Շաբաթ, Մայիսի 10, 2025
Ազգ
Advertisement
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

Աղմուկը՝ կյանք

20/05/2022
- 20 Մայիսի, 2022, ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Կերպարվեստ, Մշակույթ
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Արթուր Հովհաննիսյանի անհատական ցուցահանդեսը

Ժամանակակից հայ կերպարվեստի զարգացման, հայ նկարիչների գործերը հանրայնացնելու, միջազգայնացնելու մեջ մեծ ներդրում է ունեցել Հենրիկ Իգիթյանը: Որպես արվեստաբան նորին միտված, նորի որոնող, օժտված էր նախաձեռնողական, կազմակերպչական տաղանդով, ինչը լավագույնս դրսեւորվեց մշակութային մեր կյանքում կարեւորագույն դեր ունեցող երկու հաստատության` Գեղագիտության ազգային կենտրոնի հիմնադրումով` 1978 ֊ին ՝ իր նշանակությամբ, տեսակով առաջինը խորհրդային տարածքում եւ Ժամանակակից արվեստի թանգարանի բացումով, 1972 թվականին:

Հենրիկ Իգիթյանի 90 -ամյակին նվիրված Գեղագիտության ազգային կենտրոնի ցուցասրահում բացված գեղանկարիչ Արթուր Հովհաննիսյանի անհատական ցուցահանդեսը նաեւ խորհրդանշական էր: 1997 թվականին, 25 տարի առաջ այդ նույն օրը, նույն վայրում հիմնավերանորոգված սրահի առաջին ցուցահանդեսը Հենրիկ Իգիթյանը վստահեց 13 -ամյա Արթուրին՝ տեսնելով իր սանի տաղանդը եւ կանխազգալով հաջող ընթացք:

Արթուր Հովհաննիսյանը այսօրվա մեր կերպարվեստում առանձնանում է հաստատուն ձեռագրով, ասելիքի հստակ ուղղվածությամբ: Արվեստագետ, որ, ինչպես Գեղարվեստի պետական ակադեմիայի ռեկտոր Արամ Իսաբեկյանը բնութագրեց` համեստ, զուսպ, նպատակային եւ որպես դասախոս նույնպես պատասխանատու, գտել է մեր այս դժվար, խառը օրերին բովանդակություն, իմաստ հաղորդող թերեւս եզակի միջոցը`ստեղծագործելը, երբ նկարիչը, արվեստագետը ինքն իր հետ է, երբ միջավայրի, աշխարհի ազդակները շոշափում է չմիջնորդված, անմիջականորեն: Մխիթարական միակ բանը, որով հնարավոր է հաղորդակցվել, կամրջվել ուրիշներին, օտարին, դուրս գալ մտքի սահմանափակությունից, որը լճացնում, կանգնեցնում է ամեն առաջընթաց, մեկուսացնում մեզ համընդհանուրից: Ցուցահանդեսի համադրող, արվեստաբան Օվսաննա Քարամյանը նկարների եւ դիտորդի միջեւ հաղորդական ջերմության ստեղծողն էր. «Արթուր Հովհաննիսյանի հանդարտ, բայց եւ սաստիկ հուզող վրձինը տանում է մարդկային խառնվածքի տատանվող ճամփաներով եւ ամեն անգամ մտորումների նոր ալիք է բարձրացնում՝ ստիպելով գտնել նոր պատասխաններ եւ մոտեցումներ:

Արտաքուստ կտավը լուռ է, սակայն ամեն պատկերի մեջ լսելի է գործողության աղմուկը, մարդկանց շնչառության շշուկը եւ նույնիսկ չերեւացող քամու ձայնը: Յուրաքանչյուր աշխատանք ճակատագրի պատմություն է, կյանքի չդադարող ընթացք, որ մի ակնթարթ հագեցրել է նկարչի կտավը», ֊ գրում է նա:

Պարտքի, պատասխանատվության, երախտագիտւթյան զգացումը փնտրված ու միշտ գնահատված որակներից են մարդու, ինչպիսին էլ որ լինեն ժամանակները, որքան էլ սորուն, կեղծ լինի իրականությունը: «Երբ ինձ հարցնում են, ո՞րն է եղել իմ ամենակարեւոր ցուցահանդեսը, ես պարտադիր նշում եմ Գեղագիտության ազգային կենտրոնի իմ առաջին ցուցահանդեսը, որ կազմակերպեց Հենրիկ Իգիթյանը: 90 ֊ ականների ծանր տարիներին նրա ներկայությունը, քաջալերանքը, վստահությունը իմ եւ մեր ընտանիքի համար շատ կարեւոր էր:

Երբեւէ որտեղ էլ ցուցադրվեմ, ինչպես մինչեւ օրս, գիտեմ, որ մի օր վերադառնալու եմ այս կենտրոն` հիշելով, վերհիշելով Հենրիկ Իգիթյանի կերպարը, նրա ներդրումը իմ` որպես արվեստագետի ձեւավորման գործում»:

Արթուր Հովհաննիսյանի նախասիրություններից մեկը` կտավի մասշտաբայնությունը հնարավորություն է տալիս կերպարային առավել ծավալումների, նրանց ընդգծված արտահայտությունների: Ցուցադրության ` «Աղմուկի միջով» խորագիրը նկարների համար խիստ բնութագրական է: Աղմուկը կյանքն է՝ դուրսը, փողոցը, մարդիկ՝ իրենց առտնին հոգսերի, սովորական զբաղվածությունների մեջ: Հարթ տարածությունների վրա նրա կտավների հերոսները՝ հիմնականում պարզ մարդիկ, երիտասարդներ, գործողությունների մեջ են: Աղմուկ է, կյանքն է մարդկային` անընդհատ շարժման մեջ: Նկարիչն անդրադառնում է քաղաքային միջավայրի տարբեր երեւույթների, իրերի, առանձին մարդկանց ու մարդկանց խմբերի միջոցով փորձում զգալ իրականությունը, որտեղ ապրում ենք մենք, փորձում այնտեղ տեսնել նաեւ իրեն, հասկանալ ու արտահայտել կյանքն ինչպես որ է: Այս տպավորությունների մեջ ամբողջանում է աղմուկը, այսինքն կյանքը. այն կարող է լինել հասարակ մի դերձակ կամ վարսահարդար, լքված մի տրամվայ, որի դատարկ վագոնները, անթափանց ապակիները մի շրջանի ավարտի նշան են, փարիզյան տաճարի որեւէ ֆրագմենտ, մի փողոց, սրճարան:

Իմ ուշադրությունն առավել գրավեց երկու աշխատանք, կողք կողքի՝ որտեղ նկարիչն իր մտորումները, վերաբերմունքն արտահայտելու համար ընտրել է պարը որպես շարժում, որպես գործողություն, որպես կյանքի` միմյանցից շատ տարբեր ձեւեր: «Ազգային պար» եւ «Հանգստության պար»` միմյանց որքան հակադրվող, նույնքան լրացնող աշխարհներ: Երկուսն էլ` մոնոխրոմային՝ մուգ կարմրի, կապույտի գերակայությամբ: Երկրորդի ֆիգուրայնությունը հակադրության մեջ է առաջինի աբստրակտ, խառը վիճակներին: Տրամադրությունների ակնհայտ տարբերությամբ այս երկու գործերը ասոցացվում են մարդու զգայական աշխարհի շարունակական փոփոխություններին, նրա ներքին բնույթի` մի կողմից հանդարտության, ներդաշնակության ձգտումին, մյուս կողմից ` ընդվզում- պայքար- իրարամերժությանը, քաոտիկ վիճակների. գուցե նաեւ այսօրվա մեր իրականության արտացոլա՞նքն է:

Դուրսը` արտաքին աշխարհը, հակադրության մեջ իր բնական վիճակով հանդարտության ձգտող ներքին իրականությանը. այսինքն` ենթագիտակցական պայքար ներսի ու դրսի:

ՄԵԼԱՆՅԱ ԲԱԴԱԼՅԱՆ

Հ.Գ. – Արթուր Հովհաննիսյանը մասնակցել է բազմաթիվ ցուցահանդեսների Հայաստանում եւ արտերկրում (Նյու Յորք, Փարիզ, Վենետիկ, Բեյրութ, Ստամբուլ, Կիեւ, Սինգապուր, Աստանա, Բոստոն, Թբիլիսի, Մոսկվա, Քուվեյթ, Պեկին), համագործակցել է աշխարհի տարբեր ցուցասրահների հետ, համատեղ նախագիծ ունի գերմանացի նշանավոր կինոռեժիսոր Թոմ Թիքվերի հետ:

2006 ֊ին նա արժանացել է ՀՀ նախագահի «Երիտասարդական» մրցանակին:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

Իսահակյանի երկերի հերթական ժողովածուն ընթերցողի սեղանին է

Հաջորդ գրառումը

Արեւմտահայերենը նոր ծիլեր է տալիս

Համանման Հոդվածներ

2 մայիսի, 2025

Խզումը խորանում է

02/05/2025
2 մայիսի, 2025

Տնտեսաքաղաքական նույն կարծրապատկերով

02/05/2025
2 մայիսի, 2025

Իրավունք ունե՞նք մեր ցեղասպանված նախնիների ձայնը չդառնալու

02/05/2025
2 մայիսի, 2025

Իրանի նախագահի այցը Բաքու՝ Ադրբեջան-Իսրայել հարաբերությունների ակտիվացման ֆոնին

02/05/2025
Հաջորդ գրառումը

Արեւմտահայերենը նոր ծիլեր է տալիս

Արխիվ

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Վերջին լուրեր

ԿԱՐԵՎՈՐԸ

Փաշինյանն ի՞նչ զգաց, երբ Կարմիր հրապարակով անցավ ադրբեջանական զորախումբը, իսկ հայկական զորախումբ չկար

10/05/2025

Եգիպտական բանակից մինչև ադրբեջանական՝ 11.500 զինվորական է այսօր անցել Մոսկվայի Կարմիր հրապարակով՝ որպես Հայրենական մեծ պատերազմում հաղթանակ տարած ազգային գվարդիաների...

ԿարդալDetails

Պեկինը և Մոսկվան խոստացել են խորացնել իրենց ռազմավարական գործընկերությունը` հակադրվելով ԱՄՆ քաղաքականությանը

09/05/2025

Հայաստանի ժուռնալիստների միությունը հետևողական է լինելու Լիլիթ Աղեկյանի շուրջ տեղի ունեցող գործընթացների նկատմամբ․ հայտարարություն

09/05/2025

Շուշին իսլամացվում է. ԼՂ փախստականների իրավապաշտպան միություն

09/05/2025

ԵԱՀԿ-ում Հայաստանի, Ադրբեջանի, Ռուսաստանի և ևս 7 երկրի պատվիրակությունները համատեղ հայտարարություն են տարածել

09/05/2025
logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2024 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական