆիլմեր եւ դիմանկարներ, սոցիալական եւ կենցաղային, կատակ, «ստրիպ», փիլիսոփայական եւ քաղաքական: Նրանք մամուլում կատարում են յոթ գործառույթ՝ տեղեկատվական, հաղորդակցական, հոգեբանական-հանգստացնող, գեղագիտական, ճանաչողական, էվրիստիկական եւ կրթական:
Երբ երգիծանկարիչն ավարտեց դասախոսության տեսական մասը, սկսեց ծաղրանկարների օրինակներ ցույց տալ. թղթե պաստառների վրա նա մատիտի արագ հարվածներով իրար ետեւից ՀՀ երեք նախագահներին եւ գործող վարչապետին նկարել: Մաեստրոյին կանգնեցնել հնարավոր չէր: Ապագա լրագրողները ոգեւորված ծափ էին տալիս եւ ձեռքի հեռախոսների լուսանկարները համեմատում ծաղրանկարչի աշխատանքի հետ:
«Ես հետաքրքրությամբ դիտում էի, թե ինչպես է Սուքիաս Թորոսյանն արագորեն ծաղրանկար նկարում շարժվելիս: Ինձ ամենից շատ հետաքրքրում էր հասկանալ, թե ինչպես է նա ստեղծում իր հերոսների կերպարները, արտաքին տեսքի ինչ տարրերի վրա է ուշադրություն դարձնում»,- ասում էր գերմանացի լրագրող Ալյոշա Խաթմանը:
Ս. Թորոսյանն ընդգծեց, որ ծաղրանկարը սերտորեն կապված է մամուլի հետ: Ներկա պահին, ասաց նա, Հայաստանում ընդամենը երկու երգիծանկարիչ ունենք, իսկ նախկինում նրանք 10-15 էին: Սա խոսում է այն մասին, որ նրանք տարեցտարի ավելի ու ավելի են քչանում: Մենք հիմա փորձում ենք վերականգնվել, քանի որ առանց հումորի հասարակությունը հիմար կլինի: Առողջ հումորը ցանկացած մարդու իմունիտետի հիմքն է»:
Թրեյնինգի մասնակից Մահա Դանկբան մասամբ համաձայն է ծաղրանկարչի հետ: «Ինձ դուր եկավ, երբ Տոտոն սկսեց մուլտֆիլմեր նկարել, նրա աշխատանքը հիշարժան էր: Կարծում եմ, որ թերթերում մուլտֆիլմեր օգտագործելը միանգամայն նորմալ է, բայց ամեն ինչ պետք է ունենա չափ ու հավասարակշռություն: Ի վերջո, քննադատության եւ հումորի միջեւ կա մի նուրբ սահման, որը չի կարելի անցնել», ասաց գերմանացի ուսանողը:
Թրեյնինգի մասնակից Արուս Մելիքյանն իր հերթին նշեց, որ ծաղրանկարիչներն առաջին հերթին լուրերի մեկնաբան են, կատարում են դրական քննադատի դեր: Յուրաքանչյուր հասարակության մեջ, ամեն մի ռեժիմի ժամանակ, ծաղրանկարները օգնում են իշխանություններին հասկանալու, թե ինչ է կատարվում երկրի ներսում, ստուգում հասարակության տրամադրվածությունը, ինչը չափազանց կարեւոր է հասարակության եւ իշխանության միջեւ հարաբերությունների կառուցման եւ փոխըմբռնման համար:
ԴԻԱՆԱ ԽՈԴԵՅԱՆ