Երկուշաբթի, Հունիսի 9, 2025
Ազգ
Advertisement
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Exif_JPEG_420

Exif_JPEG_420

Թերեզա Միրզոյանի հետահայաց ցուցահանդեսը

20/05/2022
- 20 Մայիսի, 2022, ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Մշակույթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Այնպես է ստացվել, որ քանդակագործուհի Թերեզա Միրզոյանի անունը պակաս հայտնի է մեր հանրությանը, քան նրա՝ հանրապետության տարբեր քաղաքներում տեղադրված աշխատանքները՝ «Սիրում է, չի սիրում» քանդակը եւ Հունան Ավետիսյանի կիսանդրին Երեւանում, «Ջուլհակուհի» մոնումենտալ քանդակը Գյումրիում, «Հայաստանում խորհրդային կարգերի հաստատման համար ընկած մարտիկներին» 12 մետրանոց հուշարձանը (Կ. Մեծատուրյանի եւ Գ. Ահարոնյանի հետ)՝ Սիսիանում: Միրզոյանի փոքրածավալ գործերից լայն ճանաչում է ստացել բալետի պարուհու ֆիգուրը («Սիլվա Մինասյան», 1956), որը խորհրդային տարիներին զանգվածային արտադրության էր դրվել Երեւանի հախճապակու գործարանում:

Թերեզա Միրզոյանի դիմանկարը, գործ՝ Ալեքսանդր Բաժբեուկ-Մելիքյանի (1948 թ.):

Թերեզա Միրզոյանի 1967 թ. ստեղծած «Սիրում է, չի սիրում» քանդակը, որ երկար տարիներ զարդարում էր Աբովյան-Թումանյան խաչմերուկը, 1990-ականների սկզբին վանդալիզմի զոհ դարձավ: Միայն 2012 թ. քանդակագործ Գետիկ Բաղդասարյանի մասնակցությամբ ձուլվեց քնարական նուրբ տրամադրություն կրող գործի նոր տարբերակը ու տեղադրվեց Աբովյան փողոցում: Ցավոք, Միրզոյանի՝ հրապարակային վայրերում գտնվող այլ գործեր եւս վանդալիզմի են ենթարկվել. գողացել են Մխիթար Հերացու բրոնզե կիսանդրին, Չարենցավան քաղաքի մուտքի հուշակոթողը, վնասված է «Ջուլհակուհին»…

Exif_JPEG_420

«Թերեզա Միրզոյան-100» հետահայաց ցուցադրությամբ Գաֆէսճեան արվեստի կենտրոնը հնարավորություն է տալիս ծանոթանալու քանդակագործուհու աշխատանքներին՝ իրենց բնօրինակ, անխաթար տեսքով: Ներկայացված հավաքածուի հիմնական մասը Միրզոյանի ընտանիքի սեփականությունն է. այն ներառում է Միրզոյանի՝ 1950-ականներից մինչեւ 2000-ականները ամենաբազմազան նյութերից արված աշխատանքները՝ կավ, գիպս, տուֆ, բազալտ, մարմար, ճենապակի, փայտ, բրոնզ, ալյումին եւ այլն: Դրանց բնորոշ են ոճական առանձնահատուկ ազգային մտածելակերպը, ավանդական եւ ժամանակակից մոտեցումների եւ ձեւերի զուգահեռ կիրառումը, կերպարային ընդհանրացումները:

Exif_JPEG_420

Ցուցահանդեսի գոհարներից է «Սիրում է, չի սիրում» քանդակի ավելի ուշ՝ 2002 թ. հրակավով արված տարբերակը. առավել ազատ կերպավորումը լրացուցիչ եթերայնություն, գեղագիտական հմայք է հաղորդում գործին: Յուրահատուկ մեկնաբանությամբ է արված «Մայր Հայաստան» փայտե քանդակը (1982), որտեղ մայրության խորհրդանիշը հարստացված է զավակի եւ մայր բնության ներկայությամբ: Թերեւս իր նախաուսուցիչ Ռոդենի (քանդակագործության ոլորտում տարածված երեւույթ է ժառանգորդությունը. այսպես, Միրզոյանը ժամանակակից վրացական քանդակագործության հիմնադիր Յակոբ Նիկոլաձեի աշակերտուհին էր, իսկ Նիկոլաձեն իր հերթին՝ Ռոդենի) հայտնի գործին հարձագանք է ստեղծվել «Մտածող կինը» (2001) քանդակը. ուշագրավ է, որ կյանքի վերջին տասնամյակներին, արդեն ազատ խորհրդային գաղափարախոսության կապանքներից, քանդակագործուհին հաճախ իր աշխատանքներում կիրառում է ոճաձեւային նորարարական լուծումներ՝ առավել դինամիկ, զերծ ռեալիստական արվեստի պայմանականություններից:

Խորհրդային տարիների նրա գործերից առանձնանում են բավական լայն թեմատիկ դիապազոնի, խորը կենսասիրությամբ ներշնչված մոդեռնիստական ստեղծագործությունները: Ազգային մոդեռնիզմի հաջողված օրինակ է «Թռիչքը» (1963): Եթե «Կժով աղջիկը» (1962) աղերսներ ունի գյուրջյանական ոճի հետ, ապա «Վերածնված Հայաստան» հուշարձանի մոդելում (1978) նկատելի են քոչարական տարրեր:

Կերտված մարմինները սլացիկ են եւ հաճախ՝ ստատիկ: Գերակշռում են ողջ բովանդակությամբ հայեցի, ազգային խառնվածքն ու աշխարհընկալումն արտահայտող գործերը («Զինվորի մայրը», 1985; «Սպասում», 1999), երբեմն՝ անսպասելի լուծումներով, ինչպես «Օրորոցայինը» (1999):

Փոքրածավալ պլաստիկ գործերն ավելի հարմոնիկ են եւ նուրբ, քան հաստոցային քանդակները. այս օրինաչափությունն են հաստատում Միրզոյանի երկու «Պիետաները»՝ փոքրածավալը (1993) եւ միջին չափերինը (1977): Հատկանշական է, որ եթե փոքրածավալ գործերը վերժամանակյա են, ապա մոնումենտալ աշխատանքները կրում են իրենց ժամանակաշրջանի դրոշմը (հայտնի է, որ մոնումենտալ հուշարձանների տեղադրումը որոշակի զիջումներ է ենթադրում պետական կամ հանրային մարմիններին):

Միրզոյանի կերտած կերպարներն աբստրակտ են, երբեմն՝ դեկորատիվ հնչողությամբ, քիչ են հանդիպում կոնկրետ անձնավորությունների քանդակներ (այդ բացառություններից է Ազգային պատկերասրահում պահվող բրոնզե «Պարող հայուհին» (1953), որի համար բնորդ է հանդիսացել «Ղարաբաղա նախշուն բաջի» Արեւ Բաղդասարյանը): Քանդակագործուհին նախընտրել է կերտել երեւակայական արարածներ կամ ընդհանրացված կերպարներ, ինչը նրա ստեղծագործական մոտեցման հիմքն է: Տպավորություն է ստեղծվում, որ քանդակներն արված են ոչ թե բնորդներից, այլ դրանք ավելի քանդակագործուհու ներաշխարհի ծնունդն են: Միրզոյանը հաճախ է անդրադարձել սիրո, պատանեկության, մայրության, ողբի թեմաներին:

Ցուցադրությունում մեկ ամբողջական պատ նվիրված է այլ արվեստագետների կողմից արված Միրզոյանի դիմանկարներին: Կուզեի առանձնացնել կնամեծար Ալեքսանդր Բաժբեուկ-Մելիքյանի հրաշալի գծանկարը, որին հաջողվել է որսալ երիտասարդ Թերեզա Միրզոյանի արտաքին եւ ներքին ամենագրավիչ հատկանիշերն ու ստեղծել մի հիրավի ուշագրավ գործ:

Թերեզա Միրզոյանը (Միրզոեւա) ծնվել է 1922 թ. ներկայիս Վանաձորում: 1939 թվականին ավարտել Է Թբիլիսիի Անդրկովկասյան ճարտարապետության ուսումնարանը, 1946-ին՝ գեղարվեստի ակադեմիան: 1946-1947 թթ. կատարելագործվել է Մոսկվայում՝ Վերա Մուխինայի եւ Նիկոլայ Տոմսկու մոտ: Դրանից հետո Երեւանի գեղարվեստական ինստիտուտի ռեկտոր Արա Սարգսյանը գնացքում պատահաբար հանդիպել է Միզոյանին եւ առաջարկել դասավանդել նորաբաց ինստիտուտում: 1947 թ. Միրզոյանը մանկավարժական աշխատանքի է անցել Երեւանի գեղարվեստա-թատերական ինստիտուտում (1975-2000 թթ.` քանդակագործության ամբիոնի վարիչ) եւ Փ. Թերլեմեզյանի անվան գեղարվեստի ուսումնարանում: 1949-ից մասնակցել է հանրապետական, միութենական եւ միջազգային ցուցահանդեսների, արժանացել կոչումների եւ պարգեւների: Եղել է բազում անվանի քանդակագործների (Բենիկ Պետրոսյան, Գետիկ Բաղդասարյան, Զավեն Կոշտոյան եւ այլն) ուսուցիչը:

Դստեր՝ գեղանկարիչ Անուշ Առաքելյանի հետ Միրզոյանը 2004 թ. ԱՄՆ-ում բաց է արել «Հրեշտակների վերադարձը» ցուցահանդեսը, որտեղ ներկայացված գործերը ստեղծել էր տեղում՝ ընդամենը երեք ամսում: Քանդակագործուհին կյանքից հեռացել է 2016 թ. օգոստոսի 7-ին:

Բացի Հայաստանից, Միրզոյանի մոնումենտալ քանդակները տեղադրված են Ռուսաստանի եւ Ղազախստանի տարբեր քաղաքներում, իսկ մանրաքանդակներն ընդգրկված են պետական եւ մասնավոր հավաքածուներում:

Յուրաքանչյուր երկիր կարող է հպարտանալ այսպիսի ուրույն ձեռագիր ունեցող, ստեղծագործական բովանդակալից աշխարհ կերտած արվեստագետով, որի գործերը արժանի են ներկայացվելու մշակույթի համաշխարհային կենտրոններում:

ԱՇՈՏ ԳՐԻԳՈՐՅԱՆ

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

Արարատ Միրզոյանը Վաշինգտոնում չի բարձրացրել Արցախի կարգավիճակի և ազգերի ինքնորոշման իրավունքին վերաբերող հարցեր. Սուրեն Սարգսյան

Հաջորդ գրառումը

Հայկական շաբաթ եւ չարենցյան գիտաժողով Պիոմբինոյում

Համանման Հոդվածներ

6 հունիսի, 2025

«Գազայում վիճակն ավելի վատ է, քան դժոխքը Երկրի վրա»

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Կանգ առե՛ք

06/06/2025
Բեռնի համաժողովում Ամենայն հայոց Գարեգին Երկրորդ կաթողիկոսը ելույթի պահին իր հայացքն ուղղում է Եկեղեցիների համաշխարհային խորհրդի նախագահ Ռիտա Ֆամոսին: Լուսանկարը՝ ref.ch կայքի, հեղինակ՝ Ivars Kupcis WCC
6 հունիսի, 2025

Բեռնի համաժողովի նպատակը՝ հայացք ԼՂ  հակամարտությանը, այն չպետք է վերանա հանրային գիտակցությունից

06/06/2025
6 հունիսի, 2025

Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում տեղի ունեցավ Գերագույն հոգեւոր խորհրդի ժողով

06/06/2025
Հաջորդ գրառումը

Հայկական շաբաթ եւ չարենցյան գիտաժողով Պիոմբինոյում

Արխիվ

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Վերջին լուրեր

ԿԱՐԵՎՈՐԸ

Եկեղեցին պետք է ունենա նորընտիր Կաթողիկոս, ում բարեվարքությունը կաթողիկոսական ընտրություններից առաջ ստուգված եւ հաստատված կլինի. Փաշինյան

09/06/2025

Փաշինյանի կաթողիկոսահալած գրառումները շարունակվում են՝ ավելի ընդգծելով նրա՝ քննադատություններին անձնական կոմպրոմատներով, շանտաժով ու ծամոնային հիվանդագինությամբ պատասխանելու ոճը։ Նրա նոր գրառումը...

ԿարդալDetails

Ժողովրդին ոչ թե եկեղեցին պետք է վերադարձնել, այլ ժողովրդից գողացված տունը, հողը, արժանապատվությունն ու պատիվը

09/06/2025

Սահմանագոտում գտնվող 802 տարեկան Խորանաշատի վանքը քանդվում է. Ոսկան Սարգսյան

09/06/2025

7 տարվա ընթացքում ոչինչ չեն կարողացել ստեղծել, միայն մահ եւ ավերածություններ են սփռել. Ստեփան Դանիելյան

09/06/2025

Հայ Եկեղեցու ներկայիս կացությունը հարկ է քննարկել նաև առաջիկա սահմանադրական փոփոխությունների համատեքստում․ Գևորգ Դանիելյան

09/06/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական