Երկուշաբթի, Մայիսի 12, 2025
Ազգ
Advertisement
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Exif_JPEG_420

Exif_JPEG_420

Համո Բեկնազարյանին նվիրված բանախոսություն ԳԱԹ-ում

12/05/2023
- 12 Մայիսի, 2023, ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Մշակույթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Մայիսի 3-ին Երեւանի Ե. Չարենցի անվան Գրականության եւ արվեստի թանգարանում մեկնարկեց հայ կինոյի 100-ամյակին նվիրված «Կինոսրահ» միջոցառումների շարքը, որի անդրանիկ հյուրն էր կինոպատմաբանասեր, բանասիրական գիտությունների թեկնածու Արծվի Բախչինյանը: Նա հանդես եկավ «Հայ կինոյի Մաշտոցը» թեմայով բանախոսությամբ՝ նվիրված հայ կինոստուդիայի հիմնադիր, անվանի կինոռեժիսոր, կինոդերասան եւ սցենարիստ Համո Բեկնազարյանին: Բախչինյանի խոսքերով՝ Բեկնազարյանը մեր իրականության մեջ այն քչերից է, որ եղել է ուրբանիստական (քաղաքային) մշակույթի ներկայացուցիչ, ունեցել ազնվական ծագում: Օժտված լինելով եվրոպական տիպի գեղեցկությամբ, ունենալով մարզված մարմին՝ Բեկնազարյանը «հիվանդացել» է կինոդերասան դառնալու ցանկությամբ, Մոսկվայում նկարահանվել է շուրջ 70 համր ֆիլմերում՝ «սալոնային սիրահարի» ամպլուայով՝ ժամանակի հայտնի դերասանների, այդ թվում՝ ռուսական էկրանի «թագուհի» Վերա Խոլոդնայայի ընկերակցությամբ: Բախչինյանը մանրամասն անդրադարձավ Բեկնազարյանի ռեժիսորական գործունեությանը՝ սկսելով նրա ներդրումից որպես վրացական կինոստուդիայի ղեկավար եւ բեմադրիչ: Եվ եթե այդ շրջանում նրա ֆիլմերում Արեւելքը պատկերվում էր իբրեւ տարաշխարհիկ մի իրականություն՝ իր կրքերով ու քաղցր-մեղցրությամբ, ապա Հայաստանում նա փոխեց իր մոտեցումը եւ էկրանին արտացոլեց Արեւելքի դաժան իրականությունը՝ իր նահապետական կործանիչ բարքերով:

Ուղիղ հարյուր տարի առաջ՝ ապրիլի 16-ին, Հայաստանում հիմնվեց կինոգործը, որին պետությունը հատկացրեց չնչին մի գումար՝ 60 ռուբլի: Ճիշտ է, մինչ այդ հայկական կինո ստեղծելու փորձեր կատարվել էին, սակայն դրանցից ոչ մի կադր չի պահպանվել, եւ հայ կինոյի հիմնադիր արդարացիորեն համարվում է Համո Բեկնազարյանը, որը մոտ 30 ֆիլմ է նկարահանել ԽՍՀՄ տարբեր հանրապետություններում: Բախչինյանը ներկայացրեց նրա ֆիլմագրությունը, նշելով, որ ինչպես շատ այլ հայ արվեստագետների (պարադիր Իլյա Արբատով, հետագայում՝ Սերգեյ Փարաջանով)՝ Բեկնազարյանին էլ բնորոշ է եղել մասնագիտական «կոսմոպոլիտիզմը», եւ նա բազմաթիվ ժողովուրդների համար կինոարվեստ է ստեղծել: Կինոբանասերի խոսքերով՝ 1925-ին նկարահանված «Նամուսը», որը տարիներ առաջ վերականգնվել է Ֆրանսիայում՝ նոր երաժշտությամբ, թույլ է տալիս էկրանին տեսնել հայ թատրոնի մեծերի (Հովհաննես Աբելյան, Օլգա Մայսուրյան եւ այլք) խաղը: Բախչինյանի համոզմամբ՝ «Եվրոպական մի շարք երկրներում դեռ ազգային կինեմատոգրաֆ գոյություն չուներ, իսկ այս մի բուռ Հայաստանը՝ 30 հազար որբերով, առանց արդյունաբերության՝ հանկարծ ունենում է ազգային կինոնկար, քանի որ ուներ գեղարվեստի ամուր հիմք՝ Շիրվանզադեի արձակը, հայ թատրոնի առաջնակարգ դերասանները եւ Համո Բեկնազարյանի պես վարպետ կինոբեմադրիչ»:

Ի միջի այլոց, ֆիլմի գլխավոր դերակատարներից մի քանիսը պրոֆեսիոնալ դերասաններ չեն եղել: Ըստ Բախչինյանի՝ հենց առաջին հայկական ֆիլմով բարձրացվեց Արեւելքում կանանց վիճակի հարցը, ինչը նորություն էր կինոյի համար: «Նամուսը» ցուցադրվել է աշխարհի տարբեր երկրներում, Մոսկվայում նույնիսկ «Նամուս» անունով ծխախոտ է արտադրվել: Նյու Յորքում այն մեծ հուզումով դիտել է եւ բարձր է գնահատել Ռուբեն Մամուլյանը (որի դերասանուհի մայրն, ի դեպ, դրվագային դերով երեւում է ֆիլմում):

Exif_JPEG_420

Հայաստանում ստեղծված երկրորդ՝ «Զարե» ֆիլմը քրդերի մասին էր, այն կոչված էր նորովի ներկայացնել նրանց՝ որպես հարստահարվող ժողովրդի: Ըստ Բախչինյանի՝ Արագածի փեշերին նկարահանված այդ կինոնկարն ազգագրական կարեւոր նշանակություն ունի: Ի դեպ, Բեկնազարյանն է նկարահանել նաեւ պարսիկների մասին առաջին ֆիլմը՝ «Խասփուշը», որը համարվում է նրա համր շրջանի գլուխգործոցը: Լինելով Արեւելքը հանդիսատեսին ցուցադրող անգերազանցելի կինոբեմադրիչ՝ Բեկնազարյանն է նկարահանել նաեւ առաջին ֆիլմերը նանայների եւ չեչենների մասին:

Բազմաթիվ են Բեկնազարյանի նորարարությունները կինոյում. մասնագետների կարծիքով՝ «Տունը հրաբխի վրա» ֆիլմում առաջին անգամ կիրառվել է խորացված միզանսցենի մոտեցումը: Իսկ «Պեպոն»՝ առաջին հնչուն ֆիլմը Հայաստանում, այնքան գունեղ է, որ սեւ-սպիտակ լինելով՝ հանդիսականի մտապատկերում տպավորվում է որպես գունավոր ֆիլմ: Ըստ կինոպատմաբանի՝ իր ժամանակաշրջանի համար բավականին խիզախ քայլ է եղել բաղնիքի տեսարանում առկա թեթեւ տարփականությունը: Ուշագրավ է նաեւ, որ «Պեպոյում» փողոցային բազմությունը որպես ֆիլմի գործող անձ է հանդես գալիս, ինչն ավելի ուշ կրկնվում է իտալական նեոռեալիզմի ֆիլմերում:

Էպիկական մեծ կտավներ հանդիսացող «Զանգեզուր» եւ «Դավիթ Բեկ» ֆիլմերը ստեղծելուց հետո Բեկնազարյանը 1952-ին իրականացրեց «Երկրորդ քարավան» ֆիլմի նկարահանումները, սակայն Ստալինը հրահանգեց ոչնչացնել այն: Բարեբախտաբար, ամերիկացի կինոհետազոտող Անրի Վարդանովը հայտնաբերել է ֆիլմից հրաշքով պահպանված շուրջ մեկ ժամ տեւողությամբ կինոժապավեններ, որոնք այժմ թվայնացվում են: Ֆիլմի երաժշտությունը գրել է Արամ Խաչատրյանը, նկարահանվել են Վերիկո Անջափարիձեն, Ռուբեն Սիմոնովը, Դավիթ Մալյանը եւ ուրիշներ: Այս ֆիլմի փակումից հետո Բեկնազարյանն ըստ էության վտարվել է հայկական կինոստուդիայից ու ստիպված տեղափոխվել Միջին Ասիա, որտեղ նկարել է մի շարք ֆիլմեր, այդ թվում իր վերջին (եւ միակ գունավոր)՝ «Նասրեդդինը Խոջենթում» (Է. Քարամյանի հետ) աշխատանքը: Բախչինյանը հանդիսատեսին խորհուրդ տվեց կարդալ Բեկնազարյանի հուշերը, որոնք առանձնակի հետաքրքրություն են ներկայացնում արվեստի եւ մեր ժողովրդի պատմության տեսանկյունից:

Արծվի Բախչինյանի խոսքն ուղեկցվում էր ուշագրավ լուսանկարների եւ փաստաթղթերի ցուցադրությամբ: Բանախոսությանը հաջորդեց ռեժիսոր Արտակ Ավետյանի «Համո Բեկնազարյան» ֆիլմի ցուցադրությունը:

ԱՇՈՏ ԳՐԻԳՈՐՅԱՆ

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

Հայաստան-Հայքի գեղարվեստական արտացոլքը

Հաջորդ գրառումը

Ճապոնական մարտարվեստը հեռանկար ունի Հայաստանում

Համանման Հոդվածներ

2 մայիսի, 2025

Խզումը խորանում է

02/05/2025
2 մայիսի, 2025

Տնտեսաքաղաքական նույն կարծրապատկերով

02/05/2025
2 մայիսի, 2025

Իրավունք ունե՞նք մեր ցեղասպանված նախնիների ձայնը չդառնալու

02/05/2025
2 մայիսի, 2025

Իրանի նախագահի այցը Բաքու՝ Ադրբեջան-Իսրայել հարաբերությունների ակտիվացման ֆոնին

02/05/2025
Հաջորդ գրառումը

Ճապոնական մարտարվեստը հեռանկար ունի Հայաստանում

Արխիվ

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Վերջին լուրեր

Միջազգային

Հռոմի Պապի առաջին արտագնա այցը լինելու է Թուրքիա

12/05/2025

Թուրքական մեդիայում տարածվող լուրերի համաձայն՝ նորընտիր Հռոմի պապի առաջին արտագնա այցի ուղղությունը լինելու է Թուրիքիան: Այս մասին տեղեկացնում է ermenihaber.am -ը։...

ԿարդալDetails

Չտրվել ֆանատիզմին և ատելությանը. Հռոմի պապի կոչը՝ լրագրողներին

12/05/2025

Հայաստանի յուրաքանչյուր քաղաքացու բաժին ընկնող պետական պարտքը 4400 ԱՄՆ դոլար է. Վահե Դավթյան

12/05/2025

Իրենց համար շատ վատ լուր ունեմ. իրենց մերժելուց,  վախենամ, թավիշով չմերժեն. Նինա Կարապետյանց

12/05/2025

Ձեռքերս, ոտքերս էլ կանդալեցին, լայն սկոչով բերանս կապեցին, քացիներով սկսեցին հարվածել, հետո մի ոստիկան ասեց՝ «Մեռավ, մնաց վրեքներս, չխփեք». տուժող անձ

12/05/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական