Ուրբաթ, Նոյեմբերի 21, 2025
Ազգ
Wildberries
Wildberries-ը նվազեցնում է միջնորդավճարը այն վաճառողների համար, ովքեր ապահովում են արագ առաքում մինչև գնորդ
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
Ազգ
Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները

ՍՈՒՔԻԱՍ ԹՈՐՈՍՅԱՆ. «ԵՍ ՎԵՐՋԱԿԵՏ ՉԵՄ ԴՆՈՒՄ»

05/09/2013
- ԱԶԳ շաբաթաթերթ, Սեպտեմբեր, 2013
Կիսվել ՖեյսբուքումԿիսվել ԹվիթերումՈւղարկել Տելեգրամով

Զրուցեց ՄԱՐԻԵՏԱ ԽԱՉԱՏՐՅԱՆԸ

Սուքիաս Թորոսյանին` Տոտոյին շատերն են ճանաչում: Ոմանք` որպես երգիծանկարչի, ուրիշները նրա հետ ծանոթացան հայոց գրատպության 500-ամյակի առիթով Նկարչի տան` հայոց այբուբենի տառերը գեղանկարչությամբ շնչավորած հրաշալի նկարների ցուցահանդեսով: Ուրիշները ներկա են եղել նրա բեմադրած օպերային ներկայացումներին: Մի արվեստագետ, որը թվում է` միավորում է իրար այնքան հակընդդեմ ռեժիսորին, գեղանկարչին, երգիծանկարչին, եւ ինչու չէ` իսկապես հումորով մարդուն: Նրա հետ զրույցը միշտ էլ անսպասելի շրջադարձեր է ունենում, սովորաբար զրույցից հետո միշտ մտածում ես, որ նա ասում էր մակերեսին, լեզվի վրա եղածը, իսկ խորքում եղածն իրեն է պահում: Երգիծանկարիչների ընկերակցության նախագահի, նկարչի եւ ռեժիսորի հետ այս մի զրույցից որոշ պատառիկներ ընթերցողին ներկայացնելով` հուսով ենք ոչ թե հետաքրքրություն ստեղծել արվեստագետի անձի հանդեպ, այլ, ընդհակառակը, նրա ներսում եղած հետաքրքրականը փոխացել եւ մտորել նրա մատնանշած պրոբլեմների շուրջը:


– Ներքաղաքական լրագրությանը զուգահեռ` քաղաքական երգիծանկարչությունը թվում է ինքնուրույն մի բան, համենայն դեպս` «Ազգ»-ում. որպես քաղաքական երգիծանկարի հեղինակ ի՞նչ ես մտածում քաղաքականության մասին:

– Ինձ համար քաղաքականության մեջ ոչ մի նոր բան չկա` ամեն ինչ արդեն ասվել է վերջին քսան տարում, ամեն ինչի մասին գրվել է: Բայց մենք հետեւողական չենք. մի բանն ասվում ու մնում է օդում` չենք խորանում, չենք հասնում հարցի լուծմանը: Որ շատ է ասվում նույն բանը` կապած շան հաչոցին է նմանվում: Եթե ուսումնասիրենք` ի՞նչ է գրվել մի քսան տարի առաջ, դրանք ի հայտ բերենք, դա բավական է պատկերացնելու համար մեր ապագան… Քաղաքական երգիծանկարիչներից էսօր երկու-երեքն են մնացել ընդամենը, նրանք էլ նույնը կասեն:

– Մի վեց-յոթին միայն ես եմ ճանաչում, ուզում ես կռվեն հե՞տդ…

– Չէ, ես անգամ գումար էի ստանում մի թերթից, որ չնկարեմ, իսկ ավելի շուտ` նկարում էի, չէին դնում թերթում: Ինձ թվում է` ավելի լավ է գումար չստանամ… Իսկ շատ-շատ երգիծանկարիչներ հիասթափվեցին-հեռացան մամուլից, որովհետեւ մարդիկ նեղանում են երգիծանքից: Երգիծանկարի դեպքում հերքում չկա, չէ՞, օրենքներով, շատ-շատ պատասխան պետք է գրես երգիծանկարով: Ուրեմն ինչ, հերքում պահանջողը պիտի ուզի, որ նկարածիդ հակառակը նկարե՞ս` ավելի ծիծաղելի կստացվի…

– Վիրավորանքի եւ զրպարտության մասին օրենքի կետը ձեզ վրա էլ է տարածվում…

– Տարածվում է` եթե նկարելով ես արել, պետք է նկարելով էլ ներողություն խնդրես: Մի անգամ եղել է` այդ ժամանակ «Առավոտ» թերթում էի աշխատում: Դատարանի հետ կապված նյութ էի արել, դատավորը շատ էր նեղացել, ասել էր` դատի կտա ինձ էլ, թերթին էլ, ու պետք է հերքվի: Ես հակառակ իմաստով նկարեցի` էս անգամ ավելի էր նեղացել…Բայց … էլ չդիմեց հերքման պահանջով, հասկանալով, որ խորանալ չի կարելի…

Բայց հետո այդ երգիծանկարն ուղարկեցի Բելգիայի մի ցուցահանդեսի եւ առաջին մրցանակ ստացա` ինքնուրույն կյանք էր ստացել նկարը դատական համակարգի մասին թեմայով: Սա է ամենակարեւորը` որ երգիծանկարն անկախ օրվա թեման լինելուց` հետագա կյանք ունենա: Դա ոչ միայն երգիծանկարին է վերաբերում, այլեւ հավասարապես նաեւ լրագրությանը:

– Քո երգիծանկարչությունն, այդպիսով, լրագրության մաս ես համարում փաստորեն…

– Ինչ-որ մի տեղ համարում եմ, որովհետեւ երգիծանկար որ ասում են, հո չի նշանակում, թե միայն պետք է նայես ու ծիծաղես: Կարող է զուտ գրաֆիկական լուծում լինի` եթե նյութի մեջ պետք է իմաստ լինի, նկարածիդ մեջ էլ պետք է իմաստ լինի:

– Քո կարծիքով` ինչ որ անում ես` բարությա՞մբ ես անում:

– Նայած ինչ աստիճանի զայրացած կլինեմ նյութի վերաբերյալ: Եթե ես մտածեմ, որ պետք է ոչնչացնեմ, այսինքն` ոչնչացնել էն իմաստով, որ պետք է կոնկրետ էդ արատը ոչնչացնել, արմատախիլ անել, կարող է եւ ծայրահեղացված դրսեւորում լինի իմ նկարում, կամ հակառակը, եթե տեսնում ես ուղղվող, շտկվող բան է` շատ բարի ես լինում: Սա երգիծանք է: Ընդհանրապես` աշխատում եմ շատ քիչ սարկազմ մտցնել, միշտ թողնում եմ երկրորդ, մտածելու տեղ տվող շերտը: Եթե շատ ճակատային ես տալիս` կանաչը` կանաչ, սեւը` սեւ, հիմարը` հիմար, անհետաքրքիր է, որովհետեւ մի փոքր պետք է տեղ թողնես մտածելու-համեմատելու, խորհելու: Ես բազմակետ եմ դնում փաստորեն նկարների վրա, որովհետեւ վերջակետով հարց չի լուծվի: Երեւի դրա համար իմ նույն նկարի վերաբերյալ եթե հարյուր հոգու հարցնեք, հարյուրն էլ տարբեր ձեւով կմեկնաբանեն: Ինձ թվում է` դա առավելություն է:

– Ամեն օր կարելի է լսել, որ թերթը մեռնում է, ինտերնետի դար է, եւ այլն, իսկ երգիծանկա՞րը, որը նույնպես ավելի տպագիր մամուլի հետ է կապվում: Չնայած կան կայքեր, որ լավագույնս օգտվում են ժանրից, բայց թղթի, մատիտի, գրիչի խնդիրը կարծես վերանում է այս դեպքում…

– Տեխնոլոգիաներն էսօր թույլ են տալիս հեշտ միջոցներով ստանալ արդյունքներ: Երբ հեշտ ես ստանում, շատ երկար չես մտածում, այստեղից այնտեղից կպցնում ես իրար` նյութ լինի, թե երգիծանկար: Արագություն, այո, լինում է, բայց կորցնում ես շատ կարեւոր բաներ, եւ ասելիքդ մինչեւ վերջ չես կարողանում ասել: Շատ հպանցիկ, թեթեւ, կեսակնարկային` էս տեսակ մի բան ես ստանում: Սինթեզատորը կարելի է սեղմել եւ ստանալ երաժշտություն, բայց դա քոնը չի լինի մի տեսակ: Փորձել եմ` չի գոհացրել, դաստիարակվել եմ թղթի հետ շփման եւ փոխհարաբերության հենքով, թեեւ առաջիններից մեկն եմ Հայաստանում համակարգիչ գնել 1991 թվականին դեռ, բայց թղթի հետ կենդանի շփման արդյունքում ծնված գործը մի ուրիշ բան է: Երգեհոնը մեծ գործիք է, ոնց էլ նվագես` երաժշտություն կգա, բայց երգեհոնով Բախ լսելն է, չէ՞, երանությունը: Այնպես որ` համակարգչային նկարչությունը համարում եմ երեխայական զվարճանքի պես մի բան, կգա մի պահ` կհագենան, կհասկանան, որ դա «շարիկ գլորելու» պես մի բան է, ժամանակը մեռցնող, բան չասող, մի քիչ դմբոյացնող: Էն է` կայքերից արդեն հիասթափվում են, ֆեյսբուքյան ընկեր-ընկերուհիներն իրարից նեղանում են, գաղտնիքներն ի հայտ են գալիս: Այնպիսի զգացողություն է` կարծես ամեն ինչն է դեկորատիվ բնույթ ստանում` ուտելիք, հագնելիք, գիտություն: Էդ շրջանն էլ կանցնենք, ու ինձ թվում է, որ նորից կգա հոգեւորի սովն ու ծարավն զգալու ժամանակը, ու անկախ մեզանից` ենթագիտակցությունը կթելադրի, որ մենք անդրադառնանք հոգեւորին: Ես գերադասում եմ հոգեւոր ասելիքը, այդ տեսակ արվեստի զինվորն եմ: Չի գնահատվում, քիչ ենք փող աշխատում, ինձ թվում է` դա երկրորդական խնդիր է, որովհետեւ քիչ մարդկանց վրա է պահվում հոգեւորը` երաժշտությունը, նկարչությունը, գիրքը, գրականությունը, գիտությունը:

– Տարիներ շարունակ նույն ձեւի մեջ նկարելը (երգիծանկարը նկատի ունեմ) չի՞ սպառում քո ներսի կերպարները, չե՞ս հոգնում:

– Ես անբուժելի լավատես եմ. ամեն բանին ոչ թե վատ հայացքով, վայ-վույով եմ նայում, այլ… Բժիշկը որ մարդուն նայում է` ավելի շատ նրա հիվանդություններն է տեսնում, չէ՞, մոդելյորը հագուկապին է նայում, վարսավիրը` մազերին, ես էլ մարդու ծիծաղելի կողմերն եմ նկատում` արհեստ է: Մի խոսքովՙ օրվա մեջ 10 երգիծանկար կարող եմ անել, ու դրանից հետո գուցե մի քիչ հոգնեմ: Կերակուրի նման բան է:

– Անցնե՞նք մյուս ոլորտներին…

– Ոզնիների թատրոնի հիմնադիրը ես եմ եղել` Վարդան Պետրոսյան, Վահրամ Սահակյան` էդ խմբի,1983-ին ավարտեցինք գեղարվեստաթատերական ինստիտուտը: Երրորդ կուրսից նկարիչներից բաղկացած մի փոքր թատրոն ունեի, եւ մի քանի դերասան` Մազմանյանը, Քրիստ Մանարյանը մեզ մոտ են եղել: Բեմադրություններ էի անում, մեզ նույնիսկ առաջարկեցին տեղափոխվել ռեժիսորական բաժինը: Արդյունաբերական գրաֆիկայի բաժինն եմ ավարտել:

Լենինգրադում, Ռեպինի անվան ակադեմիայում էի սովորում մեծ սիրով եւ մեծ հույսերով, որ պետք է աշխարհը գրավեմ, բայց սյուրռեալիզմի համար ինձ հանեցին այնտեղից: Դեռ լավ է` քաղաքական հոդվածներ վրաս չգրեցին` տասնութ տարեկան չկայի, բոլոր գնահատականներս «հինգ» էին, կոմպոզիցիայից ընդհանրպես գնահատական չկար դրած, «հինգը» քիչ էին համարում…

– Տարիների ընթացքում ո՞վ է հաղթել` դերասանը, ռեժիսորը, նկարիչը:

– Լեոնարդո դա Վինչին եւ քանդակագործ էր, եւ ճարտարապետ էր, եւ բժիշկ էր: Երբ հարցերին մոտենում ես համալիր լուծում տալու տեսակետով, տեսնում ես, որ միայն կտավը, նկարը չի բավարարում, պետք է արտահայտելու նաեւ ուրիշ ձեւեր գտնես: Երգիծանկարին զուգահեռ գեղանկարիչ միշտ եղել եմ: Այսօր գեղանկարիչներն ավելի շատ են երգիծական նկարչություն անում. դե ասա` եթե դեֆորմացված դեմքեր են անում, իբր կրեատիվը հիմիկվա, մենք էլ աշխատում ենք նորմալ նկարել, սա կատակ չէ՞: Երբեմն մեր նկարիչների գործերը նայում ու չես հասկանում` որտե՞ղ է վերջանում երգիծանքը, որտեղ սկսում գեղանկարը կամ գրաֆիկան: Մի հատ մեծ կոկտեյլ են սարքել-ասում են` սա արվեստ է: Ճանապարհներից մեկն է, որ կարող է մի նոր արդյունք տալ գուցե, աշխարհն է դրան գնում: Առաջին անգամ բեմում որ նկարում էի ներկայացման մեջ` զարմացրել էի: Հիմա դա աշխարհում անում են: Բայց երբ դա արհեստ է դառնում` ներկայացումը կարող են փակել արդեն:

– Ինչ-որ դառնություն նկատեցի:

– Հա, իմ ճշմարտությունը, բարությունը, լավատեսությունը մեկ-մեկ խանգարում են ինձ: Էդ տեսակ մարդիկ կան, էլի, էն որ ասում են` լեզուն (իմ դեպքում` գրիչը) չի կարողանում պահի: Այ, եթե ես հանդուրժողական լինեմ, մի բան տեսա` լեզուս ու գրիչս ինձ պահեմ ու չնկատելու տամ` գործերս լավ կլինեին:

– Գործերդ լավ չե՞ն:

– Շատ լավ են` իմ ձեւի մեջ:

Շատը գիտե՞ս որն է` որ չեն եկել ու դիտել իմ ներկայացումը, բայց գովել են մամուլում: Սա ինձ համար վատ է: Ավելի լավ է` գան-վատը գրեն, բայց չնայելով չգրեն:

Դե` ես ծնվել եմ օպերայում, երկուսուկես տարեկանից հայրս տարավ` «Մադամ Բատերֆլայ» ներկայացման մեջ խաղացի, այն ժամանակ աշխարհահռչակ երգչուհի Բիեշուն էր եկել.. եւ լացացրեցի բոլորին, ինչպես ասում են` բոլորը հուզված էին, լացում էին, ասում էին` էս երեխեն ծնվել է բեմի համար, ու մնացի այնտեղ մինչեւ հիմա: «Ռաբիս» ասված երաժշտությունը չեմ կարողանում լսել, որովհետեւ փոքր ժամանակից օպերային երաժշտություն եմ լսել: Երբ օպերային երաժշտություն եմ լսում` կարող է հուզվեմ եւ լաց լինեմ:

Տատիս քույրերը եղել են Ֆելեկյան քույրերը, որոնք Ստամբուլում շատ հայտնի դերասանուհիներ էին` Տոտո Քարաջա բեմական անունով. նրանցից մեկը երգիծանքի մեծ դերասանուհի էր, որի մահվան օրը նույնիսկ կառավարությունը սգո օր հայտարարեց: Գենետիկ խառնվածք գոյություն ունի:

– Հա, դերասանը մեջդ նստած է` առօրյա կյանքում անընդհատ մենք տեսնում ենք…

– Ես հինգ օպերային ներկայացում եմ իրականացրել: Ուսանողական տարիներից սկսած` մեկն արել եմ, հետո «Գավիթ» թատրոն եմ ունեցել, «Ազգ»-ին կից է եղել, ուղիղ մեկ տարի խաղացել ենք: Վերջին տասն տարվա ընթացքում հինգ ներկայացում եմ բեմադրել. «Մադամ Բատերֆլայ» կամ Պուչինի` «Չիո չիո սան». համ ռեժիսորն էի, համ զգեստների նկարիչը, այսինքն` բեմադրիչն ու նկարիչ-բեմադրիչը, կոնցեպտուալ ամեն ինչ իմն էր:

Նորարություն էր, որովհետեւ փոքր բեմում` երկու մետրը երկու մետրի վրա բեմադրելը ֆիլհարմոնիկ սրահում դժվար է, բայց դա լիարժեք ներկայացում էր: Առաջինն այնտեղ երգել է Իրինա Զաքյանը, չտեսնված անցավ. երկրորդը` Լեոնկավալոյի «Պայացներ» օպերան էր` Հայաստանի պետական ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի հետ Արամ Խաչատրյան սրահում, ֆիլհարմոնիկի ավելի ընդլայնված կազմով: Հետո Վերդի, «Ռիգոլետտո» բեմադրեցի արդեն օպերային թատրոնում, նույն տարին. երեք ամսվա մեջ ես երկու ներկայացում դրեցի: Եվ քանի որ Հայաստանում հաջողությունները չեն ներվում, իմ հաջողությունը նույնպես չներվեց, ու միանգամից փակվեց խոսակցությունը ներկայացումների շարունակման վերաբերյալ: Մեկ տարվա ընթացքում երեք ներկայացում ես տալիս այն դեպքում, երբ օպերային թատրոնը վեց տարվա մեջ մի ներկայացում չի տվել:

Գործ անելը քիչ է: Դու պետք է հասկանաս, որ գործ ունես պետական հսկա ապարատի հետ, կա նախարարություն, կա տնօրենություն, մի ապարատ, որի ամբիցիաները կարծես մի փոքր դու ոտնահարում ես: (Քանի որ) ավելի լավ, արագ եւ էժան ես անում…

Երբ իմանում են` ինչ գներով եմ արել, ծիծաղում են:

Չայկովսկու «Շչելկունչիկը» արեցի, որը նկարչությամբ է ուղեկցվում. երաժշտություն, խոսք, որը պատմում էր երեխաներին հեքիաթի մասին, եւ պատկերացրեք` ամբողջ էկրանով մեկ Սուքիասի նկարչությունն էր ցուցադրվում, կենդանի նկարչություն, ոչ թե տեսագրված: Ամեն նոր տարվա շեմին երկու-երեք ներկայացում անում ենք: ՀՀԿ-ն երկու տարի պատվիրում է մեկ ներկայացում, որ իրենք գան-նայեն, իրենց կանայք գան, իրենց երեխաները գան: Այսինքն` ամեն ինչ կորած չի, պարտադիր չէ, որ իրենք գան` առաջին դեմքերը, եթե իրենց երեխաները, կանայք գալիս են` նշանակում է ինչ -որ բան չի մեռնում:

– Ի՞նչն է խնդիրն ուրեմն:

– Մտքիս մեջ բոլոր ներկայացումները բեմադրել եմ, իրե՛նք խնդիր ունեն, իրե՛նք չեն տեսել իմ ներկայացումները: Պետք է գումար տրամադրեն, որ անեմ: Նախարար Հասմիկ Պողոսյանի մոտ էի, շատ լավ ընդունեց` էս տարի Վերդիի «Ռիգոլետտո» օպերան եմ անում , Վերդիի երկուհարյուրամյակն է, նոր ընթերցում է, նոր մեկնաբանություն է, եռաչափ` 3D գրաֆիկայի էլեմենտներ եմ օգտագործում: Այսինքն` նոր տեխնոլոգիաները մտցնում եմ դասական երաժշտության կոնցեպցիայի մեջ, եւ շատ հետաքրքրական է ստացվում: Գտնում եմ, որ որոշ օպերային ներկայացումներ կան, որոնցում կարելի է էքսպերիմենտներ անել, ժամանակակից սարքել, որովհետեւ նրանք ստեղծված են համամարդկային թեմաներով եւ այսօրվա հետ էլ համահունչ են: Բայց կան օպերաներ, որոնց հետ այդպես վարվել չի կարելի: «Ռիգոլետտոյի» հետ կապված հասել ենք նրան, որ գումարը պետք է գտնենք, նախապատրաստական բոլոր աշխատանքներն արել ենք, ընդամենը հիսուն հազար դոլարին համարժեք գումար է մեզ պետք: Յուրաքանչյուր օպերային ներկայացման ծախս սկսում է հարյուր հազարից: Եվ միլիոնների է հասնում: Երգելու է Հովհաննես Այվազյանը (հիմա Մարինյան թատրոնի գլխավոր դերակատարներից է, միեւնույն ժամանակ Կանադայում է երգում, իսկ ժամանակին ես եմ նրան տարել երգելու), որ բավականին ուրախացնող հաջողություններ ունի:

Հոկտեմբերի վերջին-նոյեմբերի սկզբին պատրաստ պետք է լինի:

Շատ մեծ դեր կատարեց Հայաստանի ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի գլխավոր դիրիժոր եւ գեղարվեստական ղեկավար Էդվարդ Թոփչյանը: Հայաստանում երաժշտական արվեստը կա, գոյություն ունի` կարող եմ համարձակ ասել, եւ, ընդհանրապես` մենք ունենք հրաշալի երգիչներ, հրաշալի նկարիչներ, հրաշալի նվագավարներ, երգչախմբեր, պարարվեստի ներկայացուցիչներ, բայց չունենք թատրոն` օպերա, իսկ սա մառազմ է: Ունես լավ երգիչ, բայց չունես թիմ, մեզ մոտ որեւէ բան համակարգված չի, բավականին երկար ժամանակ օպերայում որեւէ ներկայացում չի գնացել-բեմադրվել: Մի «Սայաթ Նովա» գնաց նախանցած տարի, երեք տարի չարչարվելուց հետո: Այսօր ունենք «Սպարտակը» բեմադրված` շատ թանկ ներկայացում, եւ «Աիդան»: Ես չեմ քննարկում մեծ ծախսերով ներկայացումները, որ էս փոքր երկիրը հինգ-տասը տարին մեկ կարող է իրեն թույլ տալ: Արտերկրում շատ ֆիրմաներ կերազեին լինել օպերային թատրոնի հովանավորներ, դա հեղինակավոր, բարձր բան է համարվում:

– Մտայնությունը հիվա՞նդ է մեզ մոտ: Մի երգիչ են կանչում, ֆոնոգրամայի տակ երգում է, հինգ հազար դոլար փող են տալիս…

– Իմ ներկայացումը հինգ հազար դոլարով եմ արել:

Ինչը կփոխի՞ մտայնությունը: Օպերային արվեստի համար պետք է ունենաս մի հասարակություն, որի էլիտմասը կձգտի գնալ այնտեղ, ուրեմն եւ` հովանավորել: Այն մշակույթի մի սինթեզ է, որտեղ գումարվում են բոլոր արվեստները, ժողովրդի նկարագիրը այնտեղ երեւում է:

– Խնդիր դնողները չկա՞ն:

– Դնողները կան, մենք մեր ռեսուրսները չգիտենք, բացի դրանից` հասարակության, նրա էլիտմասի նախասիրության խնդիր է: Ամեն ինչ հո նախագահը չպե՞տք է անի, ինչ-որ բան, հայեցակարգ պետք է պատրաստվի-տարվի, ասվի, գրվի:

– Հանդիսատես կա՞: Վճարունակ:

– Երեք-չորս հազար հոգի էսօր օպերայի սիրահարներ կան Հայաստանում: Օպերայի տոմսի գինը հազար դրամից մինչեւ հինգհազար դրամ է:Հիսունհազար դրամով ես գնացել եմ Իգլեսիասի համերգին, հասկանալի է, բիզնես է, բայց բաներ կան, որոնք բիզնես չպետք է լինեն: Որեւէ օպերային թատրոն ինքը դոտացիոն է:

Խնդիր պետք է դրվի: Ասենք` Սաակաշվիլին մի քանի օրենքներ ընդունեց. եթե երաժշտական դպրոց ես ավարտել` աշխատավարձդ բարձր է. մի քանի խնդիր միագամից լուծեց այդպիսով` նախ երաժշտական դպրոցների պահանջարկը մեծացավ, բացի այդ` ոլորտը հովանավորվում է, նրանք տասնյակ ներկայացումներ են դրել:

Մեր օլիգարխների հետ, հարուստների հետ հանդիպել եմ: Բայց երբ նրանց հետ երգիծանկարչութունից ես խոսում` ասում են` «էդ որն ա` էն մուլտիկնե՞րը»: Բայց կան մեծահարուստներ, որ այնուանենայնիվ օպերա են գալիս լսելու եւ տեսնելու: Եթե իմանա հաստատ, որ նախագահականից մարդ է լինելու, հաստատ կգա: Հովիկ Աբրահամյանին եմ տեսել «Շչելկունչիկի» ժամանակ, գիտեմ, որ տիկին Ռիտա Սարգսյանն է հաճախ գալիս եւ սիրում է, օրինակ` «Մադամ Բատերֆլային» ինքն եկել էր եւ շատ հավանեց: Վարչապետն էլ էր եկել, չնայած կարծիք կա, որ ավելի ջազ է սիրում, կարծում եմ` լավ ներկայացմանը գալիս են: Կարդում են` Սուքիաս Թորոսյան` գալիս են (Վերջինը կատակով է ասում- Մ.Խ.):

Մշակույթի շատ ոլորտներում եմ զբաղված, հիմա դաս եմ տալիս ճարտարապետական համալսարանում` երգիծանք:

– Բայց կարծես վերջին շրջանում գեղանկարչությունը հատուկ տեղ է գրավում քո կյանքում:

– Ամեն տարի ցուցահանդես եմ անում` անցած տարի Հայոց այբուբենի տառերի շարքն էր, դրանից առաջ Թեքեյան կենտրոնում հոգեւոր թեմաներով ցուցահանդես ունեցա, այս տարի թեման Երեւանն է լինելու, ժամանակակից Երեւանը, ոչ թե հինը:Հինը քանդվել է, ուրախ հայացքով պետք է նայել նորին: Նոր Երեւանը երիտասարդությամբ լեցուն, ուրախացող, անվերջ հեռախոսող, խոսող քաղաք է, Հյուսիսային պողոտան, օպերան, Կարապի լիճը: Քսանհինգ նկար կա արդեն մոտավորապես, ոճը ռեալիստական է` մի փոքր իմպրեսիոնիստական շնչով, մի քիչ էտյուդային տարբերակով: Այդ նկարներում միայն լավատեսություն է դրված: Տարվա տարբեր եղանակներն արտացոլված են, մի ձմեռային այգու նկար ունեմ` կարող է որեւէ քաղաքի այգի լինի, բայց ով տեսնում է, ասում է` ոնց որ երեւանյան ձմեռ լինի: Մի խոսքով` կգաք, Երեւանը կտեսնեք: Հյուսիսային պողոտան երբ մարդկանցից դատարկ է լինում` ճնշող է, բայց մարդկանցով շատ սիրուն է, դեմքերով եւ ուրախությամբ, սիրուն աղջիկներով. մենք ենք սարքում Հյուիսիսային պողոտան պողոտա: Հրապարակն էլ իր տաք ու ջերմ կողմերն ունի, հատկապես` երբ ֆանտաններն են երգում: Գիտեմ` քաղաքի ո՞ր մասում ովքեր են շրջում, որտեղ են ինտելեկտուալները, որտեղ` համեմատաբար վերջերս երեւանցի դարձածները:

Մեզ ստիպեցին, որ գեղանկարչությունը թախիծով ու մռայլությամբ լցնենք, նայում ես` դեպրեսիայի մեջ ես ընկնում, ես լավատեսական եւ ուրախ Երեւան եմ ներկայացնելու:

ShareTweetShare
Նախորդ գրառումը

ՑԱՎԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ

Հաջորդ գրառումը

ՄԱՀԱԶԴ

Համանման Հոդվածներ

21 նոյեմբերի, 2025

Տարեդարձդ շնորհավո՛ր

21/11/2025
Newly elected chairman of the Armenakan-Ramkavar Liberal Party Hakob Avetikyan guest in Friday press club
21 նոյեմբերի, 2025

Հեղափոխությունը մի՛շտ չարիք է

21/11/2025
21 նոյեմբերի, 2025

Ո՛չ ընդդիմությունն է «սրբազան կով», ո՛չ իշխանությունը

21/11/2025
21 նոյեմբերի, 2025

Ալիեւի, Էրդողանի եւ Փաշինյանի առանցքի համընկնումը ՆԱՏՕ-ի թուրանական միջանցքի ձեւաչափում

21/11/2025
Հաջորդ գրառումը

ՄԱՀԱԶԴ

logo-white1
“Վահան Թեքեյան” Սոցիալ-Մշակութային Հիմնադրամ
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են։ Կայքի նյութերը տարածելիս հղումը կայքին պարտադիր է։

©2025 «ԱԶԳ» վերլուծական

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ոչինչ չի գտնվել
Տեսնել բոլոր արդյունքները
  • Նորություններ
    • Պաշտոնական
    • Տեղական
    • Միջազգային
    • Տնտեսական
    • Տարածաշրջանային
    • Սոցիալական
    • Մշակութային
    • Հոգևոր
    • Իրավունք
    • ՌԱԿ մամուլ
  • Վերլուծություն
    • Քաղաքականություն
    • Տնտեսական
    • Հրապարակախոսություն
  • Մշակույթ
    • Ազգային
    • Կերպարվեստ
    • ToTo
    • Երաժշտություն
      • Դասական
      • Պոպ
      • Ջազ
      • Ռոք
  • ՌԱԿ մամուլ
  • «ԱԶԳ» Շաբաթաթերթ
    • Հոդվածներ
    • «ԱԶԳ» շաբաթաթերթ, տպագիր
    • Տպագիր արխիվ 1991-2025
    • Արխիվ
  • Տեսադարան
  • Մամուլ
  • Մեր հեղինակները

© 2025 «ԱԶԳ» վերլուծական